Tunnetko ketään vapaamuuraria?
Etkö varmasti? Et yhtään pankinjohtajaa, lakimiestä, pappia, poliitikkoa, poliisipäällikköä, muuta rahamiestä tai vallannauttijaa?
Melkein kaikki yllämainitut kuuluvat vapaamuurarien valeammattilaisryhmiin. Linkissä http://areena.yle.fi/tv/1772018 heistä on pieni, siloiteltu kuvaus yli 30 -portaisen hierarkian alimmilta askelmilta.
Näillä on useita erilaisia peitejärjestöjä, mm Odd Fellows ym. On vanhasta poiketen perustettu myös naisloosheja jo vuosikymmeniä sitten, kun naiset alkoivat päästä vaikutusvaltaisiin asemiin yhteiskunnassa.
Alemmilla portailla oleville uskotellaan järjestön olevan harmiton hyväntekeväisyysjärjestö, mutta se hyvän tekeminen tapahtuu vain järjestön veljille. Lapsellisia rituaaleja riittää, kokoushuoneet on kirkkoja muistuttavia epäjumalan temppeleitä niinkuin muuten on mm työväentalotkin. Ikkunatkin maalattu umpeen, ettei uteliaat kurki!
Mitä ylemmäs rappari pääsee kiipeämään organisaatiossa sitä suurempiin rikoksiin hän osallistuu ja kääntäen, mitä suurempia rikoksia hän tekee, sitä korkeammalle organisaatiossa hän pääsee. Ihan huipulla jo ollaankin avoimesti Lusiferin palvojia. Katsokaapa linkki niin kauan kuin se on katsottavissa.
Yksi valeammttilaisryhmä
45
384
Vastaukset
- Lyyli 1
Katsoin ohjelman vapaamuurareista, ihmettelin niitä muutamia riittejä joita muurariksi hyväksyminen pitää läpikäydä. Mitä ihmettä avoin hirttonaru kaulassa mies makaa lattialla, kolme muuraria osoittaa miekalla sydämen puoleista rintaa, kaikkein ällistyttävintä on munien tervaaminen- mistä nämä rituaalit kertovat, mieluusti kuulisin.
- sitroen.
Joku entinen rappari voisi kertoa, minä en tiedä muuta kuin että tarkoituksena on sitouttaa kaveri lujasti järjestöön erilaisin taikauskoisin menoin hirttonuorineen, ruumisarkkuineen, pääkalloineen ja valoineen. Ja munien tervauksineen! Mahtaa rappareita naurattaa, kun tietävät ihmisten tietävän rituaaleista!
Joskus oli ainakin Hymyssä juttua näistä, mutta en ole tallehtinut. Löytynee netistäkin Googlella, tuskin on kaikkea poistettu.
Muuan rappari kauan sitten juovuksissa olisi kertonut vaikka mitä järjestöstä, mutta sattuneesta syystä minulla ei ollut aikaa kuunnella. - Tavis + 60
sitroen. kirjoitti:
Joku entinen rappari voisi kertoa, minä en tiedä muuta kuin että tarkoituksena on sitouttaa kaveri lujasti järjestöön erilaisin taikauskoisin menoin hirttonuorineen, ruumisarkkuineen, pääkalloineen ja valoineen. Ja munien tervauksineen! Mahtaa rappareita naurattaa, kun tietävät ihmisten tietävän rituaaleista!
Joskus oli ainakin Hymyssä juttua näistä, mutta en ole tallehtinut. Löytynee netistäkin Googlella, tuskin on kaikkea poistettu.
Muuan rappari kauan sitten juovuksissa olisi kertonut vaikka mitä järjestöstä, mutta sattuneesta syystä minulla ei ollut aikaa kuunnella.Kyllähän munien tervaus pitää pelin kunnossa. Hyvä vinkki - lähden nyt heti K-Rautaan ostamaan tervaa.
- ......
Hieno järjestö jossa kaveruus on kunniassa. Siihen ei kaikki palstojen suunsoittajat pääsekään, pitäisi olla jotain näyttöjä muustakin kuin turhan lässytyksestä.
- sitroen.
Tästäpä linkistä niitä näyttöjä löydät, jos jaksat lukea: http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=2065
Minä en jaksanut...
Jaksa sinä enemmän! - ---------
sitroen. kirjoitti:
Tästäpä linkistä niitä näyttöjä löydät, jos jaksat lukea: http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=2065
Minä en jaksanut...
Jaksa sinä enemmän!Jaksat kuitenkin asiasta oikein lässytysketjun virittää ja linkittää foliohattujen löpinöitä. Itse asiasta et tunnu tietävän yhtään mitään.
- demeter
Enpä taida tuntea (ketään vapaamuuraria). Vapaa muurarikin taitaa olla nykyisin vaikeasti tavoitettavissa..))
Mutta ihan oikeasti. Kyllä minustakin tuon järjestön maine on vähän arvelluttava - salaseura, aikana, jona muultakin eliitiltä vaaditaan läpinäkyvyyttä.
