Laiska moottori ja hybridistä vain vähäinen hyöty kulutukseen.
TM koeajoi HSD Yariksen
15
408
Vastaukset
- jaa-a
Tarkoitatko esimerkiksi seuraavaa kohtaa artikkelista?
"Taajamakulutukseksi mittasimme 5,1 litraa. Tavallisella automaattivaihteisella Yariksella kulutus oli 1,8 litraa korkeampi, joten hybridin toimivuus kaupunkiolosuhteissa tuli taas todistettua"- anonymous4
Mitens maantiejo? 7,5 l/100 km@120 km/h. Maantievauhdeissa esim 90 hybridin kulutussäästö noin puoli litraa vrt. TM 2/12 yaris 1,33 multidrive.
Sitäpaisti kaikki eivät halua automaattia. Hybridissä automaatti tulee pakkovalintana. Tokihan sitä voi verrata hybridin kulutusta automaattiin, mutta kannattaa huomata että tällöin vertailu tapahtuu hybridin ehdoilla.
Vastaavasti lähtökohtana vertailussa olisi voitu pitää bensa-yarista. Olisi voitu todeta että bensa yariksessa ei kalliin akun uusimistarvetta, jm-arvo on tutkitusti hyvää tasoa, toisin kuin hybrideillä, jotka ovat kalliita ostaa ja joiden arvonalennus on ripeä. Hybridi on kalliimpi hankkia. Jos hybridi-yariksella säästäisi keskimäärin vaikkapa 1,5 litraa satasella, paljonko euroissa säästää vuositasolla kun vuotuinen ajosuoritte on keskimääräistä tasoa sanotaan 12 tkm/a. Muutaman satasen. Kalliimman hankintahinnan kuolettaminen bensansästöillä kestää vuosia. - newyaris
anonymous4 kirjoitti:
Mitens maantiejo? 7,5 l/100 km@120 km/h. Maantievauhdeissa esim 90 hybridin kulutussäästö noin puoli litraa vrt. TM 2/12 yaris 1,33 multidrive.
Sitäpaisti kaikki eivät halua automaattia. Hybridissä automaatti tulee pakkovalintana. Tokihan sitä voi verrata hybridin kulutusta automaattiin, mutta kannattaa huomata että tällöin vertailu tapahtuu hybridin ehdoilla.
Vastaavasti lähtökohtana vertailussa olisi voitu pitää bensa-yarista. Olisi voitu todeta että bensa yariksessa ei kalliin akun uusimistarvetta, jm-arvo on tutkitusti hyvää tasoa, toisin kuin hybrideillä, jotka ovat kalliita ostaa ja joiden arvonalennus on ripeä. Hybridi on kalliimpi hankkia. Jos hybridi-yariksella säästäisi keskimäärin vaikkapa 1,5 litraa satasella, paljonko euroissa säästää vuositasolla kun vuotuinen ajosuoritte on keskimääräistä tasoa sanotaan 12 tkm/a. Muutaman satasen. Kalliimman hankintahinnan kuolettaminen bensansästöillä kestää vuosia.Mun automaattijaris vie motarilla 100kmh vauhdilla 6.1 litraa/100km, kierroksia koneessa on tällöin 1850-2000, riippuen onko ylämäki, vastatuuli, alamäki tai myötätuuli. Mut mulla onkin vain led valot päällä, paljons se vaikuttaa?
- nafta-sähkömies
anonymous4 kirjoitti:
Mitens maantiejo? 7,5 l/100 km@120 km/h. Maantievauhdeissa esim 90 hybridin kulutussäästö noin puoli litraa vrt. TM 2/12 yaris 1,33 multidrive.
Sitäpaisti kaikki eivät halua automaattia. Hybridissä automaatti tulee pakkovalintana. Tokihan sitä voi verrata hybridin kulutusta automaattiin, mutta kannattaa huomata että tällöin vertailu tapahtuu hybridin ehdoilla.
