en oikeen tiiä mutta kysyn kuitenkin

proBlem

oli synttärit, mut itellä ei ollu rahaa ja hyvä ystäväni oli luvannut viettää niitä mun kanssa. ystävä myös oli aika varma ja tilanne anto sellasia merkkejä että olisi joutunut vankilaan, eli vika ilta vapaana synttärit samana päivänä. mietittiin mistä sais rahaa, kun oltiin päivällä vietetty aikaa hieman ja vein hänet kotiin hän rupes mun autossa laskee tulojaan paljon saa rahaa, ja taivutteli mut ottamaan pika vippejä, koska lupas maksaa takas, noin 1100 e edestä enkä pysty maksamaan eikä maksa "ystävänikään"...
en tiiä mitä tehdä tässä tilanteessa, mennäkkö velkaneuvontaan, sossuun vai mitä. olenko tullut huojatuksi?

kyseinen ihminen muutenki on monet kerrat taivutellu mua lähtemään aina johki vaikken ois halunnukkaan, niin mahtavilla verukkeilla etten oo kehdanny/pystyny kieltäytymään ja joskus puhun et esim. hänen sossu on sanonu "et mut o kiedottu sen sormen ympärille" ja nyt tajuan vasta et se on totta mutta myöhään. mitä pystyn tekee tässä tilanteessa?

5

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proBlem.

selvennän sen verran että itse olen opiskelija noin 400 e kk tulot, joista menee käytännössä kaikki laskuihi. "ystäväni" ei kuitenkaan joutunut linnaan, vaan maksaa sakkoja pitkän aikaan joka kuukausi, takana hänellä on erinlaisia petoksia, pahoinpitelyitä, varasteluja, huume juttuja ym. ja on myös nykyään opiskelija ja vähintään yhtä "rahakas" kuin minä...

• 1314

Jos on ihan helvetin tyhmä niin siitä kärsii nahoissaan.

• näin on

Näinhän se on. Sinä olet vipit ottanut ja sinulta niitä peritään seuraavat 15 vuotta. Siis vähintään, sillä tuo velan lopullisen vanhentumisen 15 vuoden aika alkaa kulua vasta velkomistuomiosta. Perimistoimistot eivät yleensä pidä kiirettä velkomistuomion hakemisessa, vaan kerryttävät sitä ennen perintäkulunsa lain sallimiin maksimimääriin. Voit sitten "ystäväsi" kanssa sopia hänen hyväkseen tulleiden rahojen takaisinmaksusta, mutta sen vaivan näkö taitaa olla yhtä tyhjän kanssa.

• Minnnyy

Muutenkin jos olit siinä uskossa että ystäväsi olisi mennyt vankilaan, miten hän olisi pystynyt maksamaan lainaansa...

• 438uf037039

Sinullako on auto?

Myy se ja maksa pikavipit pois.

Äläkä enää jatkossa hölmöile!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5474
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2721
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2344
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1591
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1462
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1429
    Aihe