Anjala, Wreden hautausmaa

Atte Ateisti

Anjalassa "Wreden hautausmaalla" näyttää olevan trafiikkia!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/6009966

Olen tuolla kymmenisen vuotta sitten itsekin käynyt, ja Matilda Wreden haudan nähnyt, mutta kummitteluja en osannut odotella.

Ester Ståhlbergin kirjoittaman Matilda Wreden elämäkerran olen lukenut. Mielenkiintoista 1800-luvun lopun ajankuvaa. Matilda Wrede (k. 1928) tunnettiiin originellina saarnaajana ja "vankien ystävänä". Hän haastatteli mm. Isontalon Anttia, Matti Haapojaa, ja monia pelättyjä murhamiehiä.

Matilda Wredestä tehtiin myös mainio TV-elokuva "Mitä pimeämpi yö, sitä kirkkaammat tähdet".

http://www.elonet.fi/title/ek2y48/sisalto

5

8075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lits1

Roomalaiskatollisissa maissa Mathilda Wredestä olisi kaiketi tehty pyhimys. Haluaisin katsoa tuon filmin, mutta ei auennut tuota kautta. Linkkiä?

• Matti.Korhonen321

aaargh kävin sielä eilen NÄIN SEN! :( TÄÄ EI OLE VITSI TÄÄ ON TOTTA! :( Käytiin 3 kamun kanssa ei vittu mua pelottaa :(

• MONTHAKOS

Joitte....................( mariksessa ?)

• kouvolanjonne.com

Käytiin eilen just anjalan Wreden hautaus maal... Kierrettiin kappeli 12 ja joka kierroksella koputettiin kolme kertaa kappelin oveen, sitten ku oltii kierretty 12 kertaa mentiin istumaan mathildan penkille, ei nähty mitään, sitten mentiin syvemmälle metsään nähtiin aivan vitun pitkä musta hahmo jolla oli musta pitkä mekko noh juostiin aika nopeesti takas autolle ja lähdettiin noin 500m päähän hautaus maasta kun päätettiin että mennään uudestaan, mentiin uudestaa metsään sitten niitä mustia hahmoja oli kolme ja ne alko tulee aika nopeesti meiyä kohti ja taas juostiin ihan kuset housus takas autolle::DDDD

• Anonyymi

Lukekaapa Raamattua siellä sanotaan että kuolleet eivät tiedä yhtään mitään.. Paha koittaa vaan ottaa kuolleen ihmisen hahmon..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      52