Meidän kulmille ilmestyi tämä Odd Fellows muutama vuosi sitten. Ostivat vanhan puukoulun hyvältä liikepaikalta. Rakennuksen lukuisat ikkunat peitettiin saman tien, muuten liikenne taloon on kai ollut aika vähäistä. Pikkurahalla sitä taloa ei kyllä ostettu, eikä pikkurahalla pidetä ylläkään.
Niin, paha=raha (ainakin Saarikosken Matteuksen evankeliumikäännöksessä).- ...
Aivan kaikilla uskontokunnilla on sama kiinteistöjuttu. Ihan perua ristiretkistä, siis muurareitten perustamisesta, asti. Ja onhan kaikilla luonnonuskonnoillakin ollut pyhät puunsa, uhrilehtosa, toteemipaalunsa, tai jotain.
No suomessa asia näkyy tietenkin suurena määränä piruntorjuntatemppeleitä jne. Mutta on niillä kaikilla muillakin omat juttunsa. Jehovilla muutakin rakennuspisnestä, kuin valtakunnansalien väsääminen,
Takahikiällä lestaatit on monopoliasemassa ok- rakentamisessa. Alunperin niitä ei paikkakunnalla ollut ollenkaan, sitten ilmaantui pari laumaa. Nyt niitä on kai joku tuhat. Systeemi, ensin ostetaan maata, lobataan kaavaan asuinalue. Sitten joku veljessarja, joissa kaikilla oma toimari, rakentelee sen täyteen taloja, jotka sitten hupaisasti onkin myyty lestaateille. Ja pisnes pyörii, lestaatit kun kovia lisääntymään, aina löytyy nuoria lapsiperheitä, jotka tarvitsevat taloja. Mun muistin mukaan ykskään lestaati ei ole ikinä asunut vuokralla.
Scientologeista en ole selvää saanut. Tikkurilassa suomen pääkonttori. Net ei ole saaneet täällä uskisstatusta virallisesti, kai se toimii jonain yhdistyksenä. Ja siinä porukassa pyörii raha, jonkinlaista pyramidihuijausta. Ainoa näkyvä piirre oli, meille vaan tunki postilodjuun niitten mainoksia siihen asti, kun laitoin mainoskieltokyltin. Asiaa tuskin on tutkittu suomessa, koska kyseessä kovin pieni porukka.
Eikä siitäkään hajua, millä vaikkapa mormoonit rahoittaa toimintansa ja temppelinsä. Niitäkään ei ole paljoa, muutaman tunnen, kaikki jonkinlaisia "liikemiehiä".
Noita uskisjengejä suomessakin älyttömästi. Ja kaikilla omat "verkostonsa". Mutta muurarit suomessakin se vaarallisin porukka lisäksi maailmanlaajuinen, ne kaiketi pyörittää suurinta kokonaispisnestä. Ja käyttävät muutenkin älyttömästi valtaa.
=DW= - hevat
Mene googleen kysele vapaa muuraria,sieltä saat paljon tietoa,onpi jyrki katainenkin
hyvin mielenkiintoinen----------------- - demeter
... kirjoitti:
Aivan kaikilla uskontokunnilla on sama kiinteistöjuttu. Ihan perua ristiretkistä, siis muurareitten perustamisesta, asti. Ja onhan kaikilla luonnonuskonnoillakin ollut pyhät puunsa, uhrilehtosa, toteemipaalunsa, tai jotain.
No suomessa asia näkyy tietenkin suurena määränä piruntorjuntatemppeleitä jne. Mutta on niillä kaikilla muillakin omat juttunsa. Jehovilla muutakin rakennuspisnestä, kuin valtakunnansalien väsääminen,
Takahikiällä lestaatit on monopoliasemassa ok- rakentamisessa. Alunperin niitä ei paikkakunnalla ollut ollenkaan, sitten ilmaantui pari laumaa. Nyt niitä on kai joku tuhat. Systeemi, ensin ostetaan maata, lobataan kaavaan asuinalue. Sitten joku veljessarja, joissa kaikilla oma toimari, rakentelee sen täyteen taloja, jotka sitten hupaisasti onkin myyty lestaateille. Ja pisnes pyörii, lestaatit kun kovia lisääntymään, aina löytyy nuoria lapsiperheitä, jotka tarvitsevat taloja. Mun muistin mukaan ykskään lestaati ei ole ikinä asunut vuokralla.
Scientologeista en ole selvää saanut. Tikkurilassa suomen pääkonttori. Net ei ole saaneet täällä uskisstatusta virallisesti, kai se toimii jonain yhdistyksenä. Ja siinä porukassa pyörii raha, jonkinlaista pyramidihuijausta. Ainoa näkyvä piirre oli, meille vaan tunki postilodjuun niitten mainoksia siihen asti, kun laitoin mainoskieltokyltin. Asiaa tuskin on tutkittu suomessa, koska kyseessä kovin pieni porukka.
