Avaan ja teen normaalin uuden asiakirjan, mutta tallennusvaiheessa muuttaa sen väkisin taulukoksi. On tehnyt niin eilen ja tänään, enkä tajua mistä on kyse. Tulostaessa tulostaa normaalisti asiakirjan, mutta kun lataan sen esim. sähköpostiin, ja avaan sieltä niin ruudulle pamahtaa karmea taulukko! En todellakaan halua lähettää opettajalle kuuden sivun kotitehtäviä taulukkomuodossa. Nämä tehtävät vieläpä korottaa/alentaa kurssin numeroa.
Mikä neuvoksi, olen jo moneen kertaan yrittänyt tallentaa uudelleen, ja kopioinut tekstin uudelleen uuteen asiakirjaan.... tallennusmuoto on rtf, että aukeaa wordillakin, tiedän että on huono, mutten muista muutakaan, ja tällä on ennenkin mennyt.
Tallentaa väkisin taulukoksi!?
3
118
Vastaukset
- zPP7ze
Luultavasti nimeltä mainitsematon postiohjelmasi yrittää tulkata tiedoston sisältöä.
Lähetä teoksesi PDF muodossa. Silloin vastaanottajalla näkyy aivan samanlaisena kuin sinullakin.- Aikuisopiskelija
Ei kuitenkaan niin, koska se tallentuu taulukkona jo tekovaiheessa muistitikulle. Sähköpostillani ei ole asian kanssa tekemistä, ja olen kyllä ennenkin tehnyt asiat juuri samalla tavoin ja kaikki on tominut ok.
Kun en pysty toistamaan virhettä, en pysty antamaan edes kummoisiakaan vihjeitä.
Itse kysymys oli sikseen epätarkasti kuvattu, että tarkennukset saattaisivat auttaa neuvojia.
1) Mikä versio ohjelmasta? Sen saa näkyviin Ohje-valikon alimmalta riviltä, tämäntapaisesta ikkunasta:
http://www.saunalahti.fi/rjaaskel/1/Menu/OOo/Tunnistus.gif
2) Mikä on tiedostopääte tallennuksen jälkeen ja mikä sen tarkoitus oli olla? Siis onko .csv, .odf, .doc tai joku muu?
3) Mihin sovellukseen taulukko avautuu? Lähinnä siis Calc tai Writer, eli onko se laskentataulukko vai tekstitaulukko.
4) Mikä on käyttöjärjestelmänä?
Hätäinen ohje:
Tallenna PDF:ksi (Tiedosto - Vie PDF:ksi jne). Tämä kannattanee tehdä testimielessä muutenkin. Jos avautuvassas PDF:ssä on taulukko, niin silloin se on jotenkin piilossa jo siinä alkuperäisessä asiakirjassakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738