adhd/add/masennus

miltä kuulostaa ? ?

Oon niin pihalla. Mulla on todettu puolitoista vuotta sitten kesällä masennus. Jota ei kylläkään hoidettu pois, tietyistä syistä jotka liittyy koulun käyntiin ja asumis muotoihin. Joka tapauksessa se hoito jäi kesken ja sitten lähdin syksyllä opiskelemaan, joka loppui jo kuukauden päästä, koska olin niin ahdistunut enkä jaksanut käydä koulua enkä herätä aikaisin aamulla. Sitten talven vaan oleskelin ja seuraavana syksynä eli 2012 syksyllä lähdin taas päättäväisesti koulun penkille. Eri paikkaan kuin aikaisemmin. Nyt sitten seki loppui muutaman kuukauden kuluttua aloituksesta. Poissaoloja lähemmäs 100 ehti tulla. Väsymyksen ja krapulan takia. Mutta yritin silti tehdä kaikki isot itsenäiset tehtävät, mutta niiden aloittaminen oli aina liian vaikeaa. Sitten kun jonkun sai alotettua ja se oli tarpeeksi mielenkiintoinen/helppo niin sain tehtyä loppuun. Nyt taas kotona olen vaa, ja kaikki kaverisuhteetkin meinaa kaatua siihen kun ei itse jaksaisi pitää niitä yllä. Ja monesti kun kaveri soittaa niin helpompi painaa vaan hiljennä koska ei ikinä tiedä kuinka paljon kaverilla on asiaa jota en jaksaisi kuunnella just siinä hetkessä. Elikkä, oon miettiny että tämän masennuksen lisäksi onko mahdollista että olis myös joko adhd tai add ? Ja eihän adhd:ta voi tutkia ennen kuin on pois suljettu/hoidettu masennus. Joten ois kiva saaha mahdollisia tietoja että kuulostaako yhtään muulta kuin masennukselta?

5

346

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romualdo2

itselläni on todettu keskivaikea masennus ja myös kaksisuuntaista mielialahäiriötä on epäilty... viimeksi oireidenhallinta kurssilla Kokkolassa. Viimeksi kun kävin Lestijokilaakson psyk.polilla niin en muistanut silloinkaan mainita erikoissairaanhoitajana työskentelevälle miespuoliselle uskotulleni että voisitko järjestää minulle sen laajamittaisen testin. Muistini on melko ...hmm tai unohtelen asioita liikaakin, mikä tietysti kuuluu tähän kaikkeen....
      Olisihan se helpottavaa saada jonkinlainen nimi tälle koko ikäni kestäneelle enempivähempi melankoliselle ja usein toistuneille enempivähempi vahville masennusjaksoille, hyvin spontaanille käytökselleni, tavaroiden potkimisille, epäjräejstyksen pidolle... melko mustavalkoiselle ja provosoivalle käytökselle (siis se toinen puoleni... kaikella on aina kääntöpuolensakin....!) Toivon että Sinäkin saat selvennystä asioihisi... tsemppiä! ....

• kiitti vastauksesta

Joo siis oireita kuulemma on myös jotka viittaavat kehittymässä olevaan epävakaaseen persoonallisuuteen.. Siis tuli ilmi silloin puolitoista vuotta sitten kun kaikenlaisia testejä osastojaksolla tein . Mutta pitää nyt yrittää hoitaa ensin tämä masennus pois ja jos vielä on oireita jotka viittaa esim adhd:seen niin sitten pyrkiä niihin testeihin.. Pitäähän se yrittää ratkaisu löytää ongelmiin. Kiitos ja tsemppiä myös sulle!

• matroona56
        kiitti vastauksesta kirjoitti:

Joo siis oireita kuulemma on myös jotka viittaavat kehittymässä olevaan epävakaaseen persoonallisuuteen.. Siis tuli ilmi silloin puolitoista vuotta sitten kun kaikenlaisia testejä osastojaksolla tein . Mutta pitää nyt yrittää hoitaa ensin tämä masennus pois ja jos vielä on oireita jotka viittaa esim adhd:seen niin sitten pyrkiä niihin testeihin.. Pitäähän se yrittää ratkaisu löytää ongelmiin. Kiitos ja tsemppiä myös sulle!

Siinäpä pulmaa. Masenuksesta riippumatta voidaan nuo ADHD testit tehdä. Sinulla voi olla ADHD masennus, tai ADHD ja persoonalisuushäiriö, tai ADHD ja kaksisuuntainen. Oikea diagnoosi olisi hyvä oikeansuntaisen hoidon saamiseksi. Unohtelu voi kyllä liittyä masennukseenkin. -TOIVON, ETTÄ LÖYDÄT sinulle sopivan avun! :)

• auttaa ja paljon

ravinto kuntoon ainakin

http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 50-100µg / vrk
      Magnesium (sitraattia) 300-400mg/vrk
      Omega-3 rasvahappoja

• ota selvää

Tunge ne vitamiin tabletit perseeseen! Ei auta ADHD:een lue käypähoito, idiootti!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37