Elopille monoo heti!
Elop ajattelee liian jenkkiläisesti asioista, sekä uskoo mickrosoftiin liikaa!
Elop on unohtanut yhden pikku jutun! sen mikä myy, minkä ihmiset oikeesti haluaa!
Yritysten johdolla ei ole puhelimen hinnalla mitään merkitystä!
Kunhan se vaan on edustava ja jotkut haluais sen jopa toimivan!
Nokian johto tyrmää jatkuvasti huippuluurit, Ei tuoatantoon, liian kalliita!
Nyt vielä Mikkisonnnan rajoitukset estää tehdä windowsille kunnon puhelinta!
Elop on kehityksen jarru nokiassa
172
3417
Vastaukset
- Matti...
Lumia 920 on fiksun oloinen laite.
Elopin virhe oli alussa lähinnä ne möläytykset ja vuodot, kuten se symbianin mollaus ennenkuin oli tarjota mitään muuta tilalle.- game over
Elop on päävastuussa Nokiasta, mutta ei voi mitään.
Nokian kortit on jo pelattu. Niin tai näin yhtiö ei enää koskaan nouse entiseen loistoonsa. Windowsin degatiivinen imago ei vain vedä, vaikka Nokia tekisi kuinka hyviä tuotteita. Pelastus olisi Android, mutta tähän ei enää ole mahdollisuutta. Vaikka Elop kengitään pihalle ja MS yritettäisiin ulostaa ei onnistu. MS voi hyvin ostaa päätösvallan yhtiössä ja silloin ei Android ole vaihtoehto.
Suuri strateginen virhe oli hylätä meego ja valita MS. Androidillakin Nokian tilanne olisi paljon parempi ja Salossakin olisi vielä tehdas. - nyt entisillä
game over kirjoitti:
Nokian kortit on jo pelattu. Niin tai näin yhtiö ei enää koskaan nouse entiseen loistoonsa. Windowsin degatiivinen imago ei vain vedä, vaikka Nokia tekisi kuinka hyviä tuotteita. Pelastus olisi Android, mutta tähän ei enää ole mahdollisuutta. Vaikka Elop kengitään pihalle ja MS yritettäisiin ulostaa ei onnistu. MS voi hyvin ostaa päätösvallan yhtiössä ja silloin ei Android ole vaihtoehto.
Suuri strateginen virhe oli hylätä meego ja valita MS. Androidillakin Nokian tilanne olisi paljon parempi ja Salossakin olisi vielä tehdas.nokia ei nouse koskaan enää ylemmäs.valmistaa puhelimia joita ostaa ihmiset jotka nitä tarvitsee.olisi jo vuosia sitten pitänyt tehdä puhelimia massatuotantona jossa on netti sähköposti ja muut toiminnot,itse odotan jotain samsungin kaltaista nyt mennään näillä jo hankituilla laitteilla.ja sitten kun natsaa uusitaan.
nyt entisillä kirjoitti:
nokia ei nouse koskaan enää ylemmäs.valmistaa puhelimia joita ostaa ihmiset jotka nitä tarvitsee.olisi jo vuosia sitten pitänyt tehdä puhelimia massatuotantona jossa on netti sähköposti ja muut toiminnot,itse odotan jotain samsungin kaltaista nyt mennään näillä jo hankituilla laitteilla.ja sitten kun natsaa uusitaan.
Mie olisin halunnu ukko mustilaisen Nokian johtajaksi aikoinaan.
- Investor
game over kirjoitti:
Suuri strateginen virhe oli hylätä meego ja valita MS. Androidillakin Nokian tilanne olisi paljon parempi ja Salossakin olisi vielä tehdas.Android on täyttä paskaa, eikä kukaan itseään kunnioittava businessmies sitä käytä, sori vaan (mun kokemus)! Nokialla on hyviä laitteita ja uutta Lumia luuria voi käyttää vaikka hanskat kädessä. Jauha vaan, mutta Noksu nousee!
Aloitus on taas joko selvä promo tai sitten jonkun urpon piensijoittajan tekemä (anteeksi vaan), mutta jos ei kestä sijoittamista, kannattaa harkita muita "varmempia" kohteita. Itse olen ollut pahimmillaan "pakkasella" (mm. vuonna 2008) hienojen mersujen verran, mutta mm. pokeripelaajana tiedän, että kärsivällisyys avaa tilaisuuksia. Nokia on selkeästi ollut isojen jenkkipankkien ym. hampaissa ja kurssia on shortattu alas. Toiminta on ollut näkemykseni mukaan täysin systemaattista, ei tarvitse kuin lukea jenkkiartikkeleita (ja niistä suoraan kopioituja suomalaisia roskatalouslehtiä) ja olla vähän perillä nykypäivän investointitoiminnasta, että sen huomaa. Itsellä osakesalkku on hyvin hajautettu (sekä maantieteellisesti että alallisesti) ja voin sanoa, että monet muutkin huippuyhtiöt kuin Nokia treidaavat tällä hetkellä alhaisilla kursselilla. Erona vain on, että joitain nimeltämainitsemattomia yhtiöitä "voidaan" pitää keinotekoisesti ylhäällä.
Jos olet sijoittaja, toimi kuin sijoittaja äläkä täällä foorumilla ruikuta. Kenen pääsääntöisesti luulet vastaavan viesteihisi täällä? Miten olisi norssilaisten ja ressulaisten (lukiolaisten tms.)? Anteeksi vain, mutta tämä on vähän naurettavaa jauhamista... - Investor
Investor kirjoitti:
Android on täyttä paskaa, eikä kukaan itseään kunnioittava businessmies sitä käytä, sori vaan (mun kokemus)! Nokialla on hyviä laitteita ja uutta Lumia luuria voi käyttää vaikka hanskat kädessä. Jauha vaan, mutta Noksu nousee!
Aloitus on taas joko selvä promo tai sitten jonkun urpon piensijoittajan tekemä (anteeksi vaan), mutta jos ei kestä sijoittamista, kannattaa harkita muita "varmempia" kohteita. Itse olen ollut pahimmillaan "pakkasella" (mm. vuonna 2008) hienojen mersujen verran, mutta mm. pokeripelaajana tiedän, että kärsivällisyys avaa tilaisuuksia. Nokia on selkeästi ollut isojen jenkkipankkien ym. hampaissa ja kurssia on shortattu alas. Toiminta on ollut näkemykseni mukaan täysin systemaattista, ei tarvitse kuin lukea jenkkiartikkeleita (ja niistä suoraan kopioituja suomalaisia roskatalouslehtiä) ja olla vähän perillä nykypäivän investointitoiminnasta, että sen huomaa. Itsellä osakesalkku on hyvin hajautettu (sekä maantieteellisesti että alallisesti) ja voin sanoa, että monet muutkin huippuyhtiöt kuin Nokia treidaavat tällä hetkellä alhaisilla kursselilla. Erona vain on, että joitain nimeltämainitsemattomia yhtiöitä "voidaan" pitää keinotekoisesti ylhäällä.
Jos olet sijoittaja, toimi kuin sijoittaja äläkä täällä foorumilla ruikuta. Kenen pääsääntöisesti luulet vastaavan viesteihisi täällä? Miten olisi norssilaisten ja ressulaisten (lukiolaisten tms.)? Anteeksi vain, mutta tämä on vähän naurettavaa jauhamista...Yllä oleva ei siis ole investointineuvo, vaan ainoastaan kommentointia/arvostelua tällaisesta naurettavasta ja tyhjänpäiväisestä jauhamisesta. Jos luulette tietävänne asiat paremmin, ottakaa ihmeessä yhtiöön yhteyttä ja kertokaa, miten he voisivat kehittää toimintaansa. Sen sijaan tuhlaatte aikaanne täällä jauhamiseen ;-) . Minusta tuo ei vain tosiaan vaikuta miltään sijoittajien toiminnalta...
- hallava_hevonen
Aloituskirjoitus on erään huonon Nokian työntekijän laatima esitys. Ja miksi ihmeessä esitys tuodaan palstalle otsikolla "Syytän Eloppia Nokian konkurssista" ???
Elop on Nokian nyky Johtaja, ja hänen yritysjohtajuutensa on toki Amerikan tyyliin toteutettua, mutta tulee muistaa että Yhdysvallat on maailman kehittynein tuotantomaa, jonka yritysjohdon käsikirjat on todettu varsin päteviksi. Ja kun Microsoftin kanssa ollaan tekemisessä Windows ohjelmien perustalta, niin onhan se täysin luotettava maailman kehittynein ohjelmien valmistaja.
-Sanot että "unohtanut muka yhden pikku jutun! sen mikä myy, mitä ihmiset oikeasti haluaa" niin mitä ihmettä tarkoitat.
-Yrityksen johdon tehtävä on suoriutua monista tehtävistään, ja kaiken tuotantotoimenpiteen realisumma on vähittäishinta kuluttajalle.
-Etteikö Lumia ole muka edustava, ja toimiva.
-Microsoftilla on toki rajoituksia, ja sellainen on Amerikkalainen yritysmaailma.
Tämäkin esitys on jälleen eräältä Nokian omalta alaiselta, joka edustaa erittäin huonoa työntekijä ainesta, ja hänen eritelty valituksensa on täysin jonnin joutavaa urputusta, joka sietäis saada potkut firmasta. - nasta-rengas
No hetihän sen näki kun iso pomo vaihtui että varsinainen alamäki alkoi siitä.
Entinen kotimainen pomo näki tietysti fiksuna miehenä mitä tuleman pitää jo ennen sitä ja hyppäsi kallistuvasta laivasta ulos ennen kuin oli liian myöhäistä hänen kannaltaan. Olllilan rahasäiliö on niin suuri ja täynnä kahisevaa ettei miehellä ole huolta huomisesta. - herraasiallinen
Jotku vanhatpaskat lätisee täällä ilman mitään faktoja tunneperusteella "onhan se Nokia..".
Itse ostin juuri Lumia 800-puhelimen suurista ennakkoluuloista huolimatta. Ennen oli iPhone jonka suosiota en vieläkään voi tajuta kuin teinien osalta.
Kaksi asiaa mitkä mättää Windowsissa on erittäin heikko Flash-tuki ja sovellusten puute ja niiden kova hinta. Nämä kaksi asiaa tekee käyttiksestä Androidia huonomman (Android on suomalaista Linux-koodia pääosin, suomihullut huom).
Nokia tekee tällä hetkellä hinta-laatusuohteellisesti parhaat Windows-puhelimet polkemalla hinnat alas, mutta tietenkin wanha Windows-konkari HTC tekee ne prameimmat luurit (ja uskokaa jo että Windowspuhelimia on HTC tehnyt about 10v).
Olen todella tyytyväinen tähän "huoranokiaan" :) (lumia espanjaksi=huora). Android on tällä hetkellä selvästi hyödyllisin käyttöjärjestelmä (kaikenlainen hifistely mahdollista), Windows käyttäjäystävällisin ja iPhone... hmm, ihquin :D. - eläke65
nasta-rengas kirjoitti:
No hetihän sen näki kun iso pomo vaihtui että varsinainen alamäki alkoi siitä.
Entinen kotimainen pomo näki tietysti fiksuna miehenä mitä tuleman pitää jo ennen sitä ja hyppäsi kallistuvasta laivasta ulos ennen kuin oli liian myöhäistä hänen kannaltaan. Olllilan rahasäiliö on niin suuri ja täynnä kahisevaa ettei miehellä ole huolta huomisesta.ne kahisevat kuuluu suomen kansalle sieltä ollilan rahasäiliösta.
- itelle
eläke65 kirjoitti:
ne kahisevat kuuluu suomen kansalle sieltä ollilan rahasäiliösta.
Samaa mieltä kuin "eläke65" mikä se ahneen palkka taas olikaan....
- Hyvin pökkii....
nyt entisillä kirjoitti:
nokia ei nouse koskaan enää ylemmäs.valmistaa puhelimia joita ostaa ihmiset jotka nitä tarvitsee.olisi jo vuosia sitten pitänyt tehdä puhelimia massatuotantona jossa on netti sähköposti ja muut toiminnot,itse odotan jotain samsungin kaltaista nyt mennään näillä jo hankituilla laitteilla.ja sitten kun natsaa uusitaan.
On se hyvä, ettei Nokian osakkeenomistajat rikastu. Niistä tuli jo pirun ahneitakin.
- =S=
iroquis kirjoitti:
Mie olisin halunnu ukko mustilaisen Nokian johtajaksi aikoinaan.
/ennenkuin luet toteat tarkastat tarkistat tässä/ Sanon suoraan tässä Mannerheimista nokian MAHDOLLISESTA VIITATAAN OSAKKEISIIN OMISTAJIIN JA ESILLÄHÄN ON OLLUT ja eri valtioiden edustajista. Ettemme ennakoi ja mitä muuta olisi ollut mahdollista, sanon suoraan, jotta kuri ja järjestys olisi pitänyt säilyä asetelmalla, jossa neuvostoliitto ja israelin ystävät junaili pois Juutalaisia ja juutalaisneuvosto ja sitten pankkiirit ja sitten minä sanon suoraan, pitääkö paikkansa öljymäellä oleva mahdollisuus nähdä Jeesus paluunsa puitteissa "ihmisen pojan merkki" - "niinkuin oli nooan päivinä ...." - " .... salama leimahtaa ..... " Suoralta kädeltä arvioidaan meidän suomalaisten tilannetta, voisimmeko me olla kuin tämä Josta Jeesus mainitsee Raamatussa ..... Kysynkin: "Mitä missäkin Jeesus mainitsee Raamatussa?" Tärkeintä ei voi sivuuttaa/vaikka paljon jäi sanomatta minä toivon kuitenkin alkakaa lopetella nämä onnettomuuteenne johtavat juhlallisuutenne .... SAATANA ja millaisia NEUVON ANTAJIA MAHDOLLISILLA ...
