Puhelinosakkeen myyminen ja ongelma

Köyhän ongelmat

Pienen ongelman kehitti. Olen työttömänä ja valitettavasti tällähetkellä myös sossun asiakkaana(toivottavasti ei pitkään) minulla olisi nyt kuitenkin mahdollisuus "ostaa" isältäni puhelinosake. Minne osakkeesta tulee tiedot? ja miten se mahdollisesti vaikuttaa minun tämänhetkisiin tukiin? Tarkoitukseni olisi sitten myydä osake, mutta epäröin asiaa kun en tarkalleen tiedä missä siitä saatava raha sitten tulee näkymään yms Kurja tilanne kaikenkaikkiaan ja pienestä asiasta tämmönen haloo nyt:(

2

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sijosijo

Kysy Kelan tiskiltä asiaa ihan reilusti. Jos tulee veroseuraamuksia, älä sitten myy ennenkuin olet taas töissä. Jos osake on paperinen (siis ei pörssissä), pistä kaappiin. Paperin takapuolelle tulee siirtomerkintä, isäsi luovutusallekirjoitus, eikä sitä tarvitse ilmoittaa mihinkään. Tästä ilmoitusvelvollisuudesta en ole ihan varma, itse en ilmoittanut paperista, mutta kun se yhtiö meni pörssiin, niin sitten meni automaattisesti tieto verottajalle. Jos se on esim. pörssissä olevan Elisan osake, pitää pankissa avata arvo-osuustili. Siitä menee tieto verottajalle. Ja tietenkin aina kun myyt, niin pitää tehdä verottajalle selostus voitosta, siihen on oma lomake, muistaakseni nro 9. Ei köyhyyttä tarvitse puolustella, ihan kaikki välttävät veroja, jos se laillisin keinoin on mahdollista.

• Gustaf von Horström

Ei tuosta mitään veroseuraamuksia tule, jos osakkeen arvo on alle 4000 euroa. Veroja maksetaan vasta osakkeen myynnin jälkeen. Mutta sossu voi kyllä katsoa osakkeen saannin tuloksi ja katkaista toimeentulotuen. Sitä tulee lisää vasta kun osakkeen hinta on syöty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      7003
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3357
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2097
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe