Luovin ammattiopisto?

vaikea oppia

http://www.luovi.fi/

Olen käynyt tavallisen ammattikoulun mutta minulla on aina ollut oppimisvaikeuksia matikka on erityisen vaikeaa ja minulla on hahmotushäiriö..
olen ruvennut miettimään jos hakisin opiskelemaan luovin ammattioppilaitokseen mutta mietityttää sellainen seikka miten erityisammattikoulun jälkeen työllistyy ja miten työnantajat suhtautuvat jos onkin käynyt erityisammtikoulun.?

5

803

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asaffhe

Ei tahdo luovilaiset työllistyä... Kannattaa hakea "huonommat" paperit oikeasta koulusta kuin hyvät luovista.

• ihmettelen oikeasti

Siis onko toi oikeasti totta että jos joku on käynyt erityisammattikoulun ja saanut hyvät paperit ja töiden saaminen on tuon takia hankalaa ja sitten joku tavallisesta amiksesta saa huonot paperit ja pääsee töihin? Tätä on tullut mietittyä.

Mutta pitäähän niiitä erityisammattikoulujakin olla, koska kaikillahan on oikeus opiskeluun sekä työlliistymiseen, niin vammattomalla kuin vammaisellakin.

• justme123

Ihan kauheasti en asiasta tiedä eikä minulla ole varsinaisesti kokemusta (olen käynyt vaan valmentavan ja kuntouttavan erit. ammattioppilaitoksessa) mutta pakko vastata tähän, ettei asia ihan näin ole kun vastaaja on sanonut.
      Eli en näkisi että erityisammattioppilaitoksen papereilla on vaikeaa työllistyä. Hyväksytty tutkintohan se on, jos olet oppinut asiat suuremmalla ohjauksella erityisammattioppilaitoksessa, miten se muuttaa sitä lopullista ammattitaitoa? Eikö ole vähän työnantajastakin kiinni (tajuaako) arvostaa erilaisuutta.

• justme123

Lisään vielä että on se inhimillisestikin mukavampaa käydä erityisammattioppilaitoksessa jos on vaikeuksia, ja kyllä ammatillisella itsetunnollakin on merkitystä kun uskoisin sen olevan parempi erityisammattioppilaitoksen jälkeen.

• Anonyymi

Oikeasti sillä paperilla voi pyyhkiä persettä, sillä tavallisissa työpaikoissa työnantajat eivät oikein hyvällä katso Luovista hankittuja papereita. Tai jos saa töitä, niin nekin on tyyliin avustavia töitä, jotka varmasti turhauttaa normaalin älyn omaavaa liikuntavammaista tai lukihäiriöistä.

Eikä kannata pelkkien lukivaikeuksien tai fyysisen vamman takia hakeutua erityisammattikouluun, vaikka kuinka kauniisti puhutaan yksilöllisestä opetuksesta, mutta todellisuudessa mennään heikompien ehdoilla. Englanti ja äidinkieli olivat siellä helpotettuja, ja ne oli aineet, joissa olin hyvä peruskoulussa ilman helpotuksia. Koko paikka oli enemmän lastentarha. Oli se aika turhauttavaa ja sen takia lähdin koko talosta. Ei koskaan enää, ei vaikka maksettaisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37