- 0S0
game over kirjoitti:
Suuri strateginen virhe oli hylätä meego ja valita MS. Androidillakin Nokian tilanne olisi paljon parempi ja Salossakin olisi vielä tehdas.osaltani ei minulla mitään ja en mitään, mitä minä enempää mutta ajattelen loistaneeni keiden tapaan finanssissa ja muutan toisaalta tuomioiden hakemisessa tilannettani, jos voisitte rukoilisitteko puolestani, voi olla, jotta olen Pelastumisen tarpeessa, ja tulisihan Jeesuskin ....." Mikä on sanomasi? Jeesus? " On ollut esillä televisioyhtiöiden tilanne Jerusalemin tienoolla, mitä odotamme .... Nokian vertaisten asioimislaitosten taloudessa olisi aiheellista .... Ja suomi ....
- no sinähän
Investor kirjoitti:
Android on täyttä paskaa, eikä kukaan itseään kunnioittava businessmies sitä käytä, sori vaan (mun kokemus)! Nokialla on hyviä laitteita ja uutta Lumia luuria voi käyttää vaikka hanskat kädessä. Jauha vaan, mutta Noksu nousee!
Jos olet sijoittaja, toimi kuin sijoittaja äläkä täällä foorumilla ruikuta. Kenen pääsääntöisesti luulet vastaavan viesteihisi täällä? Miten olisi norssilaisten ja ressulaisten (lukiolaisten tms.)? Anteeksi vain, mutta tämä on vähän naurettavaa jauhamista...se paljon tiedät:D
- Vain pellellä
herraasiallinen kirjoitti:
Jotku vanhatpaskat lätisee täällä ilman mitään faktoja tunneperusteella "onhan se Nokia..".
Itse ostin juuri Lumia 800-puhelimen suurista ennakkoluuloista huolimatta. Ennen oli iPhone jonka suosiota en vieläkään voi tajuta kuin teinien osalta.
Kaksi asiaa mitkä mättää Windowsissa on erittäin heikko Flash-tuki ja sovellusten puute ja niiden kova hinta. Nämä kaksi asiaa tekee käyttiksestä Androidia huonomman (Android on suomalaista Linux-koodia pääosin, suomihullut huom).
Nokia tekee tällä hetkellä hinta-laatusuohteellisesti parhaat Windows-puhelimet polkemalla hinnat alas, mutta tietenkin wanha Windows-konkari HTC tekee ne prameimmat luurit (ja uskokaa jo että Windowspuhelimia on HTC tehnyt about 10v).
Olen todella tyytyväinen tähän "huoranokiaan" :) (lumia espanjaksi=huora). Android on tällä hetkellä selvästi hyödyllisin käyttöjärjestelmä (kaikenlainen hifistely mahdollista), Windows käyttäjäystävällisin ja iPhone... hmm, ihquin :D.on aikaa räplätä luurin kanssa, työmies tekee töitä eikä leiki leluilla.
- hyi vasemmistoa
itelle kirjoitti:
Samaa mieltä kuin "eläke65" mikä se ahneen palkka taas olikaan....
eihän vasemmistolaisen kuulu himoita rahaa, varsinkaan toisen rahaa.
- faktaa.
herraasiallinen kirjoitti:
Olen todella tyytyväinen tähän "huoranokiaan" :) (lumia espanjaksi=huora). Android on tällä hetkellä selvästi hyödyllisin käyttöjärjestelmä (kaikenlainen hifistely mahdollista), Windows käyttäjäystävällisin ja iPhone... hmm, ihquin :D.keskiaikaisen sanakirjan mukaan. Nykyhispaanot eivät tunnista sanaa.
=S= kirjoitti:
/ennenkuin luet toteat tarkastat tarkistat tässä/ Sanon suoraan tässä Mannerheimista nokian MAHDOLLISESTA VIITATAAN OSAKKEISIIN OMISTAJIIN JA ESILLÄHÄN ON OLLUT ja eri valtioiden edustajista. Ettemme ennakoi ja mitä muuta olisi ollut mahdollista, sanon suoraan, jotta kuri ja järjestys olisi pitänyt säilyä asetelmalla, jossa neuvostoliitto ja israelin ystävät junaili pois Juutalaisia ja juutalaisneuvosto ja sitten pankkiirit ja sitten minä sanon suoraan, pitääkö paikkansa öljymäellä oleva mahdollisuus nähdä Jeesus paluunsa puitteissa "ihmisen pojan merkki" - "niinkuin oli nooan päivinä ...." - " .... salama leimahtaa ..... " Suoralta kädeltä arvioidaan meidän suomalaisten tilannetta, voisimmeko me olla kuin tämä Josta Jeesus mainitsee Raamatussa ..... Kysynkin: "Mitä missäkin Jeesus mainitsee Raamatussa?" Tärkeintä ei voi sivuuttaa/vaikka paljon jäi sanomatta minä toivon kuitenkin alkakaa lopetella nämä onnettomuuteenne johtavat juhlallisuutenne .... SAATANA ja millaisia NEUVON ANTAJIA MAHDOLLISILLA ...
- moltov221
Hyvin pökkii.... kirjoitti:
On se hyvä, ettei Nokian osakkeenomistajat rikastu. Niistä tuli jo pirun ahneitakin.
Kivasti valuu pian patentit ja muut sellaiset isot kalat kohti microsoftin omistusta. Nokiasta tulnee semne paskaluurien kiinan valmistaja. Näin käy kun "luotetaan" jenkkien hyväntahtoisuuteen... vai oliko luottamusta, ehkä päättäjät tiesi että näin tässä tulee käymään, lahjoitetaan tavallaan puhdasta rahaa jenkkeihin, menihän sitä etelän pankeillekin.
kiitos päättäjät, kaivostoiminnan kun vielä yksityistätte jenkeille niin barrikaadeilla nähdään.
- nokia on mokia
floppi ja äly lähtevät?
http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml/2012/01/1471778/nokian-alypuhelinyksikon-myyntihuhu-kiertaa-verkossa-elop-eroaa- paras puhelin
Näkyi tuo ennustus olevan tammikuulle päivätty.
Mistähän näitä kusipäisiä ennustajia sikiää.
Maltetaan vielä hetki ja katsotaan kuinka uusin malli lähtee myymään. - nokia on mokia
paras puhelin kirjoitti:
Näkyi tuo ennustus olevan tammikuulle päivätty.
Mistähän näitä kusipäisiä ennustajia sikiää.
Maltetaan vielä hetki ja katsotaan kuinka uusin malli lähtee myymään.Tässä uusin
Microsoftin ex-pomo: Nokian aika itsenäisenä yrityksenä on kohta ohi
http://www.talouselama.fi/nokialandia/microsoftin expomo nokian aika itsenaisena yrityksena on kohta ohi/a2152675 - vankvankkkkk
nokia on mokia kirjoitti:
Tässä uusin
Microsoftin ex-pomo: Nokian aika itsenäisenä yrityksenä on kohta ohi
http://www.talouselama.fi/nokialandia/microsoftin expomo nokian aika itsenaisena yrityksena on kohta ohi/a2152675Elop on ensinnäkin rikollinen. Hän on kalata myyrä, Nokian tuhoaja. Nokian hallitus ja ennen kaikkea homoerottisuudestaan tunnettu Jorma Ollila saa syyttää vain itseään: Miksi laskivat jenkkipierun pomokseen. Älkää ihmeessä ostako enää Nokiaa. Nokia on nyt Elopin jäljiltä pelkkä paskaläjä. Elopin kaikki toiminta on tähdännyt vain ja ainoataan Nokian tuhoamiseen. Ihmeteln tiodella miksi se saa jatkaa tehtävissään hallituksen puheenjohtajankin tukemana? Siilasvuokin siis Nokian tyhjentämisessä ja ryöstössä mukana. Miljardeja saavat suomalsista kovaa rahaa kätkettäväkseen. Vankilaan tommoset pitäisi oikeasti laittaa.
- "Kalata myyrä"
vankvankkkkk kirjoitti:
Elop on ensinnäkin rikollinen. Hän on kalata myyrä, Nokian tuhoaja. Nokian hallitus ja ennen kaikkea homoerottisuudestaan tunnettu Jorma Ollila saa syyttää vain itseään: Miksi laskivat jenkkipierun pomokseen. Älkää ihmeessä ostako enää Nokiaa. Nokia on nyt Elopin jäljiltä pelkkä paskaläjä. Elopin kaikki toiminta on tähdännyt vain ja ainoataan Nokian tuhoamiseen. Ihmeteln tiodella miksi se saa jatkaa tehtävissään hallituksen puheenjohtajankin tukemana? Siilasvuokin siis Nokian tyhjentämisessä ja ryöstössä mukana. Miljardeja saavat suomalsista kovaa rahaa kätkettäväkseen. Vankilaan tommoset pitäisi oikeasti laittaa.
Missä vietit aikaasi silloin kun muut olivat äidinkielen tunnilla? Jos sinulle ei ole älynlahjoja paljoa annettu niin eikö olisi viisainta jättää tyhmyytensä kertomatta julkisesti. Asiahan on niin että virheet joiden takia Nokian kurssi on vielä nyt alhaalla, tehtiin jo kauan ennen Elopin aikaa. Ainoa tuoreempi moka oli tuo "Palava lautta"-puhe joka kiihdytti Symbianin myynnin taantumista. Olisitte iloisia kun teillä kaikilla on vieläkin mahdollisuus ostaa varmaa osaketta halvalla niinkuin olen itse tehnyt. Minulla on melkein 100000 kpl osakkeita holdissa ja miettikääs, mikä sen salkun arvo on parin-kolmen vuoden päästä. Siinä on äkkiä lisämiljoona tienattu persaukisten ruikuttaessa keskustelupalstoilla surkeuttaan. Nämä ovat sen mittaluokan asioita jo ymmärtääkin että tollon kannattaisi älytä olla kommentoimatta asioista joista ei mitään tajua.
- 77889999999999999999
vankvankkkkk kirjoitti:
Elop on ensinnäkin rikollinen. Hän on kalata myyrä, Nokian tuhoaja. Nokian hallitus ja ennen kaikkea homoerottisuudestaan tunnettu Jorma Ollila saa syyttää vain itseään: Miksi laskivat jenkkipierun pomokseen. Älkää ihmeessä ostako enää Nokiaa. Nokia on nyt Elopin jäljiltä pelkkä paskaläjä. Elopin kaikki toiminta on tähdännyt vain ja ainoataan Nokian tuhoamiseen. Ihmeteln tiodella miksi se saa jatkaa tehtävissään hallituksen puheenjohtajankin tukemana? Siilasvuokin siis Nokian tyhjentämisessä ja ryöstössä mukana. Miljardeja saavat suomalsista kovaa rahaa kätkettäväkseen. Vankilaan tommoset pitäisi oikeasti laittaa.
No ainakin tuon Ollilan seksuaalisen suuntautumisen, homoeroottisuuden, olisit voinut jättä pois kun se ei ole tässä mikään niin relevantti asia.
- Palstan tason
"Kalata myyrä" kirjoitti:
Missä vietit aikaasi silloin kun muut olivat äidinkielen tunnilla? Jos sinulle ei ole älynlahjoja paljoa annettu niin eikö olisi viisainta jättää tyhmyytensä kertomatta julkisesti. Asiahan on niin että virheet joiden takia Nokian kurssi on vielä nyt alhaalla, tehtiin jo kauan ennen Elopin aikaa. Ainoa tuoreempi moka oli tuo "Palava lautta"-puhe joka kiihdytti Symbianin myynnin taantumista. Olisitte iloisia kun teillä kaikilla on vieläkin mahdollisuus ostaa varmaa osaketta halvalla niinkuin olen itse tehnyt. Minulla on melkein 100000 kpl osakkeita holdissa ja miettikääs, mikä sen salkun arvo on parin-kolmen vuoden päästä. Siinä on äkkiä lisämiljoona tienattu persaukisten ruikuttaessa keskustelupalstoilla surkeuttaan. Nämä ovat sen mittaluokan asioita jo ymmärtääkin että tollon kannattaisi älytä olla kommentoimatta asioista joista ei mitään tajua.
havaitsee heti kun katselee, millaisille kommenteille jaetaan miinuksia ja millaisille plussia. Voihan tietysti olla että kateelliset miinustaa jo sen takia kun joku on saanut haalittua paljon osakkeita kasaan. Menestyjäthän ne ovat tällä palstalla niitä pahimpia kansanvihollisia. Toivotan onnea sijoittajan uralla ja uskon että Nokia tulee nousemaan huomattavasti lähivuosina. Ja jos olet ostanut halvalla, ei ole mitään hätää vaikka firma pilkottaisiin.
- nokia on mokia
Kiinan markkinat menetetty?
http://www.talouselama.fi/nokialandia/kiinan alypuhelinmarkkinoilla tapahtuu kummia missa on nokia/a2152993- roskaamtv
nokia on mokia kirjoitti:
Tyypillistä MTV-analyysiä eli täyttä roskaa.
- kilpailu kovenee
roskaamtv kirjoitti:
Tyypillistä MTV-analyysiä eli täyttä roskaa.
Jos toi roskaa,niin nokia paskaa.Kiinan kova rynnistys kännykköitten valmistamiseen on hyvä,niin hinnat putoaa kännyköistä.
- kheh
kilpailu kovenee kirjoitti:
Jos toi roskaa,niin nokia paskaa.Kiinan kova rynnistys kännykköitten valmistamiseen on hyvä,niin hinnat putoaa kännyköistä.
Jenkit ovat jo torpanneet kiinalaisten laitteet koska ne on valjastettu Kiinan hallituksen alaiseen jättimäiseen länsimaiden vakoiluun.
- nokia on mokia
kiitos flop
Entinen viennin veturi Nokia maksoi vuonna 2011 yhteisöveroa ennätysvähän. Verotettavan tulon ollessa nolla euroa, veroja maksettiin yhteensä 150 euroa.
