Moroo.
Mulla on tuossa pihassa iso Syyshortensia, kukinnot ylettyy yli 2metrin korkeuteen, siinä on kaksi vartta jotka on noin ranteen vahvuisia ja olen joutunut joka kevät kiertämään uuden kasvun ympäri narun ettei ne katkea vesisateessa, olen katkonut ohjeitten mukaan joka kasvukausi latvoja.
Nyt sitten tämä toinen varsi ei tehnyt yhtään kukkaa eikä kasvua ja toinen varsi kasvaa naapurin puolelle tosin hyvässä yhteisymmärryksessä naapurin kanssa.
Mielestäni viimmekesänä alkoi varsiin ilmestyä myös samanlaisia kääpiä kuin puissakin.
Mitenkäs tuollaisen leikkaus onnistuis jatkokasvua ajatellen jos sen pistäis tyvestä poikki ja milloin se olis paras tehdä? sieltä on nyt kasvanut yksi tämänkesän varsi, noin 1m.
Syyshortensian raju leikkaus
1
499
Vastaukset
- puuta heinää
Syyshortensia ei innostu alasleikkauksesta, ei ainakaan yleensä. Eli jos pätkäiset vanhat, paksut versot tyveltä poikki, ei uutta kasvua kantoihin tule. Mutta koskapa pensaasi on tänä kesänä kasvattanut tuon yhden uuden verson, saattaa pensaan uudistaminen onnistuakin. Katkaise vaikkapa vain toinen vanhoista versoista ja anna tilaa uudelle versolle. Jos se intoutuu kasvamaan, niin vuoden tai parin päästä voi katkaista sen toisenkin vanhuksen. Paras leikkausajankohta on kevät, heti lumien sulettua.
Toisaalta, kasveillakin on rajatut elinvuodet, joskus ne tulee täyteen ja on aika istuttaa uutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465427Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5631983Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens781125Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591028- 77983
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53951- 59880
- 228834
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50823Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58758