Itselläni ei mirtatsapiini tenox anna unta kuin pariksi tunniksi. Lihasrelaksantit, diapam ja melatoniini ovat ihan turhia myös. Haluan nukkua!
Mistä olette saaneet avun pahaan unettomuuteen?
59
8468
Vastaukset
- Pois pois pois..
Osta piikkimatto ja laitat sen sänkyysi selän kohdalle. Makaat levollisena n. 20-40 minuuttia paikoillasi. Matto rentouttaa sinut. Itse olen nukahtanut maton päälle ja nytkin se on unilääkkeeni joka ilta.
Kokeile ainakin ! Pois turhat pillerit !- aku fakiiri
Sana täällä. Rentouttaa joskus jopa syvään uneen.
Näidenkin hinnat monenlasia. Halpuneet yleensä.
Haulla akumatto löytyy:
http://www.google.fi/#hl=fi&tbo=d&sclient=psy-ab&q=akumatto&oq=akuma&gs_l=hp.1.3.0l4.1428.7614.0.9986.7.6.1.0.0.0.482.949.2j3j4-1.6.0...0.0...1c.1.lHVlOQceOII&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=826c19f32055635c&bpcl=39580677&biw=1024&bih=598 - nukahdan aina
Toimii ainakin mulla valitettavan hyvin =/
piikkimatot jne poppakonstit ei auta mitään...kunpa joku kertois mikä oIKEASTI auttaa! imovane tenox auttaa ny sen verran ettei ihan hulluks tule,mut mut...
- Mattonen
Ootko kokeillu piikkimattoa? :)
- sarana55
kymmenen kilometrin reipas kävelylenkki, päälle 10 min kuuma suihku ja kuppi kuumaa mehua. nukut istualleen.
- TJRuneton
Siihenkin vähän riippuu mitä päivät tekee; fyysisen työpäivän jälkeen ei 10 km lenkki tuu enää ihan ekana mieleen...
Jos päivä menee enempi aivoja vaivatessa niinihan varmasti auttaa. Ittellä siis ei...
- voi ei1
unettomuus on maailman inhottavin vaiva!!!! Siinä pelkää oikeasti tulevansa hulluksi ja voisi epätoivoisena vahingoittaa itseään!
MUTTA, suosittelen itsesi näännyttämistä. Lähde väsyneenä kävelylle ja kun tulet kotiin, lue jotain maailman tylsintä kirjaa, esim. ruotsia, matematiikkaa, historiaa....... tai lakitekstiä.
Kun on aiwan loppu, nukahtaa aluksi aivan pieneksi aikaa, ja lopulta pidemmäksi. Jos on olemassa oma rakas, jonka kainaloon voi käpertyä, se auttaa ohimoiden ja otsan hierominen. Ja lämpö ylipäätään.
Lääkkeistä kannattaa opetella eroon. Pahimmassa tapauksessa ne vain pahentaa unettomuutta vieroitusoireiden aikaan! - unetonvuosia
Kokeile opetella syvähengitystä ja pitkiä hengityksiä, niin, että pidät ilmaa keuhkoissa ja palleassa, oletko huomannut, että oletko ahdistunut jonkin verran joka päivä ,entä onko keskittymiskykysi huono. Minulla oli tuon tyyppisiä oireita, sitten oli pakko lopettaa kaikki unilääkkeet ja pakotin itseni nukkumaan ilman mitään. Alkuhan oli helvettiä, nyt nukun n6-8 tuntia yössä, heräilen muutaman kerran tai vain yhden kerran, uni on kevyttä, mutta aamulla on kyllä paljon virkeämpi ja selkeämpi olo.Koetan jatkaa tällä tiellä, jos oikein hankalaa, otan vähän imoa.
Uskon ,että unettomuuss johtuu myös siitä, että hengitämme kauhean pinnallisesti ja lyhyesti, kun ajattelemme ahdistavia asioita, tarkkailkaapa hengitystänne. - Ketipinor..
