valkea mariskooli

amy

onko kellään tietoa marimekon maidon valkeasta mariskoolista (ei ole läpinäkyvä vaan siis ihan valkoinen). milloin ollut tuotannossa? paljonko arvo ja onko miten yleinen? yritin netistä etsiä tietoa, mutta mitään ei löytynyt enkä muista vastaavaa koskaan missään nähneenikään.

12

7175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vivi

Siis jos tarkoitat sitä hieman huurteisen
      näköistä valkoista, niin sehän kuuluu vakiovalikoimaan.
      Itse ostin sellaisen joltain Siljan laivalta
      viime keväänä ja maksoi n.23 euroa.

• amy

En tarkoita huurteista valkoista, vaan ihan valkeaa. Tämä kyseinen mariskooli on opaali- eli maitolasia ja ei ole läpinäkyvä vaan siis ihan maidon valkoinen, mattapintainen. Olen sen verran saanut selville, että se on ollut tuotannossa joskus 50-60-luvulla kai. Nuutajärven tekemä marimekolle. Ei ole tuotannossa nyt.

• lasinpuhaltaja
        amy kirjoitti:

En tarkoita huurteista valkoista, vaan ihan valkeaa. Tämä kyseinen mariskooli on opaali- eli maitolasia ja ei ole läpinäkyvä vaan siis ihan maidon valkoinen, mattapintainen. Olen sen verran saanut selville, että se on ollut tuotannossa joskus 50-60-luvulla kai. Nuutajärven tekemä marimekolle. Ei ole tuotannossa nyt.

valkoista eli opaalilasista skoolia valmistettiin 1974-75 Nuutajärvellä . Jos keräilet kyllä siitä 30-40 € kannattaa maksaa tai pyytää jos olet myymässä .

• Vitivalkea
        lasinpuhaltaja kirjoitti:

valkoista eli opaalilasista skoolia valmistettiin 1974-75 Nuutajärvellä . Jos keräilet kyllä siitä 30-40 € kannattaa maksaa tai pyytää jos olet myymässä .

lumivalkea läpinäkymätön Skooli, jossa on Nuutajärven tarra. Näyttää hieman kipsiseltä, eikö? Sain se muistaakseni 80-luvun lopulla lahjaksi, uutena kaupasta. 90-luvulla sain sille pariksi mustan läinäkymättömän Skoolin, samoin Nuutajärveltä. Ei aavistusta hinnasta.

• Minttu
        Vitivalkea kirjoitti:

lumivalkea läpinäkymätön Skooli, jossa on Nuutajärven tarra. Näyttää hieman kipsiseltä, eikö? Sain se muistaakseni 80-luvun lopulla lahjaksi, uutena kaupasta. 90-luvulla sain sille pariksi mustan läinäkymättömän Skoolin, samoin Nuutajärveltä. Ei aavistusta hinnasta.

Hei ! Olisin kiinnostunut valkoisesta ja mustasta skoolistasi. Ota yhteyttä, jos olet halukas myymään. Priority@luukku.com

• Amy hoi!
        Minttu kirjoitti:

Hei ! Olisin kiinnostunut valkoisesta ja mustasta skoolistasi. Ota yhteyttä, jos olet halukas myymään. Priority@luukku.com

Tosi hienoa että nimimerkki "amy" ei ole kiittänyt tiedonsaannistaan. Näin se homma todella toimii!

• amy
        Amy hoi! kirjoitti:

Tosi hienoa että nimimerkki "amy" ei ole kiittänyt tiedonsaannistaan. Näin se homma todella toimii!

Kiitos kaikille vastanneille.

En edes muistanutkaan koko kysymystäni välillä, koska onhan tuosta jo vähän aikaa kun sen esitin eikä keskustelu ole ollut mitenkään vilkasta.

Ei nyt tarvitsisi herneitä nenuun vetäistä. Eihän tämä nyt niin totista touhua ole. Mutta kiitos kun muistutit. Jospa nyt saat yösi nukuttua rauhassa, ei tarvitse miettiä tätäkään. :)

Hyvää joulun odotusta.

• molli1

Valkoinen mariskooli on aika yleinen. Sellaisen varmaan vielä Iittalasta saa. Itse ostin mustan ja valkoisen mariskoolin kesällä Fiskarin Iittalan myymälästä. Eivät edes hirveän kalliita. Kalliita ovat keltainen, sininen ja punainen , jotka eivät näy läpi. _ Maria

• heitpwb

Heti ostaisin valkoisen, jos jostain löytäisin.

• Hessut

Minulla on ei kirkas vaan huilun maidon värinen pieni ja uusi tee tarjous jos kiinnostaaabjavsaada kuvia myös. Yt Annne pennnanen

• Bulldogot

Minulla on pieni mikä on tarjouksesi uusi Marimekon signeerauksen pohjassa 0451128648anne

• masa-78

Mustaa ja maidonvalkoista tehtiin ainakin vain vuonna 1985 ja ovat niitä kalleimpia.Siinä ei lue marimekkoa painettuna pohjassa koska se tuli käyttöön vasta vuonna 2004.Vanhoissa vaan nuutajärvi tai iittala kangastarrat (jos on enää jäljellä).Mustaa ainakin on tehty uudestaan nyt mutta ei ole niin arvokas kun tuo -85 malli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5184
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4358
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2471
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1257
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe