Löytyykös kaupasta enää mitään valmistuotteita, mehut, kastikkeet yms.. mitä ei olisi pastoroitu?
Maitopurkissahan se lukee selevällä suomen kielellä, että se on pastoroitu, mutta tekstiin en ole muualla törmännyt. Vatsaongelmainen, minäkin, olen sitten koittanut löytää normaalista kaupasta ruokaa, joka sopisi minulle, niin tuntuu siltä, että vain pelkät raaka-aineet käy. Ei mikään valmis. Pastorointi lienee yksi syy siihen. En aikaisemmin tiennyt, että esim. mehut on pastoroituja, mutta näin ilmeisesti on. Tietääkös joku tästä tarkemmin?
Pastoroimattomat kaupan tuotteet
2
180
Vastaukset
- Jay Wonder
Suomessa on ollut käytäntönä varmuuden vuoksi pastoroida monet tuotteet. Varmistetaan ettei haitallisia bakteereja pääse markkinoille, mutta samallla tuhotaan myös hyviä etsyymeja, bakteereja ja sun muuta. Ulkomaisia juustoja ainakin tiskiltä löytyy. Niissä lukee pastoroimaton. Jos haluaa pastoroimattomia mehuja niin ne täytyy tehdä itse. Esim. Hapankaalista voisit saada hyviä bakteereja vatsallesi.
- en ole tuottaja
Tilamaitoa saa vielä jostakin. Siinä ehkä ongelmana mahdolliset haitalliset bakteerit, mutta jos tutkitaan laatu tarpeeksi usein ei liene vaaraa.
Tuo maidon pastörointi aiheuttaa uskomattoman paljon haittavaikutuksia vrt.
pastöroimattomaan.
Kirjoitin asiasta erään luomuvastaisen bloggarin keskusteluun (tutkimuslähteineen), mutta ei mennyt läpi , vaikka ihan asiaa oli eikä mitään
mutu-väittämiä tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323908
- 453290
- 342854
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980