Rikollistako...

Jotain väärin

Kaverini saa täyttä työkyvyttömyyseläkettä, selkävaiva....kuitenkin hän tekee omalla firmallaan täysiä työpäiviä remontti/rakennus alalla.
Viime aikoina olen alkanut miettiä, että olisiko minulla moraalinen velvollisuus ilmoittaa johonkin (kela?) selvästä huijauksesta (siis omasta mielestäni), vai onko kaikki laillisesti oikein kun lääkärikaveri saanut eläkkeen sumplittua?

Jotenkin vaan sotii oikeustajua vastaan...
Kaveri siis tekee yhden miehen firmalla hommia, tekee siis kaikki raskaatkin työt itse...

10

255

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kaikki ole sitä m

Älä kadehdi kaveria.. voi olla vaikka mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeellä.
      Ei eläkkeelle turhasta päästetä..
      Työnteko mitä näet voi olla terapeuttista ja omaksi ilokseen harrastamista.
      Ei eläkkeellä olo tarkoita että pitäisi monot sojossa istua neljän seinän sisällä keinutuolissa ja odotella viikatemiestä.
      Hyi sinua kadehtija, kaveri muka?

• ewrtyui

kateus vie kalatkin verkoista..,

• Vihaan ihmisiä

Voi viddu mikä kaveri olet!!!

• kuka meistä?

Ole iloinen että kaverilal on päivisin tekemistä joka on mielekästä.Ei kukaan voi tietää miksi joku on "oikeasti" jäänyt eläkkeelle.Nykyään suurin ryhmä eläköityjiä ovat päihdeongelmaiset ja mielenterveysongelmaiset..sitten muut..

• Anonyymi

Ei päihteistä eläkkeelle pääse joskus muinoin pääsi.Mielenterveyskin pitää olla psykoottista ja ollu osastolla hoidossa päästään.

• jossain maassa

olisiko se peräti thaimaa ollut, on purkan syönti lain vastaista. ne, jotka syövät siellä purkkaa toimisivatko he sinun moraaliasi vastaan, jos olisit thaimaassa ja sen laittomuuden todistaisit... tämä vastaa kysymykseesi, kun sitä hiukan pohdit. lailla ja moraalilla ja kateudella ei ole tekemistä toistensa kanssa.

• höp pöp

Ehei kuule, taitaa olla se maa Singapore.

• Luottamus ihmiseen

Olet petollinen ihminen, toivottavasti "kaverisi" vielä tulee huomaamaan sen, ennenkuin syyllistyt koiramaiseen tekoon.

• yssys

aloittajalle. jos tiedät että kaverisi on selän vuoksi eläkkeellä ja tekee pimeitä töitä niin ilmoita ihmeesti kelaan, voi ilmoittaa ihan anonyymisti. tosin voihan olla että hän on eläkkeellä muista syistä ja on ilmoittanut töistään kelaan? jonkinverran töitä saa eläkkeellä ollessaan tehdä. mutta jos ei maksa veroja tms ja tekee siis pimeänä niin ilman muuta ilmoituksen paikka. eikai kukaan halua että tukien maksamisia kiristetään entisestään kun huijarit vievät kermat päältä..

• Grgrlkpletg

Siihen loppuu kaveruus suhde, kai se oli sitten sen arvoista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7675
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4253
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2591
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2455
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51