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/nokia maksoi ennatysverot nollatuloista valtion kassaan 150 euroa/a852593 - rosvot hiiteen.....
Elop on Suomen vihollinen ja Suomen varallisuuden rosvoaja. Mitään muuta mies ei ole.
- pbm
Elopin ollessa ennen Microsoftilla töissä, tuli Nokialle mainostaan itteensä.
Ja viel pääpomona.
Jos tää kaikki olis juonta Nokian ajamiseks alas, ois historian suurin petos- JOS JA
JOS JA JOS. Mutta kun ei ole. Kun halvalla osaketta ostaa, ei voi hävitä vaikka tapahtuisi mitä. Kaikki eivät vaan näytä sitä ymmärtävän.
- Pois sinisilmäisyys
Eikö se ole ihan tarkoituksellista että Nokia vietiin alas. Sitä varten kait Elop Nokialle tulikin? Ties mitä tuolla taustoissa tapahtuukaan ;)
- Albert45
No se etu tässä ollut että tein hyvät rahat nokialla. Ostin 50 000 osaketta 1,5 ekellä ja myin pois 2,3. Toistin oston reilulla 1,9 eurolla ja nyt mennään 2,2 eurossa.
Ja kun nousee yli 2,5 niin laitan taas myyntiin..
Siis ei se Elop niin turha kaveri ole kun tällaisia mahiksia antaa - Katsokaa ympärille!
Kyllä,"pois sinnisilmäisyys" on asian ytimessä.Isot pojat tekee sopimuksia ja ne annetaan normi kansalle hienosti naamioituneina ulos.Näin se vain menee.On näitä johtajia ennenkin ollut jotka otettu vähentämään väkeä,tällä kertaa vain ajetaan alas kokonainen Suomalainen brändi ja tuote mikä on sääli!
Mutta,saahan mikkisofta tästä itselleen hyvän puhelinpajan halvalla,bonuksena ja sokerina pohjalla kaikki innovaatiot ja patentit.Ei lainkaan huono keikka,jos mietitään mikkisoftan kannalta.Sen sijaan,Suomalaisen vienin,brändin ja työpaikkoje puolesta,erittäin surullinen loppu.
Mielenkiintoisinta on että valtio ei tee mitään,se vain seisoo tumput suorana kun veronmaksajat vähenevät,kunnat heikkenevät työpaikkojen kadotessa.Näin kun jatketaan seuraavat 10-15 vuotta vielä niin alkaa olemaan Suomessakin huonot oltavat. - ete363k
Eloppi tekee mitä myyrän kuuluukin tehdä.
http://jtalous.blogspot.fi/2012/10/microsoft-tyhjentaa-nokian.html - sursuk
Katsokaa ympärille! kirjoitti:
Kyllä,"pois sinnisilmäisyys" on asian ytimessä.Isot pojat tekee sopimuksia ja ne annetaan normi kansalle hienosti naamioituneina ulos.Näin se vain menee.On näitä johtajia ennenkin ollut jotka otettu vähentämään väkeä,tällä kertaa vain ajetaan alas kokonainen Suomalainen brändi ja tuote mikä on sääli!
Mutta,saahan mikkisofta tästä itselleen hyvän puhelinpajan halvalla,bonuksena ja sokerina pohjalla kaikki innovaatiot ja patentit.Ei lainkaan huono keikka,jos mietitään mikkisoftan kannalta.Sen sijaan,Suomalaisen vienin,brändin ja työpaikkoje puolesta,erittäin surullinen loppu.
Mielenkiintoisinta on että valtio ei tee mitään,se vain seisoo tumput suorana kun veronmaksajat vähenevät,kunnat heikkenevät työpaikkojen kadotessa.Näin kun jatketaan seuraavat 10-15 vuotta vielä niin alkaa olemaan Suomessakin huonot oltavat.Katainen nuolee jenkien anaalia. Siitä ei ole muuhun kuin nuolemiseen.. ei todellakaan. Surkimus koko äijä.
- 32423432423
Voi olla tottakin... Toisaalta empä ihmettelisi vaikka olisi aloittajamaisia mokia tehnyt....
- Mitä Kataisen
sursuk kirjoitti:
Katainen nuolee jenkien anaalia. Siitä ei ole muuhun kuin nuolemiseen.. ei todellakaan. Surkimus koko äijä.
pitäisi ja mitä hän voisi tehdä? Ihan konkreettisia neuvoja, kiitos.
- 38ke/v
Mitä Kataisen kirjoitti:
pitäisi ja mitä hän voisi tehdä? Ihan konkreettisia neuvoja, kiitos.
Mitäkö pitäisi tehdä..noh,ihan ekana vois alkaa pitämään SUOMEN puolia näissä tukiraha jutuissa.Sanoa ettei Suomelta enää irtoa latinlatia,koska oma kansa voi kohta huonosti.EUsta irtautuminen on ainoa pelastuksen keino Suomelle.
Toisena vois johdattaa hallitukselle tielle missä koitettaisiin pitää Suomalaiset TÖISSÄ!Koska sillähän tämä valtioelää,veroilla!Ja jolleii ole työpaikkoja,ei veroja,yksinkertaista.Mutta,onhan Käteisellä ja kumppaneilla sen verran muhkeat tilipussit ettei normi kansalaisen 15-25ke vuosituloja osaa suhteuttaa käytäntöön.
- I-FLOP
Ensinnäkin Ollila olisi pitänyt potkia Nokiasta jo heti 2000 luvun alussa silloin kun 3-G oli alkutaipaleella.
Ollila on ollut suurin jarru Nokian kehitykselle. Vain oman lompakon paksuus on ollut etusijalla. Toinen asia, tämä typerä uuden pääjohtajan valinta osoitti lopullisesti sen että Ollilan ymmärryksen taso ei kovin kummoinen ole.
Toivotaan kuitenkin Nokialle menestystä ja uutta tulemista, mutta ilman I-floppia- 23432423
Olillan aikakaudellahan Nokia vasta meni suurimpaan menestykseensä?
Nokian suurin ongelma oli siinä ettei Symbianin koettu olevan enää tarpeeksi edistyksellinen käyttöjärjestelmä. Elop vain pahensi Nokian taloutta toimillaan.
- oieat rosvot kiinni
Aivan oikein Elop palkattiin hautaamaan nokia. Ollila ja kumppanit olivat jo ryöstäneet nokiaa liikaa, näillä kuviolla saadaan syyt elopin niskaan.
- Yes6
Elop veke!
- lapsellinen avaus...
Nokian yhtenä omistajana täysin erimieltä, Elop esti nurin menemisen ja sai yrityksen uudestaan eturiviin. Sen verran pitäisi olla realisti, että kaikki virheet ja ylimielisyys tapahtui ennen Elopin tuloa. Suomalaisessa johdossa ei Nokialla menisi edes näin hyvin kuin nyt menee.
- Ririnä Rojuke
Hai voittohan on velvoite jota on tehtävä henkilöstön ja laadun kustannuksella.
- Eivät nämä
tollot täällä ymmärrä minkäänlaista järkipuhetta vaikka rautalangasta vääntäisi. Kärsikööt sitten sen omissa nahoissaan. Ei häiritse yhtään.
- PRÖÖÖT..
"Elop esti nurin menemisen ja sai yrityksen uudestaan eturiviin."
Päivän ylivoimaisesti paras aivopieru.
- Talousihminen
Virheet on tehty jo Ollilan aikana. Se kepupoika on ollut toimitusjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja vuosia.
Elop tekee likaisen työn hallituksen ja osakkeenomistajien puolesta.- Todella kyllästynyt
On siellä toinenkin kepuli ollut heilumassa, nimittäin entinen pääministerimme, jonka jäljiltä maata vaivaa 500 000 ihmisen massatyöttömyys leipäjonoineen ja telttamajoituksineen.
- kheh
Todella kyllästynyt kirjoitti:
On siellä toinenkin kepuli ollut heilumassa, nimittäin entinen pääministerimme, jonka jäljiltä maata vaivaa 500 000 ihmisen massatyöttömyys leipäjonoineen ja telttamajoituksineen.
työttömyys on demareiden aiheuttamaa. Demarit olleet vallassa jo 50 vuotta.
- nokia on mokia
Nokian Symbian on syöksykierteessä. Puhelimia myytiin enää 4,1 miljoonaa kappaletta, kun vuosi sitten lukema oli yli 18 miljoonaa. Vuosi sitten Symbianilla oli korkeampi markkinaosuus kuin Applen iPhonella, 14,6 prosenttia. Nyt Symbianiin osuus on enää 2,3 prosenttia
Nokian kannalta ongelmallista on se, että Windows Phone 7 -alustalla menee vielä huonommin. Kaikkia Windows-puhelimia saatiin kaupaksi vielä vähemmän kuin Symbian-laitteita. Alustan markkinaosuus oli vain kaksi prosentti
http://www.tietokone.fi/uutiset/android_75_prosentissa_alypuhelimia_symbian_syoksyy- Symbian fanaatikko
Tämäkin johtuu siitä ettei nokia enää juuri valmista uusia symbian puhelimia, varmasti nokialla menisi paremmin mikäli uusia symbian belle fp2 puhelimia valmistettaisiin. Nykyiset ovat jo reippaasti vanhentuneita.
Mutta niin kyllä elop on syypää nokian kärsimyksiin, hän hylkäsi monta hyvää puhelinta ja hyvää käyttöjärjestelmää. Nokian olisi kannattanut tomittaa muun muassa nokia n950(qwerty puhelin meegolla) yleiseen myyntiin eikä lopettaa sen valmistusta. N950 olisi varmasti aiheuttanut nokian nousun. Mutta minkäs sille voi kun elop sattuu olemaan yksi tyhmimmistä toimitus johtajista maan päällä. - Peelop
Juuri näin!!! Ja tämä ei tapahtunut tyhmyyden vuoksi, kukaan ei ole NOIN tyhmä. Tämä oli tavallinen kaappaus.
- Ollilasta alamäkeen
Nokian alamäki alkoi aikoinaan Ollilan johtamana. Nokian suunnittelijat esittivät jo vuosia sitten esim. hipaisunäytön ja tabloidit, jotka Ollila tyrmäsi. Kyseisillä tuotteilla tulivatkin sitten Korealaiset ym markkinoille. Nyt Nokia yrittää tulla markkinoille tuotteilla, jotka jo muilta ovat tulleet aiemmin tulleet markkinoille. Elop on antanut lisävauhtia Nokian alamäelle...
- 8+12
Tabloid = iltapäivälehti.
- Elpople
No eipä nuo "tabloidit" kauheita ole myyneet jos ei iPadiä lasketa, että kyllä se Ollila jotain tiesi. Meegosta sen sijaan oli tulossa tablettikin rikastamaan Nokian omaa ekosysteemiä, mutta Microsofthan ei tunnetusti pidä kilpailusta, joten Elop tappoi Meegon ja Nokian oman ekosysteemin ennen syntymää.
- v jussi
Nokian nimi jää kartalle ja renkaisiin. Isompi syö heikomman?
- Ollilan 3 v. työ
Nokian Ollila sai touko-kesäkuun 2010 Bilderberg-konferenssissa määräyksen, että Nokian viestintäliiketoiminta pitää järjestää amerikkalaisiin käsiin.
Ollila on käynyt Bilderbergissä 16 kertaa, ja tietää että kun tällainen maailmanluukan rahamiesten ja pankkiirien toimitaohje annetaan, se on myös toteutettava.
Keväällä 2013 meetingissään nro 17 Ollila voi ylpeänä ja tottelevaisena kertoa, että annettu määräys on nyt täydelleen toteutettu.
Viimeinenkin ripe pöyhkeillä eurooppalaisilla, ja pienessä liittoutumttomassa pohjoisessa maassa olleesta kännyköiden liiketoiminnasta on siirtynyt NATO:n ja USA:n määräysvallan ja hallinnon taakse. - heh heh
Eikös Elop ollutkin kätyri.... hänen alkuperäis-tarkoituksensa olikin vain kaataa Nokia ja tämä oli kyllä tiedossa, kun hänet palkattiin Suomeen. Me ollaan kaikki jälkiviisaita...
- Tuhkat pesästä
Alamäki alkoi Ennen Elopin tuloa ja ei kai kukaan tosissaan uskonut, että yksi mies voi suunnan kääntää. Nokia olisi pitänyt myydä kovaan hintaan samoihin aikoihin kun alettiin hakemaan yhteistyö kumppania, silloin Nokial olisi voinut rahastaa kunnolla viimeisen kerran, nyt kurssi vajoaa vääjäämättömästi kohti euron tasoa.
- Todella kyllästynyt
Turhaan syytät Eloppia. Hänet on palkattu yhtiön toimitusjohtajaksi joka tottelee hallituksen määräyksiä.
Hallituksessa taas istuu setiä ja tätejä joiden ainoana tavoitteena on korjata mahdollisimman suuri potti omiin liiveihinsä ennen lopullista romahdusta. Oma etu menee yhteisön edun edelle, tärkeintä ei ole firma eikä sen työntekijät vaan oma rikastuminen. Lisää pitää saada vaikka kylpee rahassa kuin Roope ankka.
Elop on käsikassara jonka avulla Nokia uitetaan Microsoftin omistukseen. Varaudu siihen että saat 20 prosentin preemiot nykyiselle tai tätäkin alemmalle kurssille ja sen jälkeen sinä et omista osakkeen osaketta uudesta uljaasta Microsoftista jolla on pilkkahinnalla ostettu rautatehdas hallussaan.
Osanottoni tästä. Toivottavasti olen väärässä, mutta se olisi kyllä ensimmäinen kerta. Ja huom! Minä en ole se joka riekkuu tuolla talouslehdissä Nokian ahdingolla nimimerkin suojissa. Minäkin omistan Nokian osakkeita ja ottaa aivoon todella pahasti tämä touhu, joka tuskin edes täyttää lain kirjainta!- 77888888888889999999
Joo. Jotain tuollaista minäkin arvelisin olevan takana. Minä en kyllä omista Nokian osakkeita, enkä itse asiassa tällä hetkellä mitään osakkeita.