Ketipinor auttaa itselläni, mielestäni ihmiset haukkuvat kyseistä lääkettä aivan liikaa, en ole omalla kohdallani huomannut muuta haittaa kun levottomat jalat nukkumaan mennessä ja joskus tokkuraisuutta, mutta vain silloin, jos unet jää kesken.
Annostuksena on 100-200mg. olen käyttänyt kaksi vuotta.- asödkslaök
Itselläkin ketipinor on ainut, joka auttaa. Turhaan haukuttu lääke. Tarkoitettu muihin vaivoihin, mutta toimii myös pienillä annoksilla unilääkkeenä. Itselläni on annoksena tällä hetkellä 25mg yössä.
- aku fakiiri
Kalevi Karmitsa. Monia asioita. Mielenkiintoisiakin.
mm. unettomuus
http://www.karmitsa.fi/yhdistelmahoito/#unettomuus - aku fakiiri
Astmapysäkki:
http://www.astmapysakki.fi/testi.html
Kroonisen ylihengittämisen oireita
Ylihengittäminen voi näkyä:
Hengityselimissä vinkumisena, hengenahdistuksena, yskimisenä, heikentyneenä haju- ja makuaistina, limaisuutena, haukotteluna, tukkoisena ja/tai vuotavana nenänä, toistuvina hengitystietulehduksina ja kuorsaamisena.
hermojärjestelmässä “kevytpäisyyden" tunteena, heikkona keskittymiskykynä, turtumisena, liiallisena hikoiluna, pyörryttämisen tunteena, huimauksena, käsien ja jalkojen pistelynä ja päänsärkynä,
Sydän, tyypillistä on nopea syke, kivut rinnan alueella, sydämen muljahtelut ja epäsäännöllinen syke.
Mieli, ahdistusta, jännitystä, masennusta, ärtyneisyyttä ja stressiä.
Muita yleisiä oireita kuten suun kuivuminen, väsymys, painajaiset, huono-unisuus, kutina, hikiset kämmenet, lisääntynyt virtsaamisen tarve kuten vuoteenkastelu tai tarve käydä vessassa öisin, ripuli, ummetus, yleinen heikotus ja krooninen väsymys. - 35 v masennusta
Valvot 10 vuotta yhtäperää koska et saa nukuttua ilman lääkkeitä joita sinut pakotettiin syömään silloin kuin vielä olit pääosin terve etkä olisi mitään lääkkeitä tarvinnut mikäli sinua ongelminesi olisi kuunneltu, sinua arvostettu omana itsenäsi mitä yksikään psykiatrian "ammattilainen" ei tehnyt.
Terveys heikkenee edellämainituin keinoin merkittävästi vuosien mittaan, jolloin et tahdo jatkossa enää muuta kuin nukkua ja nukut ilman mitään lääkkeitä erittäin hyvin n. 20 t / vrk. - ††††††††††††††††††
Harvinaisen typerä aloitus kliinistä depressiota sairastavien foorumilla.
- Unimies
Itellä menee vähän kausittain tuo unettomuus... Välillä nukun ihan ok, välillä taas ei uni tule millään... Ja jos unta saankin, niin herään ennen aikojani. Mulla on auttanut 7,5mg Imovane saamaan unta. Jos silti herään jo parin-kolmen tunnin jälkeen, otan toisen. Pari yötä kun saan nukuttua näin, niin kolmas saattaa taas mennä jo ilman Imoa.
- lampaita laskienko
Taitanee univaikeudet kuulua tän vaivan kuvaan yleisemminkin.
Muistan joskus kauan sitten hyvin nukuttujen yöunien jälkeen sen olotilan,
keho korjas siinä itsensä uuteen uskoon, valmiiksi päivän koitoksiin taas.
Se tuntemus, semmoinen jaksava kohtalaisen hyvä olo, se on kaukainen
muisto vain.
Nykyään jos muutaman kerran vuodessa kohtalaisten yöunien jälkeen
vielä jonkinlaista elpymistä tapahtuukin, ei se ole enää lähelläkään sitä
samaa mitä ennen.
