Diesel-Cruze sai muuten kiitokset Iltalehden koeajossa mutta start-stop-toiminta ei. Toimittaja oli sammuttanut auton risteyksissä ja piti syynä järjestelmän toimintaa. Itse en ole dieseliä ajanut mutta bensaversiossa järjestelmä toimi ilman, että siihen edes kiinnitti huomiota. Ulkomaisia testeissä kukaan ei ole dieseliäkään risteyksiin sammuttanut. Olikohan vikaa tässä autoyksilössä vai jossain muussa?
Toimittaja muuten kehuu auton hydraulisen ohjaustehostimen tunnokkuutta. Tunnokas se toki onkin mutta 1.7D:ssä sähköinen. Ajoin molempia tehostajavaihtoehtoja ja sähköinen oli todellakin parempi kuin hydraulinen Cruzen tapauksessa.
Toinen negatiivinen huomio oli "Ohjaamon muovipinnat ovat ikävää kovamuovia, mutta onneksi kojelautaa pehmentää oivaltava kangaspaneeli"
Tällaista muovisuutta en itse huomannut. Ohjaamo oli tyylikkään ja arvokkaan näköinen. Ehkä toimittaja on ajanut aiemmin S-Mersuja ja Rollsseja ja vertaa nyt alle 35k€ autoja niihin?
Mutta yleisesti siis Cruze sai kehuja tälläkin kertaa.
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012101416144640_at.shtml
IL Koeajo
Cruze 1.4T
3
119
Vastaukset
- T. Umpelo
Aika tumpelo kuski.
- Kytkin.
Kytkintä ja kassua kun osaa käyttää yhdessä sopivasti, ei auto sammu. Toimittaja olisi voinut vaikka ensin treenata suljetulla alueella.
- Outoa on.
Ajoin tänään automaattisammutuksella olevaa bensamallia. Automatiikka toimii täysin huomaamatta. Käynnistyksen huomaa vain hyvin pienenä nykäytyksenä.
Hiljaisuus on merkille pantavaa Cruzessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078