Eikä siitäkään hajua, millä vaikkapa mormoonit rahoittaa toimintansa ja temppelinsä. Niitäkään ei ole paljoa, muutaman tunnen, kaikki jonkinlaisia "liikemiehiä".
Noita uskisjengejä suomessakin älyttömästi. Ja kaikilla omat "verkostonsa". Mutta muurarit suomessakin se vaarallisin porukka lisäksi maailmanlaajuinen, ne kaiketi pyörittää suurinta kokonaispisnestä. Ja käyttävät muutenkin älyttömästi valtaa.
=DW=Kuulostaa uskottavalta (DW) uskovat/bisnes. Tiedän pari uskovaa liikemiestä ja aika uskomattomia ovat. Vapaiden suuntien edustajia kumpainenkin. Toinen petti minkä kerkesi ja kun alainen huomautti siitä, hän totesi: "ihmisiä voi pettää, Jumalaa ei". Toinen oli johtajanpaikalla omassa lahkossaan, tuskin laittoi paljon liivin taskuun, mutta suosikit saivat runsaasti etuuksia, kun osasivat oikein sanansa asetella.
Niin, että sama meno siellä on kuin muuallakin. Ikävää tässä on tietenkin se,
että vilpittömiä rivijäseniä höynäytetään, laitetaan maksumiehiksi.
Silti väitän edelleen, että vika ei ole uskossa, vaan sen käyttäjissä..)) demeter kirjoitti:
Kuulostaa uskottavalta (DW) uskovat/bisnes. Tiedän pari uskovaa liikemiestä ja aika uskomattomia ovat. Vapaiden suuntien edustajia kumpainenkin. Toinen petti minkä kerkesi ja kun alainen huomautti siitä, hän totesi: "ihmisiä voi pettää, Jumalaa ei". Toinen oli johtajanpaikalla omassa lahkossaan, tuskin laittoi paljon liivin taskuun, mutta suosikit saivat runsaasti etuuksia, kun osasivat oikein sanansa asetella.
Niin, että sama meno siellä on kuin muuallakin. Ikävää tässä on tietenkin se,
että vilpittömiä rivijäseniä höynäytetään, laitetaan maksumiehiksi.
Silti väitän edelleen, että vika ei ole uskossa, vaan sen käyttäjissä..))"demeter"
Minua huvittaa että 60 ihmiset vielä jaksavat jankuttaa tällaisesta asiasta.
Asiasta joka on tiedetty jo kymmeniä vuosia.
Eniten huvittaa se, että keskustelua yritetään venyttää vanhojen kirjoitusten kopioinnilla.
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Minua huvittaa että 60 ihmiset vielä jaksavat jankuttaa tällaisesta asiasta.
Asiasta joka on tiedetty jo kymmeniä vuosia.
Eniten huvittaa se, että keskustelua yritetään venyttää vanhojen kirjoitusten kopioinnilla.
H.No, mutta eivät kaikki tiedä kaikkea, kuten eräät, mm. nimimerkki hunksz..))
Ja jos ovat tienneet, ovat voineet unohtaa, kuten nimimerkki demeter.
Ja aina keskusteluun voi tulla uutta väkeä, uusi vivahteita.
Pois mustavalkoisuus meistä.. demeter kirjoitti:
No, mutta eivät kaikki tiedä kaikkea, kuten eräät, mm. nimimerkki hunksz..))
Ja jos ovat tienneet, ovat voineet unohtaa, kuten nimimerkki demeter.
Ja aina keskusteluun voi tulla uutta väkeä, uusi vivahteita.
Pois mustavalkoisuus meistä.."demeter"
Valeammattilainen Schauman ampui Bobrikovin, hän oli ulospäin virkamies, mutta salaisesti poliittinen aktivisti.
En näe mitään järkeä hakea tuostakin uusia vivahteita.
Kukaan ei tiedä kaikesta kaikkea, en edes minä, kiitos moitteesta.
Minä olen mustavalkoinen, mitä tulee joidenkin 60 palstalaisten aloituksiin ja kommentteihin.
Useasti niissä ei ole mitään järkeä.......enää.
H.hunksz kirjoitti:
"demeter"
Valeammattilainen Schauman ampui Bobrikovin, hän oli ulospäin virkamies, mutta salaisesti poliittinen aktivisti.
Minä olen mustavalkoinen, mitä tulee joidenkin 60 palstalaisten aloituksiin ja kommentteihin.
H.Joskus on mukava lukea joitain ennen ja nyt-juttuja,
Jotenkin tällai:
"Nyt on polkuni suora ja varma, ennen lähelläkään ei niin ollut,
ennen vaelsi jalkani, mietteeni mun, ennen kietouduin moneen solmuun.
