Tiedoksi kaikki vaeltajat. Pakko jakaa tietoa hyödyllisestä apuvalineestä
www.jargonet.net nettikaupasta erämiehille tullut erinomainen puukko,jossa tulukset mukana.Näin tulivälineet mukana jos puukko. Toimii vaikka kastuisikin.Puukko huippulaatua Ruotsista.Itse olin ainakin tyytyväinen kokeiluun
hyvä apuväline vaelluksella
5
565
Vastaukset
Kun ostat puukon Ruotsista niin saat sen 1 egellä.Nipun sytyttimiä saat toisella egellä.Sitten jää pari egee säästöön mahdollisia retkijuomia varten
- Otsalamppu
Jotain samantapaista näytti myyvän Kotitavarakauppa.fi myös, mutta itse tilasin sieltä otsalampun Petzl Nao. Tätä on myös pakko suositella.
- Vara-akku
Tähän kannattaa hankkia vara-akku myös. Petzl Naossa on niin tehokas ja hyvä valo, ja vaikka akku kestääkin hyvin ja sen voi ladata, niin ei tarvitse yhtään säästellä valon käytössä kun on toinen akku valmiiksi ladattuna odottamassa.
- Nuuskamuikkunen
Vara-akku kirjoitti:
Tähän kannattaa hankkia vara-akku myös. Petzl Naossa on niin tehokas ja hyvä valo, ja vaikka akku kestääkin hyvin ja sen voi ladata, niin ei tarvitse yhtään säästellä valon käytössä kun on toinen akku valmiiksi ladattuna odottamassa.
Petzl Nao ei kestä pakkasta! Tuote-esitteessä väitetään sen kestävän -30 C asti, mutta mulla se hiipui alle 10 minuutissa -14 C pakkasessa. Käytössä oli jatkokaapeli ja akku povitaskussa. Led-valon pitäisi toimia paremmin kylmässä kuin kuumassa joten lampun virtapiirien täytyy olla tosi onnettomat (made in Bulgary).
- retkeilijä.
Kannattaa ajaa autolla mahdollisimman lähelle eräkämppää, niin on varusteet sitten lähellä, kuten tässä videossa:
http://www.youtube.com/watch?v=0Qt377xj--w
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447306
- 324048
- 573575
- 503110
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492269- 512265
- 372258
- 432238
- 162226