Valkeakoskella Eerolassa toimi 100 megan laajakaista vuoden 2012 joulukuuhun asti tosi hyvin. Sen jälkeen ollut ongelmia. Alkaa pelittäämään kohtuullisesti, kun sammuttelee modeemia.
Tänään taas windows-päivitys jumittui, testasin nopeuden soneran omalla testillä, oli jotain 0,2 megaa. Vasta viiden tai kuuden sammutuskerran jälkeen sain nopeudeksi 3-5 megaa, jolla sain päivityksen tulemaan.
"aika hidasta, mutta elämä on"- voisi Sonera mainostaa!
Olen ollut pari kertaa yhteydessä Soneraan, ja alkaahan se sitten toimimaan kun muutaman kerran sammuttaa, löytyy kai sitten sellainen yhteys mikä toimii.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
100 megan kaapeli-laajakaista ei toimi
6
550
Vastaukset
- tässä vinkkejä
Minkä merkkinen modeemi sulla on? Jos se on Ciscon modeemi niin en ihmettele että ei toimi. Entä onko sulla tavanomainen data/TV t-haaroitin vai oletko hommannut kunnollisen haaroittimen? Suosittelen hommaamaan esim. Partcolta kunnollisen haaroittimen sekä vaihtamaan modeemin johonkin parempaan. Noista voi nyt aluksi lähteä liikkeelle. Jos nuo ei tepsi niin sit taloyhtiön laitteissa, rasioissa tai piuhoissakin voi olla jotain vikaa. Voit myös pyytää Soneralta asentajan käymään ja mittaamaan, ja pyydä että mittaa sun omalla modeemilla eikä jollain testimodeemilla niin saavat todellisen kuvan asiasta.
HUOM! Sonerapartio tulee varmaankin maanantaina lukemaan näitä viestejä joten koita kestää siihen asti, heiltä saat enemmän sitten apuja. Minä vaan tällainen tavallinen ihminen joka koittaa tässä autella omien kykyjeni mukaan. Morjens heikkih1,
tuo haaroittimen tarkistaminen on hyvä vinkki. Omassa taloudessani oli rasia saanut jonkinlaista osumaa, joten vaihdoin modeemin paikkaa toiseen huoneeseen niin lähti aivan eri tavalla toimimaan.
Sain käsityksen, että tuota on nyt jatkunut jo jonkin aikaa. Oletko vain sammuttanut modeemin vai irroittanut myös sekä virta- että kaapelijohdon puoleksi minuutiksi seinästä? Suosittelen tekemään tuon jälkimmäisen ja jos ongelma edelleen jatkuu niin teethän vikailmoituksen, jotta pääsisimme tutkimaan tarkemmin, mihin se vika oikein rajautuu.
Mukavaa tiistaita toivotellen,
Lauren@SoneraPartio- Heikkkih
Vika on joko talon vrkossa tai Soneran yhteydessä, erittäin todennäköisesti Soneralla, koska modeemin kun sammuttaa useamman kerran, löytyy "nopee linja".
Nyt olen käyttänyt nettä lähinnä viikonloppuisin, lähes aina jotain häikkiä. Pelottaa että kesken windowspäivityksen pysähtyy ja päivitys jumiuttaa koko koneen.
eiköhän niitä vikailmoituksiaole tehty taropeeksi, aika vaihtaa palveluntarjoajaa. Olemme saaneet tarjouksen TPO:lta taloyhtiölaajakaistasta, Sonera ei kuulemma sellaista tarjoa.
Heikki - on Sonerallakin
Heikkkih kirjoitti:
Vika on joko talon vrkossa tai Soneran yhteydessä, erittäin todennäköisesti Soneralla, koska modeemin kun sammuttaa useamman kerran, löytyy "nopee linja".
Nyt olen käyttänyt nettä lähinnä viikonloppuisin, lähes aina jotain häikkiä. Pelottaa että kesken windowspäivityksen pysähtyy ja päivitys jumiuttaa koko koneen.
eiköhän niitä vikailmoituksiaole tehty taropeeksi, aika vaihtaa palveluntarjoajaa. Olemme saaneet tarjouksen TPO:lta taloyhtiölaajakaistasta, Sonera ei kuulemma sellaista tarjoa.
HeikkiOn Sonerallakin taloyhtiölaajakaistoja..
Heikkkih kirjoitti:
Vika on joko talon vrkossa tai Soneran yhteydessä, erittäin todennäköisesti Soneralla, koska modeemin kun sammuttaa useamman kerran, löytyy "nopee linja".
Nyt olen käyttänyt nettä lähinnä viikonloppuisin, lähes aina jotain häikkiä. Pelottaa että kesken windowspäivityksen pysähtyy ja päivitys jumiuttaa koko koneen.
eiköhän niitä vikailmoituksiaole tehty taropeeksi, aika vaihtaa palveluntarjoajaa. Olemme saaneet tarjouksen TPO:lta taloyhtiölaajakaistasta, Sonera ei kuulemma sellaista tarjoa.
HeikkiMoi Heikki,
kerkeäisitkö kurkkaamaan tämän linkin takaa löytyvät ohjeet: http://bit.ly/WXCfXB . Onko näistä keinoista apuja ongelman selvittämiseen?
Olet siis ollut yhteydessä Vikapalveluumme tämän asian osalta aikaisemminkin. Joskus todellista juurisyytä ei löydy ensimmäisellä yhteydenotolla (liittymä saadaan kyllä toimivaksi tällä yhteydenotolla), jolloin uuden vikailmoituksen tekeminen vian uusiessa ja edellisen vikailmoituksen "data" tuo meille arvokasta tietoa ongelman ratkaisemiseksi.
Voit jättää vikailmoituksen myös palvelupyyntönä: http://bit.ly/12jy6QK. Palvelupyyntölomakkeella poissuljetaan kysymyksillä mahdollisia ongelmatekijöitä, joka taasen auttaa Vikapalveluamme pääsemään nopeammin ongelman ytimeen kiinni.
Taloyhtiölaajakaistoja on meilläkin tarjolla, taloyhtiö päättää tietenkin minkä tarjouksen hyväksyy. Netin kautta voitte jättää tarjouspyyntökyselyn meille, niin saatte tarjouksen vertailtavaksenne: http://bit.ly/x0UXSZ
Lauren@SoneraPartio
- dfrt56y
Ei nämä kaapeli-tv-netit toimi, parempi on ottaa netti puhelinpiuhoja pitkin, sitten pelaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162196
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010