Jospa vielä vois kietoa niskani taakse, jalat kauas pois raiteiltain,
voi kun niskasta aikuisen pois vois kaataa, jalat nuoruuden rallattain"
En kylläkään kannata runo-ketjua, jossa kopioidaan muita mestareita.
Ja väkisin väännetään minä-minä-runo-ketjua. :)
H.- voi helavata
hunksz kirjoitti:
Joskus on mukava lukea joitain ennen ja nyt-juttuja,
Jotenkin tällai:
H.Itse tästäkin väkisin väännät minä-minäketjua.
voi helavata kirjoitti:
Itse tästäkin väkisin väännät minä-minäketjua.
"voi helavata"
Olisit ensin huomioinnut hymiön, ja sitten vasta kehunut runoa.
H.- Tsau
hunksz kirjoitti:
Joskus on mukava lukea joitain ennen ja nyt-juttuja,
Jotenkin tällai:
H.;))) Dorka..;))) (sillee hellästi;))) sanottuna. You know;)))
Tsau:Friidu - demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
H.Tuohan oli erikoinen paljastus: että nimimerkki hunksz ei löydä vanhoista asioista uusia vivahteita. No, miehillähän on tunnetusti ne putkiaivot..))
Muistanet kuitenkin, että tällä palstalla on monenlaisia kirjoittajia: vanhoja, uusia, uusvanhojakin taitaa olla..))
Jollakin tasolla olen kyllä vähän samaa mieltä. Harvoin elämästä löytää enää mitään uutta ja järisyttävää, mutta olisiko vika katsojan silmässä - itsestäni puhun, tietenkin...
Nyt meinaan kuitenkin lähteä hiihtämään. Toivottavasti sukset luistavat, eivätkä mene ristiin. Ulkoile sinäkin. Raitis ilma tekee hyvää. Tiedä vaikka ajatuskin lähtisi uusille urille ja vivahteita alkaisi löytyä..))
- ...
Veljeä ei jätetä.
Vaarallista porukkaa, ehkä vaarallisin uskisjengi maapallolla. Niitä pitäisi aina pystyä välttelemään, hankala välttää, Ite en tiedä varmasti kuin muutaman, eikä useampaan kiinnosta tutustuakaan. Aivan varma kuitenkin on, liian moneen tullut törmättyä.
Uskiksia tavallisesti helppo varoa, ne tiedetään, tunnustavat höperyyttään julkisesti ja pahimmillaa käännyttävät. Muurarit kun on niinkuin salaseura, ei koskaan tiedä. Muistelen aikanaan oli suomessakin jotain kaplakkaa siitä, pitääkö tuomareitten ilmoittaa kuulumisestaan vaiko ei. Kun tulee paha paikka, veljeä kun ei saa jättää ja lakejakin pitäisi noudattaa, entä kun ristiriita? Ainakin yleensä uskikset veisaa viis maanpäällisistä laeista, jos uskontosekoilu mäåärää tekemään toisin.
Ei liity aloitukseen, en muista olenko ennen kirjoittanut. Kirjoitetaan kuitenkin: Jossain kaukaisessa katolilaisessa kirkossa oli tapahtunut ihme, jeesuspatsas oli alkanut itkemään. No kirkko piti sitä jessen ihmeenä ja julisti sen sitten ihmeeksi. Ihmiset kävi keräämässä pyhää vettä pulloihin jne. Sitten joku täyspäinen sattui paikalle ja tutkaili vähän aikaa. Yläkerrasssa putkirikko, josta valui hiljakseen vettä patsaan päälle. Kaveri maanpaossa ulkomailla, koska kotimaassa odottaa jumalanpilkka syyte. Kaitpa se putkirikko oli osa ihmettä sitten.
=DW= Kekkosella oli Sauna- ja Lauantaiseura.
Rakas ystäväni Nittaminax on kissa-ihmisiä, hänellä on Kissakin. :)
Tarja Halonen kävi Bildeberg-ryhmän kokouksissa.
Aikasti iso osa Suomalaisista ovat puolueiden jäseniä.
Näin se menee, kaverit kaverien puolesta, vaikka läpi harmaan kiven.
En yllättynyt yhtään tästä uutis-kopioinnista.
Varsinkaan kun se taitaa olla jo 10 000:s
H.- ...
