Ahneena loppuun asti

Nimetön varatuomari marisee tämän päivän Hesarin mielipidesivulla, että on se niin väärin, kun Hallitus on päättänyt ottaa 6% enemmän veroa yli 45000€ vuodessa eläkettä saavalta.

Me varmaan voidaan lohdutta tuota varatuomaria, että kyllä vähemmälläkin pärjää ja valaista samalla, ettei kertynyttä mammonaa mukaan sinne saa.

69

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................

Hänen olisi terveellistä tulla tälle palstalle pienituloisten eläkeläisten oppiin,
      voimme kertoa hänelle ilouutisen,
      1000 eurollakin tulee toimeen, ku oikein laskee, ja pitää hiukan usein puuropäiviä,
      viinat jättää ostammatta,, pysyy terveempänäki,
      häneltä voisi perliä 60 % veroa sittenki hän voisi elää herroiksi.

• mikä on netto

Pienituloisella taitaa olla erilaisia tukia?

• tuki 0 euroa
        mikä on netto kirjoitti:

Pienituloisella taitaa olla erilaisia tukia?

No jos eläke on esim 1000 euron luokkaa, niin ei siihen enää tuet ylety. Sillä on pärjättävä.

• hevat
        tuki 0 euroa kirjoitti:

No jos eläke on esim 1000 euron luokkaa, niin ei siihen enää tuet ylety. Sillä on pärjättävä.

TUKIA EN SAA,eläkkeeni puhtaana on 972kk keliakia apu 21ekk joten tultava toimeen,onneksi tykkään voi perunasta. Marjoja keräsi paljon,kun pihaympäristöstä sain,niitä syön.52v tein työtä en sen kirkkaampaa k ruunua saanut.

Herrat rellestää ja vielä pitäis heille olla lisää,Katainen mielii. TOTISESTI 2jako
        Suomehen tuli ..Venäjällä kylmyyteen kuollut yli 100 henkeä .eivätpä sano paljonko suomess kuoli kylmään,kerrotaan ensiviikolla kyllä se selviää.

• HEVAT

ON HYVÄ KETJU ,MUT MENNÄÄN POLITIIKKA KETJULLE .HETA

• aleksandrovits

Ketjun aloitukseen:

Jos joku saa palkkaa tai eläkettä 45 000 euroa vuodessa, niin se on 3750 euroa kuussa brutto, eli aika keskinkertainen palkkaa. Kyllä siinä katkeruuden ymmärtää, jos verotus nousee 6 prosentilla.

Jos joku tulee / joutuu tulemaan 1000 euroan eläkkeellä toimeen, niin voi vain esittää sille kysymyksen: Miksi niin vähällä? Eikö ole ollut työssä, onko elänyt elämänsä työnvieroksujana ja yhteiskunnan elättämänä?

Sitä paitsi 1000 eurolla elävä saa erilaisia yhteiskunnan tukia,joiden avulla mainiosti tulee toimeen. Tilanne voi olla toinen, jos juopottelee, hankkii kalliita autoja ja tekee usein etelänmatkoja.

• jotain saamatta??

Minulla on netto eläke noin 1.000,-/kk€. Mitään yhteiskunna tukia en saa. Työelämää on noin 50-v, josta ennen eläkettä oli paljonkin työttömyysjaksoja, mutta ansiosidonnaisella elin hyvin, kuten nytkin tällä eläkkeelläni.

Mitähän tukia olen jäänyt ilman? Tosin en mitään tarvitsekkaan. Puolisoa ei ole tasaamassa kuluja.

• Makriina ek

Mistä pienituloinen tukia voi hakea?
        Pääkaupunkisudulla 1000 € on tosi vähän, ja kuitenkin sillä tuhannet tulevat toimeen.

Eläkeläisillä ei ole kokemusta sossun luukuista, kun ovat eläneet sitä aikaa, jolloin sossuun ei menty kuin äärimmäisessä hädässä.
        Sen vuoksi varmaan moni eläkeläinen sinnittele tietämättä, että voisi saada avustusta jos osaisi sitä hakea.
        Tätä palstaa voisi käyttää myös informatioon.

a:tsille voin kertoa ihan sivulauseessa, että muutamia vuosikymmeniä sitten monien nuorten naisten oli lähes pakko jäädä kotiin vuosiksi hoitamaan lapsiaan, koska päivähoitoa ei vielä oltu saatu järjestetyksi. Nämä naiset ovat nyt pienellä eläkkeellä, koska työura jäi lyhyeksi.

• ;D=

Ymmätämättömyys ja tietämättömyys paistaa kauas jaoistakin vastauksista.

• älyn jaoistakin

tämä hohottaja jäi paitsi, saati hyvistä tavoista. Suu levällään aina muille hirnumassa !
      Tyylistä tunnetaan.

• Se 6% taitaa

olla siltä ylimenevältä osalta, niin että ei el paljon tuloja pienennä.