Onneksi kuitenkin jonkinlaiset yöunet vielä, 5,5 - 6,5 tuntia yössä onnistuu
kiskomaan.
Enpä lähde neuvomaan kovin, kun ei tuo itselläkään niin kovin mahtavaa
ole, yöunet. Kallistuisin kuitenkin tuon liikunnan, peseytymisen ja
liikunnan jälkeisen palautumisen kannalle, auttanee ainakin jonkin verran
suurinta osaa. - Tsiin. . .
http://www.tietoaunettomuudesta.fi/melatoniini/
2mg debot Circadin, ja nukun luonnollista unta.- TJRuneton
3x 2mg depot Auttaa mulla 4h. Sit valvotaan taas..
- turisti1
ei mitkään lääkkeet auta ikuisesti eikä ole myöskään mikään ratkaisu.
ole fyysisesti aktiivi! liikunta ja vielä enemmän kuntosalin koneet auttavat. ei ole ihanampaa oloa kun se että tuntee että lihakset ovat saaneet tehdä töitää. takaan että uni tulee ja on normaalia unta mitä lääkeuni ei ole.- JokoTaiEi. .
Itellä on nimenomaan melatoniinin vajaaerityksestä aiheutuvaa stressiä.
Stressi pahentaa psoriaasisihottumaa, sekä psoriaasis toi mukanaan lonkan nivelreuman.
Melatoniini (nimen omaan 2mg debot, circadin) poisti heti stressin, nukuin useina päivinä 12tuntia pitkiä unia.
Muutamassa vuodessa katosi psoriaattinen ihottuma ja lonkan nivel reuma.
Että... kyllä lääkkeellä on ollut monella tapaa myönteinen vaikutus uneen ja sen kautta luonnolliseen paranemiseen.
Nykyään en kärsi enää syysmasennuksesta tai itseinhosta tai itsetuhoisista ajatuksista, vaan olen täynnä elämän myönteisyyttä ja elämää. :)
- wd.
Levozin 25 mg takaa meikäläiselle hyvät unet , en tiedä toimiiko kailla. Kärsin vakavasta masennuksesta.
- ottoalli
Eräs kirkkoherra kertoi tilaisuudessa kärsineensä pitkään unettomuudesta. Oli kokeiltu ammattiauttajia mutta ei vaikutusta.
Viimein hän soitti eräässä toisessa seurakunnassa vaikuttaneelle kirkkoherralle , voisiko hän rukoilla hänen puolestaan jos hän tulee käymään.
Niin lähti matkaan , ja toinen khra rukoili puolestaan lyhyesti. Ja pyyteli anteeksi , mutta hänen piti nyt kiiruhtaa kokoukseen.
Niin hän pettyneenä lähti ajamaan kotiinpäin. Ajatteli , että hän on sentään kirkkoherra , eikä kolleegalla ollut enempää aikaa rukoilla kanssaan.
No , ilta tuli ja mentiin petiin . Seuraavana aamuna vaimonsa heräsi ja huomasi
kirkkoherran kuorsaavan , siis nukkuvan. Varovasti vaimo toimitti aamupalan ja häipyi työhön jättäen miehensä nukkumaan pitkästä aikaa.
Myöhemmin kirkkoherrakin heräsi ja huomasi nukkuneensa pommiin. Tämä oli eka kerta urallaan kun näin kävi , mutta uni oli maistunut.
Raamattu sanoo : Vanhurskaan rukous voi paljon kun se on harras.
Seurakunnassa käynti ei maksa mitään , lääkärissä käynti maltaita. - kovavaara
ottoalli kirjoitti:
Eräs kirkkoherra kertoi tilaisuudessa kärsineensä pitkään unettomuudesta. Oli kokeiltu ammattiauttajia mutta ei vaikutusta.
Viimein hän soitti eräässä toisessa seurakunnassa vaikuttaneelle kirkkoherralle , voisiko hän rukoilla hänen puolestaan jos hän tulee käymään.