Valtaa se on pienikin valta. Se jäänyt epäselväksi, mikä noita "luotseja". yhdistää, oletettavasti samoja helluntailaisia kuin ennenkin. Suurin osa ei ole aktiivina, mutta vallan tunteen takia eivät ole lopettaneetkaan. Ennätys puliukkopalstalla, Yks luotsi viimeksi kirjautunut viime vuoden helmikuussa :D
=DW=
- Tsau
Hemmet;))) suurin osa minunkin nuoruudenystävistäni on tekemissä politiikkojen ja tavalla tai toisella myös politiikan kanssa ja itsekin eräs niistä läheinen kansanedustaja ja täällä Stadissa kaikkien tuntema jolta saamme joka joulu Eduskunnasta joulukortin kundin kanssa;))) tosin lähetän sen myös hänelle. Nuoruudenystävissäni on pitkälle talouspolitiikassa lukeneita ekonomeja tai he toimineet ay-liikeessä tai puolueessa tai sivitysjärjestöissä eri tehtävissä muutama, ja historiantutkijoita muutama jotkut toimivat yliopistossa;)) osa eläkeellä osa vielä työelämässä sekä myös yksi ystäväni on lakimies (nainen)...En kuitenkaan koskaan ole edes tullut ajatelleeksi että, he kuuluisivat johonkin vapaamuurarijärjestöön;))) Sosiademokraattisina ihmisinä heidät kyllä kaikki tunnistan ja nimenomaan nuoruuden ystävinäni;))) ja he minut;))) Minä en ainakaan kuulu mihinkään loossiin tai vapaamuurareihin en kyllä usko heidän kuuluvan. Vaikka moni heistä myös Tarja Halosen tuntee;)))
Tsau:Friidu Voi voi. Ei noista ole vaaraa koska ei kukaan tarjoa vapaamuurarille takantekokeikkaa.
Sama valelääkärillä, jos se kirjoittelee vain sairaslomalappuja, ei mitään vaaraa. Valekirurgi on sitten toinen juttu.- ...
Poppamiehistä puhuen. Aika paljon niitä virheitä sattuu oikeillakin lekureilla. Kun miettii peruslekurin duunia, niin sehän on suunnilleen aina sitä yhtä ja samaa, kakaralla korvatulhdus, eikolla kuukautisvaivja, krapulaisella äijällä vatsatauti, loispummilla syöpä. Niin siis jos ei tule standardisairautta, jotain hankalampaa, eikun erikoislekuriin tai ainakin johonkin tutkimuksiin, niinhän ne "oikeatkin" lekurit tekee.
Ja ajaahan ne autoa ajokortittomatkin.
=DW= - Tsau
oikeesti;))) kunnon muurari...eikö niitä ole todella vähän. Näitä ammattimiehiä enää jäljellä, jostain vain kuullut jotain sen tapaista;))) jonkun joskus valittavan jossakin yhteydessä..;)))
Tsau:Friidu - ...
Tsau kirjoitti:
oikeesti;))) kunnon muurari...eikö niitä ole todella vähän. Näitä ammattimiehiä enää jäljellä, jostain vain kuullut jotain sen tapaista;))) jonkun joskus valittavan jossakin yhteydessä..;)))
Tsau:FriiduVikaa kyllä uuneissakin.
Nykyään uunimuurari joko muuraa tiiliä seinään tai muuriin, tai kasaa valmisuuneja. sen osaa periaatteessa kuka tahansa. Ja laastit osaa sekoittaa kuka tahansa jne. Kaikesta piirrustukset ja joku pomottaa vieressä.
Ennen uunit oli enenpi uniikkeja , muurareilla omat mallinsa. Sen näki, kun astui pirttiin, että kenen muuraama uuni. Ja ne oli isoja, metristä halkoa vaan sisään. Nykyään lähinnä pieniä, neljän leivän uuneja. Ja noissa takka/uuni viritelmissä jopa kahden leivän uuneja. Ennen uuni oli tärkeä lämmityslaitekkin, kivimassa älytön. Tollanen kaheksan leivän uuni on kaks kertaa nykyuunin kokoinen. Se jos veti j sai lämpimäksi, sillä sai tehtyä viikon leivät ja leetat ja paisteltua kinkut ja hauduteltua nauriit tai vaikka mitä. Ja lämpöä piisas muutamaksi pakkaspäiväksi.
Nykytaloihi harvoin tehdään isoja uuneja. Noin leipomista ajatellen monille paras vaihtoehto on sähköuuni. Heti lämmin/heti valmis pakastepitsa- periaatteella. Mutta kun leipomisesta puhutaan, silloin puhutaan suurista kivikasoista. Ja sitten tuleekin leipojan taidot ja kokemus kehiin. Pitää osata arvioida oikea lämpötila ja paistoaika. Ei mitään digimittareita tai härpäkkeitä, pitää vaan tietää, mitä tekee. Ja leivinuunin käytön osaajia ei ole nykyään paljoa, harva harva paistaa kaiken leipänsä ja pullansa itse. Kenelläkään niin suuria perheitä, että kannattais leipoa kuukauden leipiä kerralla, paljon helpompi ostaa euron vehnäleipä Alepasta.
=DW= - Tsau
... kirjoitti:
Vikaa kyllä uuneissakin.
Nykyään uunimuurari joko muuraa tiiliä seinään tai muuriin, tai kasaa valmisuuneja. sen osaa periaatteessa kuka tahansa. Ja laastit osaa sekoittaa kuka tahansa jne. Kaikesta piirrustukset ja joku pomottaa vieressä.
