mikä ruusu ?

anni

Mikä ruusu olisi talven kestävä istuttaa pihalle?
Ruukuissa olevia ruusuja en saa talvehtimaan vaikka kuinka suojaisin?

3

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piikkipeukalossa

Jos pidät tuoksuvasta keltaisesta ruususta, voisin suositella sinulle Friesia-ruusua. Olen kasvattanut sitä kahdessa pitäjässä epäonnistumatta. Lannoittena olen käyttänyt Hevosvoima-rakeita ja joskus kaatanut porokahvin jämät sen juurelle. Tosi terve ruusu. Alkaa kukkimaan kohta juhannuksen jälkeen ja kukkii koko heinäkuun syksyyn mennessä hieman laantuu.

Mitä en suosittele niin Queen Elisabethia. Ostin viime kesänä kolme taimipakettia. Yksi taimi yhdestä ainoasta varresta kukkii tänäkesänä muut kuolivatkin jo talvella. Varmaan kuolee sekin viimenen onneton ens´talvena. Noh kuka käski englannin puutarhojen ruusuja haalimaan.

• sari

Olisi aina kiva tietää missäpäin asutaan , mikä vyöhyke , voisi helpommin antaa ohjeita.
      Europeana -ruusu on mielestäni kaikista kestävin ruusu koko maassa, mutta ei sekään varmaankaan kovin pohjoisessa kestä.
      Jos tarkoitat pensasruusuja, niin Torniolaaksonruusu on kestävä, niinkuin nimikin sanoo.

• olen

saanut Queen Elizabethin menestymään hyvin IV-vyöhykkeellä-luotettava ja kaunis ruusu. Keltaiset jaloruusut mainitaan ruusukirjoissa talvenaremmiksi.Jos kyse olikin pensasruusuista niin kurtturuusut ja valamonruusu ovat kestäviä, nukkeruusu pienenä-1m-kiiltävine lehtineen ja yksinkertaisine kukkineen voisi sopia ruukkuihinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16