- Ei kuopata vielä!
Nokia on menestystarina niinkuin Applekin! On muistettava sekin tosiseikka, että esim. apple maksaa nokialle patenteista rojaltteja koko ajan! HTC joutunee maksamaan pitkän pennin plagioimisesta nokialle ja mitä samsungiin tulee, niin android vanhenee silmissä, vaihtoehtona w8-pohja! Mikkisoftan ja nokian yhteistyö käy tuottamaan hedelmää, tästä osoituksena 820, 920 (myydään Suomessa jo ennakkoon paljon), joten spekuloinnit nokian myymisestä ovat mielestäni turhia!
Kysyä sopii, miksi mikkisofta haluaisi omistuspohjan kun Elop käy heidän kanssa käsikädessä jo muutenkin? Kehitystyö etenee vaikka mikä olisi...myös nokian! - Tulevaisuus ?
Elopin tarkoitus ajaa nokia alas? paljonko hän on siihen rahaa saanut?
Potkut perseelle vaan!
Soppa sekasin windowsin kanssa. Olisi voinut hoitaa nää asiat toisin! - Minä-visio
Nokian pitäisi saada kiireesti tabloidit markkinoille. Myös sellaiset taskuun mahtuvat mini-tabloidit. Taskutabloidit syrjäyttää puhelimet !!!! Pian tabloideja myydään enemmän kuin älypuhelimia !!! Parin, kolmen vuoden sisällä jokaisella koululaisella on tabloid, joten niiden myynti kasvaa räjähdysmäisesti!!! Mutta mitä nokian hallituksen puheenjohtaja tekee -Mielestäni Ei Mitään :( On puheenjohtaja jotain hyvääkin saanut aikaan kun vaihtoi uuden myyntijohtajan, joka ovat avannut uusia myyntikanavia. Puheenjohtajan tulisi johtaa tarmokkaammin miehistöä. Jos ei kokoajan vaadi ja vahdi tuloksia, niin miehistö vaipuu ruususenuneen. Välillä pitää lyödä nyrkkiä pöytään. Nimenomaan hallituksessa pitäisi istua muutama visionääri, joilla on ennustajaeukon kyky nähdä tulevaisuuteen. Koska tuotekehitys kestää vuosia, niin juuri siksi pitää nähdä mitä kolmen vuoden päästä ihmiset haluaa. Nokian pitäisi karsia lisää henkilöstöä ja rueta säästämään kaikessa. Kaikki turha matkustaminen ja hotelliyöpymiset pitää karsia pois. Videoneuvottelut käyttöön. Henkilöstöedut pitää kohdentaa vain avainhenkilöiden käyttöön. Nokian tulisi mainonnassa tuoda enemmän esille, että Nokian juuret on Suomessa.
Nokian ongelmat ovat alkaneet jo kauan ennen Eloppia. Tähän on kaksi syytä.
1)Nokialla ei tajuttu että ihmiset eivät ole insinöörejä
Esim. Ovi-palvelu olisi varmaan vaatinut vuoden opiskelut tietotekniikassa jotta sen olisi saanut itselleen käyttöön oikein. Itse yritin sitä saada ajettua päälle jotta olisin saanut pöytäkoneen kalenterisoftan toimimaan kännykkäni kanssa mutta kun ei toimi niin ei toimi. Ja minulla tämä kaatui ilmeisesti bluetooth-pariutumiseen koneen ja luurin välillä. Ne kaverini jotka saivat Ovi-palvelun toimimaan siten kuin halusivat sanoivat hekin että se ei toimi. Liian tekninen ja monimutkainen alusta yksinkertaisen asian hoitamiseen.
2)Nokialla ei tajuttu että ihmiset ovat itseasiassa todella yksinkertaisia
Sillä ei ole mitään merkitystä tavalliselle ihmiselle onko luurissa jokin sekundaarinen ominaisuus jos sitä ei osata käyttää. iPhonella ei ole mitään teknisesti parempaa tarjottavaa Nokian luureihin, ainoastaan se että niitä osaa kuka tahansa käyttää. Mitä toimintoa vaan, ensi-istumalta. Ja tärkeintä on se että nämä on kilpailijoilla toteutettu siten että kaiken tyyppiset laitteet (puhelimet, padit, tietokoneet) toimivat saumattomasti yhteen keskenään ilman niitä insinööriopintoja.
Joten jos sitä syytä haetaan niin se löytyy itseasiassa juuri siitä mikä teki Nokiasta menestyvän. Huikea tekninen osaaminen joka antoi käyttäjälle mahdollisimman suuret vaikutusmahdollisuudet laitteensa toimintaan. Tämä toimi kun laitteesta ei ollut vielä mahdollista tehdä mitenkään älyttömän monimutkaista. Heti kun laitteiden teknisyys ylitti kadunmiehen kengännumeron ja ÄOn tulon olikin nokia vaikeuksissa.- tykyy
Kyllä Nokian pitäisi vaihtaa uusi toimitusjohtaja. Elop puhuu liikaa eleillään, joka tekee hänestä epäuskottavan. Suuri yleisö suhtautuu häneen epäilevästi kun hän on vielä MS:n entinen työntekijä.
- ankkana putoaa
Olenko ainut joka pitää melko hyvänä eeloppia tai nokiaa varsinkin. Nokia on lähtenyt aila tyhjästä älypuhelinmarkkinoille ja nyt edustaa maailman parasta puhelinta. Android perustuu googleen ja sitä venettä horjutettiin jo n40 miljardilla,sota käydään siellä nyt,eikä pidä mennä androidiin,koska se on vihollisleiri ja windows tuo uutta parempaa geknologiaa alalle,ettei olisi monopolia. Hieno nousu tehty,eikä ole tarvittu googlea joka harmittaa heitä.
- paskalle pitää mennä
Parhaat älypuhelimet ovat menneisyyttä!
Windows phonet ovat ihan surkeita! Nokialla menis paljon paremmin jos olis jättänyt koko windowsin ja jatkanut meegolla. - Elop is the BEST
paskalle pitää mennä kirjoitti:
Parhaat älypuhelimet ovat menneisyyttä!
Windows phonet ovat ihan surkeita! Nokialla menis paljon paremmin jos olis jättänyt koko windowsin ja jatkanut meegolla.Meegosta ei olisi ollut kilpailemaan sen enempää Microsoftin, Googlen kuin Applenkaan käyttöjärjestelmien kanssa.
Jolla tulee osoittamaan kuinka oikeassa Elop olikaan.
- lqL8
Ei nykytilanne ole Eflopin vika. Hän on vain saattohoitaja kun kilpailijat jakavat Nokian keskenään.
Virhe tapahtui jo vuosia aiemmin. Johto keskittyi täysin neljännesvuosituloksen virittämiseen niin suurelle innolla ettei huomannut kilpailijoiden menevän molemmilta puolilta ohi. - *kartsa*
Toi Eeloppi tarkoituksellisesti ajaa Nikian alas . Osake mahd. halvaksi ja hupsista
huomataan että Nokia meni ilmaiseksi uudelle omistajalle. Ja pää konttori poistuu suomesta. Vaikka sama sille eihän Nokia nytkään maksa veroja.No esim. noin 1000 nokian työntekijää maksaisi tuloveroja suomeen n.10M€
eli en ihan heti olisi halunnut että ihmiset noin ajattelevat kuin sinä.
En vain voi käsittää tuollaista ajatusmaailmaa????
- western....
ukko vaihtoon ja kultanen näpinpuristus 1000000€ ja oo onnellinen..
- gjhk..............
Nokian edellinen johto kun ei tehnyt mitään, vaan pelasi aikaa ja nyt sitten kaikki on kaatuntu nykyjohdon kontolle...............
- NOKIA KAATUU
Ukko vaihtoon, mutta EI KULTAISTA KÄDENPURISTUSTA vaan KORVAUS VAATIMUS aiheuttamistaan TAPPIOISTA:
- NOKIA KAATUU
Amerikkalaiset ja Venäläiset ovat samanlaisia MÖLÖPÄITÄ. Molempien kansojen suuret johtajat ovat hidasälyisiä, typeriä niin, kuin Elopistakin näkee.
Silloin kun Elop tuli Nokian toimitusjohtajaksi niin sanoin, että Ollila ja muu Nokian hallitus on menettänyt järkensä ja tästä alkaa Nokian lopullinen tuho.
Sanoin silloin, että eikö nokian hallitus tosiaankaan näe, että Amerikkalaiset ovat palkanneet Elopin ajamaan Nokian alas, että saavat yhden merkittävän kilpailijan pois häiritsemästä Aplen ja Anroidin voittokulkua.
Ja hyvin on Elop tehtävässään onnistunut. Elopin aikana on ajettu Suomessa ales 90% koko Nokian ohjelmistotuotannosta ja 100 % laitevalmistuksesta.
Minua on aina ihmetyttänyt tämä Suomalaisten Amerikan ihannointi, jossa Suomalaiset ovat menneet niin pitkälle, että ovat palkanneet töihin miehen, joka tuhoaa heidän ainoan kannattavan yrityksensä..
TEHDÄÄN NÄIN:
Uitetaan Elop, Ollila ja koko Nokian hallitus tervassa ja höyhenissä sitten viedään heidät Amerikan rannikolle pelastuslautalle ja laitetaan Elop hinaamaan pelastuslauttaa Busterin -veneellä ja huutamaan Amerikan poikia apuun.
Onpahan tilanteessa ainekin se komiikka, että paikalla on yksi, joka ei uppoa Nokian mukana. Suomessa valmistettu Busterin vene.
Vaaditaan joukkokanteena Elopia ja Nokian hallitusta korvaamaan meille osakkeenomistajille ja Suomenvaltiolle aiheutetut tappiot.- Voi tätä
typeryyttä. Vinkumisen sijaan ostakaa NYT niitä Nokian osakkeita niin ei tarvitse jatkossa katua.
- irjumurju
Elop pois, olen sama mielta aloittajan kanssa, se on vain isäpuoli joku ei rakasta Nokiaa, koska se ei ole hänen oma lapsi.
Just samaa mieltä.Nokia takaisin suomalaisille niin kyllä tulosta alkaa tulla.
- joku
No tämähän on nykyaikaista valloitussotaa- darwinista kilpailua! Sehän tässä nykytouhussa on pielessä ettei rehellinen markkinatalous toimi; ei se voita jolla on parhaat tuotteet, vaan se jolla on aggressiivisin valloituspolitiikka. Ollilakin on käynyt Rotschildin yliopiston ( London School of Economics ) ja on nyt Rotschildin firmassa ( Shell )....ei kansaa, ei kotimaata, ei lojaalisuutta muulle kuin rahalle, vallalle ja vertaiskerholle. Ja Elopille maksetaan huippupalkkaa varmaan siksi, että homma on niin ikävä..jatkaa hienon firman tuhoamista tehdäkseen tilaa tietoliikenneyrityksille, jotka ovat tiukemmin finanssieliitin ohjannassa. Monopoli on valtaa ja siihen ne tähtäävät - eivät suinkaan parhaisiin luureihin kansalle, jota ollaan muutenkin painamassa mutiin. Eiköhän prosentin eliitille löydy huippuluureja ilman Nokiaakin. Suomessa on älykästä porukkaa, mutta ei vuosisatojen traditioita sosiaalisista/taloudellisesta valtapeleistä - siksi hävisimme tämän ottelun. Luoja meitä "sinisilmiä "auttakoon!!!
- voimaton
Pelkään, että näitä yrityksien "alasvieviä" ammattilaisia on ja yksi olis ko henkilö. Hyvä kun Nokia saadaan alas, niin ulkolainen kilpailijayritys saa halvalla Nokian itselleen. Olen samaa miletä kuin aiemmin kirjoittaneet. Miten monta mokaa Suomessa tehdään, kunnes poliitikot ja yritysjohtajat tajuavat. Kaikki osaaminen katoaa Suomesta ja hyvät Suomalaiset yritykset. Poliitikot ovat "ostettavissa". Hintana imartelua, kehuja ja sitten lopputuloksena myydään hyvää Suomalaista yritystä ulos, mm satamat, nyt Nokiaa viedään siihen suuntaan. Sähkölaitokset, kaikki isot ostoskekukset ovat ulkomaalaisten hallussa. Ja tulevat ja olevat kaivokset on ulkomaalaisten omistuksissa. Käy kuten Etelä-Afrikassa. Me teemme työn ja omistajat vievät kullan sun muut rikkaudet.
Täällä vaan hymyillään ja uskotaan mitä maailmalta meille sanotaan. Ottakaa vaikka tuhkatkin pesästä.
Nyt pitäisi tukea yrittäjiä yrittämään ja saada mm ostoskeskuksia suomalaisomistukseen. Vai kateuttako yksi tunnettu yrittäjä ei saanut tukea. Ei pidä menestyä liikaako? Näin ei ollut silloin kun vanhempamme ja isovanhempamme tekivät suomesta hyvinvointivaltion. Nyt sitä ei enää kohta ole olemassa. - uskotyyne
Mielestäni ELOP on se saneraatiojohtaja. Se joka irtisanoo porukat ja ottaa paskat päälleen.
Koska Elop on vielä johdossa, ei saneeraukset ole ohi. Eikä niitä tehdä kerralla vaan palasina. - Joko tulos tai ulos
- Joko tulos tai ulos, koskee myös yhtiön johtoa. Paitsi ei Nokiaa.
Mutta miksi tämä ei koske myös Nokiaa??? - Theo ite
Olen täysin samaa mieltä ,kuten lähes kaikki suomalaiset. Se jätkä siirsi Nokian rahat ja salat jenkeille ,on siis kaksois agentti!!
- Et syytä ensi vuonna
Ensi toukokuussa et enää syytä. Nokia nousee uusien puhelimiensa myötä uudelleen.
Nokia Lumia 920:stä, joka tulee tässä kuussa markkinoille tulee suuri menestys. Näin myös sen seuraajasta Nokia Lumia 950:stä. Samaa mieltä.Siksi tavallisen tallaajan pitäisi ostaa Nokiaa niin paljon että saataisiin osakkeita Suomalaisten omistukseen.Se olisi Elopille jonkinlainen viesti Suomalaisilta.
- e.tiu
No millä ostat , kun on 1000:n euron eläke. Sehän on melkein sama minkä eeloppi ja öllilä saavat tunnissa.
Ei eeloppia voi erottaa, sehän on ameriikkalainen. Ollilakin on miljonääri, joten ei sitäkään. Jotkin älypäät meinasivat pyytää jopa presidenttiehdokkaaksi. Miksi!?
- 808
Miksi suomalaiset tukevat MS:n pussiin pelaavan miehen johtamaa yhtiötä, joka on potkinut suomalaisen työvoiman ja siirtynyt riistämään kiinalaisia orjia ja maksaa verot muualle. Nokiaa tukemalla tuet orjuutta ja rahat menevät lisenssimaksuina Microsoftille.
Elop on Microsoftin mies, ja se oli alusta asti selvää.- häh
vaan mihin ne rahat menevät kun ostaa Samsungia tai Applea? Menevätkö ne Töysän terveyskeskukselle vai minne?
- Kosto elää Elop!!!
häh kirjoitti:
vaan mihin ne rahat menevät kun ostaa Samsungia tai Applea? Menevätkö ne Töysän terveyskeskukselle vai minne?
Muistutin vain niille ihmisille, jotka ostavat Nokiaa kotimaisuuden vuoksi, että Nokia ei ole enää kotimainen.
Itse suosin aina kotimaista kun se on mahdollista, mutta ms Elopille pitää kostaa suomalaisen työvoiman irtisanominen, orjien käyttäminen ja verojen kierto. Nokiasta ei ole enää senttiäkään iloa suomalaisille, koska se ei ole suomalainen yhtiö enää.
Kaikki rahat pois Nokiasta ja satsatkaa Suomeen. Suomalaista puhelinta ette voi tällä hetkellä ostaa, mutta nyt onkin sitten valinnanvaraa. Mutta ei Nokiaa. Nokian amerikkalaiselle johdolle pitää näyttää, mitä sisu tarkoittaa, ja mitä mieltä suomalainen on suomalaisten potkimisesta!
Ja kohta tulee Jolla. Sen järjestelmä sentään tehdään Suomessa, joten lisenssimaksut tulevat Suomeen ja Jolla myös suomalaisena firmana maksaa verot Suomeen, toisin kuin Nokia.
- 808 Last of Nokians
Miksi suomalaiset tukisivat työvoiman kiinaan siirtäviä orjuuttajia, jotka ovat ajaneet asiat niin, että verojakaan ei makseta Suomeen!?!?! Tukemalla Elopin toimia, tuet orjuutta, suomalaista työttömyyttä ja rahat lähetät lisenssimaksuina Microsoftille Amerikkaan.
Nokia pois Suomesta! Se ei ole suomalainen yhtiö! Jollaa voit alkaa tukemaankin. Se on suomalainen firma, ja lisensoi muille käyttöjärjestelmäänsä, ja rahat tulevat Suomeen.- kheh
Jolla uppoaa.
- Liian raskas koneist
Suurimmat syyt Nokian alamäkeen on ollut Johtoporras joka on tienannut miljardeja kaikki pienemmät johtajan tapit, ja ettei pysytty kehityksessä
mukana paras kun Nokia olisi keskittynyt tavispuhelimien valmistukseen.- Lotslots
Tai kumisaappaisiin.
- kheh
Lotslots kirjoitti:
Tai kumisaappaisiin.
se on eri firma.
- Noita nokianenä
Jo on osaamaton äijä! Ei ole saanut vieläkään nokiaa konkurssiin -vaikka parhaansa on, herra tietäköön, tehnyt!
- nokia on mokia
Nokian pitkäaikaiset, suuret ohjelmistoalihankkijat Digia ja Ixonos ovat vähentäneet parissa vuodessa työntekijämääräänsä yli tuhannella
Accenture,kertoi keskiviikkona aloittavansa yt-neuvottelut 330 työpaikan vähennyksistä. Nokia ulkoisti Accenturelle yli 2 000 Symbian-kehittäjää keväällä 2011 sen jälkeen, kun yhtiö ilmoitti keskittyvänsä älypuhelimissa Windows-alustaan.
http://www.tekniikkatalous.fi/ict/nokian alihankkijat vahentaneet jo yli tuhat tyontekijaa/a852184 - Uupelo 1
Ei Elop se syntipukki. Tosi onneton "hyvä veli järjestelmän" huono tuote oli Esko Aho. Eskon ja Kallasvuon yhteiselosta Nokian johdossa koko alamäki alkoi. Antakaa onnettomille lisää liksaa niin perseelleen menee entistä kovemmin. Ollilan olis aika maksaa takaisin kaikki bonuksensa niin Nokia olis jaloillaan.
- 808 or gtfo!!!
Ei kyllä se Elop vain on.
Blondi tuli taloon, ja miljardi-investoinnit olivat yhtäkkiä palava lautta, ennen kuin ehtivät realisoitumaan. Kukaan ei vaihda omaa ekosysteemiä...:
-Symbian oli edelleen markkinajohtaja, vaikka amerikkalaisten investointien antimarkkinoinnin kohteena
-Meego oli tulossa, ja se oli selvä ja tarpeellinen uudistus
-Nämä yhdistävä Qt
-OMA sovelluskauppa
...kerralla, yhdessä yössä, ja ennen toteutumista, amerikkalaiseen, vielä vuosien yrittämisen jälkeenkin marginaalisessa kotikenttänsä USA:n 1-2%:n markkinasiivussa pysytelleeseen ekosysteemin tapaiseen.
Elop oli ja on ilmiselvä huijaus alusta asti, ja häntä tuetaan myyteillä vanhojen johtajien kyvyttömyydestä, Symbianin ja Meegon hitaudesta.
Oma sovelluskauppa olis jäänyt pienemmäksi, kuin Apple ja Android, mutta se olisi ollut oma. Nokian ei olisi tarvinnut maksaa lisenssimaksuja omista käyttöjärjestelmimstä, minkä vuoksi sen puhelimet OLIVAT erittäin kilpailukykyisiä.
- 0=nokiaa
Nokia oli huipputuote juuri niin kauan kun tärkeät patentit suojasivat sitä kilpailioilta . Johtoporras Suomessa teki virheellisiä maavalintoja ja mittavia korvausvastuita maksaen kylää vaihtaessa . Samoin oli rekrytointikin uutta äijää Aho mukaanlukien rapautti koneiston . Tuollaiseen henkilömäärään pesiytyy väkisin tyhjäkäyntiä jos väkeä ei saneerata ajoissa , tuotahan nokia vältti ja elätti puolisuomea tyhjänkehitteliöitä. Nyt kilpailu alalla ajaa pösilöityneen henkilöstön ohitse oikealta ja vasemmalta . Puhelimen valmistus on helppoa joten ,,,,,
- Floppi ulos
Elop on kanadalainen geneettisesti ja moraalisesti mätä rasvaperse. Idiootin näköinenkin. Hän on todella vaarallinen hahmo koko Suomen kannalta. Elop on SUOMEN VIHOLLINEN JA TUHOAJAJA. Elopia on vihattava kuten Bobrikovia. Tuollainen paskiainen ei ole enää tervetullut Suomeen.
- kheh
ja kohta taputtelet hänen selkäänsä.
Money changes everything kuten laulussa sanotaan.
- TimppaTT
Myöhäistä! Elop=Nokian konkurssi!
- Rich10
Elop on varmaakin junailemassa Nokiaa Microsoftin taskuun
ja menee sinne sitten johtajaksi
Suomalaisten tulisi pistää juoni poikki - Upeaa on
Nokia Lumia 920 tulee myyntiin Suomessa 22.11. Se tulee olemaan kaikkialla maailmassa suuri myyntimenestys. Myöhemmin tulee upea Lumia 950:
http://www.concept-phones.com/nokia/nokia-lumia-950-atlantis-designed-rahul-sharma-features-quad-core-cpu-48-inch-display/- a.aimo
Näin puhuu pienosakkeenomistaja!
- 13+13
Lumioiden myynti on kaukana applen ja sampungin takana. Kaikki muu on vain kahvinporoista ennustelua.
- Tietäjä.
Moi-on noi Kännykkä ja korukaupat=semmoinen juttu että muoti ratkaisee-piitlesmania siihen vielä päälle kermaa:laita tämmöinen sitten tehosekoittimeen-niin johan tulee muodikas drinkki.!! -hyvänä vinkkinä.ja-johan kaveri ostaa sinulta- hyvän korun-tai kännykän.!!
- Nuukia
Elop on Flop.
Sokee Reetakin näkee, et kun kundi on palkattu pilkkomaan ja saneeraamaan meidän lippulaivaa. Täältä lähtee duunipaikat kuin myös kohta pääkonttori. Osakkeenomistajat reagoikaa vielä kun on saumaa. Floppi veks!!! - ollilan synnit
Kannattaisi kuitenkin muistaa, että Jorma Ollilan johdolla Nokia ajautui siihen tilanteeseen missä se nyt on.
Elop on joutunut korjailemaan edeltäjänsä virheitä. Ei hän niistä vastuussa ole, kun ei ollut yrityksessäkään Ollilan aikana.
Nokian henkilöstömäärä kasvoi hallitsemattomasti Ollilan aikana, ja nyt Elopin on pitänyt näitä turhia ihmisiä yhtiöstä irtisanoa, koska he eivät ole tehneet tarpeeksi palkkansa eteen duunia. Ei mikään firma vanhalla maineella elä, maksavat asiakkaat on hankittava joka päivä uudelleen kehittämällä entistäkin parempia puhelimia ja muita viestintälaitteita.
Nokia on tälläkin hetkellä maailman toiseksi suurin puhelinten valmistaja, ja pysyy kilpailussa mukana.- Floppolf
Meegoa alettiin kehittelemään, ja sellainen ei synny hetkessä! Symbianilla siinä sivussa, transitiovaiheessa sitkutteleminen tietysti näyttää helposti median lampaiden silmissä virheeltä, mutta todellinen virhe oli sytyttää se Meego tuleen, ennen sen julkaisua.
Se oli sentään pikkaisen kallis investointi.
Ja sillä olisi rakennettu omaa sovelluskauppaa. Omaa ekosysteemiä.
Ja sille ei olisi tarvinnut maksaa lisenssimaksuja.
Elop:
-tuhosi nämä investoinnit, ennen niiden syntymää
-alkoi maksamaan lisenssimaksuja MS:lle
-tuhosi Nokian oman sovelluskaupan ja ekosysteemin
-alkoi rakentamaan MS:n satsauksista huolimatta HIKISENÄ VUOSIA PYSYNYTTÄ sovelluskauppaa ja ekosysteemiä
-potki suomalaisen työvoiman
-lakkasi verojen maksamisen Suomeen
-alkoi hyväksi käyttämään kiinalaisia orjia
Vihaan Elopia. Hän on paha ja huono ihminen. - Ja sinä olet
Floppolf kirjoitti:
Meegoa alettiin kehittelemään, ja sellainen ei synny hetkessä! Symbianilla siinä sivussa, transitiovaiheessa sitkutteleminen tietysti näyttää helposti median lampaiden silmissä virheeltä, mutta todellinen virhe oli sytyttää se Meego tuleen, ennen sen julkaisua.
Se oli sentään pikkaisen kallis investointi.
Ja sillä olisi rakennettu omaa sovelluskauppaa. Omaa ekosysteemiä.
Ja sille ei olisi tarvinnut maksaa lisenssimaksuja.
Elop:
-tuhosi nämä investoinnit, ennen niiden syntymää
-alkoi maksamaan lisenssimaksuja MS:lle
-tuhosi Nokian oman sovelluskaupan ja ekosysteemin
-alkoi rakentamaan MS:n satsauksista huolimatta HIKISENÄ VUOSIA PYSYNYTTÄ sovelluskauppaa ja ekosysteemiä
-potki suomalaisen työvoiman
-lakkasi verojen maksamisen Suomeen
-alkoi hyväksi käyttämään kiinalaisia orjia
Vihaan Elopia. Hän on paha ja huono ihminen.IDIOOTTI.
- +++
asiaa.
- 5+5
Eelopin valinta oli katastrofi, ajattelee vain mikrosoftia että sillä myydään nokialaista. Olisivatten valinneet ennen vaikka hurrin nokian johtoon, paremmin menisi luultavasti mitä nyt. Eipä silti en omista nokista, enkä tule omistamaankaan. Samsung tekee paremmin toimivat puhelimet, kuin nokinen.
- Rengin palkka
>Alamäki alkoi Ennen Elopin tuloa ja ei kai kukaan tosissaan uskonut,
>että yksi mies voi suunnan kääntää.
Nokian notkahdus alkoi jo ennen Elopin taloon tulemista. Mutta on otettava huomioon että "talo" oli maailman johtava kännykkävalmistaja, ja sillä oli 9 mrd euroa rahaa kassassansa.
Myynti Kiinan ja Intilan markkinoilla halvemmilal puhelimilla toimi edelleen mainiosti. Haasteena Nokialla oli vain saada älypuhelinpuolella syntynyt kuoppa lapioitua umpeen ja kulkukelpoiseen kuntoon.
Kyseisellä käteiskassalla ja noista lähtökohdista lähtien, nykyinen valittu tie oli ja on likimain kaikekin tuhoisin Nokian tyyppiselle johtavalle alansa firmalle. Rengiksi muiden armoilla heittäytyvälle on käynyt juuri niinkuin rengille kuuluukin.