Niin lähti matkaan , ja toinen khra rukoili puolestaan lyhyesti. Ja pyyteli anteeksi , mutta hänen piti nyt kiiruhtaa kokoukseen.
Niin hän pettyneenä lähti ajamaan kotiinpäin. Ajatteli , että hän on sentään kirkkoherra , eikä kolleegalla ollut enempää aikaa rukoilla kanssaan.
No , ilta tuli ja mentiin petiin . Seuraavana aamuna vaimonsa heräsi ja huomasi
kirkkoherran kuorsaavan , siis nukkuvan. Varovasti vaimo toimitti aamupalan ja häipyi työhön jättäen miehensä nukkumaan pitkästä aikaa.
Myöhemmin kirkkoherrakin heräsi ja huomasi nukkuneensa pommiin. Tämä oli eka kerta urallaan kun näin kävi , mutta uni oli maistunut.
Raamattu sanoo : Vanhurskaan rukous voi paljon kun se on harras.
Seurakunnassa käynti ei maksa mitään , lääkärissä käynti maltaita.Jos on sisäänlämpiävä srk, niin paras turvautua vain lääkäriin ja liikuntaan.
Ei hyväksytä jos ei paranekaan jonkun puhetyöläisen määrittämällä tavalla. - nege 222
kovavaara kirjoitti:
Jos on sisäänlämpiävä srk, niin paras turvautua vain lääkäriin ja liikuntaan.
Ei hyväksytä jos ei paranekaan jonkun puhetyöläisen määrittämällä tavalla.Ateistien palsta on tuolla toisaalla
- oikotietä
tenox auttaa. aina unettomuus johtuu geeneistä,katsoppa sukusi läpi ,onko siellä vähäunisia.
käy illalla mahdollisemman myöhään nukkumaan. - .. varmasti
Se on ihan sinusta kiinni mihin uskot. Nyt olet saanut monta vastausta, senkun valitset ihan minkä haluat !
- Ihme Ukko
Rupesin syömään melatoniinia
- kronos6
Tässä varma tie uneen: herää aikaisin ennen kahdeksaa vaikka olisit nukkunut kuinka vähän tahansa, juo ensimmäiseksi lasillinen kylmää vettä, opettele joogaamaan heti aamulla, syö kunnon aamupala eli kaurapuuroa ja marjasoppaa, elä päivä normaalisti, tee jotain fyysisesti aktiivista, muista hyötyliikunta, sitten illalla älä syö enää kello 18 jälkeen äläkä istu näyttöpäätteellä tai katso telkkaria, vetäse melatoniinia tai valeriaanaa (luonnon unilääke) pari tuntia ennen kuin on tarkoitus saada unta, juo lasillinen yömaitoa lämpimänä, sammuta kaikki valot ja elektroniset välineet laita herätyskellokin toiseen huoneeseen tai jonnekin mistä et voi koko ajan tarkistella aikaa kun yrität nukahtaa, makaa sängyssä liikkumatta selälläsi tunnin ajan ja huomaaamattasi olet nukahtanut. Ja täällä puhuu ennen kroonisesta unettomuudesta kärsinyt. Kun tekee nukkumaanmenosta suuren tapahtuman tarkoin rutiineineen niin kummasti aivot alkavat oppia että nyt on aika rentoutua ja vaipua uneen. Jatka tätä ainakin parin viikon päivät äläkä luovuta heti ensi kättelyssä niin kyllä varmasti toimii.
- kronos6
Huom. valeriaanaa tai melatoniinia käytetään kuuriluontoisesti eli kun opetetaan keholle tätä rutiinia tottelemaan. sitten kun nukahtaminen helpottuu niin lääkitystä voi vähentää ja sitten jättää pois kokonaan. mitään ei kannata jättää pelkästään lääkkeiden vastuulle vaan alkaa rakentaa itselle unesta muistuttavia rutiineja jotka lämmittelevät käpyrauhasta yötä varten.