• oman onnensa seppä

Yleiseisesti ottaen palstalaiset ovat pieni tuloisia, niukkaa eläkettä nauttivia henkilöitä. Hyvä eläke perustuu aikoinaan työ elämässä kertyneisiin eläkemaksuihin. Keskimääräisesti kansalaisten eläkkeet ovat riitävät . n 2000 e kk. ja yhteiskunnan tukitoimet riittävät
      Omaisuus on usein perittyä. Niukalla vähemmistöllä itse koottuna.
      Aikoinani aloitin työn teon 12 v ja tein varsinaista työtä EU:hun liittymiseen saakka, lopettaen yritykseni ja luopuen useista hallituspaikoistani useassa kiinteistö yhtiössä.
      Kertynyttä varallisuutta on turha luetella. Osakkeiden arvo olkoon se mikä tahansa muuttuu päivittäin ja tileillä olevien eurojen ostovoima laskee inflaattion myötä hurjaa vauhtia...

..

• tilasto

Naisten eläkkeillä eläkkeiden keskiarvo putoaa 1400 euroon kuukaudessa.

• näin Heini
        tilasto kirjoitti:

Naisten eläkkeillä eläkkeiden keskiarvo putoaa 1400 euroon kuukaudessa.

Juuri nyt Taloussanomat toivottaa lukijoilleen hyvää joulua
        Huomisen Suomessa köyhä tietää paikkansa
        Heini Karjanmaa
        Huomisen Suomessa köyhä tietää paikkansa
        Suomesta on tulossa jälleen maa, jossa ihmiset pysyvät siinä tuloluokassa, mihin ovat syntyneet. Syy löytyy kasvaneista tuloeroista. Kun rikkaat pysyvät rikkaina ja köyhät köyhinä, Suomi on asiantuntijoiden mukaan pian luokkayhteiskunta. Tulevaisuudenkuva ei ole ruusuinen.

• Luulo ei ole tiedon värkki, sanotaan

Ei pienituloisten niukkoihin eläkkeisiin tukia noin vain anneta.
      Jouduin jäämään 55v eläkkeelle ja siitä on jo kauan.
      Näinä vuosikymmeninä jotka olen eläkkeellä ollut, kaikki hinnat ja palkat ovat nousseet, eläkkeet vain jumittavat samoissa lukemissa kuin lähes 30v sitten.
      Eroa on kertynyt luonnottoman paljon nykyisin eläkkeelle jääviin verrattuna.

Itse en ole ollut aiemmin kovin pahassa pulassa koska meitä oli kaksi ja toisella oli kohtalaisempi eläke.
      Mutta nyt kun toinen on poissa olen joutunut tutustumaan noihin "paljoihin tukiin" joita ei kyllä saa kirveelläkään.
      Joka leivnmurusenkin mihin olet rahasi käyttänyt joutuu ilmoittamaan jos aiot edes yrittää sosiaalipuolelta jotain apua löytää.
      Ja siellähän vedotaan kaikkiin menoihin, niitä ei saisi olla.
      Ainoastaan leipä, vesi ja asunto ovat pienituloiselle sallittavat kohteet., asuntokin mielellään jonkinlainen vaikka telttaan verrattava.

Minullekin marraskuun vuokra ja ruoka oli 989 euroa, eläke pari kymmppiä yli tonnin.
      Lääkkeisiinkin olisi pitänyt löytyä kuukauden ajalta 125 e.

Mitä mieltä olisi tuollainen keskivertoeläkettä kk ansaiteva 4000 :nen jos joutuisikin tulemaan toimeen muutaman ajan 1000 t

Varmaan saisi paljon tukia, jopa edustus autonkin käyttöönsä.

• riistopolitiikkaan -

tympääntyny !

HYVÄ fiiuliini,
      kerranki joku sanoo suorat sanat, noin se on, hirvittää tämä vanhaksi tulo varsinki sitte kun joutuu hakemaan sossusta apua,
      vielä olen jokseenki omatoiminen, mutta miten kauan,
      usein tulee mieleen elämän loppu,
      saisivat keksiä jonku hellävaraisen pillerin jolla taatusti nukkuis yönsä hyvin eikä tarvis aamulla enään herätä,
      inflaatio on syöny eläkkeitten ostoarvon, ennen tuli vielä toimeen, nyt tekee tosi tiukkaa,,
      jäispähän kokoomuksen herroille enemmän miljoonia ku me pienllä työeläkkeellä olevat kuoltaisiin pois niitten jaloista.

• uatu .

Mistä oikein johtuu, että tällä palstalla ei ole juuri muita kuin pienituloisia, joiden käytettävissä oleva tulo kuukaudessa on alle 1200 euroa?
      Ei se edes mikään tulojen keskiarvo ole.

• halonhakkaaja mummoi

Eutanasipillereitä lähdetään pyytämmään,voihan olla pyytämättäkin jakavat.Suvat käyttää meijänkin sentit hyvään oloonsa,jos OMATUNTO EI Kataisella soimaaa...

Antavat ruokaa,kun teen sellaista,kun puunhakkuuta vaivasille...Teita Rikkaat Hävettääkö...

• Tyly heitto!

Tälle palstalle kirjoittavat myös ne pienituloiset eläkeläiset, joiden lähes ainoa kontakti muuhun maailmaan on netti, koska matkat keskuksiin maksavat sen verran, ettei kotoa juuri pääse kuin kävelymatkan päähän. Jos sillä alueella ystäviä on, niin hyvä!
        Monilla ei ole.

