Mistä jutella ja miten?

Hiljain3n

Inhottaa kun jotkut puolitutut lähestyy ihan kaverimielessä ja pyytää jonnekin kahville tms. En koskaan tiedä mitä niille pitäisi puhua, mutta oon ihan otettu että ne on sen verran kiinnostuneet mun surkeasta persoonasta että ne edes kysyy. Mutta tietenkin samalla pelkään että karkoitan ne, koska en osaa puhua mitään järkevää.

Tulen jotenkin helpommin toimeen sellaisten moottoriturpien kanssa, jotka johdattaa keskustelua, ja itse voi kommentoida sillon kun siltä tuntuu. (Tämän takia viihdynkin paremmin hieman isommassa porukassa jossa voin olla hiljaa ja vain kuunnella toisten juttelua.) Mutta sitten jos se toinen on vähänkään moottoriturpaa hiljaisempi, ahdistaa kun pitäisi osata pitää yllä vastavuoroista keskustelua. Kiusallinen hiljaisuus seuraa toistaan.

Onko täällä kellään mitään ideoita, miten saada sanoja suusta helpommin ja siinä "stressissä" keksiä mitään puheenaiheita? Oikeasti haluaisin näiden kiusallisten tilanteiden takia vaan olla tapaamatta ihmisiä, mutten halua olla törkeä toista kohtaan ja kieltäytyä, kun mitään oikeaa hyvää syytä ei ole. Lisäksi pelkään (oonko lukenut liikaa jotain yksinäisyys-palstaa), että juuri tämä ihminen on todella yksinäinen ja yrittää saada minua ainoaksi kaverikseen, ja tavallaan on siten minun "tehtäväni" pelastaa hänet yksinäisyydeltä. (Hankala selittää.)

1

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus tämäkin

Yleensä puhutaan säästä jos ei tiedä mistä toinen on kiinnostunut. Siitä sitten voi edetä johonkin toiseen yleiseen aiheeseen ja kokeilla mikä voisi kiinnostaa molempia. Vastuu puheenaiheiden keksimisestä on molemmilla, eli ei kannata murehtia liikaa omaa rooliaan. Jos ei mitään yhteisiä aiheita löydy niin ei siinä oikein ystävyyttäkään synny.

Kahville voi mennä, mutta ketään ei kannata lähteä pelastamaan ellei viihdy hänen seurassaan. Tosin oli se kaunis ajatus :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5154
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4338
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2244
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe