Onko Mondeo farmari liian iso kaupunkiajoon?

Kdkdkdkdkdkdk

Millasia kokemuksia Mondeo farmarista kaupunkiajossa ja parkkipaikoilla? Onko liian iso, kankea ja vaikea. Kiinnostaisi kokemukset sekä uusimmasta että edellisestä mallista. Tiloiltaan auto olisi sopiva, mutta mietityttää kaupunkiajo. Oiskohan Avensis tai Mazda 6 näppärämpiä?

16

920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyytyväinen tilaan!

kyllä siihen tottuu, ei se mikään kankee ole! Tietenki on opettelua jos on johonkin pikkukinneriin tottunut!!
      mondeossa on paljon avensista ja mazda6 isommat sisätilat, sekä laadukkaammat sisustukset! Ja mielestäni paremmat moottori vaihtoehdot, siksi vaihdoin entisen mazda6:n mondeoon..avensista en ostaisi!

• Kkkkkdkdkdkdkdkdlzznlz

Mondeossa laadukkaammat sisustukset kuin avessa tai M6:saa? Nyt vitsin murjasit! Käyppä katsomassa vaihtoautohalleissa mondeoiden sisustuksia niin karu totuus selviää.

• boosteri roosteri

Sama kääntö ympyrähän siinä on ku Maksa6:ssa ja tohjossa on vähä pienempi! Mut onhan mondeon joka korimalli noita muita isompi ja laadukkaampi!!

Ja siihen ainoana saatavilla väkivahva 2.0 240hp ECOBOOST!!!

• Samaa luokkaa

Sama alusta ja mitat kuin Volvo V70:ssä ( taitaa olla myös Mazdassa ? ) joten kääntyminen ja käsiteltävyys samanlaista. Avensis on koriltaan pienempi, mutta häviää selkeästi maantieajettavuudessa. Mondeo ja Ave on ollut työsuhdeautoina. Tällä hetkellä sokota..

• ei eiei ei

En lähtisi Forbilla kaupunkiliikenteeseen laisinkaan.

• iso sen olla pitää!

sinä sitten taidatkin olla pikkukinneri kuski??

• 2.0 Ecoboost

Kaupunkiajo ei ole ongelma. -10 farmarilla olen ajellut nyt 2½ vuotta enkä ole kokenut kaupunkiajoa minään ongelmana. Autosta näkee hyvin ja se taipuu riittävän ketterästi.

Parkkipaikoilla auto kääntyy ruutuun mutta ovien aukaisun kanssa voi olla kapeimmissa ruuduissa hankalampaa. On muutama kauppakeskus/kauppa mihin ei tule juuri mentyä tämän takia, asiallisen kokoisia ruutujakin kun löytyy. Ihan kivat ovat myös tuolloin -10 heikoimpaankin varustustasoon kuuluneet etu- ja takapään tutkat.

Avea olen kokeillut, Kutosta vähän enemmän. En muista että kummallakaan olisi ollut mainitttavaa etua kaupunkiajomielessä Mondeoon. Kumpikaan ei ollut harkinnassakaan nykyistä autoa hankkiessani.

• Erkki Puusteri

Mullon kans samat sanomiset, ei mitään kaupunkiongelmia. On se kumma ku pakuilla ja kuorma-autoilla liikutaan kaupungissa, jopa rekoilla ja bussilla, mut se Monsku on liian iso. Höperöitten höpötyksiä.

• p.tutka

-98 mondeo farkussa vittumaiset sivupeilit. Näyttää takana oleva auto olevan kauempana kun todellisuudessa onkaan. Hakala peruutella ahtaissa parkkipaikoissa.

• Kokemuksia

Tosiasia on, että ainakin uusikorimallinen Mondeo on iso ja etuvetoisena vielä kankea auto näppärään kaupunkipyörittelyyn. Lisäksi näkyvyys etenkin farmarista on taakse surkea. Pysäköintiä auttaisivat melkoisesti tutka tai peruutuskamera.

Itse valitsen mieluummin vaimon C2:n kuin Mondeon, jos pitää liikkua kaupunkikeskustassa. Mondeo on taas mukava pitkillä maantiematkoilla.

• Mondeojeejee

Kai se on korvien välissä se suurin vaikeus. Itse ajelen Hesan keskustassa farkkumondeolla ja eipä ole vielä ahdistusta pukannut.

Eteenpäin ajossa en ole edes miettinyt auton mittoja. Parkkeeratessa ja peruuttaessa parkkitutka on siunattu apua ja peileistäkin pitäisi osata katsella.

Auto pitäisi muutenkin ostaa käyttötarpeen mukaan. Jos tarvitset farkkun, ostat farkun, ajatpa sitten maalla tai merellä.

• kauriinakin

Samaa mieltä vaikeuksista, itse ajelen paljon kaupungilla vielä kärry perässä. Aina on johonkin sovittu, parkkihalleja välttelen kärryn kanssa,
        Paree pysytellä automarketeissa, jos ei osaa ajaa.

• dj_jms83

Kyll se mondeo taituu hyvin kaunkissa ja ahtaisa parkki hallisa vaikka on leveä ja pitkä=)

• Mondeosti

Mielummin pyörittelen kylillä muijan Fokusta kuin omaa farkku mondeoo.
        Jotenkin Mondeon peruutuksessa on takalasin näkymää vaikea arvioda?
        Mutta tienpäällä Mondeo meneee kun juna.

Parkkiruudut pienee ja autot isonee erikoinen yhtälö?

• tilaa tarvitaan
        Mondeosti kirjoitti:

Mielummin pyörittelen kylillä muijan Fokusta kuin omaa farkku mondeoo.
        Jotenkin Mondeon peruutuksessa on takalasin näkymää vaikea arvioda?
        Mutta tienpäällä Mondeo meneee kun juna.

Parkkiruudut pienee ja autot isonee erikoinen yhtälö?

Reilun vuoden olen farkku Mondeolla ajellut ja kyllä sillä kaupungissa pärjää tosin parkkitutkat edessä ja takana auttaa. Tarkkana tosin pitää varsinkin parkkihalleissa olla kun ne taitaa olla mopoautoille tehty. Maantieominaisuudet ja tilat korvaa kyllä reilusti pienet haitat kaupungissa.

• Mondeojeejee

Vanhojen parkkihallien ja kauppojen parkkiruudut ovat hiukka pienemmällä mitoituksella kuin nykypäivään. Kyllä farkkumondeon saa taipumaan ruutuun kuin ruutuun, eihän siinä tarvitse kuin rattia käännellä maltilla. En näe tässä isompaa ongelmaa.

Ongelma ovat nuo herttaiset kanssa-autoilijat. Nytkin Mondeoni kyljissä on kahta puolta teräviä, auton ovella lyötyjä vekkejä. Siitä kuppasesta työtransitista voi oven läimäistä auki miten vaan, kun se on firman kosla. Lapsiperheen pikku-petteri taas hyppää takapenkiltä aina kybällä ulos ja ovi täysillä auki. Ja nämä tietysti minun Mondeoni kylkeen, kuinkas muuten.

Yritän parhaani mukaan parkkeerata autoni hieman kauemmaksi pahimmista ruuhkaruuduista, mutta ainoa ei voi valita .Lohduttaudun ajatuksella, että kyllä minä joskus tapaan tuon ovella paukuttajan itse teosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe