Pikavipit

Mihin pitää soittaa, ilmoittaa tms, kun lapsi joka juuri 18 v saa jokapuolelta pikavippejä eikä ole rahaa maksaa niitä??? Auttakaa..äiti

13

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velkavelho

18-vuotias on aikuinen ja itse vastuussa taloudestaan, olipa siihen vielä riittävää henkistä kypsyyttä tai ei. Ymmärrän äidin hätäsi, mutta ei ole olemassa mitään virkaholhoojaa jolle soittaa, joka hoitaisi täyspäisen ihmisen asioita. Voit olla hänelle vanhempana tukena, kun seinä tulee vastaan, mutta en taida kohdallasi suositella mitään yhdistelylainaan takaajaksi lähtemistä tai velkojen ottamista omalle kontollesi. Pitää "lapsen" itse saada tehdä omat virheensä, jos varoituksia ei ota vastaan.

• Kiitos sulle, näin ajattelinkin..mutta..

• Velkavelho
        aunli kirjoitti:

Kiitos sulle, näin ajattelinkin..mutta..

Kerro lapsellesi vinkki: lukekoon tältä palstalta sivun verran viestiketjuja. Jos vippien ottaminen tuntuu hänestä sen jälkeen edelleen järkevältä, et häntä voi auttaa.

• Jari H
      • huhhuhö

Lainaa itse lapsellesi rahaa. Tehkää kirjaalinen sopimus. Kun lapsesi ei pysty maksamaan laskua vie asia käräjäoikeuteen. Lapsesi saa merkinnän rekisteriin ja muut lainaajat jättävät vastedes lainaamatta.

• KIITOS SUURI!!!

• Valitettavasti heräsit nyt jälkikasvusi kasvatusvastuuseen hieman liian myöhään. Vastuullista taloudenhoitoa olisi pitänyt opettaa lapsellesi jo ennen sitä hetkeä, jolloin hän täytti 18 vuotta. Jos hän ei nyt ymmärrä pikavippien järjettömyyttä ja niitä urakalla nostelee, niin sitten hän toimii niin. Stoppi tulee luottotietojen menettämisen yhteydessä ja moni ymmärtää viimein tässä vaiheessa touhun järjettömyyden.

• Vanha täti

Ymmärrän, että nuorella elämän alkuhuumassa voi olla suuri kiusaus ottaa pikavippejä.
      Olo on juuri niin kaikkivoipa, että helpostihan nämä myöhemmin hoitelee pois..
      Ja läheisen hätä on suuri.
      Sisipä onkin erityisen järkevää suitsia tuota älytöntä pikavippibisnestä.

• 17+6

Sinulla on käynyt vain huono tuuri että lapsesi kuuluu siihen pieneen osaan vippaajista. Pikavippikeisarien mukaan suurin osa heidän asiakkaistaan on 30vuotiaita töissä käyviä... tässä nähdää että heidän tutkimuksensa ovat täysin bs. Suurin osa vippaajista on juurikin näitä nuoria jotka haluavat alkaa "elämään" vähän rikkaammin. Voit vain toivoa että hän saa merkinnän luottotietoihin heti siitä ensimmäisestä otetusta vipistä, mahdollisimman alku vaiheessa, ettei ne summat pääse liian isoiksi. Itselläni on 18,000€ edestä PELKÄSTÄÄN pikavippejä ulosotossa. Kyllä tässä on moneksi vuodeksi elämä pilattu. Eli älä missään nimessä ala maksamaan hänen vippilaskujaan, koska kun sen teet hänellä on mahdollisuus saada isompi vippi seuraavalla kerralla samasta paikasta ja näin ne velka summat nousevat äkkiä aivan järjettömiksi.

• KKHS

Pidän itseasiassa vippifirmojen väitettä ihan uskottavana. Kolmekymppisyys ja työpaikka eivät takaa järkeä tai taitoa käsitellä rahaa.

• 16+15
        KKHS kirjoitti:

Pidän itseasiassa vippifirmojen väitettä ihan uskottavana. Kolmekymppisyys ja työpaikka eivät takaa järkeä tai taitoa käsitellä rahaa.

Mistä nämä vippikeisarit tietävät että kuka käy töissä? Eivät he sitä tiedä vaikka kuinka tekisivät "tutkimuksia". Eli aivan keksittyjä heidän tutkimuksensa ovat. Kuinkaahan monta on haastateltu ja miten. Ovatko soittaneet asiakkailleen, ovatko kadulta vain poimineet ihmisiä, vai miten? Jos ovat itse sen tutkimuksen tehneet, esim.soittamalla, niin silloinhan on helppo valikoida kenelle soitetaan ja kadulla sama asia, helppo valikoida. Eli saadaan just sellainen tutkimus tulos aikaiseksi kuin itse halutaan. BS:ää..

• KKHS
        16+15 kirjoitti:

Mistä nämä vippikeisarit tietävät että kuka käy töissä? Eivät he sitä tiedä vaikka kuinka tekisivät "tutkimuksia". Eli aivan keksittyjä heidän tutkimuksensa ovat. Kuinkaahan monta on haastateltu ja miten. Ovatko soittaneet asiakkailleen, ovatko kadulta vain poimineet ihmisiä, vai miten? Jos ovat itse sen tutkimuksen tehneet, esim.soittamalla, niin silloinhan on helppo valikoida kenelle soitetaan ja kadulla sama asia, helppo valikoida. Eli saadaan just sellainen tutkimus tulos aikaiseksi kuin itse halutaan. BS:ää..

Sillähän ei ole yhtään mitään merkitystä miten tutkimus tehdään. En tiedä vipin hakemiseen liittyvästä byrokratiasta mitään, kun en sellaista ole koskaan hakenut, mutta sitä kautta voio jotain tietoa tullakin.

Jokatapauksessa väite on ihan uskottava, koska muut lainalahteet loppunkäyttänyt sortunee vippeihin helpommin kuin joku joka ei vielä lainoja ole koskaan saanut. Ihan sama kuka niitä ottaa, samalla tavalla niillä talous pilataan töissäkäyvien kolmekymppisten kuin lukionuorten asiakkuudella

• kvcjkjhhj
        KKHS kirjoitti:

Sillähän ei ole yhtään mitään merkitystä miten tutkimus tehdään. En tiedä vipin hakemiseen liittyvästä byrokratiasta mitään, kun en sellaista ole koskaan hakenut, mutta sitä kautta voio jotain tietoa tullakin.

Jokatapauksessa väite on ihan uskottava, koska muut lainalahteet loppunkäyttänyt sortunee vippeihin helpommin kuin joku joka ei vielä lainoja ole koskaan saanut. Ihan sama kuka niitä ottaa, samalla tavalla niillä talous pilataan töissäkäyvien kolmekymppisten kuin lukionuorten asiakkuudella

just kasaantu noin 20vippiä ulosottoon eräpäivän jälkeiset kulut niihin 10 000euroa
        joka laskussa noin 500e lisää
        kyllä osaavat rahastaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70