Ketkä tyhmiä?

Keitähän mahtavat olla ne korkeasti oppineet onnettömuuden professorit, suuret psykologit, jotka määrittelevät päättäjiemme älykkyyttä ja muitakin taitoja.

Otetaan nyt esimerkiksi pääministeri Jyrki Katainen:

Voiko elämässään hyvin menestynyt, korkeat opintonsa hyvin suorittanut ja jo nuorena suurta suosiota saavuttanut olla tyhmä tai muuten kelvoton?

Minun suuri suosikkini hän ei ole poliitikkona, mutta äärimmäise miellyttävästi käyttäytyvä ja suorastaan hirmuisen määrän työtä tekevä.

Kuka on valinnut meille nuo huonot ja tyhmät päättäjät, joists aina kirjoitatte. Tekö ihan itse, te paukapäät. Kävittekö edes äänestämässä?

Kirjoittakaa nyt vastauksenne tämän jälkeen ja kirjoittakaa sillä samalla "isolla kynällä" kuin muulloinkin.

Ellette osaa tai muuten saa vastattua ja perusteltua mielipiteitänne, painukaa sinne Saharaan muiden pierujen jatkoksi!

69

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun koneen ääressä istuin ja muita haastajia ei näköpiirissä ole, pitänee minun ottaa asiasta onkeen.

Rohvessooreja ja sykolookeja on monta sorttia. Ei kai kukaan näistä "älyvapaita" ole, mutta myös heillä saattaa olla vaihtelevia ihanteita, joilta on joskus syytä kiroilla. Kyllä heissäkin on elämästä irronneita turhan puhujia, aivan kuin meissä muissakin. Ja samoin politiikassakin, löytyy heitä.

Kyllä politiikassa on mukana ahkeria, omalta näkökannaltaan vilpittömiä puurtajia, jotka todella tekevät kovaa työtä - ihan ojankaivuun verrattavaa. Eikä olekaan syytä arvostella tai vähätellä heidän älyään, vaan heidän asioidensa tärkeysjärjestyksiä. Silloin kun on aihetta.

Täällä näkyvistä "fanttasia" kirjoittajista, en kyllä kovin hyvää löydä. Siellä on kyllä vähän asiaakin, mutta se vähä on sotkettu sellaiseen törkypuuroon, joka on vienyt kaiken maun, jonka nieleminen pistää nikottelemaan hyväntahtoisenkin lukijan. Ei hätää, kyllä tällaiset "kaikentietäjät " ovat tuttuja. Olen tietysti elänyt kansan parissa koko vaiherikkaan elämäni. Joten ei mitään uutta täällä taivaan kannen alla.

• *Kukkahame*

No en mene politiikkoja mollaamaan ne on valittua porukkaa.
      Sen verran tässä puran minäkin paidan sisältöä ja hatun pidikettä etten ole tämänlaatuista törkyturpa kirjoittajia tavannut elävässä elämässä, asiat on hoidettu silti vaikka normaalia kieltä ja ääntä käytetty.
      Hyvin olen elämäni elänyt olen siitä kovasti mielissäni.

Tyhjäpäisyys ja tietämättömyys ei katoa toisten nimittelyllä ja pesiytymällä tänne ikäihmisten joukkoon vaikka yritys olisi vieläkin näkyvämpää.
      Häirintä on näkyvää kirjoittaja kuitenkin ei oivalla miten hän on menettänyt kasvonsa, kuten kiinalaiset sanovat vastaavissa tilanteissa.

Tämä ei ole tarkoitettu Ruunelle eikä ynnämuulle, ovat asiallisia olleet mitä on tullut luettua.

• jo veti

*Kakkahame* taas herneen nenäänsä...

• Minusta me itse olemme tyhmiä jos syyllistämme nyt olevaa hallitusta yhteiskunnan tämän hetken ongelmista, sillä mielestäni valtiolaivan liikkeet ovat sen verran hitaita, että yhdessä vuodessa ei sen liikeiden muutoksista varmoja päätelmiä pysty kukaan varmasti arvioimaan.
      Nykyiset ongelmamme ovat kyllä edellisten hallitusten aikaansaannoksia, jos nyt jotakuta halutaan sormella osoittaa..

Totta kai nykyisen hallituksen toimenpiteistä voi jokainen antaa arvionsa, mutta vasta tulevaisuus näyttää ovatko ne olleet oikeita.
      Onneksi meillä on mielipiteen ilmaisuvapaus ilman nettisensuuria.

• texsanell1

Tällä kertaa onnittelen Ruuneperiä hyvin osuvista sananvalinnoista, jotka ovat hyvin paikallaan! Suorastaan riemastuneen naurun saattelemana, jouduin lähtemään tuonne loskakeliin.

