Juu elikkä tämmönen tilanne olis nyt kyseessä, aloitin vuosi sitten ASP-tilin ja tavoitetilin Osuuspankissa. Nyt olen tosin tullut oisiin aatoksiin tuon asp-tilin osalta, ne ensimmäisen vuoden neljännes talletukset on siis nyt maksettu (600euroa eli se minimi 150euroa/neljännes) eli puolet, ajaksi sovittiin aluksi 2 vuotta.
Nyt olen tosin tullut siihen tulokseen että mieluummin haluaisin saada nuo asp tilillä olevat rahat tuonne tavoite tilille, sillä asunnon hankkiminen on vielä hyvin kaukana.
Olen tällä hetkellä vielä opiskelija ja opiskelun jälkeenkin saattaa olla mahdollista että siirryn työskentelemään ulkomaille (Amerikka, Englanti tai mahdollisesti joku muista EU-maista) eli luonnolisesti se ensimmäinen asunto saatta hyvinkin olla joissakin näistä joten ei taida Suomessa tehty asp-tili paljon siellä painaa muutenkaan(?)
Mutta kuitenkin jos haluan rahat pois tuolta Asp-tililtä pois (eli edellämainittu 600 euroa) menetänkö siinä rahaa? Eli Maksaako tuo tilin purku jotain muuta kerätyn koron lisäksi?
Pankkiin varmaan menen käymään parin viikon kuluessa muutenkin mutta olisko jollain tietoa näin alustavasti että meneekö siinä hirveät purkumaksut? Täysin tohelo näissä asioissa myönnetään, samaan toheloimisen piikkiin menee koko tilin avaaminen alunperinkin
ASP-tilin purku?
5
13509
Vastaukset
- Asunnon jo ostanut
ASP-tilin lopetus ja rahojen pois ottaminen ei maksa sinulle mitään. Et kuitenkaan saa sitä extra korkoa etkä muita bonuksia.
Kannattaa muistaa, että ASP-tilin voi perustaa vain kerran ja jos nyt suljet tilin et voi enää ikinä perustaa sellaista uudestaan. - kysysysysysy282
pystyykö sen perustamaan toisessa pankissa ???
- fagg000ts
täyttä paskaa jauhatte täällä. ASP tilin voi avata uudestaan, jolloin säästäminen vain aloitetaan alusta !
itse lopetin noin vuosi sitten ASP:in ja perustin sen uudestaan tänään.- hdfg
Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?
- elpeflfp
hdfg kirjoitti:
Kuulostaa tosi fiksulta toiminnalta ja pitkäjänteiseltä talousasioiden suunnittelulta. Ensi kuussa taas lopetat, ja syksymmällä pohdit asiaa uudestaan?
:`DDDD
sä onneksi tiedät kyseisen kirjoittajan elämäntilanteen ?
mitä jos vaikkapa lomautettu ja vuokra maksettavana ?
onko järkeä ottaa lainaa jos on rahaa säästössä..?
mieti ensi kerralla kun kirjoitat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131689Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738