Rimpuilu loppuu

Lentäjä.Antti.

Blue 1 laittaa lapun luukulle ja SAS alkaa hoitamaan hommaa.

Kauan meni, takkiin tuli perke-leesti ja silleen.

15

367

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a___p
      • Suora viivainen

        Turhaa selittelyä. Blue1 yhdistetään SASsiin. Ei ole pelkkä muodollinen muutos, että lentojen numerot muuttuvat KF-numeroista SK-numeroiksi. Vielä viitsitään selittää tätä näin:
        http://www.blue1.com/fi/fi/Blue1/Uutiset/SAS-vahvistaa-asemaansa-Suomen-markkinoilla/

        Tuotantoyhtiönä Blue1 säilyy niin kauan, kuin SASin kamreerit laskevat, että palkkatason ero on tarpeeksi suuri, jotta kannattaa pitää muodollisesti erillinen yhtiö lentotoimintaa hoitamassa. Todennäköisesti muutamia kuukausia.


    • Lopetushommia

      Nyt ei mene enää kauaa kun KF pääkonttorissa huutokaupataan kaappeja, tuoleja jne.
      Juhannukseen mennessä tilat tyhjät.

    • juupajoo1

      Näinhän siellä jo tehdään. Meinaan myydään kamaa henkilökunnalle...

      • Nyfiken

        Kerrohan tarkemmin!


    • Ha det så bra

      Kan få nån slant nu innan dom kastas ut.

    • e de slut nu?

      Kaikkiko saa fudut?

      • Int’ ännu

        No ei ihan vielä. Tässä odotellaan, milloin SAS kaatuu – tai selviääkö se ehkä jotenkin kriisistään.

        Muodollisesti Blue1 on oma yhtiönsä, jonka SAS omistaa. SAS:n konkurssi aiheuttaisi sen, että myös Blue1 siirtyy konkurssipesän omistukseen ja myydään, jotta pesän varat voidaan jakaa velkojille. Teoriassa Blue1 voisi jatkaa konkurssipesän omistamana, mutta käytännössä sen toiminnalta olisi vedetty matto jalan alta. Varsinkin kun Blue1 juuri muutettiin puhtaaksi tuotantoyhtiöksi, joka lentää lentoja SAS:lle, ja jo viime vuonna se oli muutettu entistä selvemmin SAS:n syöttöliikenteen hoitajaksi.

        Muutaman vuoden takainen Blue1, jolla oli mm. tärkeä Helsinki - Oulu-reitti ja monta ympärivuotista kohdetta Keski-Euroopassa, olisi saattanut olla elinkelpoinen tai ainakin näyttää siltä, niin että se olisi voitu myydä hyvään hintaan, kuten SAS nyt aikoo myydä norjalaisen Widerøen. Mutta nyt jäljellä on toiminnallisestikin täysin epäitsenäinen yhtiö, jolla ei ole elämisen mahdollisuuksia, jos SAS kaatuu.

        Leikkaukset, joilla Blue1:a muotoiltiin SAS:n strategiaan sopivaksi, ovat kyllä saattaneet onnistua, mutta miten käynee potilaan...


    • Helan går

      Entinen Blue1, nykyinen tuontanto SK tulee häviämään kartalta viimeistään Q1/2013 menessä. Koko SAS-group on niin kurralla, että tytäryhtiöt on liipasimella ensin.Tuskin pelastajaa SAS:lle löytyy sen kummemmin Ruotsin, Tanskan kuin Norjan valtiostakaan, vaikka kaikilla on osuudet omistuksessa. Taitaa olla 2013 myös viimeinen vuosi koko SAS-groupille. ei saatu kaupaksi putiikkia vaikka yritetty kuinka, osatajia ei vain ole.

      • ein Prosit

        Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..


      • Zum Hauptbahnhof!
        ein Prosit kirjoitti:

        Luffehan on tähän asti keräillyt näitä kaatuvia firmoja mutta silläkään ei taida tähän rahkeet riittää..

        Luftwaffella on kyllä rahkeita, mutta miksi se ostaisi SASsin? On helpompaa vain ostaa konkurssipesästä ostamisen arvoinen ja napata markkinoille tulevasta aukosta parhaat viipaleet (liikematkustajat ja se osa muista, joka arvostaa laatua, ja reiteistä tietysti vain kannattavat).

        SASsissa nähtiin vuosikausia märkiä unia siitä, että Lufthansa joskus suostuisi ostamaan sen.


    • mitenmenee

      Onko ex-Blue1:llä enää henkilökuntaa Vantaalla, siis konttuurilla? Myyjiä, Eurobonusta etc.

      • Tony Fernandes

        Konttori on (osa sitä) ja lentokone halli. Osa työntekijöistä sanottu irti niin, että työt loppuu 1.1.2013. Ketä sitte jää ja kenen listoilla SK/KF ,ken tietää. Putiikki menee nurin luultavasti tuohon mennessä, ja joka tapauksessa ennen SAS:a tytäryhtiö kun on.


    • ohiajeleva

      Siis torppahan seisoo siinä vähän ennen terminaalirakennuksia mutta onko siellä enää ketään töissä on toinen juttu. Lufthansa taitaa majailla (mainoksen perusteella) samassa mökissä.

      • Tefke

        Blue1 (tuotanto SK) hangaarista on puolet myynnissä, mutta kukaan ei halua ostaa ! Halli on syrjässä ja neliöhinta kova.
        Tuotanto käytössä aivain liian iso ja kulut sen mukaiset.
        Terminaalin vieressä seisova AirsideCenter on vain osittaisessa käytössä 2-3 kerrrosta siis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      35
      2063
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2033
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1942
    Aihe