Kaikilla ei työura kehittynyt halutulla tavalla. Eläkeläinen ei sitä enää pysty parantamaan. Pienellä eläkkeellä sinnitteleviä on yhä paljon. Olemme sitä ikäluokkaa, joiden työaikana eläkejärjestelmä muuttui. Moni jäi väliinputoajaksi.

• paree olis ku kuolis

hyvänen aika uatu,
      etkö käsitä, olemme yli seitenkymppisiä mummoja,
      suomessa naisten palkka on aina ollu pienempi kuin miesten palkka,
      naisia on aina sorrettu työmarkkinoilla,
      puolisoni palkka oli aina puolta suurempi kuin omani, joten eläke kertynä on puoltapienmpi kuin puolisoni joka oli mies,
      edelleenki naisvaltasilla työpaikoilla on palkat pienempiä kuin miesvaltasilla aloilla,
      nykyään on kyllä palkkahaitari kaventunu, mutta onko riittävästi,
      nyky meno ei vaikuta silloisiin palkkaeroihin joten meille seitenkymppisille jäi työeläke pineksi, ja inflaatio syö edelleen sen pienki ostovoimaa,
      meitä on paljon joilla on eläke siinä hiukan yli tuhat euroa, siitä verot,
      vaikka teimme työtä keskimäärin neljäkymmentä vuotta, kasvatimme suuret lapsiperheet,
      nyt kaikesta huolimatta saamme kittuuttaa pienellä eläkkeellä loppu elämämme,

• menopuolella

Vähälläkin selviää, mutta paljonkin saa kulumaan.
      Eläkkeeni on kohtalainen, mutta kuluuhan se kaikkeen siihen mitä vastuita ja velkoja on itsellensä sälyttänyt.
      Vuokra on noin 600 euroa/kk, siihen puhelin-, lääke-, ruoka-, auto-, vakuutukset-, velat ym menot ja tuntuu ettei koskaan jää tilille mitään. Teatterit, elokuvat ja matkustelut ovat vieraita minulle, ei ole varaa sellaisiin, ellei osu lottovoittoa tai löydy varakasta rakasta.

• liian myöhästä

Olisit säästänyt aikanaan oman asunnon, ei tarviis isoa vuokraa toiselle maksaa. Eikä sitä rikasta kaveria taida vanhana löytää kun et nuorenakaan sitä saanut pyydykseen. Kyllä ne velatkin on hyvällä talouden pidolla tähän ikään maksettu.

• hilema

Mitä velkoja voi tuossa iässä olla, jos ei ole edes omaa asuntoa saanut ostetuksi?

Eihän lottovoitto ole suinkaan mahdoton, mutta varakasta kumppania ei tuohon seuraan tule.

• velkaakin
        hilema kirjoitti:

Mitä velkoja voi tuossa iässä olla, jos ei ole edes omaa asuntoa saanut ostetuksi?

Eihän lottovoitto ole suinkaan mahdoton, mutta varakasta kumppania ei tuohon seuraan tule.

On monta omaa asuntoa, on kesämökki ja kolme autoa, mutta vuokra asunnossa voi asua vaikka omistaakin asunnon jossain toisaalla.
        On talletuksiakin, muutenhan ei olisi varaa eläkeläisenä mitään omistaa, mutta mitään tukia en ole koskaan anonut, enkä niitä saisikaan. Onneksi pankit antavat rahaa takuita vastaan, ja ei minulla ole perillisiäkään enkä ennätä eläissäni omaisuuttani tuhlata. Velkaa on oltava, pääomatuloistahan kaiken saa vähentää.

Ymmärrän jos jollakin on tässä iässä velkaa, on minullakin ja paljon, mutta elän omillani.

• mitä teet
        velkaakin kirjoitti:

On monta omaa asuntoa, on kesämökki ja kolme autoa, mutta vuokra asunnossa voi asua vaikka omistaakin asunnon jossain toisaalla.
        On talletuksiakin, muutenhan ei olisi varaa eläkeläisenä mitään omistaa, mutta mitään tukia en ole koskaan anonut, enkä niitä saisikaan. Onneksi pankit antavat rahaa takuita vastaan, ja ei minulla ole perillisiäkään enkä ennätä eläissäni omaisuuttani tuhlata. Velkaa on oltava, pääomatuloistahan kaiken saa vähentää.

Ymmärrän jos jollakin on tässä iässä velkaa, on minullakin ja paljon, mutta elän omillani.

kolmella aurtolla ?

• Oman asunnon
        hilema kirjoitti:

pk-seudulla velat saimme maksettua juuri ennen eläkkeelle siirtymistämme.

• Kyllähän minulla oma asuntokin on, huono ja rähjäinen ja lisäksi sen verran kaukana keskustasta ettei mies, joka loppuvuosina .oli kauppapoikana, ei enää sairastuessaan jaksanut asioita hoitaa, samoin oli mulla,

Ja huomioikaa ei minulla ole vanhassa mökissä muuta osuutta kuin yksi nurkka asumiseen, lapsilla onn suurempi valta .Eikä omakotiasuminen ole halpaa,
      vanha satavuotias,korjauskustannukset tulisivat maksamaan enemmän kuin uusi juttu.
      Nyt olen lähellä terveysasemaa ja kauppoja, niin että kyllä se tästä....kun vain centit riittäisivät

Autokin oli joskus mutta kun ajaja halvantui, silloin auto pois koska lapset olivat jo maaimalla omine autoinensa ja minä en koskaan pystyny ajokorttia hankkimaan, koska oli kolme lasta koulutettavana.

