Raamatun 2 syntiä

antihihhuli

Raamattu kehoittaa useassa kohdassa iloon. Raamattu myös tuomitsee pelkurit pahoiksi ihmisiksi.

Olen sitä mieltä että sekä ilo että pelottomuus edustavat huolettomuutta ja tämän tulisi olla syntiä.

Voitte olla fundiksia ja tuomita minut Jumalanpilkasta ja luottaa ennemmin Raamattuun kuin minun mielipiteisiin, mutta ne jotka haluavat käyttää omia aivoja ennemmin kuin uskoa sokeasti Raamattuun, miettikäähän mihin huolettomuus johtaa. Ihminen ei ole tarkka sanoissaan jos ihminen toimii huolettomasti. Ihminen saattaa satuttaa muita ihmisiä omalla huolettomuudellaan.

Mielestäni ihmisen tulisi pelätä pahoja ihmisiä silloin kun ihminen ei ole varautunut pahojen ihmisten kukistamiseen. Jotta ihminen pystyy kukistamaan pahat ihmiset vaikkapa oikeuden edessä, tulee ensin hankkia todistusaineistoa. Jos ihminen toimii pelottomasti pahojen ihmisten seurassa, kuvittelevat pahat ihmiset että hyvä ihminen ei pelkää pahuutta, mutta jos hyvä ihminen kääntyy pahoja ihmisiä vastaan, on kostotoimenpide pahojen ihmisten osalta taattu.

Näiden Raamatun kohtien mukaan ihmisen tulisi olla varovainen sanoissaan ja teoissaan:

- Kaikki se, minkä Jumala on sanonut, on puhdistettua. Hän on kilpi häneen turvautuville. Älä lisää mitään hänen sanoihinsa, jottei hän ojentaisi sinua ja jottei sinun täytyisi osoittautua valehtelijaksi. (Sananlaskut 30:5-6)

- ”Minun kätenihän on tehnyt tämän kaiken, niin että tämä kaikki tuli olemaan”, lausuu Jumala. ”Ja minä katson sen puoleen, joka on ahdistettu ja hengeltään murtunut ja joka vapisee sanani edessä. (Jesaja 66:2)

- Katso! Minä lähetän teidät kuin lampaat susien keskelle; osoittautukaa sen tähden varovaisiksi kuin käärmeet ja silti viattomiksi kuin kyyhkyset. (Matteus 10:16)

Nämä Raamatun kohdat tuomitsevat pelkurit:

- Mutta pelkureiden ja epäuskoisten ja iljettävän saastaisten ja murhaajien ja haureellisten ja spiritismiä harjoittavien ja epäjumalanpalvelijoiden ja kaikkien valehtelijoiden osa tulee olemaan siinä järvessä, joka palaa tulesta ja rikistä. Tämä tarkoittaa toista kuolemaa. (Ilmestys 21:8)

- Rakkaudessa ei ole pelkoa, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon, koska pelko vaikuttaa ehkäisevästi. Se, joka pelkää, ei olekaan tullut täydelliseksi rakkaudessa. (1. Johanneksen kirje 4:18)

Raamatusta löytyy useampi kohta mikä kehoittaa iloitsemaan.
http://raamattu.uskonkirjat.net/
Tuonne jos kirjoittaa hakusanaksi "iloitkaa", niin löytyy jokunen kohta.

Olen sitä mieltä ettei ihmisen tulisi toimia huolettomasti ainakaan silloin kun ihmisellä on syytä huoleen. Jos ihminen uskoo ettei hänellä ole syytä huoleen, onko tämä sellaista uskoa mihin ihmisten tulisi uskoa? Kyllä ateistitkin ymmärtävät sen että ihmisen tulee olla jossain määrin varovainen ja jossain määrin uskoa itseensä, mutta missä menee se raja oikean ja väärän uskon välillä?

0

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
        Ikävä
        22
        5434
      2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        27
        4705
      3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        28
        2691
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        34
        2334
      5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
        Ikävä
        37
        2058
      6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        15
        2008
      7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
        Ikävä
        19
        1637
      8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
        Ikävä
        12
        1581
      9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        24
        1390
      10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        18
        1386
      Aihe