Renki on talossa arvokas työntekijä isännälleen. Mutta rengistä ei koskaan voi tulla isäntää, eikä hän ole tasaveroinen isännän kanssa. Ei koskaan. Vaateparretkin ovat isännällä ja rengillä erilaiset.
http://i2.aijaa.com/b/00544/10880249.jpg
> nyt kurssi vajoaa vääjäämättömästi kohti euron tasoa.
Nokialla ei ole minkäänmoista tulevaisuutta Windowsin kanssa. Siltä puuttuvat komponentivalmistus joita on Samsungin taskussa ja toisaalta kiinalaisilla halpavalmistajilla omat kotimaan markkina-aseensa. Nokia Windowsin kanssa in tuhon oma, jos mitään muuta ei ole fickassa olemassa. - Tietäjä.
Onhan se nokia jo ihan hyvin menestynyt,9v maailman huipulla putkeen-Ei kai tässä sen suurempaa menestystä ainakaan seuraavaan 2,-teen vuoteen tarvita.!!-jatkakaa vaan nokian osakkeiden ostoa- kyllä se siitä vielä ehkä piristyy...--osakkeen ostajat vaan ovat liian laiskoja...opettelisivat vaan itse myymään jotain.!!-mutta odottavat että-ruplat tulevat valmiiseen pöytään-illallisen kanssa: tarjoiltuna..nyt herätys sohvien miehet..!
- 2b-smart
Onkos kukaan ajatellut kuka Elop on oikein ihmisenä? Toimiiko hän todella Nokian laskuun? onko hän vilpitön vaiko jonkun lähettämä jolla saadaan Nokiaa alas ja poistumaan kilpailijoiden joukosta? näitä asioita kannattaa tutkiskella tarkemmin. En syytä häntä mistään, mutta tämä mahdollisuus kannattaa selvittää perin pohjin. Se on outoa jos kerran hän on epäonnistunut aikaisemmassa työpaikassa, luulisi hänen jo oppineen siitä virheestä?
- Pattaya 1
Hienoa.Ensi vuonna Nokian kassa on tyhjä ja sitten on finito.Onneksi,osakkeita ostetaan vain muiden sijoituksien voitoilla.Ei se köyhiä kirpaise.
- kheh
joo, mitä me veromiljardeilla tekisimmekään. Nehän vain laitettaisiin jonnekin terveydenhoitoon tai kouluihin, vanhustenhoitoon, teiden kunnostuksiin ja sellaisiin mutta nuovat ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, kuka niitä tarvitsee?
- motorola-man
Jorma Ollila se ensimmäinen kehityksen jarru oli! Nokia ei tajunnut antaa tälle omahyväiselle tyypille kenkää ajoissa ja tässä sitä ollaan.
- osakkeenomistaja1
Elop on Ollilan virhearvio . Tuntuu ,että Elop pelaa Mimikrosoftin pussiin ,Nokian laskuun!
- hallitus1
Eihän se ole muita yhtään huonompi miksi se muka pitäisi erottaa?
Tiivi-Taavi, Hipsu, Laa-Laa, Pai ja Elop - idiootit!!
Suomalaisella osaamisella Nokia menetti vuosina 2007-2008 n. 80% markkina-arvostaan.
Kyllä ne mokat tehtiin kauan ennen Elopia. - Floppi, Eloppi,
Ei yksi Eloppi Nokiaa nosta semmin kuin kaadakkaan,,tosin vauhdittaa alamäkeä.
Ihan yhtä pöhköjä sammakoita en muista muiden yritysjohtajien suusta karanneen joka kerta kun suunsa avaa kuin tämän Nokian helmen. - suomifloppi
Omistin aikoinaan pari Nokian luuria. Olivat kyllä sutta ja sekundaa. Kestävin ja parhaiten palvellut oli Motorola joita omistin kaksi ja Samsung joka mulla on nyt. Nokia menestyi aikansa kun se sai myytyä tuotteitaan kehitysmaiden kuten Kiinan ja Intian isoille markkinoille. Nyt on sielläkin alettu arvostamaan kehittynyttä tekiikkaa ja tyyliä ja yhä useammalla on siihen varaa, joten Samsung ja Apple valtaavat markkinoita myös siellä. Isoin syy Nokia ongelmiin on sen suomalainen organisaatio malli joka on jäykkä ja hidas vastaamaan haasteisiin. Amerikkalaiset ja korealaiset yhtiöt tekevät tehokasta markkinatutkimusta sekä tutkimus ja kehitystyötä tauotta. Suomi muka teknologian huippumaa, ja pskat. Paras kun väsätään vaan kumisaappaita, autonrenkaita ja kuokan varsia.
- Sir.Tiede
Pari Nokiajohtajaa sai aikanaan kenkää kun eivät reagoineet riittävän nopeasti kuluttajien haluun ostaa simpukkamalleja.
- 32423432432
Elop on tuonut paljon murhetta Nokialle mutta myös niin osakkeen omistajille kuin työntekijöillekin.
Elop on tuhonnut niin myynnin kuin suunnankin....
Hyvä juttu on siinä että Nokian ammattitaitoa vielä arvostetaan paljon ja varsinkin uusimmat Lumiat ovat keränneet yllättävän paljon positiivisia kommentteja.
Syy miksi Elop pitäisi saada ulos yhtiöstä on siinä, että Microsoftia ei Nokia paljon kiinnosta ja Nokia tarvitsisi Windows mallistonsa lisäksi Android-puhelimia.
Nokia pystyisi siis rohkeilla muutoksilla vielä saamaan jotakin takaisin mitä Elop on tuhonnut yhtiöstä mutta se ei tule enää halvalla.
Vaikeaa uskoa että yksikään toinen toimitusjohtaja olisi voinut toimia niin huonosti kuin miten Elop on toiminut... Ei ole mokannut vain yhdessä asiassa vaan kymmenessä muussakin. - ,,jbmsdbvn
Trojaani, jonka tarkoitus oli vain saada MS:lle tarvittava kännykkätekniikka oman tuotannon aloittamiseksi.
- konsultti2
"Ei yksi Eloppi Nokiaa nosta semmin kuin kaadakkaan,,tosin vauhdittaa alamäkeä."
Tiivi-Taavi, Hipsu, Laa-Laa, Pai ja Elop
"Alamäki alkoi Ennen Elopin tuloa ja ei kai kukaan tosissaan uskonut,
että yksi mies voi suunnan kääntää. "
Pitää huomata että Elop ja Nokia ovat eri käsitteitä. Tässä osiossa puhutaan Elopista. Miehessä ei ole mitään varsinaista vikaa mutta hänessä ei vain ole sellaisia ominaisuuksia että hänestä olisi johtajaksi. Ihan n oin suoraan sanottuna sillä paikalla missä hänellä törröttää lyhyitä hiuksi ylöspäin pitäisi.
olla aivoa.
Ei ole olemassa mitään sellaista mitä hän olisi johtajan hommassaan tehnyt.
Jopa hänen valintansankin on Ollilan tekemä virhe.
Kon täällä kirjoitellaan että Nokian pitäisi tehdä sitä tai tätä niin siinnä tavallaan silloinkin tehdään Elopin hommia johon hän ei itse kykene.
Pitäisi vain olla sellinen johtaja että harvempi pystyy neuvomaan. Ei yritystoiminnasta muuten mitään tule. Naappuri firmassa kun on.- Onneksi palstalla
asiantuntemus riittää pelastamaan Nokian Elopin tekemiltä virheiltä. Missä oltaisiinkaan ilman tehtyä strategiamuutosta - Konkurssissa.
- Elop = Troijalainen
Onneksi palstalla kirjoitti:
asiantuntemus riittää pelastamaan Nokian Elopin tekemiltä virheiltä. Missä oltaisiinkaan ilman tehtyä strategiamuutosta - Konkurssissa.
Ei oltaisi.
Kassassa olisi enemmän rahaa, ja markkinaosuutta olisi enemmän, mutta ennen kaikkea, ekosysteemi olisi oma, ja sovelluskaupasta rahat tulisivat Nokialle.
Elopilla ei ollut muuta tarkoitusta, kuin antaa pieni ja hetkellinen piristysruiske uosia marginaalissa sitkuttaneelle Microsoftille. Nyt LG on jo Windows Phonen mannekiinimalli. Piensijoittajat tuhlaavat aikaansa, minkä pitäisi olla kallista, foorumeilla puolustamassa investointiensa rippeitä. Mutta kyllä WP oli perseestä Nokialle, se oli alusta asti ihan päivän selvää.
Myykää myykää myykää! Pelastautukoon ken voi!!!
Jos suomalaista pitää kannustaa, kannustakaa Jollaa. Nokia EI ole suomalainen. Elop potki suomalaisen työvoiman ja lakkasi maksamasta veroja. Nokia on MS:n bitch! - olipa4
Elop = Troijalainen kirjoitti:
Ei oltaisi.
Kassassa olisi enemmän rahaa, ja markkinaosuutta olisi enemmän, mutta ennen kaikkea, ekosysteemi olisi oma, ja sovelluskaupasta rahat tulisivat Nokialle.
Elopilla ei ollut muuta tarkoitusta, kuin antaa pieni ja hetkellinen piristysruiske uosia marginaalissa sitkuttaneelle Microsoftille. Nyt LG on jo Windows Phonen mannekiinimalli. Piensijoittajat tuhlaavat aikaansa, minkä pitäisi olla kallista, foorumeilla puolustamassa investointiensa rippeitä. Mutta kyllä WP oli perseestä Nokialle, se oli alusta asti ihan päivän selvää.
Jos suomalaista pitää kannustaa, kannustakaa Jollaa. Nokia EI ole suomalainen. Elop potki suomalaisen työvoiman ja lakkasi maksamasta veroja. Nokia on MS:n bitch!Oli miten oli, mutta näin on.
- 13+8
Elop = Troijalainen kirjoitti:
Ei oltaisi.
Jos suomalaista pitää kannustaa, kannustakaa Jollaa. Nokia EI ole suomalainen. Elop potki suomalaisen työvoiman ja lakkasi maksamasta veroja. Nokia on MS:n bitch!"Nyt LG on jo Windows Phonen mannekiinimalli."
Mitäs sieniä sitä oikein ollaan syöty? - Pole Position
13+8 kirjoitti:
"Nyt LG on jo Windows Phonen mannekiinimalli."
Mitäs sieniä sitä oikein ollaan syöty?Joo HTC muuttui vahingossa LG:ksi. Muuten kaikki on just noin.
- Sen syy se on...
plus kuka hänet valitsi. Nokian mobillin käyttöjärjestelmä vaihdettiin, kuin hirveässä paniikissa, ei rauhallisen joustavan jouhevasti. Tyylin: "Nyt teidän ei kannata vuoteen ostaa meidän puhelimiamme"
- ???
Siinähän syytät, mitäs se hyödyttää?
- rosvo vei kele kaike
Johan on selvää että Elop on suorittamassa Nokian alasajon mihin Suomalaisilla johtajilla ei kantti riittänyt! Nokia häviää kuvioista parissa vuodessa, vain rengaspuoli jää Venäjälle!
- Sinä olet....
No hohhoijaa.
Nokiahan myy, oletko sattunut vilkaisemaan sen kassaan?
Yhtiön osakkeen hinta ei ole yhteydessä siihen minkälaista tulosta esimerkiksi Nokia tekee. Osakkeen hinta perustuu nimenomaan siihen, millainen mielikuva yhtiöstä on sijoittajilla tällä hetkellä.
Nokian osakkeen hinta on pieni --> konkurssihinnoissa mennään.. MUTTA! Vaikka osakkeen hinta on mikä on, menee Nokialla hyvin, nimenomaan uuden ekosysteeminsä vuoksi.
Nyt vähän rotia näihin postauksiin. Tai sitten voi jättää postaamatta.- konkurssi tulee
Nokialla menee helvetin huonosti,kun omaisuutta myydään ja kännykät menee alehinnalla kaupaksi.
Usko nokiaan hiipuu.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/mobiili/kl_mobiili/uutinen.jsp?oid=201211296489&ext=nwnd - Mummeleille
konkurssi tulee kirjoitti:
Nokialla menee helvetin huonosti,kun omaisuutta myydään ja kännykät menee alehinnalla kaupaksi.
Usko nokiaan hiipuu.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/mobiili/kl_mobiili/uutinen.jsp?oid=201211296489&ext=nwndTuotanto on "mummo puhelimet" tulevaisuudessa.
- Se on kuollut jo
Ja kuitenkaan juuri omassa kommentissasihan ei ollut mitään rotia tai sisältöä. Vain myyttien tukemista, ilman argumentteja tietenkin.
Tiedätkö sinä, mitä ekosysteemi tarkoittaa? Kiitos Elopin, Nokiallahan nimenomaan EI enää ole ekosysteemiä:
-Nokia maksaa lisenssimaksut MS:lle jokaisesta puhelimesta, minkä ansiosta entisaikojen kilpailukyky on mennyttä.
-Sovelluskaupan tuotto menee MS:lle
Yhtiön arvo perustuu sen todelliseen arvoon, varallisuus, kiinteä omaisuus ja "henkinen" omaisuus. Mielikuvitusarvon varaan ei lasketa mitään. Elop on myynyt Nokian kiinteän omaisuuden, sekä patentit, karsinut kaiken Nokian muun bisneksen ja satsannut kaiken MS:n ekosysteemin rakentamiseen.
Meego oli Nokian tie, minkä takia siihen miljardeja investoitiinkin(jotka MS:n oli nopeasti päästävä canceloimaan ennen niiden toteutumista, minkä vuoksi Elop taloon tulikin). Meegon avulla Nokialla olisi ollut OMA ekosysteemi:
-sovelluskauppa, josta rahaa tulee tyhjästä. Sovelluskehittäjät maksavat jokaisesta myydystä sovelluksesta rahaa ekosysteemin omistajalle.