Vastaavasti lähtökohtana vertailussa olisi voitu pitää bensa-yarista. Olisi voitu todeta että bensa yariksessa ei kalliin akun uusimistarvetta, jm-arvo on tutkitusti hyvää tasoa, toisin kuin hybrideillä, jotka ovat kalliita ostaa ja joiden arvonalennus on ripeä. Hybridi on kalliimpi hankkia. Jos hybridi-yariksella säästäisi keskimäärin vaikkapa 1,5 litraa satasella, paljonko euroissa säästää vuositasolla kun vuotuinen ajosuoritte on keskimääräistä tasoa sanotaan 12 tkm/a. Muutaman satasen. Kalliimman hankintahinnan kuolettaminen bensansästöillä kestää vuosia.mitä mukavaa siinä kepin hämmentämisessä on... ja yritä nyt hybridivastaisuutesi sumentamana käsittää se että 15 vuotta markkinoilla olleista priuksista on vaihdettu aivan mitätön määrä akkuja, parista sadasta autosta parin miljoonaan valmistetun joukossa
- giregrhgur
Yaris ostetaan yleensä kauppakassiksi ja lähinnä kaupunki/taajamapyöritykseen ja monella se pidetään 15v ja jos sinä aikana tulee vaikka 200 tkm tällöin säästö olis 200 000/(100*1,8*1,7)= 6120 eur eli hinnan eron erotuksen 1,33 malliin saa jo hyvin takasian lisäksi hybridissä on paremmat varusteet, samoilla varusteilla hintaero on aika pieni.
- jfdgjfdgfgfgf
kaava meni väärin piti olla 200000/100*1,8*1,7=6120 eur
- anonymous4
jfdgjfdgfgfgf kirjoitti:
kaava meni väärin piti olla 200000/100*1,8*1,7=6120 eur
Ei varmaan sovi jos siteeraan TeeÄmmää?
"Kulutuksen kautta hintaeroa joutuu kaventamaan vuositolkulla, ja suorituskyvyssäkin perusmalli on parempi, joten Hybridin valintaan pitää olla myös ideologisia syitä" TM 20/2012 s. 109. - unohtuiko jotain
jfdgjfdgfgfgf kirjoitti:
kaava meni väärin piti olla 200000/100*1,8*1,7=6120 eur
Et sitten laske rahalle mitään korkoa?
- pekku222
unohtuiko jotain kirjoitti:
Et sitten laske rahalle mitään korkoa?
Pankissa taitaa rahalle saada nyt jotain 0,2% vuosittaista korkoa. Ja määräaikasitalletuksellekin kauppalehden mukaan vain jotaisn1% molemminpuolin riippuen pankista. esim 2000 euron talletukselle saisit siis 20 eur/vuosi.
- 666665
Entäs jos pidetään 30 vuotta, tulisiko vielä isommat säästöt? In real life kukaan ei pidä 2012 hankkimaansa autoa 15 vuotta.
- Tietäjä ei luulija
666665 kirjoitti:
Entäs jos pidetään 30 vuotta, tulisiko vielä isommat säästöt? In real life kukaan ei pidä 2012 hankkimaansa autoa 15 vuotta.
Suoomessa henkilöautojen keskimäärinen romutusikä on yli 20 vuotta:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta/autokannan_kehitys/autokannan_keskimaaraisen_romutusian_kehitys
Kuinka niin ei kukaan pidä 15 vuotta uutta autoaan? Mihin perustat tämän esittämäsi huikean ja syväanalyyttisen väitteesi? - 666665
Tietäjä ei luulija kirjoitti:
Suoomessa henkilöautojen keskimäärinen romutusikä on yli 20 vuotta:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta/autokannan_kehitys/autokannan_keskimaaraisen_romutusian_kehitys
Kuinka niin ei kukaan pidä 15 vuotta uutta autoaan? Mihin perustat tämän esittämäsi huikean ja syväanalyyttisen väitteesi?Sanotaanko siellä tilastossa että autot pysyy suurimmaksi osaksi ensiostajillaan paaliin asti?
Kehitys kehittyy ja tavaroiden elinikä lyhenee vuosi vuodelta. Autoja ei edes tehdä 20 vuoden elinkaarta silmällä pitäen. Joissakin maissa yli 6 vuotiaan auton ylläpitämisestä tehdään kallista. Esim Japanissa.
Om Tojota alkaa olla jo aika lailla pintaruosteinen, vaikka ikää on vasta 7,5 vuotta. Ruostesuojauttaminen uutena olisi kannattanut.
- kukkuluuruu
Vokkelifaneille ei vain mahdu päähän, että yaris on taloudellisin luokassaan. Ja tämä kun ottaa tarpeeksi päähän, pitää autolla ajaa pelkästään moottoritiellä, vetää vaunua, kuormata autoon vähintään 1000kg kuormaa, sen pitää olla manuaali ja ei se taloudellinenkaan saisi olla.
- palstamillimetrejä
Tojotakin onkin aina paska, ja jos ei muuten ole, niin näillä palstoilla on pakko keksiä jokin syy miksi Tojota on paska vaikkei olisikaan. Nih.
- Kallista säästöä
TalSa mittasi kulutukseksi viisi litraa.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/17/toyotan-sahkoisempi-yaris/201241921/304
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225194- 254378
- 272501
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191607- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211267Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174