Koulutin kaikki lapseni heillä on nyt hyvin, se on ainakin hyvä .

Noista sosiaali ja muista tuis'ta jäin näppeineni tähän kiinni, kun muistan mitä kaikkea sattui kun yritin niitä kurkotella omaan käyttööni.
      Koska olen vain ollut ompelija enkä tottunut paperihommiin niin multahan menivät kaikki sikinsokin.
      Mutta paperia kului ja postimerkkejä vastauksiin, ihan turhaa oli kaikki

• oman onnensa seppä

Kyllä nyt näyttää siltä , että olet kokolailla kiero. Eiköhän sentään kalliin kiinteiston hoitokulut jaeta omistuksen mukaan eikä niitä sinulla nurkan omistajalla maksateta.
      Myy osuutesi kiinteistöstä pois, kun et sitä itse enää käytä.
      Sosiaalitoimen tarkoitus on avustaa huonosti toimeentulevia ihmisiä ei henkilöitä jotka ovat siirtäneet aikanaan varansa kiinteistöihin ja asuntoosakkeisiin.
      Nykyään saa vielä pankeista omistus asuntoihin käänteisiä lainoja joita voi nostaa tarpeidensa mukaan.

Hiljan ostin asunnon, eräältä opettajalta joka sai kunnallisen hoitopaikan jonka edellytys oli ettei asukilla ollut varsinaista varallisuutta.....

• "Oman onnensa seppä"
        Korjaan , minun mökkini ei ole kallis kiinteistö,
        ja perinnön jaossa sanotaan ainakin että leski ei saa myydä asuntoa ilman lasten suostumista.
        Asua tosin saa kuolemaansa asti.

• kun nainti maistui

Moni täällä mainostaa kasvattaneensa useita lapsia ja menettäneensä rahansa lasten koulutukseen. ja näitähän riittää. Tuhansa niitä olisi neikäläiselläkin jollei ehkäisyä olisi hoidettu. Kuitenkin ainoastaan kakasi akateemisesti koulutettua jo eliittiin kasvaneita varakkaita vanhempia. Eiköhän tähän sovi hyvin monenkin pirttiläiseen...http://www.youtube.com/watch?v=RgJvc9JnO5w

• Vika on sinussa
        irvina kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=RgJvc9JnO5w

Ihme vastaajia täällä! No se on ehkä elämä erilaista siellä pääkaupunkiseudulla. ku täällä susirajalla. Asumme omassa mökissä. Laiskoja ei ikinä olla oltu. Molemmat, mieheni ja minä tehtiin yli 40 vuotinen työurakka. Minä olin 22 vuotta kunnalla kolmevuorotöissä, mieheni oli yksityisellä. sen jälkeen perustettiin yritys,jossa työskentelimme molemmat pitkää päivää.
        Minun eläkkeeni on puhtaana käteen 879,29 euroa miehelläni 918,91 euroa.
        Ja yllätys yllätys. Rahat on riittäneet ihan hyvään elämään. Meillä ei ole velkaa ollut muuta kuin 60 luvulla pieni rakennuslaina. Meillä ei ryypätä vettä väkevämpää, eikä tupakoida. Mitään avustuksia eikä työttömyyskorvauksia olla koskaan saatu. Meillä on ollut rahaa, antaa joskus vähän kuudelle lapsenlapsellekkin. Ja ruokakassejakin joskus opiskelijoille.
        On kunnostettu koko ajan asuntoakin, ja ostettu uutta kalustoa kotiin pikkuhiljaa.
        Kaksi autoakin on vielä.
        Meillä on säästössä pieni summa mahdollisia katastrofeja varten. Siitä ei ole vielä tarvinnut penniäkään ottaa.
        Eiköhän teillä ole vika siinä, että ette osaa käyttää rahaa. Aloittakaa nyt uusi vuosi siitä että ryhdytte panemaan kaikki ylös mitä ostatte, ja mihin rahaa menee, Tulette huomaamaan että tyhjiä rahanreikiä on, niitä täytyy olla.
        Ja tänne minun luokseni pääsee opettelemaan rahan käyttöä. meillä ei edes lakupatukkaa osteta jos ei kirjata ylös. Täydellinen kirjanpito on tallella kymmenen vuoden ajalta.
        Siellä joku nyt sanoo, että siellä yksi kitupiikki, ei edes syödä raasti. Mutta ei pidä paikkaansa. Syödään hyvin, ja hyvää, ja käydään etelänlämmössäkin, melkein joka vuosi.

• Takkatulen ääressä
        Vika on sinussa kirjoitti:

Ihme vastaajia täällä! No se on ehkä elämä erilaista siellä pääkaupunkiseudulla. ku täällä susirajalla. Asumme omassa mökissä. Laiskoja ei ikinä olla oltu. Molemmat, mieheni ja minä tehtiin yli 40 vuotinen työurakka. Minä olin 22 vuotta kunnalla kolmevuorotöissä, mieheni oli yksityisellä. sen jälkeen perustettiin yritys,jossa työskentelimme molemmat pitkää päivää.
        Ja yllätys yllätys. Rahat on riittäneet ihan hyvään elämään. Meillä ei ole velkaa ollut muuta kuin 60 luvulla pieni rakennuslaina. Meillä ei ryypätä vettä väkevämpää, eikä tupakoida. Mitään avustuksia eikä työttömyyskorvauksia olla koskaan saatu. Meillä on ollut rahaa, antaa joskus vähän kuudelle lapsenlapsellekkin. Ja ruokakassejakin joskus opiskelijoille.
        On kunnostettu koko ajan asuntoakin, ja ostettu uutta kalustoa kotiin pikkuhiljaa.
        Kaksi autoakin on vielä.
        Meillä on säästössä pieni summa mahdollisia katastrofeja varten. Siitä ei ole vielä tarvinnut penniäkään ottaa.
        Eiköhän teillä ole vika siinä, että ette osaa käyttää rahaa. Aloittakaa nyt uusi vuosi siitä että ryhdytte panemaan kaikki ylös mitä ostatte, ja mihin rahaa menee, Tulette huomaamaan että tyhjiä rahanreikiä on, niitä täytyy olla.
        Ja tänne minun luokseni pääsee opettelemaan rahan käyttöä. meillä ei edes lakupatukkaa osteta jos ei kirjata ylös. Täydellinen kirjanpito on tallella kymmenen vuoden ajalta.
        Siellä joku nyt sanoo, että siellä yksi kitupiikki, ei edes syödä raasti. Mutta ei pidä paikkaansa. Syödään hyvin, ja hyvää, ja käydään etelänlämmössäkin, melkein joka vuosi.

Vika on sinussa
        Vaikutat kovin katkeralta ihmiseltä viisauksiesi ja oppiesi keskellä.
        Toivotan sinulle parempaa uutta vuotta.

• kamalaa elämää

Kaksi autoakin on vielä.

tuollainen kun joka suupala pitää ylös kirjata, ketään ei kiinnosta saituuden oppisi. Kumma kun yrittäjillä noin pienet eläkkeet, olisi pitänyt aikanaan maksaa niin kuin palkansaajiltakin menee joka kuukausi eläkemaksua.

• Ja naijalle, Ikinä en ole ollut nainnista kiinnostunut,

• yrityshyvä

Kaksi autoakin on vielä.

Yrittäjäeläkkeet ovat kyllä ihan omaa luokkaansa,edellyttäen että niitä on myös maksettu.Maksut ovat kalliita,koska maksaminen edellyttää vapaehtoisuutta.

• Vika on sinussa kirjoitti:

Kaksi autoakin on vielä.

"Vika on sinussa"
        Osoitan minäkin sinua sormellani samoin sanoin,
        Uskotkohan itsekään oletko kirjoittanut aivan niin kuin asiat ovat olleet.
        Minä sain sellaisen kuvitelman kirjoituksestasi että ensin varmaan olitte työntekijöitä,, siitä alhainen nykyinen eläkkeenne.
        Sitten perustitte yrityksen, jätitte kaikki yrittäjille kuuluvat maksut maksamatta ja rahaa oli loma reissuihinkin Uskotkohan itsekään oletko kirjoittanut aivan niin kuin asiat ovat olleet.
        Sain kirjoituksestasi kuvitelman että ensin varmaan olitte työntekijöitä,, siitä alhainen nykyinen eläkkeenne.
        Sitten perustitte yrityksen, jätitte kaikki yrittäjille kuuluvat maksut maksamatta ja rahaa oli lomareissuihinkin,.
        Ikävä kyllä että siitä ajasta, jolloin rahakkaan yrittäjyyden aikana maksamatta jääneitten verojenne takia ei eläkettäkään kerry.

Ja jos noin pitkää aikaa 40v työläisena ja yrittäjänä pitkän aikaa luulisi että olette jo melko vanhoja, ja jos sattumalta toinen kuolisi, (niinkuin minulle sattui)
        Vieläkö rahat riittävät.

Miehen eläkkeet loppuvat, mutta tuleehan leskeneläke.
        Tuleehan se jos et ole vielä täyttänyt 65v.
        No sitten perhe eläke?
        Sekin tulee, mutta kansaeläkkeen pohjaosa putoaa joten ei käteesi jää muuta kuin se sama työeläke
        mitä sait tähänkin asti.
        Ehkä sentään parikymppiä puolin tai toisin.
        Kaikki tämmöiset tuet, ne kierretään nykyisin syystä että pienipalkkaiset osaavat olla kyyryssä edelleen.

Muuten , ylläpito näköjään poistelee kirjoituksia sitä mukaa kun minä kirjoitan.
        Mutta riittääpä heillekin työsarkaa.

• "KUN NAINTI MAISTUI"
        Sinä olet ainakin mieshenkilö Arvaan.
        miehet kun ovat aina mainostamassa sitä naintia.
        Se oli tosi juttu, vaikka Ylläpito poistikin viestini.
        Ikävä tunnustaa, mutta kun ei ole maistunut niin ei.

• Hei pieni ero
        yrityshyvä kirjoitti:

Yrittäjäeläkkeet ovat kyllä ihan omaa luokkaansa,edellyttäen että niitä on myös maksettu.Maksut ovat kalliita,koska maksaminen edellyttää vapaehtoisuutta.

Duunarin onkin helppo nostella eläkkeitä sosiaalipummina kun ei ole tarvinnut sitä itse maksaa. Tai siis on maksanut vain 2-4 % tuloistaan.

Jokainen yrittäjä maksaa eläkkeitään 22 - 25 % tuloistaan. Sitten nuo eläkeläiset kehtaavat kälättää, kuinka pieniä heidän eläkkeet on. Viddu!

• omituinen tapaus?
        fiiuliin kirjoitti:

"KUN NAINTI MAISTUI"
        Sinä olet ainakin mieshenkilö Arvaan.
        miehet kun ovat aina mainostamassa sitä naintia.
        Se oli tosi juttu, vaikka Ylläpito poistikin viestini.
        Ikävä tunnustaa, mutta kun ei ole maistunut niin ei.

Ukkos kuolikin sitten p i l l u n puutteeseen vai?
        Se halvaannuttaa kun ei ole seksielämää.

• ei ole suomi hyvä ma

Pieni on eläke.

Vastaukseni oli otettu pois..

Mitkä ovat eläkkeet piispoilla, pelastusarmeijan johtajilla jne.

• 12lapsen äiti korve

LISÄTÄÄN PIENI ELÄKE.tUO EUTANASIA PILLEREITÄ ,OLEkATAINEN FIKSUMPI ,äLÄ NÄLKÄÄN sUOMALAISIA TAPA...Antaa bvenäläisten pitää siitä huolen.

MEITÄ KERhossamme on 8hekee,jotka tulemme toimeen alle tonnilla kk.
        Siis täydellinen 2jako tuli Kataisen tehtyä...VASTAA Onko se kunnia tehtävä,
        vaikka opettaja olenkin,niin takiasi kirosin ,.Hti sitä eutanaasia pillereitä,olisi
        paras lahajasi HYVÄ KAATAINEN.... Minun silmät näkee Eikö Sinun.Katainen..

• Hjalmar nollaraja

Nyt se on lottovoiton paikka.

• Leelia kl

Presidenttiä vi tut ti Hurstin juhlissa, kun köyhätkin saivat safkaa.
        Joutava änkyttäjä. Miehellä ei mitään tehtävää.

• kesällä kerran keinu
        Leelia kl kirjoitti:

Presidenttiä vi tut ti Hurstin juhlissa, kun köyhätkin saivat safkaa.
        Joutava änkyttäjä. Miehellä ei mitään tehtävää.

Olisi tähän vielä ollut lisättävää,mutta, mutta tälle ketjulle kävi kuten monelle muullekkin keskustelu ketjulle tällä palstalla. Asia katosi ja asiattomuus tuli tilalle.....

• turha messu

ahneena kuin hyeena, tosin nekin saalistavat nälkäänsä ja pentujensa elämän jatkumisen puolesta. ihmisillä toisi. hamuavat enemmän kuin tarvitteisivat.

• ei ole turhaa messua

Aivan tosi ja kuka on hamuamisen aloittanut?

Myös minkä varjolla ihmisiä kohtaan ja mihin se on johtanut myös tänään siinä asiassa.

Kaikki haluavat lisää, he jotka johtavat maita, koska he katsovat mitä yhtiöiden johtajat saavat palkkaa bonusta ja saavat EU virka miehet---Kyllä Soini tietää mistä rahaa tulee omaan kassaan.

• halle ---soini
        ei ole turhaa messua kirjoitti:

Aivan tosi ja kuka on hamuamisen aloittanut?

Myös minkä varjolla ihmisiä kohtaan ja mihin se on johtanut myös tänään siinä asiassa.

Kaikki haluavat lisää, he jotka johtavat maita, koska he katsovat mitä yhtiöiden johtajat saavat palkkaa bonusta ja saavat EU virka miehet---Kyllä Soini tietää mistä rahaa tulee omaan kassaan.

Soini on apinan jumala.

• hilema .

Ne vasta ahneita ovat, jotka eivät halua omillaan toimeen tulla - ja vielä toisella kuuluvaa haluaisivat.

• Mitäs sanotte?

Minulla on omasta mielestäni kaikki hyvin.

En ole nähnyt nälkää ja tuntenut vilua, en ole sos dem.
      Minulla on kaikki hyvin, koulutin isäni maksamilla rahoilla itseni ja sain hyvän työpaikan hyvällä palkalla, avioiduin ja perustimme oman yrityksen.
      Yrittäjä ei panosta paljon eläkkeeseen koska maksut siitä ovat kohtalaisen suuret, mutta säästää osasin vanhempien neuvoilla, ei kaikkea kannata heti käyttää eikä kaikkea tarvitse omistaa.
      Eläke on pieni, mutta riittävä, oma asunto, sukan varressa varakassa koskemattomana, omalla autolla liikun ja kaikki kuluni maksan itsestä asunnosta ja autosta.

Tämän kerron siksi koska täällä kunnolliset ihmiset joutuvat alakynteen, olen heidän (kunnollisten ihmisten) porukoissa.