Hyvää jatkoa vaan palstan siivousinnolle:D itse aiheeseen en näe enempää sanottavaa.
      P.S.
      Miten hyvän puheen presidenttimme pitikään! Pidin siitä niin,...tilannekatsauksessaan hyvin kattava, ja velvoittavanakin yksilönä.

• ihanaa tex

eikö olekkin osuva sananvalinta toisille kirjoittajille tuo PAUKAPÄÄ. Eikö nyt muuta riemua sinunkaan raukan elämässä ole kuin jonkun palstalla muita halveksivan haukkumasanat ?
        Mikä ihmeen sensuurin iskuryhmä täällä häärii, ei saisi VALITTUJEN tekemisiä arvostella ????

• texsanell1
        ihanaa tex kirjoitti:

eikö olekkin osuva sananvalinta toisille kirjoittajille tuo PAUKAPÄÄ. Eikö nyt muuta riemua sinunkaan raukan elämässä ole kuin jonkun palstalla muita halveksivan haukkumasanat ?
        Mikä ihmeen sensuurin iskuryhmä täällä häärii, ei saisi VALITTUJEN tekemisiä arvostella ????

Niinpä,-- jonkun rehti nuoli vaan osui oikeaan maaliin!

Ihanaahan se!

• ---------------

Mitähän riemuitsemista on toisten kirjoittajien ylle asettautumisessa?

Itselläni ei ole koskaan ollut tapana valittaa laillisesti valituista päättäjistä, kuin näkyy olevan maan tapana tällä palstalla, joka on muutenkin täynnä riitaa ja toraa, ja toisten kirjoittajien halveksimista.

• inhottavaa !
        texsanell1 kirjoitti:

Niinpä,-- jonkun rehti nuoli vaan osui oikeaan maaliin!

Ihanaahan se!

Vai on rehtiä haukkua toisia paukapäiksi ja tosi halpamaista hohottaa tuollaiselle. Poliitikkojen huonoista päätöksistä saa täälläkin kirjoittaa, ei tämä ole ruunen, kukkahameen eikä teksin palsta !!!!!

• paukapää kanssa

Olipa osuvasti sanottu! Ei haukuttu politiikkoja, vaan äänestäjiä ja millä nimellä???

Kävin äänestämässä ja riviäkään en ole missään arvostellut päättäjiä, puheista puhumattakaan.

Joten Hyvää Uutta Vuotta ja kirjoittelemisiin kaikki paukapäät.

ps. Rune aloitti haukkumisen!

• Puusilmälasit.

Kun ruune tyhmyyttä hakee,
      katsoo hän väärään suuntaan.
      kas kun se tyhmyys on paljon
      lähempänä.

• jjoutava

En ehdi nyt vastaamaan kun kirjoitan kirjaa, "Parhaat visaudeni".

• surkia tapaus,,

alotus on ruunen tapaa jälleen " tyhmä " vastatkoon ken tahtoo,
      mä hyppää yli,

• persauk

Lainattua tuokin tyhmyys.

• puhdistusta!

Rehellisyydestähän on kysymys, se ja ainoastaan se, onkin tärkeää, ja huumori.

Katteetonta puhettahan on ollut kuukausikaupalla, lähes AIVOPESUA pääministeri Jyrki Kataisesta, kokoomuksesta
      ja keskusteluihin osallistuvien luokittelua milloin mihinkin puolueeseen, tai yhteiskuntaluokkaan!
      MATERIAALISTEN etujen ollessa tavoittelun kohteena pelkästään, MORAALISTA ja käyttäytymisestä piittaamatta.

Vastoin suomi24 sääntöjä, vastoin yleistä hyvää käytöstä
      täällä ja muilla forumeilla ?

Ruotsalaisen omistuksen, ja ehkä muutaman suomenosakkaan etujako haluatte bisnesmielessä kannustaa, sallimalla moista älyttömyyttä?

Tämä myös Luotseille ja moderaattorille!

• aleksandrovits

... se ja ainoastaan se, onkin tärkeää, ja huumori."

Aivan, huumori on tosiaan tärkeää ja ainoastaan se. Sitähän tuossa esityksessä onkin runsaasti. HAH-.HAH-HAAAA!

• *Kukkahame*

Vastaukseni on todellakin kiinnittänyt melkoista huomiota, kiitän kaikkia ovat nimittäin merkanneet lukeneensa ja ja merkinneet poistuneensa kellarin kautta.
      Harva täällä todellakin saa tämmöistä mittaamatonta huomiota ja kiitos kirjoituksistaan, mutta minäpä saan, kokeilkaa pääsettekö elinikänänne samaan suoritukseen.
      Mutta,,,,kaikella kunnioituksella parastani olen pannut ja antanut, että turhasta nuo merkit eivät todella ole tulleet, ihan itse olen ne ansainnut.

• se on

taas *Kakkahame*, vauhdissa

• remember my

Taidat jäädä 3-4 sijalle, eiköhän jjoutavoinen vedä kärkisijaa siinä asiassa, tais olla kertalaakista n. 60 miinusta

Se siitä kissanhännän nostosta kultsi.

• Kirjoitanpahan joitain sanoja ihan niinkuin vähän kiusallani tähän viisaampien ketjuun :)
      En osaa sanoa hyviä enkä huonoja arvosteluja nykyisistä päättäjistä kun ei tule paljoakaan seurattua mitä oikeasti maailman ympyröissä tapahtuu.
      Kiinnittyi vain huomioni aloittajan sanoihin jotka olivat tosi töykeitä ja huonosti valittuja meitä toisia täällä kirjoittelevia kohtaan.

Emme me tosin kukaan ole aina yhtä suvaitsevalla päällä ja ehkä jonkin asian ärsyttäminen saa joskus vallan itsekustakin.
      Ja jos ei valppautemme ole täysin hallinnassamme voi se siinä tapauksessa ryöpsähtää irti aivan väärässä paikassa.

Jos jaksaisimme tai osaisimme päästää oikeanlaiset sanat joka tilanteessa emme olisikaan mitään taulapäitä, emmekä piereskelisi älykköjen seurassa.

Suoria sanoja täytyy sanoa, mutta paljon miettiä kenelle tai keille ne osoittaa ja tietenkin, millä tavalla.

Mutta mitä minä tässä luritan , tosi taulapää.

• Ainaki sata kertaa

viisaamp ko alottaja!!!

• en pidä!

Aloittajan kysymys on ihan aiheellinen. Monista vastauksista voisi vetää omat johtopäätöksensä!

Fiuliinille sen verran, että jos et reagoi päättäjiemme halventamiseen ja rumaan kielenkäyttöön, olet melkoinen sopuli,,,,minkä vuoksi ? kaiken sallivako ???

• ----------

Täällä kaikki ovat samanarvoisia, kukaan ei ole täällä toisensa pomo.
        Että sen poikia.

Laillisesti valitut kansamme edustajat eivät oli mitään sylkykuppeja.
        Toki, täällähän ei kai muuta osatakaan, useimmat?

• fiiuliin**

Sinulle, en pidä..
        ---------------------------
        Kuka lienetkin aloittajan kanssa samaa mieltä olija, olet aivan oikeassa siitä että aloittajan kysymys on aiheellinen, niin olen minäkin monessa asiassa,
        Eikä tässä minua kiusannut se mitä hän kantanaan esitti, vaan se, miksi tuollaisilla tyhmillä vertauksilla joita hän käyttää meistä paukapäistä
        Pääsin siihen käsitykseen niin kuin olisimme olleet jonkun ryyppyporukan edustustilaisuudessa ja tämän porukan pää ei kestänytkään enää samanlaista "sohlausta"mukanaolijoilta.

Päättäjien puheista en ottanut kantaa tässä ketjussa, ainoastaan aloittajan ja siksi kun häet tunnen ajatuksiltaan jonkun verran, päättäjistä ei tiedonjyvästäkään'

Olen nyt jo Sopulikin, miksihän muutun tämän vuosikymmen aikana.

• ans kattoo ny

Eivät todellakaan ole sylkykuppeja!
      Kun kaikki arvot ja moraali heitetään yli laidan, on tulos tuon kaltainen. Inhoittavinta on luulot, että korkeimmalla pallilla istuvat vain tavoittelevat omaa etuaan!

Itsensä kauttako nämä ovat tuntevinaan muita? Vai onko muutamien ahnehtijan tekoset saanut epäilemään kaikkia?

Taitaa olla vanhuus ja epäluulo se pahin tauti!!!

Joka yhteisössä tarvitaan kipeästi "pomojakin*, kas kun kaikista ei ole siihenkään.
      Siinä mitään pahaa ole, luonnonlaki, mutta ainahan se vastustusta herättää.
      Vääjäämättä on aina niitäkin, jotka sentään tajuavat, ja antavat palautetta.

Onko täällä ikinä, koskaan, milloinkaan puhuttu kunnioittavaan sävyyn kenestäkään?
        Ihmettelen, katkeruus on kamala asia.
        Vaivaa vain tuntijaansa.
        Pomotella saa kukin kykynsä mukaan, muualla, kuin täällä, jossa kaikki ovat saman arvoisia.

• |||||

Onko täällä ikinä, koskaan, milloinkaan puhuttu kunnioittavaan sävyyn kenestäkään?
        Ihmettelen, katkeruus on kamala asia.
        Vaivaa vain tuntijaansa.

Pomotella saa kukin kykynsä mukaan, muualla, kuin täällä, jossa kaikki ovat saman arvoisia.

• kannanotto

Mikä täällä estää, ei mikään pomottamasta jos tarvitsee! Yritä nyt estää.
      Ovatko kaikki samanarvoisia! Naurettava väite, vuosi vuoden jälkeen.
      Ketä palvelee tuokin vanha kulunut sanaparsi?
      Sallivuuttako ,,,samanarvoisiahan ne tietty vanhat p......t koulukiusaajat, nykyisin piileskelevät sadististisen luonteen omaavat vaimojensa kiusaajat! Pyh, sanon minä,,,,,lepsua ja ala arvoista!

• Amen!

Muuten, oletteko jo te kuoleman omat
      miettineet, kuka on seuraava mollattava?
      Ensin oli Bäckman ja nyt Katainen.
      Vai oliskos se reilumpaa sanoa, että kaik-
      ki tämä johtuu siitä, että olen itse epäon-
      nistunut elämässäni? Tehnyt vääriä va-
      lintoja?

• texsanell1

Oi maamme suomi synnyinmaa,...sen laaksot järvet, metsät vehmaat! Uusi aamu sarastaa tänä tammikuun 2 päivänä, kuka nyt mitään ääh, mollaisi, niin,... mistähän murteesta se sanana on oikein kotoisin? Tarinansa on varmaan silläkin!

Molla-Maija muistui mieleen, kukahan senkin nimen on nukelle keksinyt? Tuo pehmeä kotitekoinen kaugasnukke on monen tytön ensimmäinen nukke ollutkin. Piirretyt silmät, nenä ja suu,..tukka villalangasta letitetty :D vieläkin muistan miten se mummolassa sängyn päällä istui, kuin rennosti nojaten laitaa vasten, valmiina koppastavaksi syliin halattavaksi!
      Tuo mollaamis sana kun ei minulle ole tuttu ennestään.

• Ramoona*

Päässä alkoi raksuttaa, että palstalla on joskus ennenkin ihmetelty sanaa mollaaminen. Googlettaessa löysinkin silloisen vastaukseni, enkä tähän hätään parempaakaan selitystä keksi.

Ramoona*
        26.8.2009 17:13
        0
        Sulje

mobbaus?
        Olisiko kyseessä ruotsin mobbning-sanasta muodostettu suomalainen versio? Mobbaus tietääkseni tarkoittaa erityisesti työpaikkakiusaamista. uuteen kouluun tai armeijaan siirtyviä mopotetaan ja monnitetaan.
        Mollaaminen vaikuttaa aika uudelta sanalta, en muista että olisin lapsena sitä kuullut. Ei saa kiusata, niin meitä opetettiin.

Mollan alkuperä olisi kiva saada tietää. Ei sanalle löytynyt Nykysuomen sanakirjasta muuta selitystä kuin räsynukke. Ragdoll-kissaakin sanotaan mollaksi, koska se on rentona veltto kuin mollamaija. Olen kuullut pyöreäkasvoista naista verrattavan mollaan, ja aurinkokin on aikamoinen mollikka, mollottaa pyöreällä naamallaan.

---------------

Kovin laimeaa on palstalle osallistuminen nyt vuoden ensimmäisinä päivinä ollut. Itselläkään ei ole ollut intoa edes paljon näitä lueskella , mieli harhailee vielä joulun ajan seuraelämässä.
        Poliitikkojen arvostelua en varsinaisena mollauksena pidä, kunhan se pysyy asiallisen kritiikin puitteissa. Pahimmillaan kiusaaminen on silloin, kun kiusaamisen kohde ei voi puolustautua, esim. esimiehen asemassa olevaa vastaan.

Lumet ovat kovasti huvenneet parin päivän aikana, nytkin pari astetta plussalla. Onneksi kävelytiet oli hyvin hiekoitettu, saatiin koiran kanssa ihan reippaasti askeltaa.

• texsanell1
        Ramoona* kirjoitti:

Päässä alkoi raksuttaa, että palstalla on joskus ennenkin ihmetelty sanaa mollaaminen. Googlettaessa löysinkin silloisen vastaukseni, enkä tähän hätään parempaakaan selitystä keksi.

Ramoona*
        26.8.2009 17:13
        0
        Sulje

mobbaus?
        Olisiko kyseessä ruotsin mobbning-sanasta muodostettu suomalainen versio? Mobbaus tietääkseni tarkoittaa erityisesti työpaikkakiusaamista. uuteen kouluun tai armeijaan siirtyviä mopotetaan ja monnitetaan.
        Mollaaminen vaikuttaa aika uudelta sanalta, en muista että olisin lapsena sitä kuullut. Ei saa kiusata, niin meitä opetettiin.

Mollan alkuperä olisi kiva saada tietää. Ei sanalle löytynyt Nykysuomen sanakirjasta muuta selitystä kuin räsynukke. Ragdoll-kissaakin sanotaan mollaksi, koska se on rentona veltto kuin mollamaija. Olen kuullut pyöreäkasvoista naista verrattavan mollaan, ja aurinkokin on aikamoinen mollikka, mollottaa pyöreällä naamallaan.

---------------

Kovin laimeaa on palstalle osallistuminen nyt vuoden ensimmäisinä päivinä ollut. Itselläkään ei ole ollut intoa edes paljon näitä lueskella , mieli harhailee vielä joulun ajan seuraelämässä.
        Poliitikkojen arvostelua en varsinaisena mollauksena pidä, kunhan se pysyy asiallisen kritiikin puitteissa. Pahimmillaan kiusaaminen on silloin, kun kiusaamisen kohde ei voi puolustautua, esim. esimiehen asemassa olevaa vastaan.

Lumet ovat kovasti huvenneet parin päivän aikana, nytkin pari astetta plussalla. Onneksi kävelytiet oli hyvin hiekoitettu, saatiin koiran kanssa ihan reippaasti askeltaa.

Tuossa ehdin ajatella myös tuon sanan alkuperää, ja tietenkin itselläni se viitoitti musiikkiin. Duuri ja molli tulivat mieleen, sanotaanhan meidän suomalaisten olevan mollissa viritettyjä.

Mikä ettei :D--- kaunista herkkää melodian käyttöä on monissa kansanlauluissamme,...soitto on surusta tehty on hieno sanontakin!

Mollijori tuli jo mieleen, nyt menen kuukkelin kautta retkelle, moikka!

• texsanell1
        texsanell1 kirjoitti:

Tuossa ehdin ajatella myös tuon sanan alkuperää, ja tietenkin itselläni se viitoitti musiikkiin. Duuri ja molli tulivat mieleen, sanotaanhan meidän suomalaisten olevan mollissa viritettyjä.

Mikä ettei :D--- kaunista herkkää melodian käyttöä on monissa kansanlauluissamme,...soitto on surusta tehty on hieno sanontakin!

Mollijori tuli jo mieleen, nyt menen kuukkelin kautta retkelle, moikka!

No yksi löytyi joka sopii meren ympäröimälle Suomen niemelle!

http://www.youtube.com/watch?v=8HI9wZPi6cU

• Voi kun näkisit minu Mollamaija ja Matiini
      Kun tulin tänne Joskus 80-luvun puolivälissä sain Suomalaisilta näiden Joulujuhlissa pidetyissä arpajaisissa kaksi Nukkea --eikä mitään turhia olleetkaan ,niillä on leikkinyt minun 3 lastenlasta
      Vaatteet tein parivuottasitten uudet --kun taas uusi sukupolvi löysi ne ja kuinka ihanat nuket.
      Joku oli kutomalla tehnyt ---- tytöllä on hiukset --vaaleat , pojalla tummanruskeat . Ja n 50sm pitkät nuket
      Olen ne pessytkin ihan pesukoneessa , Jerry on pikkusen imeskellyt sen toisennuken nenua, mutta ihmekyllä ei purrut rikki.

• texsanell1

No varmaan on mummolassa ollut somaa lastenlasten saada leikkiä nukeilla!
      Onhan sitä tullut ommeltua nukenvaatteita aikanaan, omille ja lastenlapsille :) herttaisia muistoja ne ovatkin.

Naurattaa kun muistan sota-aikana siskoni kutoman, napakasti täytetyn nuken, hauskasti erivärisillä langoilla raidoittaen, polvisukatkin kirjavaraitaiset, muu iho harmaasta langasta. Kivasti siinä sai vaatteet suoraan kudottua, tukka purettua kiharalankaa.

Huhtalan emäntä siihen ihastui Pihlajakoskella, ja kysyi hintaa, jolloin sisko suostui 9 kanan munasta kauppaan:D

• Vielä Kerran otan puheeksi , ( itse ekakerran) Presitentin Uudenvuoden puheen -
      Oikeudentunto ja eheys . Siinä onkin politikoinnissa paljon mietittävää.
      Ja niintärkeä lause kun Arvojen rakenne, itse en kyllä ymmärrä ,niintyhmä olen .
      Oliskoos se sitä luopua jostakin --mutta ei sanonut mistä. Ja vaikeeta se monelle pikkutuloiselle onkin.

Juu niin se Oleskeluyhteiskunta olikin mielenkiintoinen aihe. Varrotaan kuulemma liikaa yhteiskunnalta, siistii sanois nuori. Jolla ei ole työtä.
      Kumppanuutta pohjoismaidenkanssa --sittä olenkin samaa mieltä kunhan ei mennä Norjaan Ja natokuppaniks .
      Juu tää onkin tärkeetä että Menneisyyteen ei saa juuttua . ( taisi pyytää anteeksi omat toljailunsa eu .hun liittyessä kun tuli se Eurokin siinä samassa. ,joka on osoittautunut virheeksi.) .

• Virheensä myöntämine

jo olis jotain. mutta ei edes sitä.

• HUONO oli puhe,,,

niinistön puhe oli tyypillistä tyhmää niinistö', mittääsanomaton puhe,
      erittäion huno

jos olis maininnu suoraan irtautumisesta EU:n ikeestä, tai sanonu että miljonäärien on syytä palauttaa ylimääräiset mijaardit valtion omistukseen sitten olis puhe ollu kohtalaisen hyvä,
      vielä lisättynä että ON lopettettava eriarvoisuuden kasvattaminen yhteiskunnassamme , kaikille työtä ja toimeentuloa,,,

• jskus jauhiainen..

LOPPUlauseet oli tärkeitä------JUMALAN SIUNAUSTA..

Olitko moneen moneen vuoteen kuullt pressalta---------12v tais mennä aikáa..

• ...............

Tuo jumalan siunaus on suora kopionti amerikkalaisesta puheesta.
        Eläköön USA

• texsanell1
        ............... kirjoitti:

Tuo jumalan siunaus on suora kopionti amerikkalaisesta puheesta.
        Eläköön USA

Miten latteaa ja sarkastista ajattelua,...eiiii! Eihän Saulin olisi pakko, jos ei haluaisi !

• mitä-hiivattia

Onko tässä menossa huru ukon suosion mittaus. Muutoin ei voi ymmärtää ketjun avaajan keräämää miinus määrää.

• Katsokaan , ku alentaa niin ylennetään --mutta tässäkin on mennytihan toisinpäin . On vaan tehtävä niinkun kissakin ja nostaa itse se häntä. :=)

• ei hyvin

Politiikoilla on vain yksi asia mielessä oma toimeen tulo ja palkan hyvä nousu jossa suoraan mukana eläkkeet.

Valtionhallinnossa olevilla kaikilla on myös sama tavoite.

Poliitikoilla kilpailu maineesta maailmalla, suomalaisuutta käyttäen,

• Yövaeltaja

On ihmeellistä tämä mielipidekirjo täällä. Sieltä Ruotsista käsin tullaan arvostelemaan meidän presidenttimme Uudenvuodenpuhetta. Mielestäni se oli tosi hieno puhe ja sopi hyvin tähän aikaan.

Ahneus on ollut erittäin merkillepantavaa viime vuosina ja siihen presidenttimme puuttui. Tämä ruotsalainen tuntuu kääntävän täällä aivan rehelliset puheet nurinpäin ja varmaankin haluaisi Tarja Halosen olevan tuolla paikalla tai jonkin muun vasemmistolaisen.

Ruuneperin avaus oli aivan oikein. Olen lukenut täällä vaikka minkälaisia nimityksiä meidän valtaapitäville henkilöille. Ei kai tuo liene kovin paha, jos täällä noita mollaajia kutsutaan paukapäiksi. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

• näkyy kuka näkee

Suomi nolla historiassa ja tulee olemaan, kuin tänään nuolia "apina" kautta aikojen nolla siis nolla mitä on sota.

Historia sen kertoo, näkevälle ei muille.

• lucifer5

Hyvä että sanot niin kuin asiat ovat, kaikesta saadaan ilkeitä huomautuksia jos totuus on kyseessä.
        Nuo pakanat täälläkin juhlii, on alettava keksimään niillekin joku slogan, vaikka "kasvakoon häntänne vielä vähän'"
        "koskettakoon hiilihanko hipiäänne"
        "piruilua piruilua päiväänne"

• Jos minua tarkoitat -- Olen nimittäin siinä kun sinäkin Suomalainen . Maksan veroja sinne --vaikka en ikinä tule niitä tarvitsemaan ,sosialimenoja en ole sieltä käyttänyt .

Ja äänestän myöskin Suomessa --siis samat oikeudet kun Suomalaisella on . Mikä onkin kansalaisoikeuteni.

Kyllä olisi syytä nyt "yövaeltajankin" olla morkkaamatta .
        Kaikki mitä olen kirjoittanut on totta . Ja aion tästä edeskinpäin olla valppaana .

• oma aika

Kukaan ei ole tyhmä.

• EU......

Todessa suomalaiset ovat tyhmin kansa tänään.

• 3, 21

Kansallamme ei ole pitkää omaa historiaa. Oltiin osa Ruotsia, sittemmin osa Venäjää.

Valtaosa niistä, joita pidämme suurmiehinämme ja sankareinamme, on syntynyt Venäjän keisarikunnan alaisina, Jos syntyperää pidetään lähtökohtana, heitä on pidettävä venäläisinä. Suurimpana poikkeuksena tästä on Mikael Agricola, jota on pidettävä ruotsalaisena.

Joku voi tuohon sanoa, että esim. kirjailijat kirjoittivat ruotsiksi tai suomeksi. Näin olikin, he olivat näillä kielillä kirjoittavia venäläisiä kirjailijoita.

Suomen historiahan alkaa varsin yleisen näkemyksen mukaan vuodesta 1917 eli 95 vuotta sitten. Kun otetaan huomioon rauhaton kehitys maan historiassa 30-luvun loppupuolelle asti, on perusteltua todeta demokraattisesti toimivan valtioyhteisön alkaneen täällä vasta viime sotien jälkeen, siisnoin 70 vuotta sitten.

Sa on varsin vähän verrattuna siihen, miten kauan moni muu kansa¨ja maa on toiminut ja vaikuttanut Euroopan areenalla

• MMXIII

Käytös voisi kyllä olla parempaa, siitä kerrottiin jo uutisissakin miten keskustelupalstoilla kielenkäyttö kirjoituksissa on loukkaavaa ja vaikka mitä.
      Kyllä sanan vapauteenkin liittyy muuta kuin pelkkä halu kirjoittaa ilkeitä.
      Ketkä tyhmiä, kysyy aloittaja no joiden käytös palstoilla on ala-arvoista ja toisia halventavaa,arvostelevaa, sellaisen kirjoittajan olisi opittava paljon että osaisi arvostaa kanssakirjoittajia, ei hän yksin kuitenkaan ole muuta kuin saastaa.

Alhaisen ja täysin asiattoman kirjoituksen takan on aina se tyhmä!
      Siinä sinulla Ruuneperi vastaus

• @@@

Suomi on nuori valtiona, siinä olet aivan oikeassa! Uskon siinä piilevän maamme voimavaran. Kaikki ihanteensa säilyttäneet suurmiehemme, myös monet äidit ja isät menneissä sukupolvissamme, ovat pystyneet henkisesti antamaan mallia ja rohkaisua, siihen mitä ihmisenä oleminen vaatii, niin kotikasvatuksessa, kuin maamme kouluissakin. Sen varassa on syytä elää tänäkin aikana, ja pitää kiinni henkisestä perinnöstämme.

• *Kukkahame*

Käytöstavat eivät vaadi pitkää historiaa maassammekaan, kyllä ne opitaan kotona ja meidän hyviksi julistetuissa opinahjoissa.
      Maamme on saanut mainintaa koulujemme korkeasta tasosta, ja lapsemme saavat hyvää opetusta, oppivelvollisuus takaa kaikille pohjakoulutuksen, 9 luokkaa ja viimeisen luokan voi halutessaan uusia.
      Monet Euroopan maat ovat käyneet ottamassa oppia meidän koulujärjestelmästämme, emme missään nimessä kulje toisten perässä vaan monessa olemme edellä.
      Olemme kansana eläneet jo ennen itsenäistymistä.
      Elias Lönnroth eli 1800 luvulla ja keräsi meille jälkipolville kansalliseepoksemme, jo ennen itsenäistymistä.
      Korkeasti koulutettu jo silloin, joka osoittaa emme eläneet toistenkaan valtioiden aikana umpioissa.

• Suomalaisille!

Hyvä-hyvä Suomi!
      Suomalainen kulttuuri oli korkealle kehittynyt täällä jo kymmenen tuhatta vuotta sitten. Korutaide, runot, joita laulettuina lapsille opetettiin, maalaukset, kauniit tarinat Ukosta, Luojasta, joka ylijumalana hallitsi luomakuntaa, veden jumalasta Ahdista, veden emännästä Vellamosta, joiden antimet vedessä, tuhansissa puhtaissa järvissä olivat kalastettavissa, metsänjumalasta Tapiosta ja metsän emännästä Tellervosta...

Suomalaisilla oli tuo tasa-arvoinen kunnioitus naisiakin kohtaan, aivan samoin kuin miehiä heidätkin otettiin mukaan näihin jumaltaruihin!

Eipä ihme, että Suomi oli Euroopassa ensimmäinen maa, joka antoi naisille yhtäläisen ja yleisen ääniokeuden !

Eikä koko maailmassa ollut kuin pari maata. jotka sen olivat tehneet!

Todistaa suomalaisen geeniperimänkin hienoudesta!

Ja kannustaa meitä nykysuomalaisiakin yhä ylöspäin, ei anneta kaamoksen masentaa! :D

• Hyvä Suomi !
        Olen ylpeä omasta identtiteetistäni .
        Sitä ei voi ottaa pois esen "yökulkiakaan" -
        . Olen aina kunniaksi Suomelle ,missä sitten olenkin ,ja nyt olen Ruotsissa . -

• Useammin kun yhden

Pressan puhe on Videolla yle areenassa vielä 2 viikkoa -- Niin että tarkistakaa mitä tuli sanottua.

• Jopelkueiviittiny

Tähän nykyiseen kurjuuteemme on suurelta osin syyllinen Matti Vanhasen hallitukset.
      Niiden ansiosta tasaverotusta ja palkkojen prosenttiverotusta lisätiin, mikä alkoi luoda epätasa-arvoa tulokehitykseen.
      Myös valtio-omisteisten yhtiöiden johdoille luotiin optioputket, joiden asiosta myös yksityisellä puolella alkoi kilpailu kellä paraspalkka.
      Siitä hyvä esimerkki löytyy Forttumin palkkioista.
      Vaikka Vanhasen hallitusten aikana saatiin nauttia kunnon nousukaudesta, niin velaksi elettiin silloinkin, eikä valtion velkoja juurikaan pienennetty, kuten olisi pitänyt.

Sääli, että politikoilla ei ole muuta vastuuta teoistaan, kuin valitsermatta jättö seuraavissa vaaleissa.
      Vanhanen vältti senkin jättämällä virkansa ennen kauden loppua.

• Holtitonta!

-Ullamirjami-
      Opettelisit tuon pilkun käytön,
      niin tuntuisit ihan järkevältä.
      Katso muitten tekstiä!

• Vai pilkunkäyttöä syynää ja se on lukemanisi mukaan Holtitonta . Antakaa minun kaikki kestää =)

• aleksandrovits

Jos suomalaisia ruvetaan kehumaan, niin muistetaanpa samalla käytöstapojen puute nuorisolla ja juopumushakuinen alkoholin käyttö sekä rikollisuudesta kielivä vankien suhteellisen suuri määrä.

Ne ovat tämän lottovoittokansan ilmiöitä!

• suuri huoli suomen

selviytymisestä,

R , J Penttiä eilen haastattelussa totesi vielä kärjekkäämmin kuin Korkman, että suomen EU politiikan on menneen täysin pieleen,
      oikealta ja vasemmalta naapurimaamme ovat osanneet toimia EU politiikssaan loistavasti, suomi on jääny takapajulaksi, olemme suurissa vaikeuksiaa konkurssii partaalla ellemme jo peräti k nkursissa,
      joten vaikka kuinka joku kehuu suomen hyvinvointia ei mene enään täydestä keneenkää,
      nyt on pieni yritys ja hyvä ele Niinistöltä alentaa mijonäärien palkkioita, mutta onko liian myöhästä,
      suurin osasa suomalaisista voi nyt huonosti, korkeastikoulutettut insinööri perheet ym, ovat työttömiä, heillä on velkaa ja lapsia , ihmetellä täytyy millä ihmeellä kansamme selviää tästä katastroofista,
      työttömyys ja köyhyys on puhtaasti huonosti suunitellun politiikan seurausta,

• Politiikan huipulle nousevat ne, jotka pystyvät pitämään kiinni arvoistaan ja mielipiteistään kiivaimmissakin väittelyissä.
      Tämän hetken poliitikot ovat kaikki vakaasti valitsemallaan tiellä.

Kyllä heille on syytä arvo antaa, vaikka ei aina olisi samaa mieltä. Ja miten voisimme ollakaan, kun kannatamme vakaasti yhtä puoluetta ja äänestämme sen ehdokkaita, jokainen vakaumuksensa mukaan.
      Ei voida sanoa, että muut ovat väärässä, jos eivät ole samaa mieltä.

• höpö

höpö

• höpö kirjoitti:

höpö

Olenko väärässä?

• viisaampi?

Telakkatuet ja sopimus olivat Ranskassa jo kättäpäälle lyöty, mutta yhä kiristettiin telakalle rahaa. Viisaammat jättävät leikin sikseen.

• Olisin sitämieltä --tuosta politiikon vakaudesta (vakaamuksesta)
        Jos se menee Fanaatikon asteelle , ei se ole silloin enään kokokansan edustaja -- niinkun on Kokoomus --olemmehan saaneet todeta kuinka jo nuoret politiikoiksi aikovat ovat kovin Aivopestyjä.
        Antavat Jopa Nasistisiksi verrattavia lausuntoja haastatteluissa , älkäähän unohtako .
        Pikkusen ihmettelen monen nyt ihannoivia Palkan-alekeskustelua Oikeistolaisilta puolueilta. Jotain hämärää on tekeillä --sanokaa minun sanoneen.

• siinä tyhmimmät

alotajalle

kokoomus ja SDP on vuosisatojen tyhmyyden esikuvia politiikassa, nyt emme olisi näissä vaikeuksissa jos nämä kaksi puoluetta ei olisi ollu huseeraamassa suomen EU politiikassa suuna päänä,
      tämän kaiken me saamme nyt karvaasti kokea ja todeta,
      mikään mahti maailmassa ei näitä kahta puoluetta voi kehua onnistuneesta EU politiikasta,,

• MMXIII

Mitä olisi jos vasemmistosta oli enemmistä hallituksessa.
      Kateutta rankkoja arvosteluja ryyppäjäisiä ja etenkin l a k k o j a eli työnseisauksia.

Miettikää!

Kyllä 6 puolueen hallitus on kaikkea muuta ja siellä aherretaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223