gtx 560 ylikelloitus

safety overclock

Kertokaas että mihinkä asti olis turvallista kellottaa tätä näytönohjainta?

tässä kuvassa näkyvät tämänhetken arvot:

http://aijaa.com/qAbVrk

6

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valmistajan suosittelemiin arvoihin.

• safety overclock

Joka on?? en tiedä noista mitään.. kertoisitko minulle paljonko kutakin noista voi nostaa että se on turvallista? Tiedän että 50 asteen lämmöt ovat vielä ok.

• safety overclock kirjoitti:

Joka on?? en tiedä noista mitään.. kertoisitko minulle paljonko kutakin noista voi nostaa että se on turvallista? Tiedän että 50 asteen lämmöt ovat vielä ok.

Se mitä oletuksena on. Valmistaja on testannut niillä toimivaksi ja niin että kestää myös jonkinaikaa.

Ylikellottaminenhan lyhentää käyttöikää ja heikentää luotettavuutta.

• safety overclock

Kuka osais nyt vastaa tähän ja vähän auttaa??? Kun olen yrittänyt msi afterburnerin avulla nostaa noita lukemia, niin olen saanut pelkästään white/ tai black screenin, ja pitää käynnistää kone uudelleen koska jää jumiin.

• Oletko koittanut laskea lukemia jos sitten toimisi paremmin?

• örpä dörpä

Jätä aluksi muistien taajuus oletusarvoonsa. Helpompaa kellottaa yhtä asiaa kerrallaan, niin tietää, mistä mahdolliset ongelmat johtuvat.

Nosta coren taajuutta vähitellen, kunnes alkaa tulla kaatuilua ym. Tässä vaiheessa nosta coren jännitettä hieman, esim 0,05V, ja kokeile, kuinka paljon voit nyt nostaa taajuutta ennen ongelmien ilmenemistä. Testaile kortin toimintaa joka noston jälkeen jollain grafiikkatestiohjelmalla tai pelaamalla piiriä reilusti rasittavaa peliä.

Coren jännitettä tuskin kannattaa nostaa yli 0,2V alkuperäisestä, liian suuri jännite voi rikkoa piirin. Huomioi kuitenkin se, että sekä jännitteen että taajuuden nostaminen molemmat nostavat kortin tehonkulutusta, ja jäähdytyksen pitää olla kunnossa.

Kun olet saanut coren taajuuden hinattua niin korkealle kuin lämpötilojen ja jännitteen puitteissa pystyt, nosta muistien taajuutta niin pitkälle, kuin ne virheettömästi toimivat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6963
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3938
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3320
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2919
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2696
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2186
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2133
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2067
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2010
    Aihe