Visual Studio / XNA

Peliala kinostaa

Elikkäs olen tieto- ja tietoliikenne tekniikan opiskelija ja kiinnostaisi lähteä koulun ja armeian jälkeen pelialalle opiskelemaan.
Isoveljen kaveri on pelialalla opiskelemassa ja totesi että kannattaa jos kiinnostusta on. Suositteli tuossa tuota XNAta ja puhui C#:sta.

Kysymys siis on, että mistä kannattaa aloittaa C#, XNA ja Visual Studion opiskelu? Ymmärtääkseni Visual Studio on tämä ohjelmointi alusta, jonka lisäkirjasto tämä XNA on?

Toinen kysymys: Mitä ohjelmia tarvitsen?

6

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfsdfsfsdf

Visual Studio on IDE (Integrated Development Environment) eli kehitysympäristö. Se sisältää tarvittavat editorit, ohjelmaprojektin hallinnan yms. Visual Studiosta on ilmainen express versio ladattavissa microsoftilta tosin se vaatii rekisteröinnin.
      http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/downloads

Tosin pelialalle meneminen ei automaattisesti tarkoita ohjelmoimista. Sillä saralla on niiiiiin paljon muutakin tekemistä..

• Peliala kiinnostaa

Tiedän. On suunnittelua, ohjelmointia, grafiikkaa, 3D hahmottamista, testaamista, vian etsintää yms, mutta minua kiinnostaa eniten tällä hetkellä ohjelman tekeminen.

Kiitos vastauksesta :)

• Peliala kiinnostaa

Latasin Microsoft XNA Game Studio 4.0:n, enkä nyt osaa päättää rupeanko käyttämään Visual Studio 2010 vai Visual C# 2010 Expressiä.

Kumpi näistä olisi monipuolisempi pelien tekemistä ajatellen?
      Minulla on käytössä Windows 7, ja olen ajatellut tehdä pelejä nimen omaan Windowsille.

• xooxoxoxox

Visual C# 2010 express on OSA visual studio 2010 expressiä. Pienempi määrä ladattavaa jne jos et aio käyttää vb.net yms muutoin kyse on ihan samasta tuotteesta.

Jos meinaat vakavasti alkaa koodaamaan niin tämän luokan tieto sun pitää opetella kyllä ihan itse hankkimaan :)

• ggdsggf
        xooxoxoxox kirjoitti:

Visual C# 2010 express on OSA visual studio 2010 expressiä. Pienempi määrä ladattavaa jne jos et aio käyttää vb.net yms muutoin kyse on ihan samasta tuotteesta.

Jos meinaat vakavasti alkaa koodaamaan niin tämän luokan tieto sun pitää opetella kyllä ihan itse hankkimaan :)

Helpoimmalla pääset varmaankin jos lataat "all in one" version ja asennat vain mitä tarvitset
        http://download.microsoft.com/download/1/E/5/1E5F1C0A-0D5B-426A-A603-1798B951DDAE/VS2010Express1.iso

• riuttala76

Niin mäkin nuorempana aattelin et ois kiva oppia kunnolla ohjelmoimaan. Mut nykyään oon aatellut et opettelemiseen menee vaan syyttä suotta ikä ja terveys, mitä turhaan kun melkein kaiken löytää jo valmiina ja vielä ilmaisohjelmina. Kaikki mitä kaipaan on jo valmiiksi tehty enkä ehdi läheskään kaikilla niillä sivuilla aikaa viettää jotka minua kiinnostavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5474
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2721
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2344
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1591
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1462
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1429
    Aihe