Lahdenväylän ja Porvoonväylän liittymä Helsingin suuntaan

liikennetarkkailija

Lahdenväylälle maalattiin kesällä paksu sulkuviiva kohtaan missä Porvoonväylän ja pohjoisesta tulevat lahdenväyläläiset kohtaavat. siinä juuri ennen kehä I liittymää.

Tarkoitus ilmeisesti oli sujuvoittaa liikennettä,mutta nyt Lahdenväylä ruuhkaantuu heti Jakomäen kohdalla joka aamu.

Syynä ovat kehätielle menevät autoilijat jotka ajavat lahdenväylän vasenta kaistaa aivan kehän liittymään ja sitten alkavat jarruttelemaan ja siirtymään ensin keski- ja sitten oikealle kaistalle päästäkseen kehälle.

Oikeita JARRUMIEHIÄ eli itsekkäitä apinoita joita kyllä aamuliikenteessä riittää ihan vaivaksi asti

14

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäminäminä

      Sama homma on Porvoonväylällä. Vasenta täysillä ja kymmenen metriä ennen kaistan loppua survotaan oikealle ja sehän taas heijastuu Jakomäen toiselle puolelle.
      minäminäminäminäminä

      • autoilija3

        Tämä sulkuviiva on kyllä tarpeettoman pitkä.


    • Ohi haluava

      Niinpä, sulkuviiva vain meni väärään paikkaan. Olisi kuulunut vasemman ja keskikaistan väliin puolikilometriä ennen risteysaluetta, olisi eden yksi kaista joka vetää. Hauska ilmiö on myös vasenta kaistaa ajavat, ihan sama mitä nopeutta meinaa-ajaa, vasemalle pitää päätä heti vaikka kaikki kaistat pysäyttämällä, vaikka yhtään vasemalle erkanevaa ramppia ei koko tiellä ole.

      • nhtrjetyjmnyj

        Totta!
        Vasemman ja keskikaistan väliin voisi laittaa kilometrinpituisen aidan, joka jatkuisi koko liittymän ohitse.
        Myös kunnon opasteet Jakomäen kohdalle


    • ei tajua

      Minä taas ihmettelen kyseisessä kohdassa Lahdenväylältä (ihan siltä oikeanpuolimmaiselta kaistalta) kehälle yrittäessäni ja vilkku oikeaoppisesti päällä kun takaviistosta Porvoonväylältä kiihdytetään ohitseni Helsingin suuntaan. En puhu nyt mistään tilan antamattomuudesta vaan siitä että Porvoonväylältä tulija on ilmeisesti äkännyt hyvän kohdan mihin liittyä, ja se sijaitsee edessäni. Hieman vaikea liittyä sinne kehälle menevälle kaistalle kun yhtäkkiä painetaan tuntuvasti kaasua ja painellaan oikealta takaa ohi oikealle vilkuttavan auton...? Olisi ehkä hieman sujuvampaa etsiä se oma paikka kehätielle menevältä kaistalta heti kuin mahdollista niinkuin ennenkin, eikä odotella sitä sulkuviivan loppumista.

      • Sä olet ihan .....

        Et vaan tajua että siinä on nykyään 300 metriä pitkä sulkuviiva, elä yllytä laittomuuteen.


      • ei tajua
        Sä olet ihan ..... kirjoitti:

        Et vaan tajua että siinä on nykyään 300 metriä pitkä sulkuviiva, elä yllytä laittomuuteen.

        Minäkö se nyt sitten juuri en sitä asiaa tajua kun kiltisti köröttelen jonossa sinne sulkuviivan loppuun ja annan omalta osaltani Porvoonväylältä tulijoille ylipäänsä mahdollisuuden kyseisenkaltaiseen vauhtihurjasteluun omaani paljon tyhjemmällä kaistalla. No näinhän se on nähtävä joo, hyvä kun kerroit.


    • Anonyymi

      Itse tulen porvoosta, ja kyllä liikenne tökkii enemmän porvoon väylällä ennen Lahdenväylän liittymistä. Kun tänäänkin jonotettiin yhtymäkohtaan, kiireisimmät kuskit ajoivat päättyvää kaistaa kovaa tahtia, niitä oli tänään vain 107 kpl. Siinä suurin syy miksi Porvoonväylän ei vedä itse liittymään. Pitäisi varmaan sallia vasen päättyvä kaista vain linja-autoille ja taxeille. Kamera kuvaamaan kaistaa ja kilauttamaan rikesakko.

