Lukion opwttajat

Aika parantaa

Toivoisin todellakin, että lukion opettajat (ehkä jo entisetkin) miettisivät todella näitä asioita. Minä olin erään lukion opettajan silmätikku. Olin yläasteella murrosiän kiemuroiden ja oman elämäni vaikeuksien takia vaikea oppilas. Kuvittelin kuitenkin voivani jättää kaiken taakse, kun menin lukioon. Kaveripiirini muuttui, minä muutuin ja into opiskeluun palasi taas. Palasi siihen asti, kunnes erään opettajan ennakkoluulot löivät vasten kasvoja. Ja niinhän se meni, kiinnostus kyseisiin aineisiin, opiskeluun ja varmuus omaan toimimiseen. Minä selvisin kuitenkin. Kirjoitin ja valmistuin. Ei se enää helppoa ollut kun minulle ei annettu mahdollisuutta olla hyvä aineessa, mutta selvisin silti. Sen jälkeen minulla on ollut kammo opiskelua kohtaan enkä ole osannut oikein olla kursseilla. Olen myöskin huomannut sen, että näiden kolmen vuoden jälkeen olen pelännyt jatkuvasti kritiikkiä opettajien suhteen. Henkilökohtaisuuksiin menemistä. Nauramista yritykselle. Tuhahduksia siitä, että minäkö muka pystyisin johonkin

Toivoisin siis hyvät opettajat, että te unohtaisitte yläasteikäisten lasten elämän siinä vaiheessa kun he siirtyvät lukion puolelle. Ovat vanhempia, poissa entisistä piireistä, intoa täynnä. Älkää polkeko heitä. Antakaa uusille opiskelijoille mahdollisuus, niin ehkä lukiollakin on tulevaisuus.

T: Palkittu luokkansa parhaana tänä vuonna, monta vuotta lukion jälkeen.

1

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannustan sua

Tsemppiä sinulle! Toivon että pääset irti siitä kokemuksesta ja voit edetä urallasi turvallisin mielin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51