-Oma käyttöjärjestelmä, jota lisensoidaan muille JA
-Josta ei mene lisenssimaksuja kenellekään, vaan voi itse suunnitella puhelimensa, SEKÄ laittaa lisenssimaksun hinnalla jonkun ylimääräisen ominaisuuden
Nyt MS sanelee rautamääritykset, ja Nokia saa itse päättää minkä värisillä kuorilla se kilpailee muita MS:n puhelimia vastaan. Nyt kun Nokia on kupattu(kilpaileva järjestelmä tapettu kohtuun ja WP sai Nokiasta pienen, väliaikaisen piristysruiskeen, jonka avulla se ehkä pääsisi siitä 1-2:n %:n marginaalista, jossa se on pyristelyistä huolimatta ollut jumissa vuosikausia kotikentälläänkin), MS on ottanut HTC:n kansikuvavalmistajakseen; muualla kuin Suomessa HTC on MS:n etusivun puhelin ja Nokia saa käyttää epätoivoisesti hirvittäviä määriä rahaa markkinointiin erottuakseen joukosta, ja kaikki sataa MS:n laariin WP:n saadessa näkyvyyttä.
Nokia on kuollut sillä hetkellä, kun iili-Elop päästettiin sisälle. nyt kannattaa heti tänään myydä kaikki Nokian osakkeet ja satsata johonkin, jolla on tulevaisuus. - 4+1
Se on kuollut jo kirjoitti:
Ja kuitenkaan juuri omassa kommentissasihan ei ollut mitään rotia tai sisältöä. Vain myyttien tukemista, ilman argumentteja tietenkin.
Tiedätkö sinä, mitä ekosysteemi tarkoittaa? Kiitos Elopin, Nokiallahan nimenomaan EI enää ole ekosysteemiä:
-Nokia maksaa lisenssimaksut MS:lle jokaisesta puhelimesta, minkä ansiosta entisaikojen kilpailukyky on mennyttä.
Yhtiön arvo perustuu sen todelliseen arvoon, varallisuus, kiinteä omaisuus ja "henkinen" omaisuus. Mielikuvitusarvon varaan ei lasketa mitään. Elop on myynyt Nokian kiinteän omaisuuden, sekä patentit, karsinut kaiken Nokian muun bisneksen ja satsannut kaiken MS:n ekosysteemin rakentamiseen.
Meego oli Nokian tie, minkä takia siihen miljardeja investoitiinkin(jotka MS:n oli nopeasti päästävä canceloimaan ennen niiden toteutumista, minkä vuoksi Elop taloon tulikin). Meegon avulla Nokialla olisi ollut OMA ekosysteemi:
-sovelluskauppa, josta rahaa tulee tyhjästä. Sovelluskehittäjät maksavat jokaisesta myydystä sovelluksesta rahaa ekosysteemin omistajalle.
-Josta ei mene lisenssimaksuja kenellekään, vaan voi itse suunnitella puhelimensa, SEKÄ laittaa lisenssimaksun hinnalla jonkun ylimääräisen ominaisuuden
Nyt MS sanelee rautamääritykset, ja Nokia saa itse päättää minkä värisillä kuorilla se kilpailee muita MS:n puhelimia vastaan. Nyt kun Nokia on kupattu(kilpaileva järjestelmä tapettu kohtuun ja WP sai Nokiasta pienen, väliaikaisen piristysruiskeen, jonka avulla se ehkä pääsisi siitä 1-2:n %:n marginaalista, jossa se on pyristelyistä huolimatta ollut jumissa vuosikausia kotikentälläänkin), MS on ottanut HTC:n kansikuvavalmistajakseen; muualla kuin Suomessa HTC on MS:n etusivun puhelin ja Nokia saa käyttää epätoivoisesti hirvittäviä määriä rahaa markkinointiin erottuakseen joukosta, ja kaikki sataa MS:n laariin WP:n saadessa näkyvyyttä.
Nokia on kuollut sillä hetkellä, kun iili-Elop päästettiin sisälle. nyt kannattaa heti tänään myydä kaikki Nokian osakkeet ja satsata johonkin, jolla on tulevaisuus."Tiedätkö sinä, mitä ekosysteemi tarkoittaa? Kiitos Elopin, Nokiallahan nimenomaan EI enää ole ekosysteemiä"
Mitä nyt ylivoimaisesti markkinoiden paras sellainen.
"Nokia maksaa lisenssimaksut MS:lle jokaisesta puhelimesta, minkä ansiosta entisaikojen kilpailukyky on mennyttä."
MSFT maksaa Nokialle enemmän kuin mitä Nokia maksaa MSFT:lle lisenssimaksuja.
"Sovelluskaupan tuotto menee MS:lle"
Ei ihan noin yksinkertaista.
"Elop on myynyt Nokian kiinteän omaisuuden"
Täh?
"sekä patentit"
Nokialla on edelleen enemmän alan patentteja kuin muilla yhteensä.
"Meego oli Nokian tie, minkä takia siihen miljardeja investoitiinkin"
Ei todellakaan, Meego sai ne rääppeet mitä Symbianin pöydästä sattui lattialle tippumaan. Viimeinen niitti siihen arkkuun oli Intel-yhteistyö. Toimivaa Intelin mobiilialustaa ei edelleenkään ole olemassa, eli ensimmäistäkään Meego-luuriakaan ei edelleenkään olisi markkinoilla. N9 ei ollut aito Meego, btw.
"Oma käyttöjärjestelmä, jota lisensoidaan muille"
Tämähän osoittautuikin varsinaiseksi valttikortiksi Symbianin kanssa... Not!
"Nyt MS sanelee rautamääritykset"
Yhdessä Nokian kanssa, joka osallistuu WP8 kehitykseen hyvinkin aktiivisesti.
"MS on ottanut HTC:n kansikuvavalmistajakseen; muualla kuin Suomessa HTC on MS:n etusivun puhelin"
Juuei. En nyt sekkarilla kellottanut, mutta vähintään yhtä paljon oli Nokia esillä kuin HTC esim. tuossa äskeisessä Build 2012 tapahtumassa. Ballmerkin pisti lopuksi esittelyn päätteeksi *oman* Lumia 920:n taskuunsa jättäen muut luurit siihen pöydälle...
"Nokia saa käyttää epätoivoisesti hirvittäviä määriä rahaa markkinointiin erottuakseen joukosta"
Päinvastoin. Omaa järjestelmää oltaisiin jouduttu markkinoimaan täysin omasta pussista, nyt ison osan siitä hoitaa MSFT sekä operaattorit. - Sell sell sell
4+1 kirjoitti:
"Tiedätkö sinä, mitä ekosysteemi tarkoittaa? Kiitos Elopin, Nokiallahan nimenomaan EI enää ole ekosysteemiä"
Mitä nyt ylivoimaisesti markkinoiden paras sellainen.
"Nokia maksaa lisenssimaksut MS:lle jokaisesta puhelimesta, minkä ansiosta entisaikojen kilpailukyky on mennyttä."
MSFT maksaa Nokialle enemmän kuin mitä Nokia maksaa MSFT:lle lisenssimaksuja.
"Sovelluskaupan tuotto menee MS:lle"
Ei ihan noin yksinkertaista.
"Elop on myynyt Nokian kiinteän omaisuuden"
Täh?
"sekä patentit"
Nokialla on edelleen enemmän alan patentteja kuin muilla yhteensä.
"Meego oli Nokian tie, minkä takia siihen miljardeja investoitiinkin"
Ei todellakaan, Meego sai ne rääppeet mitä Symbianin pöydästä sattui lattialle tippumaan. Viimeinen niitti siihen arkkuun oli Intel-yhteistyö. Toimivaa Intelin mobiilialustaa ei edelleenkään ole olemassa, eli ensimmäistäkään Meego-luuriakaan ei edelleenkään olisi markkinoilla. N9 ei ollut aito Meego, btw.
"Oma käyttöjärjestelmä, jota lisensoidaan muille"
Tämähän osoittautuikin varsinaiseksi valttikortiksi Symbianin kanssa... Not!
"Nyt MS sanelee rautamääritykset"
Yhdessä Nokian kanssa, joka osallistuu WP8 kehitykseen hyvinkin aktiivisesti.
"MS on ottanut HTC:n kansikuvavalmistajakseen; muualla kuin Suomessa HTC on MS:n etusivun puhelin"
Juuei. En nyt sekkarilla kellottanut, mutta vähintään yhtä paljon oli Nokia esillä kuin HTC esim. tuossa äskeisessä Build 2012 tapahtumassa. Ballmerkin pisti lopuksi esittelyn päätteeksi *oman* Lumia 920:n taskuunsa jättäen muut luurit siihen pöydälle...
"Nokia saa käyttää epätoivoisesti hirvittäviä määriä rahaa markkinointiin erottuakseen joukosta"
Päinvastoin. Omaa järjestelmää oltaisiin jouduttu markkinoimaan täysin omasta pussista, nyt ison osan siitä hoitaa MSFT sekä operaattorit."Mitä nyt ylivoimaisesti markkinoiden paras sellainen."
Se on Microsoftin ekosysteemi. Nokia ei kostu siitä senttiäkään.
"MSFT maksaa Nokialle enemmän kuin mitä Nokia maksaa MSFT:lle lisenssimaksuja."
Se oli voitelua, jolla saatiin sopimus tehtyä, EI pysyvä tila. Lisenssimaksut ovat pysyvä tila.
"Ei ihan noin yksinkertaista."
Se on juurikin näin yksinkertaista. Samalla tavalla, kuin Applen kanssa, ja tämä on se, missä tehdään isot rahat. Sen takia MS niin hanakasti alalle pyrkiikin, eikä piittaa laitteiden valmistamisesta tuon taivaallista. Meegolla Nokia olisi rakentanut OMAA ekosysteemiään. Aluksi QT:lla Symbianiin linkittäen, mikä oli se transitiovaihe(minkä Elop hoiti näennäisen kämmärimäisesti, mutta todellisuudessa WP:n markkinaosuuden varmistaen)
"Täh?(jne)"
Elop laittoi kaikki munat MS:n koriin. Kaikkea Nokian liiketoimintaa on kavennettu, tai lopetettu kokonaan ja suunta on selvä; koko Nokian liiketoiminta keskitetään tukemaan MS:n ekosysteemiä
Meegoon satsattiin lujasti, ja se oli ja on vieläkin, sabotoitunakin, ehdottoman kova alusta! Intelillä ei luonnollisesti ole enää hirveästi intoa jatkaa Meegoraudan kehittämistä, kun Elop sytytti "lautan palamaan.".
"Yhdessä Nokian kanssa, joka osallistuu WP8 kehitykseen hyvinkin aktiivisesti."
MS sanelee raudan. Nokialla ei ole mitään sanomista prosessoreihin, muisteihin tai näytönohjaimiin. Radiokin tippui pois. Tämä vaikuttaa myös Nokian valttikorttiin! 920:een ei voinut laittaa oikeaa Pureview -sensoria, koska Nokia ei voi sanoa prosessoriratkaisuihin MITÄÄN! Täten signaaliprosessori jäi sopimattomaksi millekään muulle, kuin tyypilliselle kännykän minisensorille.
"Tämähän osoittautuikin varsinaiseksi valttikortiksi Symbianin kanssa... Not!"
Meego.
Amerikan sivuilla HTC on ykkönen ja Nokia on kakkonen. HTC on WP8:n nimikkomalli:
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/htc julisti uutuutensa windows phone 8n quotnimikkomalleiksiquot/a840367
"Päinvastoin. Omaa järjestelmää oltaisiin jouduttu markkinoimaan täysin omasta pussista, nyt ison osan siitä hoitaa MSFT sekä operaattorit."
Tällöin Nokia olisi mainostanut omaa ekosysteemiään, eikä se halpaa olisi ollut sekään. Nyt mainostaminen toki lisää Nokiankin myyntiä, mutta pointsit satavat MS:n ekosysteemiin. - anna mun kaikki kest
Se on kuollut jo kirjoitti:
Nokia on kuollut sillä hetkellä, kun iili-Elop päästettiin sisälle. nyt kannattaa heti tänään myydä kaikki Nokian osakkeet ja satsata johonkin, jolla on tulevaisuus.Idioottien kanssa väitteleminen internetissä on mahdotonta, koska he voittavat sinut kokemuksella.
Minusta tuntuu siltä että Nokian kurssi ajetaan alas, osakkeet myydään ulkomaille halvalla ja sitten lähtee pääkonttori Suomesta. Loppupelissa lunastetaan piensijoittajilta osakkeet sillä summalla, mikä niistä halutaan maksaa.
Helppo tapa muutta firma englantilaiseksi tai minkä maalaiseksi nyt halutaan. Jutun kupletin arvasi jo silloin kun Elop alkoi lausua ettei Salon tehdasta uhkaa irtisanomiset. Kaikki menee kuin tuollaisessa suunnitelmassa kuuluukin.
Veikkaan et haluttu uusi kotimaa on Englanti ja sitten tehdas muuttuu taas kannattavaksi.- 17+2
"Minusta tuntuu siltä että Nokian kurssi ajetaan alas, osakkeet myydään ulkomaille halvalla ja sitten lähtee pääkonttori Suomesta"
Osakkeet myydän pörssissä ihan jokaiselle joka niitä haluaa ostaa. Tällä hetkellä Top 50-omistajalista koostuu pääasiallisesti Suomalaisista.
- öpötin
Päinvastoin! Se myy, jota ihmiset SAADAAN haluamaan ja tarvitsemaan!!!