Kyl kokemuksesta voi sanoa että noi lääkkeet on pyllystä.. aamulla paha maku suussa ja ihan tokkurassa. Paras keino tosiaan on näännyttää itsensä, jos et jaksa ulkoilla niin siivoa vaikka hulluna 4 tuntia, sen jälkeen kuumaa suihku/sauna ja kaakao tai jotain maitopitosta niin kyllä se uni alkaa hiipimään. Lääkkeetkin auttaa juuri siihen nukahtamiseen mutta tosiaan heräät melkein heti ja se oliki sitten siinä. Harmi puolestasi koska unettomus on niin pirun uuvuttavaa.
Kannattaa myös koittaa suhtautua positiivisesti elämään ja ajatella että kaikella on tapana järjestyä vaikka miltä nyt tuntuisikin. Tsemppiä sulle, kyllä se siitä!http://keskustelu.suomi24.fi/node/11098670- klassikot luettu
Ei mitään pillereitä eikä varsinkaan kaljaa. Minulta vei stessi unenlahjat. Ekaksi yritin hoitaa asian kaljalla. Lopetin kun huomasin, että se rupeaa syömään hermojani ja sorituskykyäni. Aloin käyttää nukahtamislääkettä. Se vaikutti muistiin.Lopetin pillerit ja päätin etten ota mitään.
Kaikkein pirullisinta minulle valvomisessa on se, että aivoni kaivavat kaikkein ikävimmät ajattelun aiheet, jotka alkavat nostattaa stressihormonitasoja.
Ratkaisin asian niin, että herättyäni yöllä, otan heti mielenkiintoisen kirjan, jota alan lukea .Luen niin kauan kuin jaksan - alkuun 1 - 3 tuntia pätkissä, ehkä enemmänkin.
Olen tehnyt tätä nyt vuoden ja olen hämmästynyt kuinka pirteä olen töissä, vaikka lueskelen välillä öisin. Nykyisin harvoin herään enäää niin pirteänä yöllä, että jaksaisin alkaa lukea. Vaiva on alkanut pikkuhiljaa helpottaa.
Lukemisessa saattaisi vaikuttavana tekijänä olla silmien horisontaalinen liike, mikä vaikuttaa aivoihin ( tapahtuu rem-unessa). Elokuvien katselussa tätä silmien edestakaista liikettä ei tapahdu, joten se tuskin on hyvä keino.
Mukavinta tässä hoidossa on, että ajatus nukkumaan menosta tuntuu erityisen miellyttävältä - yöpöydällä odottaa hyvää yöseuraa. Mitään puhelinluettelon tyylistä ei kannata valita, koska ajatukset karkaavat stressaaville teille. - TJRuneton
Tuopa oli muuten mukava lukea. Just tasan omat oireet löyty tuolta tekstistä, kaljan litkimistä myöten.
Lukemista on tietty tullu kokeiltua, muttei niin että yölläkin suosiolla alkais lueskelemaan jossei nukuta. Testaanpa heti ja nimenomaan hyvällä kirjalla, ei tarkoituksellisesti mahdollisimman tylsällä kuten monesti on suositeltu (kenelle lie edes toimii, mulla nostaa vaan verenpainetta..)
- sleep les
Minulla unettomuus alkoi kymmenen vuotta sitten kovan stressin ja vuorotyön seurauksena. Jälkeenpäin ajatellen olin noina vuosina erittäin puhki, luultavasti masentunutkin. Sain nukuttua tsolpideemillä, joka siis on nukahtamislääke.
Ratkaisut uniongelmiin ovat hyvin yksilöllisiä. Asiantuntijoiden on helppo neuvoa, että lopeta vuorotyö, lähde pois sairaasta työyhteisöstä, .. Ne ovat sinänsä päteviä ja järkeviä neuvoja, mutta jos vaihtoehtona on vaikkapa työttömyys, ei sekään pitkään jatkuessa tarkoita levollisia yöunia. Yleispätevänä neuvona antaisin vain, että älkää ottako tavaksi nukahtaa alkoholin avulla. Moi ! Doxal 200 mg käytössä ollut jo vuodesta 2004 asti.
