Pelkään naisia

ätminkäinen

Siksi vähättelen heitä. Naisilla on niin paljon valtaa miehen tunteisiin nähden. Kun mies lähestyy naista, niin hän asettaa itsensä arvosteltavaksi. Tätä on vaikea myöntää: torjunta sattuu. Se tuntuu kohdistuvan koko ihmiseen. "En hyväksy sinua." "Et ole sellainen kuin miehen kuuluu olla."

"Kestä kuin mies." Näitä vanhoja sukupuolirooleja noudatamme vieläkin. Miehen häpeä on jotain mikä jalostaa ja kasvattaa, jotain mikä pitää kestää. Mikä tekee miehen häpeästä enemmän hyväksyttyä? Ruuminrakenne ja lihasvoimako? Kun mies voi kestää fyysistä väkivaltaa, niin miksei henkistäkin?

Mitä häpeä on? Häpeä on sosiaalinen tunne. Häpeää tunnetaan silloin kun ei toimita niin kuin muut, kun poiketaan normista, kun rikotaan kirjoittamattomia sääntöjä. Miten torjunta sitten aiheuttaa häpeää? Koska mies ei toimi niin kuin kollektiivinen naiseus haluaa miesten toimivan. Kun mies torjutaan, niin siinä on aina koko naissukupuolen kollektiivisen torjunnan paino, joka musertaa. Ainakin se tuntuu siltä, jos sitä hyväksyntää ei ole koskaan saanut. Niin kuin me ätmit.

9

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies1985

Voi ajatella niin että on valtaa. Tunteet tulevat kuitenkin miehen itsensä sisältä, samoin osa noista odotuksista.

Kaikki ihmiset ovat jonkun lapsia ja kaikki haavoittuvaisia. Varsinkin naiset, vaikka tietysti yrittävät esittää muuta. Kun kohtaa vaikean naisen, kannattaa kuitenkin pyrkiä ajattelemaan näin eikä antaa energiaansa pois.

• .....

Kellä vittu sillä valta.

• Nasevasti sanottu mutta kannattako tätä keskustelua
        kuitenkaan vetää alapään ajattelun tasoon ?
        Jos mulla on isompi mulkku onko mulla enemmän valtaa kuin sulla ?

• 898776654433
        rockmaukka kirjoitti:

Nasevasti sanottu mutta kannattako tätä keskustelua
        kuitenkaan vetää alapään ajattelun tasoon ?
        Jos mulla on isompi mulkku onko mulla enemmän valtaa kuin sulla ?

"Jos mulla on isompi mulkku onko mulla enemmän valtaa kuin sulla?"

On. Pienellä mulkulla ei pärjää elämässä. Joka muuta väittää ei tiedä mistä puhuu.

• Richard Bouquet
        898776654433 kirjoitti:

"Jos mulla on isompi mulkku onko mulla enemmän valtaa kuin sulla?"

On. Pienellä mulkulla ei pärjää elämässä. Joka muuta väittää ei tiedä mistä puhuu.

Nykyään ihmisillä yleensä on vaatteet päällä, joten kalun kokoa on hankalampi arvioida. Vai meinaatko yleisissä saunoissa katsoa kenellä on isoin? Vai - rummun pärinää - ajatteletko että naisilla on jokin yleinen kokouskäytäntö missä käydään läpi miesten kul'it ja sanotaan kavereille "tota älä kokeile"? Onko joku nainen sanonut päin naamaa, selvin sanoin, "sulla on tosi pieni"?

• mies32

Ja miten tilanne paranee jos naisetkin alkavat saada pakkeja entistä enemmän?

Kollektiivisen torjunnan ajatus on hyväksyttävä jos todella on saanut kymmeniä pakkeja ilman onnistumista. Mutta suurin osahan teistä ätminkäisistä on tehnyt aloitteita hyvin harvoin jos koskaan.

• naisköyhyys

Ei jonkin asian puute merkitse aina sitä että pelkää. Liian helppo ja lapsellinen selitys asioille, jos ei viitsi miettiä asiaa tarkemmin.

Pelkääkö köyhä rahaa? Pelkääkö sairas terveyttä? Pelkääkö väkivallan uhri fyysistä loukkaamattomuutta?

Yhtä typerää on väittää että naisen puute johtuisi aina siitä, että pelkää naisia. Monelle miehelle naisettomuus on yhtä kipeä asia kuin köyhyys tai sairaus.

• siinä totuus

Kirjoituksesi oli ainoa järkevä viesti koko ketjussa tähän mennessä.

• Kaikkein fiksuin

Terveys ja fyysinen loukkaamattomuus ovat normaaleja tiloja, jotka ovat tuttuja jo ennestään. Naisen kanssa olemiseen ei synnytä, se on uutta ja pelottavaa, mutta sitä halutaan jostain syystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7616
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      81
      7104
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5314
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4825
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      243
      4373
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4346
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4285
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4018
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3153
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48