• vika on sinussa

Olipas yksi joka ymmärsi asian. Eläkemaksut oli tarpeeksi suuret, kun ne vielä maksettiin kahdesta. Ei niitä ollut vara paljon nostella eläkkeiden suuruuden vuoksi.
        Kun siellä' oltiin jopa niin viisaita, että olen jättänyt eläkemaksut hoitamatta. Kokeile sinä semmosta yrittämistä! Kuinka kauan hommat hoituu, kun olet maksuhäiriö listoilla. On teillä otsaa puhua, kun ette tiedä mistään mitään!
        Mistä noita viisaita riittää!
        Ja vielä Fiiuliinille, minä kyllä uskallan sanoa asian ihan suoraan, ei kuule tartte kierellä eikä kaarella. Mutta se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!

• 12+12
        vika on sinussa kirjoitti:

Olipas yksi joka ymmärsi asian. Eläkemaksut oli tarpeeksi suuret, kun ne vielä maksettiin kahdesta. Ei niitä ollut vara paljon nostella eläkkeiden suuruuden vuoksi.
        Kun siellä' oltiin jopa niin viisaita, että olen jättänyt eläkemaksut hoitamatta. Kokeile sinä semmosta yrittämistä! Kuinka kauan hommat hoituu, kun olet maksuhäiriö listoilla. On teillä otsaa puhua, kun ette tiedä mistään mitään!
        Mistä noita viisaita riittää!
        Ja vielä Fiiuliinille, minä kyllä uskallan sanoa asian ihan suoraan, ei kuule tartte kierellä eikä kaarella. Mutta se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa!

Henkilö joka jouluna käyttää toisesta henkilöstä nimeä VIKA ON SINUSSA on itsekeskeinen sairas.Hän ei osaa edes joulurauhaa kunnioittaa kiireissään töittensä keskellä.Älkää vastatko hänelle hän kuuluu kahvipirtin kehujiin.
        On hyvä jos täällä kirjoitetaan sydäntä painavista ongelmista eikä lyödä toista.

• yrittäjät saa

verovähennyksinä kaiken mahdollisen, autot ja v eneetkin firman nimissä.

• Mitäs sanotte ?

Kaikkiin kirjoituksiin ei kannata ajatustakaan menettää, ne jotka tietävät täällä, todellisuudessa eivät tiedä yhtään mitään.

Yrittäjällä on vai kadehtijoita ympärillään vaikka vuorokauden ympäri joutuu tekemään menestymisensä eteen, nämä kelloon tuijottajat unohtavat ulkomaailman, kokemuksesta puhun.

• en kadehdi

sellaisia joiden elämä on ollut vain työn tekoa, ei siinä ihmissuhteita ole ehtinyt hoitamaan tai elämästä nauttimaan parhaina vuosinaan. Vaikka olis miten monta autoa, mitä se lämmittää enää.

• Täällä vain

naimisissa olevan kurdin kurdinmorsiamet soittavat suutaan ja räyhäävät, ja sitten saman katsomuksen omaavat ja sillä tavalla eläneet heitä kannustaa. Niin kuin sanottiin ylempänä"Tämän kerron siksi koska täällä kunnolliset ihmiset joutuvat alakynteen, olen heidän (kunnollisten ihmisten) porukoissa.""

• Ahmako

Sellaiset henkilöt, jotka yltävät runsaasti yli 45000 vuosieläkkeisiin, ovat useimmiten korkeasti koulutettuja lääkäreitä. juristeja. joidenkin alojen maistereita tai di-inssejä.

Suomessa heidän koulutuksensa on ollut lähes ilmaista. Vain elinkustannusten tapaiset kulut on opiskelija joutunut itse maksamaan. Varsinaiseen työelämän he aloitttavat siinä 25 - 30 vuotiaina. Heidän koulutuksensa ovat maksenaat työssä käyvät ja veroja maksavat.

Useimmat alle 45000 vuodessa eläkettä saavat ei ole kuluttanut valtion rahoja koulutukseen, kuin perukoulun ja kenties ammattikoulun verran ja ovat aloittaneet työelämän ja verojen maksun jo parikymppisinä.

On siis aika kohtuullista, että nuo suuria eläkkeitä nauttivat maksavat edes osan koulutuskustannuksistaan takaisin ja antavat leikata nurisematta siivun eläkkeensä yläpäästä.

• kade puhuu siinä

Velalla on opiskeltu ja monesta kieltäydytty, kaikki lomat raskaassa työssä, viikonloppuinakin kävin siivoamassa. Moni meni surtaan kansakoulusta töihin, ehti tienata 10 v kauemmin eläkettä. Kyllä Suomessa isot palkat on niin raskaasti verotettu, että siiitä annetaan esim. teidän asumistukiin, kun ette ole edes omaa asuntoa pystyneet säästämään. On ihan erilaiset vaatimukset ja vastuut lääkäreillä kuin esim. kaupan kassalla. Hävetkää kateelliset mukavuudenhaluiset, olisitte itse opiskelleet ja ponnistelleet !!!

• Etpä paljoa tiedä

eläkkeen muodostumisesta. Silloin kun me eläkkeitämme tienattiin eläke laskettiin viimeiseltä 5 vuodelta ja silloin ei yleensä työnantajia vaihdettu koviin eusein. Viimeist vuodet pantiin tekemään toisarvoisia töitä ja minimipalkalla tietysti.

