Puuta heinää

Avaan tällaisen joka tytön ja pojan ketjun, jossa voi kirjoittaa mitä mieleen juolahtaa.

Onhan huomattu, että olipa otsikko aivan mikä tahansa, siihen kirjoitetaan aivan jostain muusta aiheesta.

Kirjoituskyvyttäkin täällä pärjätään kun siirretään valmista tekstiä vaikkapa Suomen Kuvalehdestä.

Voitte siis kirjoittaa mitä tahansa, omalla luvallanne.

45

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varsinkaan ei saa

Eu ta yhtään kritisoida.

• Ramoona*

Ruuneperi löi meitä nyt heinällä : lievää motkotusta ketjuissa rönsyilystä , mutta vastineeksi tarjottiin ketju kirjoittaa niitä näitä, puuta heinää, ummet ja lammet.
      Päähäni pälkähti puun ja heinän välinen suhde. Missä ennen heinäpellot heilimöivät, siellä nyt koivikot tuuhettuvat. Maisemat pusikoituvat , maanteitä ajellessa ei uskoisi, että tuhansien järvien maassa asutaan. Eikö lampaiden pito jotenkin kannattaisikin, kun niistä voi käyttää villat ja lihat, ne korvaisivat ruohonleikkurit ja raivaussahat maisemanhoidossa. Saisikohan siihen jopa EU-tukea ?

Käymme lauluryhmän kanssa vanhuksille ja sairaille laulamassa, ja ihmeen suosittu on häälaulu "Miss soutaen tuulessa koivut sorjat soi" , toisella kotimaisella "Där björkarna susa". Elämän onnellisimmat ajat nousevat heille mieleen tuosta laulusta. Aika usein saa 90-vuotiaalle laulaa, pian on toiveissa 100-vuotiaan onnittelu.

Reipasta laskiaissunnuntaita ja maukkaita laskiaispullia !

• hyvä Ramoona

oot sinäkin hyvä ;))

• Jopelkueiviittiny

On se vaan niin kurjaa, kun on laskiaissunnuntai ja vitikeli tuolla laduilla, eikä meikäläisen voitelutaidot riitä suksien voiteluun eikä kunto kestä hiihtää suksilla, joiden pohjassa on parikymmnetä senttiä pitkä jäälevy kiinni, eikä ole tullut opeteltua tuota luistelutyyliäkään ja toisaalta on se hyvä, että ei, sillä kun Suomen puolustus tulee perustumaan kuulemma sissitekniikalle, niin perinteisen hiihtotavan osaaminen on silloin tärkeää, joten kyllä sen taidonosaajia vielä tarvitaan ja taidan olla vapaaehotinen sitten taas ja eihän nykymiehistä monikaan ole viettänyt lumisessä metsässä taivaslla vuorokausia, niin kuin meistä miehistä ainakin jotkut , niin että tällaista mitätahansa tuli tuossa mieleen
      meinaa
      Jopel

• Hyvä Jopel!

Hyvä Suomi! Perinteisen tavan osaajia tarvitaan! :)

• Taitaisit olla valmis pukeutumaan vaikkapa sotisopaan ja tarttumaan torrakkaankin. Ei meitä varmaan auttaisi mitkään avut tai keinot niin huonosti kävivi, että....

Niin naiivilta tuntuu kun pojat urhokkaat lupaavat itse puolustaa Suomea. Eihän meitä uhkaa Islanti eikä Ahvenanmaa vaan paljon pahempi.

Joku sotaviisas on tiennyt, että Ruotsi kestäisi 2 viikkoa, mekö muka enemmän.

Kyllä ulkoa opitullakin tiedolla tiedetään, että nykysodan raketein ja muiden tehoasein möyhennetään isänmaamme suureksi perunamaaksi.

Kuka uskaltaisi ehdottaa Suomea asettomaksi vyöhykkeeksi, jolla ei ole armeijaa

• Hieno idea, Runeberg
        Ruuneperi kirjoitti:

Taitaisit olla valmis pukeutumaan vaikkapa sotisopaan ja tarttumaan torrakkaankin. Ei meitä varmaan auttaisi mitkään avut tai keinot niin huonosti kävivi, että....

Niin naiivilta tuntuu kun pojat urhokkaat lupaavat itse puolustaa Suomea. Eihän meitä uhkaa Islanti eikä Ahvenanmaa vaan paljon pahempi.

