Telkussa kerrottiin että hesassa lapsiperheet hakevat ruokaa leipäjonoista,
syyksi sanottiin että monelle jää pakollisten menojen jälkeen vain satanen
ruokarahaa.
Minun tietääkseni toimeentulotuki henkeä kohti on yli 4sataa, mistähän on kyse,
kun tuo on nimemomaan pakollisten menojen jälkeen.
Tässä muutama vuosi sitten jouduin itsekin hakemaan apua, mutta olin
velkaa enkä halunnut että takaajat joutuvat maksumiehiksi,velan maksuahan ei huomioida menoksi, sossu sanoi vain että jätä maksamatta, en kuitenkaan
niin tehnyt vaan maksoin ja näin nälkää, hain myös noita ruokapaketteja,
4vuotta siinä meni, mutta nyt on velat maksettu, ja ystävyyssuhteet säilyi.
Lapsiperheet leipäjonossa
2
148
Vastaukset
- menoja liikaa
Meidän kohdalla näitä pakollisia menoja, mitkä maksetaan perusosasta, ovat:
-liian suuri vuokra, asuntoa tosi vaikea vaihtaa halvempaan kun luottotiedoton
-liian suuri sähkölasku, emme tuhlaa mutta liikaa kuulemma kuluu
-kotivakuutuksesta huomioidaan vain osa
-lasten bussiliput, opiskelevat ja koulut pitkällä
-opiskelukustannukset. kirjat, laskimet ym. liikuntakuteita myöten
Lisäksi tulee kaikkea muuta ei niin pakollista mutta merkitsevät paljon lasten kannalta esim. nettiliittymä sekä puhelinlaskut. Myös kotiin on pakko ostaa ja uusia sillointällöin tavaroita. Esim. mikro meni rikki ja kyllähän ilmankin pärjäisi mutta säästäähän se jo sähkölaskuakin. Ompelukonnenkin piti ostaa jotta vaatteita voi korjailla ja tuunata. Kyllähän sitä paljon on kaikkea mitä pitää hankkia jotta elämä olisi siedettävää ja sujuvaa eikä lasten tarvitsisi hävetä. - ei 400/henk.
Tukiko hengeä kohden yli neljäsataa? Nyt on tietosi väärät, lapsilla eri määrät. Ja asuntton varmasti uppoaa pakollisesna menona hesassa paljon enempi mitä sossu huomioi. Siksi ei raha riitä elämiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728