kertokaa nyt sitte mulle joku et muka helluntai ja vapaakirkko opettaa kumminkin väärää uskoa ei tutki kaikki asiat raamatulla mikä tässä on sitten väärin jehovien opetus tutkia itse raamattua...vai miten ????mä ainakin suljen kaikki muut pois ja pitäydyn jehovien opetukseen ovat vielä mukavia ihmisiä........
kuka kertoo mulle sit et mikä on väärin jehovissa ja hellun.oppi
13
145
Vastaukset
- kuka mitenki
Minä taas mieluummin pitäydyn Raamatun opetukseen kuin mukavien ihmisten opetukseen.
- vuorotyöläinen
Tästä on hyvä aloittaa Raamatun tutkiminen vaikka itsekseen, omaan tahtiin,
mullakin on aikaa vain öisin ...
http://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/raamattu-opettaa/Tämäkö-oli-Jumalan-tarkoitus/
Kirjan voi myös ladata äänitiedostoina ja kuunnella vaikka kotitöitä tehden.
Tai istua ja seurata txt ja kuunnella samalla,
yllaidassa oleva palkki jossa on kaiutin on kätsä siinä :)- Rintti-
Vartiotornin kirjallisuuden avulla tutkitaan sen oppia, ja kaikki "tutkiminen" tähtää vain ja ainoastaan järjestön todistajuuteen. Raamatulla on siinä vain välinearvo. Esimerkkinä vaikkapa linkkisi takaa löytyvä oppi ylienkeli Mikaelista Jeesuksena:
http://www.jw.org/fi/julkaisut/kirjat/raamattu-opettaa/kuka-on-ylienkeli-mikael/
Y l i e n k e l i
>> Tuo sana ei esiinny Raamatussa kertaakaan monikkomuodossa vaan aina yksikössä. Tämä antaa ymmärtää, että heitä on vain yksi.
Jos puhutaan yhdestä kerrallaan, käytetään yksikköä, vaikka näitä ensimmäisiä enkeliruhtinaita olisikin useampia:
Miikael, y k s i e n s i m m ä i s i s t ä enkeliruhtinaista,
tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne,
Persian kuningasten tykö.
>> Jeesuksen ääntä kuvaillaan ylienkelin ääneksi, joten tästä jakeesta voidaan päätellä, että Jeesus itse on ylienkeli Mikael.
Asiasta, jota ei ole kerrottu, ei voida vetää johtopäätöstä: "joten..." . Tässä ei puhuta Jeesuksen äänestä. Ei kerrota, onko käskyhuuto, ääni ja vielä pasuunakin sama asia vai kaikki erillisiä. Arvauksiin perustuva oppi on tyhjän päällä.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta
käskyhuudon,
ylienkelin äänen ja
Jumalan pasunan kuuluessa,
ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
sitten meidät, jotka olemme elossa,
jotka olemme jääneet tänne,
temmataan yhdessä heidän kanssaan
pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin;
ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
A r m e i j a n J o h t a j a
>> Koska Jumalan sanassa ei missään kohtaa osoiteta, että taivaassa olisi kaksi uskollisten enkelien armeijaa - toinen Mikaelin johtama ja toinen Jeesuksen johtama - on johdonmukaista päätellä, että Mikael on itse Jeesus Kristus taivaallisessa asemassaan.
Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo:
"Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
Kuten tuossa yllä, Raamatussa kerrotaan myös Jumalan enkeleistä. Useastikin. Onko sen perusteella johdonmukaista päätellä, että Jeesus taivaallisessa asemassaan onkin Jehova? Jos ei, miksi sitten "Jumalan sanan ainoana välittäjänä" esiintyvä järjestö esittää tuollaisa "johdonmukaisia" (lue: tatkoitushakuisia) päättelyitä?
Raamattua tutkitaan Raamatusta. Itsestään Jeesus ilmoitti seuraavaa:
Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä;
eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika
ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
Raamattu ei kiellä pohtimaan asioita, mutta ei ole myös mitään syytä ruveta rakentelemaan dogmeja toisille uskottaviksi asioista, josta esimerkiksi nimenomaan sanotaan, ettei niistä voi tietää. Sama koskee tietysti selitystä hänestä Jumalan persoonana numero kaksi. Ja montaa muuta vastaavaa.
- yksin maailmassa
kiitos mää tutkinkin ja oon tullu tulokseen että jt on oikea mulle
- ei mulle
Luulen myös, että juuri sinulle jt sopii oikein hyvin. Minä tutkin mieluummin Raamattua kuin jonkun organisaation julkaisuja.
- pilli-piipari1
jehovatko mukavia?heidän auttamishalunsa on kaukana mukavasta. ajatellaanpas vaikka, että ajat kolarin. siis pahan kolarin, jossa menetät paljon verta.olet jehovan todistaja uskomuksiltas. sinun uskon sisaresi ja veljesi kieltävät sinulle antamasta verta. sehän o heitteille jättö, jos ei saa auttaa. ei jeesus kieltänyt auttamasta toista. päinvastoin. hänhän korosti auttamista.
- vai oisko
Kyllähän Raamattu kertoo Jeesuksen parantaneen verenvuototautisen, mutta en muista huomanneeni kertomuksessa, että hän olisi verta luovuttanut tuolle sairaalle.
- opiskeles lisää:
*sinun uskon sisaresi ja veljesi kieltävät sinulle antamasta verta.*
perätön pötypuhe.
Jos potilaalla on omalla allekirjoituksella ja todistajilla varustettu hoitotahto dokumentoituna, missä kieltätyy verensiirrosta,
tai itse ääneen niin sanoo,
_noudatetaan potilaan tahtoa_.
uskonveljien määräilyt ei vaikuta hevonkukun vertaa . - Jesus did it already
** ei jeesus kieltänyt auttamasta toista. päinvastoin. hänhän korosti auttamista.**
Jeesus vuodatti verensä jotta häneen uskovat saavat Ikuisen Elämän.
Kenekään muun veri ei siihen tehtävään kelpaa,
eikä Jeesuksen seuraajia ole kehoitettu omaa vertaan kenellekään antamaan.
- pilli-piipari1
nimenomaan verta saa kristillisen opin mukaan antaa, jos vain kolarissa verta menettäneelle antaa verta sairaalassa.tiedän tapauksen nimenomaan jehovan todistajissa, että mies menetti verta kolarissa ja sille olisi pitänyt siirtää verta, niin sille ei saanut antaa nimenomaan sen takia, kun se oli jehovan todistaja.eikä ole muuten mikään keksitty juttu.
- Totta!
jehovien opetus tutkia itse raamattua...vai miten ????mä ainakin suljen kaikki muut pois ja pitäydyn jehovien opetukseen ovat vielä mukavia ihmisiä........))))))))))))
Sepä se "uskontoja oppeineen" minkä ihmeen takia uskontoja on perustettukaan?
Itse tiedän ettei mukavat ihmiset minua pelasta joten se ei voi olla kriteeri totuudenetsinnälle!
Kun avasin Raamatun luki siellä näin:
Joh. 6:40
Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet.
Minä tahdon uskoa häneen joka on elämä en "uskontoihin dokmeineen".
Joh. 14:6
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Raamattu ei tunne mitään järjestöä.
Eikä ainakaan Amerikkalaista traktraatti ja kirjapainoseuraa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197626Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857225- 955324
- 524855
- 2434383
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494356- 444315
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284028- 593163
- 482606