Joku sotaviisas on tiennyt, että Ruotsi kestäisi 2 viikkoa, mekö muka enemmän.

Kyllä ulkoa opitullakin tiedolla tiedetään, että nykysodan raketein ja muiden tehoasein möyhennetään isänmaamme suureksi perunamaaksi.

Kuka uskaltaisi ehdottaa Suomea asettomaksi vyöhykkeeksi, jolla ei ole armeijaa

Suomi aseettomana vyöhykkeenä, puskurivaltiona EU:n ja Venäjän välissä!
        Ehdotan Ruuneperille Nobelin rauhanpalkintoa!

:)

• Hieno idea, Runeberg kirjoitti:

Suomi aseettomana vyöhykkeenä, puskurivaltiona EU:n ja Venäjän välissä!
        Ehdotan Ruuneperille Nobelin rauhanpalkintoa!

:)

Kiitos! Korvaan lyllä runsaasti palkinnon saatuani.

Tuolla "minun keinollani" säästyisi Isänmaa vaurioilta eikä kukaan nyt kehtaisi hyökätäkään aseetonta vastaan.

• ei sodan julistaja

Jopel, kuuleppas.
        Samanlaisia poikia pojat olivat silloin kuin nykypojatkin kun Suomea puolustamaan lähtivät .
        Ehkä hieman vähemmän kolttosia tehneet mutta poikia kuitenkin.
        Mieheni meni sotaan 18v ja kertoi nyt vanhempana kuinka oman hengen puolustaminen opetti nuorenpojankin puolustamaan itseään ja maataan.
        Pelotti ja itketti mutta samalla karskiinnutti.

• Makriina ek

Millainen on se laskiaispulla, joka teistä on se oikea?
      Minun lapsuudessani se oli iso vehnäpulla, johon leikattiin viillot, ripoteltiin päälle sokeria ja syötiin syvältä lautaselta kuuman maidon kera.

Tämän päivän laskiaispullassa on kermat ja mantelimassat, hilloakin jossakin kohdassa, kahvia mukissa juomana. Jotkut eivät ole kuulleetkaan kuumasta maidosta.

• Voi että säästyisi paljon rahaa, jos aseettomaksi vyöhykkeeksi alettaisi. Salliiko EU-direktiivi se :)). Taitaisi ottaa ne säästyneet varat omaan käyttöönsä, ei ne meille jäisi.

Asiasta toiseen, hernekeittoon laskiaisen kunniaksi. Tulisko jauhelihasta hernekeitto tai ihan ilman lihan puolta, mitä? Jalostalamyy purkissa kasvishernekeittoa, kai minäkin sellaisen äkisti aikaan saisin.

• Laskiaisruoka

hernekeitto ja pannari tai lettu.
        Mikä niistä pierettää?

• hevat
        Laskiaisruoka kirjoitti:

hernekeitto ja pannari tai lettu.
        Mikä niistä pierettää?

Olen miettinyt,kun silmääni osui,yhdem mummon kirjoitus toisaalla.Hänellä on ilehmä ja 2kanaa,hän niillä pärjää.Kässä käyvät tovat kahvia..

Mitä arvelette meneekö tulevaisuudessa meidän elämä entiseen aikaan ?

• . -- .

Mitä väliä, mikä otsikko?
      Mikä oikeus aloittajalla on suuita kirjoittajien suita?
      Ei mikään, minun mielestäni.

Lupaa en tarvitse keneltäkään, kun asiallisesti ja sääntöjen suomilla oikeuksilla kirjoitan.
      Täällähän kirjoittaa vain ja ainoastaan tasapäinen kirjoittajajoukkio.

• Pipo kireellä

Kirjoita pois vaan ilman lupaa. Anna mennä!
        Älä ole tasapäinen.
        Älynystyrä pystyyn!

• viestijä klo 12.51

on oikeessa!, ei mitään oikeutta ole aloittajalla suitsia
        kirjoittajia! ihan kuin yläpuolelle asettautuen!
        Katsois vain itse mitä tekee sillä siinäkin ois korjaamista!
        se ei riitä komentelemiseen että sukupuoli on mies.

• haista tavata

Jokos sait taas luvan kirjoittaa, tais bannaus loppua.

• hevat

Otin tuossa päivänokoset ja päätin Ruunen mukavaa aloitusta. Kas kummaa oudoksi oli kehitys kulkenut .Olin kyllä ollutkin päivälepoa vailla ,kun virheitä täynnä..

Ssiis mummo pitää vielä 1 lehmää ja 2b kanaa ja naapurit tuliasiksi tuovat jauhot
      kahvit...

semmosta heta tuutaroi

• 1435678

KYLLEE SE STA TAITAA TULLA,monet kallellaan taitavat vihoitella kekenään.

• ♥ MAM ♥

"Sellainen henkilö,joka syö pannukakkua ja hilloa,ei voi olla kauhean vaarallinen." Jostain Muumi-kirjasta

• texsanell1

Hevat ihmetteli tuleeko vielä pientilallisia, no ihan varmaan aikanaan taas. Monesta voi tuntua hyvinkin houkuttelevalta perustaa perheyritys ja omavaraisuus niinkuin ennenvanhaan.

Sykleissähän monet asiat kulkee, ja maan hyödyntäminen on ehto joka tapauksessa ruuan saamiseen. Luontaistuotteena siinä silloin voi karjaakin pitää ja muutaman kanan.

Tanskassa on televisioitu maajussin elämää, miten mies ja vaimo aloittivat tilanhoidon kylmiltään ja on opetelleet monet entiset ammatit siinä samassa.

Olen itsekin lähtenyt kaupungista Sipoon korpeen kasvattamaan sonnikarjaa ja monia tuotantoeläimiä työni ohella Helsingissä.
      Lapset siellä saivat kasvaa luonnon keskellä, oppivat niin sienestämään kuin muitakin farmiajan töitä. No, heinäpellolla ei tytöt vielä pärjäilleet, mutta talkooväkeä lappasi kyllä Helsingistä *maalaisromantiikkaan* tarpeeksi asti:D

Heinästä tuli mieleen, että norsu pystyy käyttämään syömästään ravinnosta alle puolet.

• Nea*

Aina se on hyvä olla joku aihe mistä kirjoitellaan, ja nythän Rune
      sitä vähän lavensi, jokainen saa vapaasti kirjoittaa mistä haluaa!

Minä kritisoisin noita television elokuvia, Salatut elämät mm. miksi
      siellä pitää olla niitä homopoikia niin paljon?
      Onko se nyt muotia. Sitten lävistykset ja tatuoinnit, ei kivan näköisiä.

Putousta moni kehuu ja katsoo, mutta kun olen yhden näytöksen nähnyt,
      se minulle riittää.
      Väkinäistä huumoria, ei naurata!

Ainoastaan Yle Teeman Iskelmä-Suomi tarjoaa kaunista vanhaa musiikkia,
      Olavi Virta,Badding,Topi Sorsakoski, Kari Tapio ym.

Myös The Voice kilpailu on mukavaa katsottavaa,tuleehan sieltä hyvääkin!

• En ole mikään luvanantaja. kirjoitin, että jokainen VOI kirjoittaa mistä haluaa.

• ei voi olla totta

Nea uskaltaa kirjoittaa kun Rune lavensi että jokainen saa kirjoittaa mistä haluaa. En ole tiennytkään että joku Rune on se jolta pitää lupa pyytää !

• Annas olla! Täällä on saanut ja saa kirjoittaa haluamastaansa aiheesta, lupaa kysymättä.

Kun avataan viestiketju tietystä aiheesta ja moni vastaa täysin otsikon aiheesta poiketen, pidän sitä kummallisena,

Minä siis avasin tämän ketjun ja korostin, että tähän ketjuun voi kirjoittaa mistä aiheesta tahansa.

• texsanell1

Ei tietenkään olekaan, eikä nähdäkseni ole siihen pyrkinytkään, mutta ideoita on riittänyt jatkuvasti! Siitä kiitos

• Atolfia

Mukava, kun Neakin uskalsi kirjoittaa ja aivan oikeaa asiaa. En viitsi katsoa Salattuja elämiä. En yleensäkään suorastaan voi katsoa homoja ja lesboja suutelemassa. Ikävä kyllä, se ällöttää.

Kotikadussahan myös syntyi yksi lesbopari, mutta se lopetettiin aika nopeasti. Olisikohan siihen vaikuttanut ihmisten arvostelut asiasta.

Samoin kauhistuttaa nuo kaikenmaailman lävistykset ja tatuoinnit. Pahaa tekee nähdä niitä. Huonoja esimerkkejä nuorisolle, kun vanhemmatkin ihmiset viitsivät moisia harrastaa.

Taidan olla vanhanaikainen, paikalleni jämähtänyt.

Asiasta toiseen. Olen usein keväisin ihmetellyt, että talitintit eivät osaa enää laulaa
      ti-ti-tyytä, mutta tänään oikein höristin korviani. Puusta kuului ihan oikea ti-ti-tyy.
      Piti oikein pysähtyä etsimään tuo kummajainen puusta ja löysinhän minä. Sekös oikein innostui, kun jäin kuuntelemaan tuota ihmettä. Ehkä se oli enne, kaikki tästä lähtien paremmaksi muuttuu ja nuo turhat kotkotukset haihtuu.

Vielä täytyy mainita, että nuo rotanmokomat ovat ilmestyneet lintujen syöttöpaikalle.
      Ei ole koko talvena näkynyt, niin viime viikolla tuon kurjan havaitsin. Mitähän tuolle pitäisi tehdä? Ei lintujen syöttämistäkään voi lopettaa kesken talven.

• Kaappihenkilö?
    • Lukinlanka

Laskiaisen herkuista sen verran että blineillä, smetanan mädin ja sipulin kanssan herkuttelin hmmm.

• heilitön

Televisossa on nykyisin enemmistö ohjelmistosta jonkin ulkomaisen formaatin matkimista, laulukilpailua, laulua muutoin, valmiiksi naurettuja sarjoja, putouksia jotka saisivat puolestani pudota sinne alimpaan paikkaan.

Ei ole tarve avata telkkaria kuin uutisten ja luonto, tai urheiluohjelmien aikaan.

Muuten, helsinginsanomia sai ennen lukea ilmaiseksi, nyt näkyy olevan rajattua sekin.
      Tänne näytään laitettavan linkkejä uutisiin, outoa, koska voihan sitä tekstissään viitata johonkin uutiseen, antaa oman kommenttinsa ja kertoa mielipiteensä muuten kuin linkittämällä, vaan tapansa kullakin.

Laskiaispullia ei ole tullut vuosiin leivottua. ei muuten ostettuakaan. Se vehnä kun tuppaa kaikesta kulutuksesta huolimatta kertyvän tuohon ihrakerrokseen vatsani seudulle. Vehnä muutenkin, syön ruista jos syön kaurapuuroni lisäksi muuta viljaa.
      Parasta leipää saa tattarista, riisijauhoista, pähkinäjauheesta ja mantelijauheesta, siihen rasvaa ja munia, joskus fiberiä vahvikkeeksi. Ei kun nauttimaan.

• En ymärrä työnantajajärjestöjen hinkua eläkeiän nostoon. Tosiasiassa vanhenevaa työntekää ei palkata töihin, vaikka hakijalla haluja riittäisi. Näin oli jo siihen aikaankin, kun olin työelämässä, nyt näyttää näin olevan yhä enenemässä määrin. Siinä on paradoksi, ristiriita asioiden kanssa.

Kyllähän ikä tuo rajoitteita. Perinteisillä työaloilla varsinkin. Tulee kulumavikoja, tapaturmien jäänteitä ja ripeyskin vähenee. Vastapainona on tietysti kokemus ja työtehtävien hallinta. Mutta se ei riitä, eikä töitä mukauteta paremmin osin puutteellisen työkunnon mukaiseksi. On työajoiltani esimerkkejä, että työntejkijälle suorastaan osoitettiin sellaisia töitä, joissa hänellä oli kunnon vuoksi vaikeuksia pärjätä. Takana oli "savustus", jos ei työ käy, mene lääkäriin ja eläkkeelle. Monesti asiat kyllä voisi hoitaa pienellä järjestelyllä, mutta siihen harvoin työnantajan tahto riittää.

Jos menet työntekijänä esittämään tällaisen helpottavan toiminnan, siitä seuraa heti arvio. Et ole täysipainoinen työntekijä. "Kaikkia töitä pitää pystyä tekemään tai sitten ei mitään!"

Minusta nykyinen järjestelmä on ihan hyvä, eläkeikä 63 - 68 vuotta oman harkintansa mukaan. Eihän kaikki ihmiset ole samanlaisia kunnoltaan ja myös työuran rasituskin on erilainen. Varmaankin hyväkuntoinen ja sopivia työtehtäviä saava jatkaa mielellään vielä 63 v. iän jälkeenkin.

• Nea*

Kiitos Atolfia, meillä on samanlaiset ajatukset!

En lupaa kysele kirjoittamisiini, silloin kun aikaa liikenee sen teen.

En myöskään rupea puskista huutelijan kanssa kinaamaan,

haluan nauttia kirjoittamisista, ihan leppoisasti!

• Nyt Ynnämuu puhui taasen asiaa. Oma kokemus työpaikalla on jo vanhaa, mutta kun työntekijä haluttiin eläkkeelle niin eräs viisvitonen iältään oleva kaatui loukkasi polvensa ja meni lääkäriin. Työnantaja kertoi lääkärille miehen olevan niin vanha ja kulunut että kompastelee ja on vaaraksi jo toisllekin työpaikalla. Ja niin kävi mies sai lähteä eläkkeelle vastoin omaa haluaan.

• Makriina ek

Jopas! Mahtaakohan nykypäivänä noin helpostii eläkepaperit irrota. Olen ymmärtänyt, että sairauseläkkeelle pääsy on kiven takana.
        Mutta sen muistan, että parikymmentä vuotta sitten taloudellisista ja tuotannollisista syistä pistettiin 55-vuotiaat taipaleelle ja työt jaettiin muille työntekijöille. Uusia työpaikkoja ei näillä keinoilla voinut saada, koska perusteenahan oli työn loppuminen.
        Eräs tuttavani oli potkittu tällä tavoin toimestaan, ja sitten hänet kutsuttiin aina pariksi kuukaudeksi pätkätöihin, kun työt olivat ruuhkautuneet niin ettei jäljelle jääneet selvinneet. Tilinpäätökset ja loma-ajat!

• katleija

Vielä 90-luvulla kun jäi eläkkeelle eläke laskettiin oliko se nyt kolmen viimeisen vuoden tienausten perusteella. Silloin oli kaikki kokemus- ja ikälisät plus yli- ja pyhätöitä kerätty tarkoituksella eläkettä nostamaan.

Eikös nyt laskutapa ole koko työura-ajalta, joka varmasti laskee eläkkeitä entiseen laskutapaan verrattuna.
      Toiseksi jos vanhuuseläkeikäraja nousee, monelle sairastelut ja työttömyys vähentävät tienstejä, kun joutuu peruspäivärahalle. Vähentäähän osa-aikaeläkekin vanhuuseläkettä.

• Tarkoitit varmaan viisi vuotta. Sitten, kun minä jäin eläkkeelle kymmenen vuotta sitten, se laskenta-aika oli 10v joista suurin ja pienin vuosipalkka poistettiin.
        Nykyään eläke lasketaan koko työuralta.

Minun mielestäni se 5 vuotta sorsi varsinkin saman työnantajan palveluksessa koko elämänsä olleita, koska usein ne viimeiset vuodet olivat niitä huonopalkkaisimpia varsinkin yksityisellä puolella. Jos vaihtoi työpaikkaa, niin silloin jokaisen työpaikan 5 viimeistä vuotta taltioitui eläkelaskuriin.

Nykyisellä systeemillä koko työura taltioituu eläkelaskuriin. Kärsijöitä ovat sitten kai ikuiset opiskelijat ja työtä vieroksuvat.

Meniköhän tämäkään oikein?

• Noinhan se menee.

Pientä tai pienehköä palkkaa "nauttineit" rangaistaan uskollisesti tehdystä arvokkaasta työstä.

Jostain ne suurten eläkkeiden miljoonat on otettava.

• Eläkkeiden laskentaperusteissa on ollut erilaisia käytäntöjä eri eläkevärjestelmissä. Tunnen vähän paremmin vain Eteran(entinen LEL) ja TEL järjestelmät, jotka tulivat voimaan 1962. Näin tältä ikäluokalta meni rekisteröimättä työtuloja ja teoreettinen "täysi eläke" tuli vasta - 39 syntyneille. Ei se menetys sentään kovin suuri tästä syystä täällä olevalle ikäluokalle ollut, meitä vanhemmille se rajummin kohdistui.

Näissä yllämainitsemissani järjestelmissä v. 1979 päätettiin laskea neljän viimeisen vuoden mukaan, joista huonoin ja paras jätettiin pois. Nythän on jo ollut pitkään, että huomioidaan koko työura eläkkeen perusteeksi. Kyllä ne viimeiset huonot vuodet eläkettä huventaa, olipa ne työttömyyttä, pätkätyötä, sairautta tai mistä tahansa syystä vähempituloista aikaa.