Ennen uunit oli enenpi uniikkeja , muurareilla omat mallinsa. Sen näki, kun astui pirttiin, että kenen muuraama uuni. Ja ne oli isoja, metristä halkoa vaan sisään. Nykyään lähinnä pieniä, neljän leivän uuneja. Ja noissa takka/uuni viritelmissä jopa kahden leivän uuneja. Ennen uuni oli tärkeä lämmityslaitekkin, kivimassa älytön. Tollanen kaheksan leivän uuni on kaks kertaa nykyuunin kokoinen. Se jos veti j sai lämpimäksi, sillä sai tehtyä viikon leivät ja leetat ja paisteltua kinkut ja hauduteltua nauriit tai vaikka mitä. Ja lämpöä piisas muutamaksi pakkaspäiväksi.
Nykytaloihi harvoin tehdään isoja uuneja. Noin leipomista ajatellen monille paras vaihtoehto on sähköuuni. Heti lämmin/heti valmis pakastepitsa- periaatteella. Mutta kun leipomisesta puhutaan, silloin puhutaan suurista kivikasoista. Ja sitten tuleekin leipojan taidot ja kokemus kehiin. Pitää osata arvioida oikea lämpötila ja paistoaika. Ei mitään digimittareita tai härpäkkeitä, pitää vaan tietää, mitä tekee. Ja leivinuunin käytön osaajia ei ole nykyään paljoa, harva harva paistaa kaiken leipänsä ja pullansa itse. Kenelläkään niin suuria perheitä, että kannattais leipoa kuukauden leipiä kerralla, paljon helpompi ostaa euron vehnäleipä Alepasta.
=DW=Kiitos, DW:ee asiallisesta kommentistasi. Nuoruudessani tunsin erään tällaisen vanhan ammatti- muurarin joka oli kovin kysytty vielä eläke-ikäisenä. Kundikaverin setä;)) Hänelle olisi riittänyt töitä..Helppoa on nykyisin halutessaan tehdä omatekoinen leipä myös leipäkoneella ja pieni leipätaikinakin käsin...mutta, eihän se leipä koskaan sama tietenkään jos, voisi paistaa leivinuunissa.. Totta tuokin kaupasta saa helpommin. Täällä myös monet kaupat leipovat itse jokapäivä...Enemmän harrastuksena minäkin tuon leipomisen otan;))
Tsau:Friidu
- mimmimummi
Hyvä asia on että näitä " kultapossu " kerhoja tuodaan päiväv valoon... myös nykyisille nuoremmille ihmisille tietoisuuteen niiden olemassaolosta.
"mimmimummi"
Viisaasti ajateltu, paitsi että ajatus kuuluu muille palstoille, nuorempien palstoille, me kun jo tiedämme.
H.
- nutturapää
Tunnen monia
- --------------------
Odd Fellows´lla on Suomessa melkein 9000 jäsentä. Naiset kuuluvat Daughter of Rebekah järjestöön ja heitä on huomattavasti vähemmän.
pirmiina kirjoitti:
Ottaisiko ne tuohon Old Woman -loosiin.., vai mikä se olikaan..
Eikös jollakin feministilooshilla ole varmaan myös noita munientervausriittejä...
- ...
yohuuhkaja kirjoitti:
Eikös jollakin feministilooshilla ole varmaan myös noita munientervausriittejä...
:DDDD
=DW= - Rebekka....
Naisia ja miehiä on liki yhtäpaljon järjestössä. http://www.oddfellow.fi/
Rebekka järjestössä on jäseniniä ihan tavallisia suomalaisia naisia päivähoitajasta opettajaan hierojasta kauppiaaseen. Ei näillä naisilla mitään vaikutusvaltaa ole yhteiskunnan asioihin, enempää kuin kenellä tahansa kansalaisella.
Kuka ottaa aatteen ja rituaalit vakavammin kuka rennommin. Mutta mukava sosiaalinen porukka. Kumpi parempi viettää aikaansa tässä porukassa vai jossain muussa "seurakunnassa? tai lähiökapakassa?
Itse kuulun ihan vapaaehtoisesti porukkaan, koska olen saanut monia ystäviä sieltä ja elämän eri tilanteissa apua niin henkisesti (en tarkoita hengellisesti) kuin konkreettisestikin - ...
Rebekka.... kirjoitti:
Naisia ja miehiä on liki yhtäpaljon järjestössä. http://www.oddfellow.fi/
Rebekka järjestössä on jäseniniä ihan tavallisia suomalaisia naisia päivähoitajasta opettajaan hierojasta kauppiaaseen. Ei näillä naisilla mitään vaikutusvaltaa ole yhteiskunnan asioihin, enempää kuin kenellä tahansa kansalaisella.
Kuka ottaa aatteen ja rituaalit vakavammin kuka rennommin. Mutta mukava sosiaalinen porukka. Kumpi parempi viettää aikaansa tässä porukassa vai jossain muussa "seurakunnassa? tai lähiökapakassa?