• 00000000----
        Etpä paljoa tiedä kirjoitti:

eläkkeen muodostumisesta. Silloin kun me eläkkeitämme tienattiin eläke laskettiin viimeiseltä 5 vuodelta ja silloin ei yleensä työnantajia vaihdettu koviin eusein. Viimeist vuodet pantiin tekemään toisarvoisia töitä ja minimipalkalla tietysti.

Minä muistelen että se päätettiin ammattiliittojen kesken että työnantaja maksaa työntekijöitten palkankorotuksia vähentämällä osan työntekijöitten eläkemaksuja.
        Päästiin näin myönteiseen päätökseen palkkasopimukseen

Jos se oli noin , niin itsepähän työntekijät ovat sos. maksut maksaneet suostumalla pienempään palkankorotukseen.

• Ei kateellinen
        00000000---- kirjoitti:

Minä muistelen että se päätettiin ammattiliittojen kesken että työnantaja maksaa työntekijöitten palkankorotuksia vähentämällä osan työntekijöitten eläkemaksuja.

Jos se oli noin , niin itsepähän työntekijät ovat sos. maksut maksaneet suostumalla pienempään palkankorotukseen.

Niimpä niin. Ei ole tuunareilla edes tietoa kuinka suurta eläkemaksua yrittäjät on joutuneet maksamaan.. On se kumma että niitä yrittäjiä ei löydy. Vaikka saa niitä veneitä ja autoja ostella. Totuus on se, että saat ihan pinnistellä, että saat ne eläkemaksurahat kokoon. Nythän tosi paljon hyviä yrityksiä lopettaa, kun ei jatkajia löydy millään. Nyt kaikki kateelliset remmiin, saatte sitten eläkkeelle päästyänne sen alle tonnin eläkkeen, repikää siitä!

• Havukka-aho ite
        00000000---- kirjoitti:

Nyt puhut täyttä palturia, ammattiliitoilla ei ole mitään valtaa tuollaiseen.

Vakuutusyhtiöt nimenomaan eläkevakuutus ovat tiukassa valvonnassa.

Saahan tänne kirjoittaa mitä tykkää pisti vaan silmään.

Tämä on sitä kun "tiedetään" tai siis "olen kuullut",,, höpön löpö!

• Havukka-aho ite kirjoitti:

Nyt puhut täyttä palturia, ammattiliitoilla ei ole mitään valtaa tuollaiseen.

Vakuutusyhtiöt nimenomaan eläkevakuutus ovat tiukassa valvonnassa.

Saahan tänne kirjoittaa mitä tykkää pisti vaan silmään.

Tämä on sitä kun "tiedetään" tai siis "olen kuullut",,, höpön löpö!

Havukka-aholle.
        Niinpää, vakuutuslaitokset ovat tarkkoina

Mutta kyllä minunkin mielestäni ammatti liitot ovat kaikki työ-ehto sopimikset aikoinaan päättäneet.
        Vai mistä sinä luulet vakuutuyhtiöitten keränneen eläkerahastonsa??

• näinkö sävelet

Yrittäjä kuinka suuri summa ja miten on suurin eläkevähennys per vuosi.

Eläkekaikille ,eikö se ole koko työajan summa.

Suomessahan lait vaihtelee joillakin oli 23 vuotiaasta lähtien.

Suomessa verotus taitaa olla vähän sama kuin Kreikassa.

• tympiii,,

meillä eläkkeet senku pienenee, ku Lipposen leikkuri leikaa ja inflaatio syö loput,
      ostoarvo on jo pienetyny huimasti viimesen viidenvuoden aikana

• ja pienet verot

Hyvin on Suomessa asiat lukemasta näkee on turha valittaa.

On eläkkeitä ja apuja joka sormelle.

• Jopa tämä ketju aikaansai kammottavia vastauksia ja heittoja.

Näyttää siltä, että joutuu todellisten mollaajien kynsiin, jos on jotain itsestään tullut kertoneeksi.
      Törkeillä teksteillään vastaajat osoittavat oman huonon olonsa. Sympatiaa ei kuitenkaan heille taida löytyä.
      Kummallista huomata, että kadehditaan niitäkin, jotka tulevat toimeen pienemmällä eläkkeellä kuin itsellä on.
      Joillakin kateus ja ylemmyydentunne on veressä.

• @palvelu pelaa

Jos jotain todella kiinnostaa eläke kertymyt niin kirjoittaa vaikka-- työeläke-- googleen, turha sitä täällä on alkaa kertoilemaan.
      Eri ammattialoilla on jotain poikkeamaa, ja % bruttopalkasta on eläke kertymä / palveluvuodet.

• ei takuulla helppoa

Joo joo. Kyllä ne täällä tuntuu tietävän yrittäjän arjen. Kai ne suuret yritykset pärjää, mutta kyllä tosiaan yhden ja kahden henkilön perheyritykset on tiukilla. Ei niitä eläkerahoja edes kokoon saisi, jos 40 tuntia viikossa majailtaisiin töissä.
        Ottakaa vaan hattu pois päästä, kun kuljettekkin jonkun pikkuyrityksen ohitse.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6385
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      651
      2679
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1219
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1145
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      84
      1124
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1088
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      290
      1080
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      87
      1072
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70