      • Anonyymi

        Ei siinä tarvitsisi kuin jokaisen pitää auton menevä väli edessä olevaan, niin olisi pelivaraa tulla lahden tieltä.
        Sellainen "vetoketju-periaate".
        Olisi samalla hyvin tilaa katsoa sopiva paikka liittyä myös lahdentielle.

        Vähän 06 jälkeen tie toimiikin, kun toimistoväki ei ole vielä nysväämässä.

        Seuraava ongelma edessö onkin kehä 1:lle liittyjät.
        Voisi ihan hyvin ajaa tasaisesti ja liittyä kehälle, mutta kun pitää jarrutella ja puurouttaa liikenne.

        Tasaista nopeutta vaan, että moottoriitieliittymät ei töki ja hyvillä väleillä, että on tilaa.
        Kenenkään ei tarvitsisi jarrutella, eikä varsinkaan liikenteen pysähdellä.


      • Jos sitä vasenta kaistaa käytettäisiin oikeaoppisesti enemmän, ei siitä pääsis sen kovempaa tahtia ajamaan kuin oikeanpuoleistakaan kaistaa. Oikealla nysväävät ovat itse syyllisiä tuohon tilanteeseen.

        Molemmat kaistat täyteen ja yhdistyminen vetoketjulla vasemman kaistan päättyessä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Jos sitä vasenta kaistaa käytettäisiin oikeaoppisesti enemmän, ei siitä pääsis sen kovempaa tahtia ajamaan kuin oikeanpuoleistakaan kaistaa. Oikealla nysväävät ovat itse syyllisiä tuohon tilanteeseen.

        Molemmat kaistat täyteen ja yhdistyminen vetoketjulla vasemman kaistan päättyessä.

        Itse ajan usein vasenta kaistaa sen loppuun asti. Ja usein on takapuskurissa kiinni joku rattiraivoamassa, koska en aja ylinopeutta.


    • Anonyymi

      Useimmilla ei ole kykyä hahmottaa sitä, miten oma tekeminen vaikuttaa muihin ja koko liikenteen sujuvuuteen.

      • Anonyymi

        Meillä on vielä sen verran vähän autoliikennettä, että on mahdollista olla itsekäs. Isossa maailmassa pääkaupungin sisääntuloteillä on 10 kaistaa, joista osa vaihtaa suuntaa ruuhkan mukaan. Kaikki avoinna olevat kaistat ajetaan loppuun asti ja sen jälkeen ujuttaudutaan vetoketjuperiaatteella jäljellä oleville kaistoille. Kaikki saavat tasapuolisesti tilaa, mutta myös odotusaika sinne ensimmäisiin liikennevaloihin jakautuu aika tasan.

        Onhan se tietysti ymmärrettävää, että pitää päästä mahdollisimman nopeasti odottamaan niiden liikennevalojen vaihtumista. Rinnakkain on mukavampi kuluttaa aikaa kuin peräkkäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on vielä sen verran vähän autoliikennettä, että on mahdollista olla itsekäs. Isossa maailmassa pääkaupungin sisääntuloteillä on 10 kaistaa, joista osa vaihtaa suuntaa ruuhkan mukaan. Kaikki avoinna olevat kaistat ajetaan loppuun asti ja sen jälkeen ujuttaudutaan vetoketjuperiaatteella jäljellä oleville kaistoille. Kaikki saavat tasapuolisesti tilaa, mutta myös odotusaika sinne ensimmäisiin liikennevaloihin jakautuu aika tasan.

        Onhan se tietysti ymmärrettävää, että pitää päästä mahdollisimman nopeasti odottamaan niiden liikennevalojen vaihtumista. Rinnakkain on mukavampi kuluttaa aikaa kuin peräkkäin.

        Itsekkyys liikenteessä on asennevammaista, vaikka tilanteessa olisi vain kaksi ajoneuvoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7296
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      49
      2245
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2238
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    Aihe