Mainitsenpa vielä, että sadan enimmän eläkettä saavan keskiarvo on lähes 20 000 e/kk. Kaikkien työeläkettä saavien ka. on alle 1500/e/kk.

• hevat

Minä ainakin olen nähnyt ,hyvin erityylisiä ihmisiä liikealalla. Uskoisin,kun kaikki ollaan
      elämän loppupuolella niin ollaan nähty ja sopeuduttava myös homoihin..Voin sanoa,
      että työkavereitakin homoja ollut ja tosi tunnollisia ja hyviä työkavereita...
      Olenko tyhmä,kun joku rumia homoista puhuu tulee niin ilkeä tunne minulle,että ajattelen aivoissani olisi luoja sinullekin lapsestasi homon tehdä... Kukaan ei ole valinnut sitä tietä,tulee jopa itsemurhia,kun eivät uskalla kaapista ulos tulla.

• texsanell1

On niitä kaappeja vaikka minkälaisia, ihan heinäytyrtit ja puulaudoitus hyllyissä muistuu mieleen. Niin krakeloitunutta pintaa kuin vanha (varmaan yli 100v ) kaappi jonka maalla vintillä näin.
      Kaapin puhtaat sisäpinnat oli kätevästi suunniteltu ja tehty! Liikkuvat puiset puolen metrin mittaiset pidikkeet saranoilla kaapin sisäseinästä, mahdollistivat ripustaa molemminpuolisiin puutappeihin ( joissa kärkiosa hieman korkeammalla, ettei liu'u) vaateparsia enemmänkin.
      Oli tuo taitava Homo sapiens vielä koristellutkin puukolla nätisti,...minä niitä ihailin kaupunkilaisena. Paksua lautaa oli hyllytkin toisella puolella, mutta ei siellä mitään homoja näkynyt, eikä liioin homettakaan edes omenien säilytyslootaan pöydällä ilmestynyt.

Ilmavia ja hyviä oli sen ajan hirsirakennukset, vinttikamarin sisäilmakin keväällä niin mieluisa.

• löytäjä.

Ennenkin on kirjoitettu puuta ja heinää. Ja puusta ja heinästä yhdessä ja erikseen. Ihan kiva ketju.

Tuo ynnämuu ei saisi piiloutua kahvipirttin, on niin hyviä kirjoituksia, yhteiskunnallisesti valveutuneita.

• löytäjä. kirjoitti:

Ennenkin on kirjoitettu puuta ja heinää. Ja puusta ja heinästä yhdessä ja erikseen. Ihan kiva ketju.

Tuo ynnämuu ei saisi piiloutua kahvipirttin, on niin hyviä kirjoituksia, yhteiskunnallisesti valveutuneita.

Minä kirjoitan mielelläni puuta heinää, tai vaikka puusta ja heinästä.Puutöistä, siis puiden kärräämisestä ja pinoamisesta pidän ja heinää tulee suurehkon piha-alueen ruohikosta mukavasti kateaineeksi kasveille.
        Jos tämä ei ole puuta heinää, niin mikä sitten:)

• anlis3 kirjoitti:

Minä kirjoitan mielelläni puuta heinää, tai vaikka puusta ja heinästä.Puutöistä, siis puiden kärräämisestä ja pinoamisesta pidän ja heinää tulee suurehkon piha-alueen ruohikosta mukavasti kateaineeksi kasveille.
        Jos tämä ei ole puuta heinää, niin mikä sitten:)

Minä ketjun aloittajana julistan sinut täten puuta heinän suurmestariksi ja merkiksi siitä saat ruiskukista tehdyn kukkakruunun päähäsi ja päreitä kainaloosi puun merkiksi.

• Ihanaa! Minä en ole koskaan ennen ollutkaan mestari, saatika sitten julistettu jopa suurmestariksi.
      Oivalsit taas hienosti; ruiskukat heinän symboolina ja päreet puun.
      Taidan osatakin käyttäytyä arvoni mukaisesti, ainakin mitä viimeksi mainittuun symboliikkaan tulee:-D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7616
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      81
      7104
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5314
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4825
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      243
      4373
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4346
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4285
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      4018
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      59
      3153
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48