Paljonko maksaa muuttotarkastuksesta lopputarkastukseen?

Muuko

Onko kellään toteutuneita arvioita kuinka monta prosenttia kokonaishinnasta oli kulunut muuttotarkastukseen mennessä?

Toki ymmärrän että erilaiset talot eroavat, mutta edes suuruusluokka auttaisi hahmottamaan, että kannattaako yrittää puristaa talo muuttovalmiiksi kohtuullisessa ajassa ja muuton jälkeen viimeistellä rauhassa lopputarkastukseen?
Siis ideana että josko muuttovalmiin jälkeen tekisi itse lähes kaiken ja sitä ennen teettäisi paljon.

5

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13534

"Siis ideana että josko muuttovalmiin jälkeen tekisi itse lähes kaiken ja sitä ennen teettäisi paljon. "

Eikö suomalaiset vieläkään ole oppineet lukemaan aikasempaa keskustelua, esim villa painajaisesta, että pientalo kannattaa rakentaa kokonaan itse, jos haluaa nukkua yönsä rauhassa, säästyä reklamoinnin vaivalta ja olla olematta pankin orja lopun ikää.

• 16+12

Muuttovalmius on aika lailla vaihteleva ilmaus. Periaatteessa talon käyttöönottotarkastuksen (=muuttotarkastus) pääsee läpi, kun on käytössä wc, toimiva vesipiste, jätevesijärjestelmä toimii, katolla on lumiesteet ja tikkaat seinällä, putoamisvaarat on eliminoitu (eli partsin ovi lukittu tai partsilla kaiteet, yläkerran kaiteet, rappujen päissä portit (jos lapsiperhe) jne.
      Mitään pintatöitähän ei tartte olla tehty tuohon mennessä, ei keittiötä valmiina jne.
      Tai muuttotarkastus=lopputarkastus.

Eli rahaa voi kulua 0€-100 000€

• Fvcxbb

Meillä meni noin 380.000 ennen muuttotarkastusta, ja arvio on, että kun kaikki on valmista ja pihat laitettu ja talo rapattu niin fyrkkaa mennyt noin 450.000.

Mutta talot ja valmiusasteet vaihtelee niin paljon että tuskin tuosta tiedosta on sinulle suurta iloa.

• Muuko

Kiitos, juuri tällaisia esimerkkejä hain.

• Fnleemeld

Meillä kun sisältä oli kaikki valmista jää lopputarkastukseen matkaaa vielä: rappaus 20t, kaikki terassilaatoitukset, aluslaudoitukset noin 8t noin puoliksi itse tehden, kaikki kaiteet noin 6t, nurmet, istutukset ym 10t, kivetykset, portaat jne 10t.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51