Tiikeriluolatemppeli

Muori 69

Olen kohta 70 mummeli ja lähdössä Krabille. Temppeli kiinnostaa, mutta eikö sinne ole muuta reittiä kuin ne yli 1200 rappua. Hieman arveluttaa lähteä kiipeämään. Joskus luin jonkun matkakertomuksesta, että he olisivat valinneet helpomman reitin, mutta siitä on jo aikaa, joten en löydä kertomusta enää.

11

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krabi x 4

Siis se varsinainen temppelialue on alhaalla, eikä mitään rappujen kiipeämistä ole. Taitaa siellä muutama rappunen pitkä liuska olla sisälle temppeliin mutta siitä selviää kyllä.

Mutta ylös en kyllä suosittele kiipeämään ellei ole suht hyväkuntoinen. Portaita on yli 1200 ja osin todella jyrkkiä ja kapeita. Kaiteista kiinni pitäen pitää välillä "kiskoa" itseä ylöspäin. Itse olen kiivennyt tuonne 4 kertaa ja ensimmäisestä kerrasta viivastuneena, lähdin kiipeämään seuraavilla kerroilla aikaisin aamulla, auringonnousun aikaan. Keskipäivällä auringon paahteessa tuo on todella rankka juttu. Moni nuorempikin kääntyi takaisin kesken matkaa kun puhti ja kunto ei riittänyt ylös asti. Näitä portaita ei kävellä vaan nimenomaan KIIVETÄÄN :)

• teuy

Portaita on 1237 ja 35 asteen helteessä olen ne kaikki hyvin hielläni kastellut.

Jyrkkää oli ainoastaan yksi porrasosuus, muutoin oli varsin hyvin käveltävissä ylös.

Muistakaa ottaa vettä riittävästi mukaan ja varata aikaa niin se onnistuu.

• huipulle kiivennyt
        teuy kirjoitti:

Portaita on 1237 ja 35 asteen helteessä olen ne kaikki hyvin hielläni kastellut.

Jyrkkää oli ainoastaan yksi porrasosuus, muutoin oli varsin hyvin käveltävissä ylös.

Muistakaa ottaa vettä riittävästi mukaan ja varata aikaa niin se onnistuu.

Tuo "yksi porrasosuus" on poistettu käytöstä ja tilalle tehty pieni loivempi kierto porrasosuus. Vanhan portaiden jyrkkyyden näkee silti vielä, koska sitä ei ole purettu, vain tukittu.

• Me_Matkaajat

Jos ei jalka nouse, niin kannattaa suosiolla jäädä alas; on meinaan aika korkeita ne askelmat paikka paikoin. Kiipeäminen on rankkaa, mutta upeat maisemat palkitsee kyllä, kun ylös pääsee :)

• laukusta kiinni pitä

Maisemat ovat tosi upeita ylhällä mutta, luulen että nuorempien juttu. Apinat ovat risa, varastavat tavaroita, varansa pitää pitää.

• Ei kun ylös

Riippuu mummosta. Liikunnallinen kipuaa ihan helposti.

• Kiva Tietää 71

Jos olet oikeasti 70 v., niin sinuna miettisin kaksikin kertaa, että lähdenkö "oikeasti" Thaimaahan. No, eipä tietystikään ole minun asiani. Mutta, jos olit Thaimaassa jo, niin säästyitkö oksennus-ja/tai ripulitaudilta? Rappuset eivät varmasti ole suurin vaikeutesi ko. maassa - näin ON OIKEA asianlaita TIETÄÄKSENI..

• Muori69

Olin Krabilla jo ja ei minkäänlaista mahatautia ilmaantunut. Rappusia emme kiivenneet kuin 200 sataa, mutta muuten temppelialue oli käymisen arvoinen. Minkäänlaisia ongelmia ei esiintynyt. Kävimme saarilla snorklailemassa pitkähäntäneneillä ja pika veneillä. Helposti pääsin veneisiin, vaikka ikää on jo.
        Ainoa mikä harmitti, oli ne kauppiaat ja ravintoloihin "sisäänheittäjät". He olivat liian hyökkäviä minun mielestäni. Kuumahan siellä on ja kosteaa, mutta huoneissa viileää, joten se antaa helpotusta siihen. Kaiken kaikkiaan ei mitään vaikeuksia tullut eteen.

• Tiedoksi vaan

Kertoisitko nyt ihan vakuuttavasti mitä vaikeuksia siellä Thaimaassa on ja millä perustelet sen että useat saavat Thaimaasta Vatsa taudin kun tietääksesi sen kerroit noin vakuuttavasti?Kerronpahan sinulle nyt ihan oikeasti oma Äitini joka täyttää ensikesänä 76 on ollut meidän mukana Thaimaasssa kahtena edellistalvena,Phuketissa ja Khao Lakissa eikä ole esiintynyt mitään ongelmia,hän on sitäpaitsi niin paljon ihastunut Thaimaahan Että lähtee myös ensitalvena mukaamme Khao Lakiin.

• frendi71
        Muori69 kirjoitti:

Olin Krabilla jo ja ei minkäänlaista mahatautia ilmaantunut. Rappusia emme kiivenneet kuin 200 sataa, mutta muuten temppelialue oli käymisen arvoinen. Minkäänlaisia ongelmia ei esiintynyt. Kävimme saarilla snorklailemassa pitkähäntäneneillä ja pika veneillä. Helposti pääsin veneisiin, vaikka ikää on jo.
        Ainoa mikä harmitti, oli ne kauppiaat ja ravintoloihin "sisäänheittäjät". He olivat liian hyökkäviä minun mielestäni. Kuumahan siellä on ja kosteaa, mutta huoneissa viileää, joten se antaa helpotusta siihen. Kaiken kaikkiaan ei mitään vaikeuksia tullut eteen.

Kiitti vastauksestas Muori69 - taidat olla kirjoituksestas päätellen, niin aika hyvässä tsempissä. Joka tapauksessa, niin oma tilanteeni on se, että tapasin aikoinani saada vatsaaudin maasta, kuin maasta. Kunnes kävi siten, etten enää vatsatautia saanútkaan. TKuitenkin, niin tulin hiljakkoin lomalta ja vatsatauti, jonka sain, niin vei todella jalat alta ja nosti kuumeen. Oloni oli surkea siksikin, koska loma oli hyvä. Taikkuja en ole nähnyt enkä tiedä, että näenkö. Antamasi vastaus on silti hyvin kannustava, Hyviä uusia reissuja sinulle kaikkiin maailmankolkkiin!

• ei sitte mahatautia
        Tiedoksi vaan kirjoitti:

Kertoisitko nyt ihan vakuuttavasti mitä vaikeuksia siellä Thaimaassa on ja millä perustelet sen että useat saavat Thaimaasta Vatsa taudin kun tietääksesi sen kerroit noin vakuuttavasti?Kerronpahan sinulle nyt ihan oikeasti oma Äitini joka täyttää ensikesänä 76 on ollut meidän mukana Thaimaasssa kahtena edellistalvena,Phuketissa ja Khao Lakissa eikä ole esiintynyt mitään ongelmia,hän on sitäpaitsi niin paljon ihastunut Thaimaahan Että lähtee myös ensitalvena mukaamme Khao Lakiin.

Otatko mut messiin ens kerralla tai, vaikka myöhemmin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7205
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4018
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      54
      3523
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      42
      3020
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2776
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2207
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2193
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45