- turha selitellä
pääsyyllinen on ollila 80%,muut vasta sitten. nykyistä eeloppia ei olisi koskaan pitänyt ottaa nokiaan,se oli emämunaus,ollila hallitus pomona. jopa kallasvuo oli virhe,ollila silloinkin hallitus pomo.
nokian rasite on ollut 10v "sisäinen verenvuoto",paha sairaus, sitä ei saaneet asettumaan.
julkisuuteen "lurauteltu" aivan muuta.
ollila ei osaa nykyisin kuin änkyttää joutavia ja sata kertaa kuultua todettua. - nokia on mokia
Futuremarkin mobiililaiterankingissa iPad 4 on ykkösenä ja iPhone 5 kakkosena. Samsung Galaxy S3 on kolmantena ja iPad Mini neljäntenä. Ennen 12. sijalla olevaa Surfacea tulevat vielä Nexus 7, HTC One S, iPhone 4S, Acer Iconia W500, Samsung Galaxy Tab 10.1 ja HTC One S.
Digitoday teki Peacekeeper-testin hallussaan olevalla Lumia 920 -puhelimella. Lumia sai pistemäärän 329, joka oikeuttaa 14. sijaan.
http://www.digitoday.fi/mobiili/2012/11/05/suomalaisyhtio-ipad-murskaa-microsoft-tabletin-nopeusmittauksissa/201241382/66 Miten noin lukenu ja yrityksissä menestyny mie voi olla tyhmä. Nokian johtajana ois tavan toopekin pystyny parempaa. Oikso osakkeenomistajat voineet hiukan aikasemmin tajuta ettei toi toope tee muuta kuin hävittää Nokian...
- vaara on
Elop tekee kaikkensa ryöstääkseen ja mustamaalatakseen Nokian ja koko Suonen. Elop on geneettisesti mätä. Se mies on julistettava Suomen viholliseksi. Se tarkoittaa sotaa. Siilasvuo on yhtiön puheenjohtajana pelkkä vetekäperseinen hintti ja ei tajua asioista yhtään mitään. Tommonen vellihousu ison firman pomona on vaarallinen.
- joku
Miksi on sellainen kutina, että näin olisi käynyt vaikka ruorissa olisi ollut kuka tahansa ja että Ollilaa ja Eloppia ei maksa vaivaa syyllistää Nokian ryöstöstä/tuhosta. Yleinen suuntaus kun on kohti yhä suurempia toimijoita, monopoli on kaikilla tavoitteena ; tietoliikenne alana on kuitenkin sen verran oleellinen vallantavoittelua ajatellen, ettei isolla rahalla ole varaa sallia riippumattoman itsenäisen valtion hallita tuon tason teknologista osaamista / markkinaosuutta ja mokomat vielä maksavat liikaa veroja pikkuvaltiolle -pankeillehan ne rahat olisi pitänyt toimittaa!!!!.... Kyllä Suomesta ja maailmaltakin löytyy tarpeeksi rahan , aseman, isovelikerhon ja mediahuomion perään persoja älykkäitä ja patologisen kunnianhimoisia kavereita toteuttamaan isonveljen agendaa. Nämä ovat juoksupoikia, jotka toteuttavat isompiensa ohjeistuksia..eivät osakkeenomistajien. Jos se prosentin pieni eliitti omistaa yli 95% maailman varallisuudesta niin mitä tavallisten pien ( tai vähän suurempienkin ) sijoittajien mielipiteillä on merkitystä......saati kuluttajilla, silloin kun isovelikerho päättää että nämä "lelut/leluvalmistus" kuuluvat vain meidän hallintaamme. Nokia ehkä meni, mutta onneksi meillä on rehellisiä tunnollisia ja fiksuja insinöörejä, jotka toivottavasti ymmärtävät jättää ryyppäämättä aivonsa pilalle, vaikka heitä näin onkin retuutettu. Aivoille olisi vielä käyttöä, kun näiden em. yritysjohtajien lisäksi myös korkean tason poliitikoissammekin löytyy näitä egon ja kukkaron voitelu-huumeella sokaistuja marionetteja....jos ei remmi pian herää näkemään suurempia kuvioita, niin kohta meiltä on myös viety itsenäisyys ja muutkin elinkeinomahdollisuudet....päädymme raaka-ainevarastoksi ja EU-armeijan vastapuolen tykinruuaksi....tai sitten ylhäältä päin provosoituina tappelemaan keskenämme - TURHAN TAKIA!
http://www.youtube.com/watch?v=uiCRZLr9oRw&feature=related
- Säälittävää!!!!
No niin, tässä on tullut kommenttia puolesta ja vastaan. Toisien mielestä Elop
on jotenkin älyllinen toimija oli hän sitten Nokian puolella tai vastaan. Toisen linjan
mukaan hän on asemassaan täysi nolla eikä hänellä ole ole mekitystä suuntaan tai toiseen. - Kotimaisuus kunniaan
Itse olen kyllä hyvin tyytyväinen Lumiaani.
- Kosta Elopille!
Mitä on kotimainen?
Nokiassa ei ole enää häivähdystäkään kotimaisuutta:
-Puhelimet teetetään kiinalaisilla orjilla.
-Suomalainen työvoima on potkittu enimmäkseen pois, ja loput seuraa kohta
-Veroja ei makseta Suomeen
-Lisenssimaksut menevät Microsoftille Amerikkaan
-Nokia ei suunnittele puhelimiaan itse, ne on suurimmaksi osaksi MS:n määrittelemiä
Suosi suomalaista. Myy Nokian osakkeet heti pois ja ala tsemppaamaan Jollaa.
Nokia uppoaa kohta, eikä sillä ole enää väliä, se EI ole suomalainen. Ei rahtuakaan suomalaisuutta. Tee entisajan Nokialle kunniaa, ja kosta Elopille sen metkut! Älä anna MS:n enää hyötyä Nokian raadosta. Annetaan sen kuolla säilyttäen hitusen arvokkuutta. Sekin on suurimmaksi osaksi häpäisty, mutta ei nyt enää pitkitetä!
Kosta Elopille!!!
Näytä, että suomalaisia ei potkita pihalle!!!
Näytä, että suomalaiset eivät arvosta orjuutta!!! - kheh!
Kosta Elopille! kirjoitti:
Mitä on kotimainen?
Nokiassa ei ole enää häivähdystäkään kotimaisuutta:
-Puhelimet teetetään kiinalaisilla orjilla.
-Suomalainen työvoima on potkittu enimmäkseen pois, ja loput seuraa kohta
-Veroja ei makseta Suomeen
-Lisenssimaksut menevät Microsoftille Amerikkaan
-Nokia ei suunnittele puhelimiaan itse, ne on suurimmaksi osaksi MS:n määrittelemiä
Suosi suomalaista. Myy Nokian osakkeet heti pois ja ala tsemppaamaan Jollaa.
Nokia uppoaa kohta, eikä sillä ole enää väliä, se EI ole suomalainen. Ei rahtuakaan suomalaisuutta. Tee entisajan Nokialle kunniaa, ja kosta Elopille sen metkut! Älä anna MS:n enää hyötyä Nokian raadosta. Annetaan sen kuolla säilyttäen hitusen arvokkuutta. Sekin on suurimmaksi osaksi häpäisty, mutta ei nyt enää pitkitetä!
Kosta Elopille!!!
Näytä, että suomalaisia ei potkita pihalle!!!
Näytä, että suomalaiset eivät arvosta orjuutta!!!Jolla on vedätys jolla yritetään kerätä miljardi pörssiin listautumalla - ja rahat saatuaan Jollan perustajat sulkevat luukun ja lähtevät rahojensa kanssa.
- Nokia on kuollut
kheh! kirjoitti:
Jolla on vedätys jolla yritetään kerätä miljardi pörssiin listautumalla - ja rahat saatuaan Jollan perustajat sulkevat luukun ja lähtevät rahojensa kanssa.
Se on sinun mielipiteesi. Ennustajan kykysi jäävät nähtäväksi, mutta Nokia on mennyt jo.
- suksi turpeessa
Voivatko suomalaiset toisiaan olla noin hitaita ja tyhmiä? Siis porukalla on kiviä päässä. Ensiksikin Nokian alamäki alkoi jo huomattavasti ennen Elopin tuloa ja toiseksi, Yksi ainoa mies ei päätä omin päin mistään tuon kokoisessa firmassa. Tässä maassa ei tajuta teknologian kehittämisestä ja liiketoiminnasta yhtään mitään. Täällä on vain yksi kansainvälisesti vakavasti otettava suuryritys ja nyt sekin on kaatumassa. Amerikassa on kehitetty netti, gps, Google, facebook ja Twitter. Heillä on maailman suurin autoteollisuus ja lentokoneteollisuus. Paras jättää vaan kännyköiden tekeminen heidän käsiinsä ja Nokia keskittyä Kontioiden valmistamiseen härmäläisille landepaukuille.
- Se on niin,
että Elop on lähetetty Suomeen ajamaan Nokia jenkkien haltuun ja sitten hävittämään koko merkki maailmasta. Sen verran "hienotunteisuutta" toiminnassa on, että sitä ei tehdä kertarysäyksenä, vaan Microsoftin avulla rauahalliseen tahtiin. Tämän kehityksen aloitti jo Ollila, sillä hänen aikanaan Nokian luomisvoima meni.
- glghlklk
Eflop on palkattu mies ajamaan Nokia alas ja tässä näyttää hyvin onnistuneen.
- Juha tietää
Joo, Elop palkattiin lopettaa Nokia Suomesta, Nokia loppuu 3v sisällä Suomessa, se on aika varmaa...kaikki siirretään Intiaan, saatte nähdä.
- kohta amerikkalainen
Nokia siirtyy USAan tai jonnekin missä ei ole korkeita yritysveroja. Suomessa ei mikään isompi firma pysty pärjäämään eikä varsinkaan kilpailemaan kansainvälisten firmojen kanssa, sehän on päivänselvää eikä siitä Eloppia voi syyttää.
- huomautus1
"Eflop on palkattu mies ajamaan Nokia alas ja tässä näyttää hyvin onnistuneen."
Lue ensin toisten jutut. Tämä on todettu tuolla ylhäällä jo monta kertaa. Tämä on keskustelupalsta eikä puheiden kirjoitus palsta. Kerta kyllä riittää.
Kirjoitin kommenntisi hieman luettavampaan muotoon.
Sinun mielestäsi Elop on kuitenkin kyvykäs mies vaikka hän ei tee kuten sinä toivot.
Osa kirjoittajista ei kuitenkaan ole kanssasi samaa mieltä.- joku
Sivistysmaailman valloitussotia eivät enää käy ( pääsääntöisesti ) armeijat vaan rahoittajat & kansainväliset suuryritykset palkka-armeijansa ( huippujuristien, liikemiesten ja lobattujen poliitikkojen ) ja sissiensä ( soluttautujat ) avulla. Nyt kun viimeisetkin "turvamuurit" on EU:hun menon myötä purettu, on selvää että jos suomalaisen henkisen pääoman avulla täällä luodaan jotain kansainvälisesti merkittävää liiketoimintaa, niin suurpääoma saapuu paikalle ja valloittaa sen itselleen tai tappaa sen. Ja uusien innovaatioiden synty on tehty epätodennäköisemmäksi, kun yliopistojen asemaa on heikennetty, pienyrittäjyyttä haittaa massivi EU-byrokratia ja epäterve kilpailuasetelma, jossa kv-suuryityksillä on ylivoimaiset sekä lailliset että laittomat keinot verojensa minimointiin. Kunnian- ja rahanhimonsa sokaisemat hyvä-veli verkostojensa avulla valtaan päässeet juoksupojat eivät ehkä edes tajua, mihin kelkkaan ovat lähteneet ennen kuin on liian myöhäistä....vaihtoehdoiksi jää joko vain kiltisti suostua ison rahan pelinappulaksi , esim. soluttautujaksi ( toki eriomaisin rahallisin eläke-eduin ), tai pelisi on lopullisesti pelattu. Siksi melkein ennemmin säälittää Ollilan ja Eloppinkin asema; kaverit ovat myyneet sielunsa Pirulle.
Ja katsotaanpa mitä Piru lupaili Jesselle, jos tämä olisi suostunut hänen palvelukseensa :" Paholainen vei Jeesuksen korkealle paikalle ( vs. eliittikerhot, Bildenberg yms.!!! ) ja näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat ja sanoi:" Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdon. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun." Ettei vaan Piru olisi kuiskutellut samaa näille yritysjohtajille..rahaeliitin muodossa?? Kirjaansa kun eivät ole lukeneet, niin on jäänyt huomiotta, että Piru on luonnostaan valehtelija, eikä siis kertonut, että hänelläkin on korkeampansa ja hän voi tehdä vain sen minkä korkeampansa sallii.
Jesse varoittelikin näistä houkutuksista; " Mitä hyödyttää ihmistä, jos hän voittaa omakseen koko maailman, mutta saattaa itsensä tuhoon ja turmioon?" Aiemmista sielunsa rahalle myyneistä Reagan ja Thacher voivat varmaan kertoa mitä hyödytti...kun höperehtivät lopuksi dementiansa kourissa. Odottaneeko sama kohtalo näitä meidän maamme ja lippulaivamme haaskanneita..jos eivät ihmeen kautta tulisi jotenkin tolkkuihinsa ennenkuin on liian myöhäistä?
Ja kansa ja ihmiset saavat sellaiset johtajat kuin ansaitsevat....pitää siis katsoa peiliin, sillä Jeesus neuvoi myös: "Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa."
-" Niinkuin te mittaatte, niin teille mitataan"
Ja vaikka ns. positiivisen ajattelun merkitys tunnustettu
jopa vihollisen leirissä...(...vai miltä kuulostavat maatamme KV-eliitille myyvien poliitikkojen argumentit vaalimittelöissä ) niin tässä tulee selvitymistrategiaksi se Jeesuksen kaikkein vaikemmin noudatettava neuvo, eli "Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat". Ko. neuvon toimivuutta pääsevät testaamaan vain ne, jotka sitä kykenevät noudattamaan. Vähintäänkin kannattaa katsoa kenet tai kenen palveluksessa olevan huolii "pomokseen". Rahaeliitin "pomo" selvinnee kun tutkii netistä mikä on Bohemian groove.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144