Hommasin uuden tietskan. Hyvä peli, muistia riittää ja kaikkea. Asennutin siihen myös SSD-levyn.
Asensin käyttiksen ja tein muut toimet, alustamiset sun muut.
SSD-levystä tuli D-asema ja käyttis on C:llä. Nyt tuo SSD on jotenkin turhan panttina. Olisiko pitänyt ottaa käyttöön jotenkin muuten. Saako siitä jotain välimuistin tapaista tms?
Käyttistä en siihen laita (Windows 7).
Laitan tämän sekä kovalevy- että aloittelijakeskusteluun.
SSD-levyn järkevä käyttö
12
1139
Vastaukset
- ......
Asenna windows ohjelmat uudelleen ssd:lle, ja ensin tarkista biosista että se on varmasti boottaava ensisijainen asema. Kytke se ensimmäiseen sata0 kanavaan jos siihen on tällä hetkellä kytketty kovalevy.
Vanhanmallista kovalevyä tarvitaan ainoastaan elokuvien ja mp3:sten ja ehkä ohjelmien asennusimagejen säilytykseen. Jos et kopioi netistä elokuvia niin kannattaa ehkä vanha levy jättää kokonaan pois. Korkeintaan tekee siihen varmuuskopioita usb-adapterin avulla ja säilyttää jossain kaapissa. - kovo
SSD-levyn hyöty tulee parhaiten esille nimenomaan käyttöjärjestelmälevynä. Toisaalta jossain raskaassa editointityössä voisi käyttää tallennusasemana ja nimenomaan niin että valmis työ olisi jossain muualla. SSD-levy pelkkänä tiedostolevynä menee mielestäni hukkaan, järjestelmälevynä sen nopeus tulee jatkuvasti hyödynnettyä.
- amazooni2
Kun olisit vaihtanut itse ton sen C-levyn tilalle niin olis ollu hyötyä.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B005OK6VJU/ref=sr_1_6?ie=UTF8&tag=wenn-21
Siino on kaikki tarvittava jotta saa vaihdettua "lennossa".- Oikeisto perse
Jos mä en saa lucia kulkueest piparii ni sit mä vedän käteen.
- Kovalevy keijo
Oikeisto perse kirjoitti:
Jos mä en saa lucia kulkueest piparii ni sit mä vedän käteen.
Hei toi ei ollut ny yhtään sopivaa. Mun ssd levyt toimii aina.
- Kolle Poninkaulus
eikös siitä voisi tehdä virtuaalimuistin sijaintipaikan, tosin eihän se koko levyn siihen kulu.
- 53129532
Kun asennat winukkaa SSD:lle, pidät muut kovot KYTKEMÄTTÖMÄNÄ, ja pelkän SSD:n kytkettynä, näin SSD on automaattisesti ykkös asemana, sitten ku asennus valmis jne, kytket toiset kovot takasin.
- 654651632
Kun winukka on asennettu SSD:lle niin pitääkö sen jälkeen vanhalta kovalevyltä poistaa käyttöjärjestelmä vai voiko sen jättää sinne?
- 6yfuib
654651632 kirjoitti:
Kun winukka on asennettu SSD:lle niin pitääkö sen jälkeen vanhalta kovalevyltä poistaa käyttöjärjestelmä vai voiko sen jättää sinne?
Pois pois pois, paitsi jos en ihan eri käyttöjärjestelmä, jota jostain syystä tarvitset.
6yfuib kirjoitti:
Pois pois pois, paitsi jos en ihan eri käyttöjärjestelmä, jota jostain syystä tarvitset.
Kannattaa alustaa levy jos siinä on sama Windows kuin tuossa SSD levyssä.
- HDD Kingston
Mulla on järjestelmälevynä 120 GB kingston SSD- levy ja win7 käynnistyy n. 25 s.
HDD- levyllä käynnistys kesti n. 2 - 3 min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225164- 254348
- 272461
- 342244
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174