Doxal on vanhan polven masennuslääke jota nykyään käytetään vain
unilääkkeenä. Neljä nappia (50 mg ) kun vetäsee niin tunnin
kuluttua potkasee kyllä niinkuin villihevonen !
Unta tulee tällä annoksella noin 7-8 tuntia.
Kaikki muut on kokeiltu, Mirtzapiini ei auttanut pienellä eikä isolla anoksella.
Stilnoct ja Imot aika huonosti toimii. Imovane varsinkin vain max 4 tuntia unta.
Tenoxia ja pameja käytän vaan päivällä. Tennarit itse asiassa rauhottaa ja piristää
kun on valveilla. Neuroleptit niinkuin Ketipinor Levozin Sparine (onneks on jo myyntikiellossa ollut muutaman vuoden) tekee mut Zombieksi niinkuin
monet muutkin. Neuroleptit saattaa myös aiheuttaa pakkoliikkeitä jotka jää pysyviksi vaikka lääkkeen lopettaisikin !!!
Jos haluat lisää tietoa kokemuksistani unettomuusasiassa niin lähetä viestiä:
mauri.vuorinen@suomi24.fi- Reetta
Rukoile ja käy hengellisissä tilaisuuksissa, kuuntele radio-day:tä ja katso
tv7, lue raamattua,käy kirkossa jne.siunausta sinulle. - rockmaukka oikeesti
Ylläpito on näköjään poistanut mun ihan
hyvässä tarkoituksessa lähettämäni viestini.
Et tainnut ehtiä lukea mun kokemuksia unettomuudesta lääkkeistä ?
Ei näköjään voi laittaa omaa oikeaa sähköpostiosoitetta,
vaan ampua sikana puskasta !
Rehellisyys ei kannata !
No toi on jo bisnestoiminnasta tuttua mulle.
Kyllä mä saan nukuttua noilla jutuilla joita ei saa täällä julkaista ...
Ei vittu en jaksa kirjottaa enempää ....Mitenkähän tän mun naukumamaviestin sais pois, tosiasiassa ylläpito ei ole
poistanut mun alkuperäistä viestiä ..
YLLÄPIDOLLE: Sorry, haukuin väärää puuta vahingossa
nyt vasta huomasin että mun alkuperäinen viesti on palstalla kuitenkin
- Uuno Uneton
Minulla oli uniongelmia noin kolmenkymmenen vuoden ajan, lääkkeeksi oli
tenoksia ja imovania. Sitten sain lääkkeeksi Klotripytyl- merkkisen lääkkeen.
On ollut minulle hyvä lääke,aloitin illalla 3 tablettia. Oli liikaa noin aluksi,
oli sellaisia paniikin omaisia herätyksiä keskiyöllä. Nykyisin otan illalla pari
tuntia ennen nukkumaan menoa ainoastaan yhden pillerin, on ollut minulle
hyvän unen antaja,olen käyttänyt tätä lääkettä noin vuoden. - ................
Koska täältä on poistettu kirjoittamani viesti, sanon uudelleen, että Ketipinor auttaa.
Samoin auttavat vanhat trisykliset masennuslääkkeet amitriptyliini (Triptyl ym.) ja doksepiini (Doxal), amitriptyliini kokemukseni mukaan paremmin. (Näitä ei ole mitään järkeä ottaa unettomuuteen turhan isoja annoksia, koska väsyttävyys ei ole suoraan verrannollinen annoksen kokoon).
Ja lisään vielä, että kaikkia lääkkeitä käytettäessä unta on odotettava sängyssä, koska näiden lääkkeiden väsytykseen tottuu eikä pöhnäisenä jalkeilla ollessa yleensäkään nukahda kuten sängyssä ollessa.- tutkija -74
Ketipinor ei auta muuta kuin tuhoamaan hermosolut aivoista jolloin loppuelämä muodostuu helvetiksi. Pitkäaikainen Ketipinorin käyttö aiheuttaa elimellisen psykoosin joka on verrattavissa dementiaan ja josta ei ole takaisinpääsyä.