Itse kuulun ihan vapaaehtoisesti porukkaan, koska olen saanut monia ystäviä sieltä ja elämän eri tilanteissa apua niin henkisesti (en tarkoita hengellisesti) kuin konkreettisestikinOsuit ytimeen.
Ompeluseura muurareitten eukoille. Samaa toimintaahan on Leijonista alkaen kaikilla hyvävelikerhoilla. Koko ajatus sama kuin muillakin uskonlahkoilla, sitouttaa seurakunta tiiviisti samaksi joukoksi. Ja kuten itse sanoitkin, kaikki jäsenet ovat jotain duunareita, siis niitä naisia, joita naidaan tekemään lapsia. Kaikki valta asioissa on miehillä. Koska nykyaika on aika tasa-arvoista, muurareita voi huolestuttaa, että akat alkavat ajattelemaan omilla aivoillaan.
Nainen vaietkoon seurakunnassa.
Äsken oli muuten uutinen. Ensimmäistä kertaa historiassa lestaadiolaisnainen oli tehnyt poliisille rikosilmoituksen itseensä kohdistuneesta kiusaamisesta yhdistyksen taholta. Jokin aika sitten saatiin tapetille saman lahkon insesti ja pedofilia asiat.
Käynyt ikinä mielessä, mitä löytyy muurareitten suljettujen ovien takaa? Nimittäin löytyy kyllä, se aivan varmaa. Että mieti sitten, kuin sitä porukkasi sosiaalisuutta ja mukavuutta ja sieltä saamaasi apua. Siihen menee aikaa, mutta ei enää mahdottomasti, jos sieltä päästä ei ala tulemaan avautumisia, media ja etenkin viranomaiset tutkivat kyllä.
=DW= ... kirjoitti:
Osuit ytimeen.
Ompeluseura muurareitten eukoille. Samaa toimintaahan on Leijonista alkaen kaikilla hyvävelikerhoilla. Koko ajatus sama kuin muillakin uskonlahkoilla, sitouttaa seurakunta tiiviisti samaksi joukoksi. Ja kuten itse sanoitkin, kaikki jäsenet ovat jotain duunareita, siis niitä naisia, joita naidaan tekemään lapsia. Kaikki valta asioissa on miehillä. Koska nykyaika on aika tasa-arvoista, muurareita voi huolestuttaa, että akat alkavat ajattelemaan omilla aivoillaan.
Nainen vaietkoon seurakunnassa.
Äsken oli muuten uutinen. Ensimmäistä kertaa historiassa lestaadiolaisnainen oli tehnyt poliisille rikosilmoituksen itseensä kohdistuneesta kiusaamisesta yhdistyksen taholta. Jokin aika sitten saatiin tapetille saman lahkon insesti ja pedofilia asiat.
Käynyt ikinä mielessä, mitä löytyy muurareitten suljettujen ovien takaa? Nimittäin löytyy kyllä, se aivan varmaa. Että mieti sitten, kuin sitä porukkasi sosiaalisuutta ja mukavuutta ja sieltä saamaasi apua. Siihen menee aikaa, mutta ei enää mahdottomasti, jos sieltä päästä ei ala tulemaan avautumisia, media ja etenkin viranomaiset tutkivat kyllä.
=DW=Ei tässä ole uskonlahkosta kysymys vaan silkasta eliittiporukasta samalla tavalla kuin muutkin vastaavat. Vanhemmat luokkayhteiskunnat ovat näitä täynnään, porukoita jotka valitsevat jäsenensä itse jotteivät joutuisi näkemään taviksia ympärillään. Tavikset kun noissa porukoissa ovat aina niin kuin nousukkaat ovat, ahneita ja opportunistisia kiipijöitä.
- Pirre*
yohuuhkaja kirjoitti:
:) voipi olla :D
- ...
yohuuhkaja kirjoitti:
Ei tässä ole uskonlahkosta kysymys vaan silkasta eliittiporukasta samalla tavalla kuin muutkin vastaavat. Vanhemmat luokkayhteiskunnat ovat näitä täynnään, porukoita jotka valitsevat jäsenensä itse jotteivät joutuisi näkemään taviksia ympärillään. Tavikset kun noissa porukoissa ovat aina niin kuin nousukkaat ovat, ahneita ja opportunistisia kiipijöitä.
Nimenomaan uskonnosta, vilkases:
http://ofoulu.fi/jemina/
http://www.ioof.fi/info/R7/index.htm
tai KVG
Menee tonne Jobinkirjan puolelle, tai jotain. Mutta noit on muurareitten eukkojaostoja.
=DW= ... kirjoitti:
tai KVG
Menee tonne Jobinkirjan puolelle, tai jotain. Mutta noit on muurareitten eukkojaostoja.
=DW=Kaikki keskiajalta peräisin olevat samanlaiset kuppikunnat ovat muodollisesti kristillisperusteisia. Konservatiivisuus ja vallanpitäjien arvojen harmonisointi on kuitenkin tärkeämpää kuin joku usko, joka tosin Suomessa taitaa olla pieni pakko siihen eliittiin päästäkseen.
- sitroen.
... kirjoitti:
tai KVG
=DW=Minun käsiini kulkeutuneessa jäsenluettelossa ei tuota rappareitten Oulun looshia vielä ollut, on sen verran vanhempi painos minulla.
Uskontoahan pitää uudella tulokkaalla ollakin, ei sinne muuten ole asiaa. Sitä uskontoa sitten aletaan pikkuhiljaa hilata taikauskon ja rituaalien avulla demoniselle puolelle ja ylemmillä rapparitasoilla suoraan Saatanan palvontaan. 33 tason rappari jo avoimesti palvoo Lusiferia ja kun Raamatun mukaan ("Saatana kiusasi Jeesusta erämaassa... jos sinä kumarrat minua, niin saat kaiken tämän...") Saatana omistaa kaiken maallisen, niin tottakai korkea rappari ahneuttaan tekee mitä Saatana käskee. Se mitä tästä seuraa ajallisen toiminnan jälkeen, siitä ei liene tieteellisiä todisteita ja niitä jotka ovat päässeet kurkistamaan toiselle puolelle, niitä ei uskota. Siitä pitää Saatana joukkoineen, mm rappareineen, huolen.
Noista demonijutuista olisi melkein ensikäden kokemuksiakin, mutta ehkä joskus muussa yhteydessä niistä. Ne vain näkyvät toimivan, vaikka niitten vallassa olevat muuta väittävät. Eniten demoni pelkää paljastumistaan ja tekee kaikkensa estääkseen tämän...
Uskoo ken mitäkin haluaa. Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee... - lukija
sitroen. kirjoitti:
Minun käsiini kulkeutuneessa jäsenluettelossa ei tuota rappareitten Oulun looshia vielä ollut, on sen verran vanhempi painos minulla.
Uskontoahan pitää uudella tulokkaalla ollakin, ei sinne muuten ole asiaa. Sitä uskontoa sitten aletaan pikkuhiljaa hilata taikauskon ja rituaalien avulla demoniselle puolelle ja ylemmillä rapparitasoilla suoraan Saatanan palvontaan. 33 tason rappari jo avoimesti palvoo Lusiferia ja kun Raamatun mukaan ("Saatana kiusasi Jeesusta erämaassa... jos sinä kumarrat minua, niin saat kaiken tämän...") Saatana omistaa kaiken maallisen, niin tottakai korkea rappari ahneuttaan tekee mitä Saatana käskee. Se mitä tästä seuraa ajallisen toiminnan jälkeen, siitä ei liene tieteellisiä todisteita ja niitä jotka ovat päässeet kurkistamaan toiselle puolelle, niitä ei uskota. Siitä pitää Saatana joukkoineen, mm rappareineen, huolen.
Noista demonijutuista olisi melkein ensikäden kokemuksiakin, mutta ehkä joskus muussa yhteydessä niistä. Ne vain näkyvät toimivan, vaikka niitten vallassa olevat muuta väittävät. Eniten demoni pelkää paljastumistaan ja tekee kaikkensa estääkseen tämän...
Uskoo ken mitäkin haluaa. Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee...Otapas sitroen sieltä pakasteesta mustikoita ja valmista aamiaiseksi mustikka- smoothie. Mustikka on sellainen voimamarja, että se toivottavasti lepuuttaa sinunkin pahasti luulotaudin puolelle nyrjähtäneitä ajatuksiasi. Tunnen useita vapaamuurareita ja väitteesi tuntuvat aikalailla törkeiltä. Luulo ei ole tiedon väärti.
- eihaittaaminua
Valeryhmä on Ruotsissa rullatuoleissa istujat, kaikki samassa juonessa lääkäreistä ja muista´lähtien.
Saaneet kai satoja miljoonia, vaikka ovat olleet täysin terveitä.
Kommunisteilla on omat seurat. - N - E
Kuinka ollakaan tuli tässä ohjelmassa Turun kohdalla hakematta mieleen Ike Kanerva, yksi näistä jotka rikosepäilyjen myötä alkaneet julistaa avoimuutta ja läpinäkyvyyttä. Aika pahalta kuullosti sen arkkitehdin sanomiset MOT:issa uhkailuineen ja työuran pysähtymiseen jos ei lojaalisuutta vapaamuurareille irtoa.
No hänhän oli homman ratkaissut hakeutumalla jollain konstilla eläkkeelle.
Ne Kanervan 60 vuotisjuhlat oli nyt todella suhteettomat hänen aikaansaannoksiin verrattuna, ja niitä puidaan oikeudessa edelleen, mutta nyt näitä kuvia katsellessa tulee enempi vaan mieleen että, kuinka monta kymmentä tai sataa henkilöä näistä mahtaa kuulua siihen salaseuraan ?
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/ilkka_kanervan_60-vuotispaivat_41979.html#media=41985
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738