puulattia

tt43t3t3

Mkä on syy siihen että puulattiat on niin paksuja? Onko olemassa ohuempia...vaikkapa 10mm puulattiaa (umpipuuta) tai voisikohan sellaista teetättää? Mahtaisiko toimia? Tiedättekö sahoja jotka tekevät sellaista mitä asiakas pyytää järkevällä hinnalla?

5

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56548 mm

Kyllähän puuta saa vaikka 8mm...esim parketit (mosaiikki,sauva ym.) Puun paksuus riippuu käyttökohteesta. Esim kantavan lattian on oltava vähintään 22mm/jako 600mm kun taas uiva voi olla 6mm...... Kyllä sahat teettävät mitä pyydät,kannattaa vaan miettiä onko se taloudellisesti järkevää...

• gg343

Ok...eli siis olen luullut että tuollaisen ohuen käyttämisessä on jokin tekninen este. Eikö se "tekeminen" ole samanhintaista tekeepä 10mm, 22mm, 50mm...mutta paksummassa on enemmän puuta jolloin sen tavaran pitäisi maksaa enemmän...
        Vai miten se menee. Mitä luulisit tulevan hinnaksi jos teetättäisi 120m2 tuollaista 10mm lattialautaa? Vai voiko sitä edes arvata?

• Parkettimiäs
        gg343 kirjoitti:

Ok...eli siis olen luullut että tuollaisen ohuen käyttämisessä on jokin tekninen este. Eikö se "tekeminen" ole samanhintaista tekeepä 10mm, 22mm, 50mm...mutta paksummassa on enemmän puuta jolloin sen tavaran pitäisi maksaa enemmän...
        Vai miten se menee. Mitä luulisit tulevan hinnaksi jos teetättäisi 120m2 tuollaista 10mm lattialautaa? Vai voiko sitä edes arvata?

Ohutsauvaparketti on 10mm paksua.Liimataan suoraan vaneriin tai betoniin.

• 5555

Ja unohtui siis kokonaan että betonin päälle ja kelluvana...ei liimalla.

• 56548

Varmaa hintaa on vaikea sanoa mutta kun tuo normi lauta 28mm maksaa n. 1,8€/jm niin pitäishän ohuemman olla halvempaa... Pyydä joltakin sahalta tarjousta.
      Tuo 10mm on sen verran rimpulaa että kantavakshan sitä ei voi tehdä. Siis joko liimata alustaan tai tehdä uivaks. Toisena vaihtoehtona (mikäli haluat siis lankkulattian näköisen lattian) niin voit toki laittaa mäntylautaparkettia. Tuolloin parketin paksuus 14mm josta n 3-4mm viilua. Uskon että pidemmän päälle tämä voi olla varmempi ratkaisu kun laittaa pitkää lankkua betonin päälle....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7392
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2816
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2334
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37