- tiedosta kiitollinen
tutkija -74 kirjoitti:
Ketipinor ei auta muuta kuin tuhoamaan hermosolut aivoista jolloin loppuelämä muodostuu helvetiksi. Pitkäaikainen Ketipinorin käyttö aiheuttaa elimellisen psykoosin joka on verrattavissa dementiaan ja josta ei ole takaisinpääsyä.
Tuhoaako se enemmän kuin muut neuroleptit?
Paljonkohan vaikea unettomuus tuhoaa aivosoluja?
- Jäbä
Itse poltan aina ilta paukut (kannabista) ja uni tulee hyvin.
- Uneton Helsingissä
Kannabista minäkin käytän ja nukun hyvin.
- ent uneton
Iso halaus Sinulle uneton. Pyydä lääkäriltäsi Disyclopherin 0,5% mikstuuraa, itselläni lähes 30v unettomuus, kaikkea kokeiltiin, masennuslääkkeistä unilääkkeisiin, mistään ei ollut apua, (unettomuuteni alkoi levottomista jaloista).Kyseinen neste on Yliopisto Apteekin valmiste joten sitä saa mielestäni vain YO apteekeista, ei tee tokkuraista oloa, on alunperin käytetty tablettimuotoisena vatsaongelmiin, Itselläni alkoi uusi elämä kun sain kys lääkkeen. Toivon Sinulle voimia uuvuttavaan tilanteeseesi.
- usko pos
Jos on levottomat jalat ,mitä todennäkösemmin on veriarvot huonot,ota rautatab.
käyttöön ja syö muutenkin lihaa , maksaa ja vaikka verilettuja yms. josta saat arvosi kohoamaan.Meillä on molemmilla varma merkki jos alkaa olla levottomat jalat heti alkaa ruoka tarkkailu ja rautalääkkeet ja joka kerta on auttanut.
Tämä on todettu monen ihmisen voimalla, kellä on tämä vaiva ollut.
Ei muuta kun mukavaa jatkoa, on halpa neuvo. - Henna ll.
usko pos kirjoitti:
käyttöön ja syö muutenkin lihaa , maksaa ja vaikka verilettuja yms. josta saat arvosi kohoamaan.Meillä on molemmilla varma merkki jos alkaa olla levottomat jalat heti alkaa ruoka tarkkailu ja rautalääkkeet ja joka kerta on auttanut.
Ei muuta kun mukavaa jatkoa, on halpa neuvo.Levottomat jalat johtuu ssri- masennuslääkkeestä tai muusta vastaavasta valmisteesta. Koska masennuslääkkeet aktivoivat hermostoa tarkoittaa se, että myöskin ääreishermosto(jalat , varpaat jne) ovat silloin tavallista vilkkaammat.
Tavallisin syy levottomiin jalkoihin on jokin lääkevalmiste. - heluna771
usko pos kirjoitti:
Ei muuta kun mukavaa jatkoa, on halpa neuvo.Minulla veriarvot huippuluokkaa, silti pahat levottomat jalat. Aina syy ei ole raudanpuutteesta!!! Itsellä lääkitys vaivaan, sukuvika!
- KIO
valitettavati Evira on ottanut oikeudet pois niiltä lääkäreiltä (viim. tietääkseni oli Olli Polo, Unesta, Tampere) jotka kirjoittivat Disycloverin mikstuuraa. Olen itse liemessä kun en sitä saa eli olen jatkuvasti uneton.
- kio
KIO kirjoitti:
valitettavati Evira on ottanut oikeudet pois niiltä lääkäreiltä (viim. tietääkseni oli Olli Polo, Unesta, Tampere) jotka kirjoittivat Disycloverin mikstuuraa. Olen itse liemessä kun en sitä saa eli olen jatkuvasti uneton.
tietääkö kukaan kirjoittaako joku lääkäri disoclyverin-reseptin. Vastatkaa please
- Azona 1
Azona 150 mg yöksi. Sillä mennään jo vuodesta 1994 lähtien..
- ent uneton
Nim merkille Usko pois: Joo, olet aivan oikeassa. Itse huomasin asian ja käytin rautalääkkeitä aina kuuriluontoisesti ja jalat ja sitä kautta unettomuuskin helpotti hiukan, kohdallani unettomuus vaan ehti kroonistua ja siitä selviäminen ei ole ollu yksinkertaista. Koin myös, että jokin tarve oli syödä mm puolukkaa, verilettuja ym rautaa sisältävää ruokaa.
Huomiosi oli hyvä, jospa joku saisi apua vinkistäsi, toivon niin. - unitulee
Mä otin loparit töistä ja hommasin itselleni hullunpaperit, sain jäädä kotiin eikä tartte stressata enää mistään.
Uni tulee itsellään ja sitä riittää 10 tuntia yössä. - Kokeileppa
Luontaistuotekaupasta ostettua kanervankukkateetä, uskoisin unilääkkeiden syömisen loppuvan.
- xwsqx332
uneton111, mene keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa.
Täältä kyselisin nyt viimeksi. - kantsii kokeilla
Itse kokeilin kaikenmaailman luontaistuotteet ja Surmontil pillerit,eivät auttaneet unen saantiin,kunnes löysin Aminohapot...siinä apu oli,kymmenien vuosien piinaan ja vaivaan.
Tryptofan on aminohappo,joka tuottaa aivoissa serotoniini nimistä hyvänolon hormoonia ja poistaa tehokkaasti sressiä,joka useimmiten on huonon unen alkulähde...ainakin itsellä oli.
Tryptofanin lisäksi tulee käyttää muita aminohappoja,ja paras lisuke on ,Arginiini ja vielä jos lisäät sitruliinin,on sellainen yhdistelmä,että sinun kuntosi kohoaa huimasti ja sressi oireet vähenevät ja poistuvat noin kuukaudessa.
Oman kokemuksen mukaan olen päässyt eroon huonosta unesta ja jatkuvasta sressin tunteesta,nyt elämä maistuu ja ulkoilu tullut jokapäiväiseksi harrastukseksi...elämä on ns.reilassa...kiva elää. - hesa19611
itse olen ollut elämän vaikeuksien vuoksi iltavrikku ja en ole saanut unta 20-vuoteen ilman lääkkeitä. Myös jatkuvaa surua elämäni aikana on ollut paljon. Olen kokeillut monenlaisia unilääkkeitä, myös mirtatsapiinia, joka nukutti hyvin, mutta paino nousi liikaa ja lopetin. Iselläni on tapana lukea KIINNOSTAVAA KIRJAA tunti ennen nukkumista ja otan triptylin n. puoli tuntia aikaisemmin, kun luulen pääseväni uneen. Lisäksi käytän puolikasta zopinoksia, jos satun heräämän ennen aamuneljää. Toivottavasti näistä on apua sinulle. Lisäksi teen iltalenkin n. tunnin joka päivä, silti ei aina nukkuminen ole helppoa. Älä ota unilääkettä liian aikaisin, silloin vaikutus ei kestä tarpeeksi kauan.
terveisin kaikkea kokeillut. - nukuhyvin.p.
Sain hyvän avun, kun valvoin niin kauan, kunnes lopulta väsähdin ja en enää pysynyt hereillä. Nukuin oikein hyvin kymmenen tuntia putkeen ja herättyäni olin eritt. pirteä.
- oikjhgdby
Mikäs minua auttaa nukkumaan, kun psykiatri kielsi minulta liikunnan, musiikinkuuntelun tai asioiden ajattelun iltaisin tämä kun voi ennakoida hypomaniaa.
Tämä lääkäri sietäisi saada syytteen henkisestä väkivallasta.
Hänen ohjeensa: ketipinor 200mg tunti ennen nukkumaan menoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista625229- 954884
- 524035
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493986- 2223873
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283588- 413203
- 522809
- 412377