Omaakin vastuuta pitäisi olla.

Jyväskylässä meni lapsi väärälle äidille ja äiti syyttää sairaalaa.
Ihan oikein, mutta miksi hän ei tarkastanut sitä ranneketta siellä sairaalassa?

Meillä autoilijoilla on tavan takaa tuo sama ongelma, kun haetaan autojamme huollosta. Samanlaisia ja värisiä biilejä saattaa olla parkkipaikalla useita, emmekä me mene kokeilemaan avaimiamme jokaiseen, vaan katsotaan reskisterikilpiä, ennen kuin käytämme avaintamme.

20

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • texsanell1

Niin, tuo on tietenkin harvinaista,,,ehkä kaikki äiditkään ei vielä tajua lapsensa ulkonäköä heti, riippuen toimenpiteistä synnytyksen aikana.
      Itse olen tunnistanut kaikkien 3 vauvani ulkonäön, saadessani heidät imetettäväkseni. Onhan vauva ollut äidin vieressä heti syntymän jälkeen.

Ilmeisesti tuo julkisuus nyt tekee nuoret äidit tarkkaaviksi!

• kaikki

me vauvamme on tunnistettu, tarviiko sitä nyt täällä mainostaa.

• ??????

Mikä ihmeen julkisuus????

Aikoinaan äidit olivat sairaalassa viikkokausia, nyt pari päivää.

Meinaatko, että päästäkseen lehtiin joku vaihdattaa lapsiaan?
        .

• huomioija

Mitä mainostamista on luonnollisessa synnytyksessä, kuin tunnistamisessakaan?
      Pointtihan edellisellä oli, että *toimenpiteistä* riippuen, saattaa äidin huomiokyky olla alentunut!

• alfhildintytär

Eikö hoitohenkilöstöltä enää vaadita alkeellistakaan osaamista = lukutaito. Koskaan ei voi olla niin kiirettä, ettei ehdi käyttää muutamaa sekuntia rannekkeen lukemiseen.
      Ja se on hoitohenkilöstön velvollisuus.

Äitihän tämänkin asian vihdoin sai korjattua.

• susm.

Ei tullut sekaannusta entisaikaan, eiköhän 70-80 vuotta sitten synnytty saunassa,ainakin maaseudulla.
      Eikä oo viikkotolokulla kettään makkuutettu koskaan sairaalassa, jos ei mitään komplikaatioita ollu tullunna synnytyksessä tai jälkeen.

• vertailukelpoisuus

No, missä leikkauksessa olet käynyt ennen auton noutamista? Mitä lääkettä sinut on pumpattu täyteen?
      Synnyttänyttähän ei lasketa sairaalasta vauvoineen ulos ilman, että on noutaja mukana eli äitiä ei katsota ajokelpoiseksi.

• Autokorjaamon laskun

maksu vastaa kyllä shokeerausvaikutukseltaan leikkausta sairaalassa.

• ´´´´
        Autokorjaamon laskun kirjoitti:

maksu vastaa kyllä shokeerausvaikutukseltaan leikkausta sairaalassa.

Kannattaa siis ottaa mukaan saattaja??

• susm.

Mistä mie nyt oon autoo käyny noutamassa....ja pumpattu täyteen, sallitaanko ees pien hymy.. Mutta sen sanon, että maailman normaalein asia on synnytys, normaalikuntoisella naisella, ei se mikkään sairaus oo.

• vertailukelpoisuus
        susm. kirjoitti:

Mistä mie nyt oon autoo käyny noutamassa....ja pumpattu täyteen, sallitaanko ees pien hymy.. Mutta sen sanon, että maailman normaalein asia on synnytys, normaalikuntoisella naisella, ei se mikkään sairaus oo.

Naapurin normaalikuntoinen nuori nainen kuoli synnytykseen joku vuosi sitten.

• |||
        vertailukelpoisuus kirjoitti:

Naapurin normaalikuntoinen nuori nainen kuoli synnytykseen joku vuosi sitten.

Siksipä ihmetyttää muotiasiana kotisynnytys.

• Puoli vuosisataa

Lapsella ei ole tuntolevyä kaulassaan syntymän hetkellä. Vaikea on arvata, että lapsi ei ole oma, kun hänet tuodaan kainaloon ensi kertaa.
      Ainakin aikaisemmin vauvat oli aluksi paketoitu kuin toukat, joten oli mahdotonta kaivella esiin rannekkeet ja tarkistaa nimi.
      Miten tänä päivänä?
      Minulla on hiukan vanhentuneet tiedot.

• sekoilla ei saa

mun vauvat pantiin heti synnytyksen hetkellä verisenä ja märkänä mun syliin paljasta ihoani vasten,
      synnytyksistä on yli viisikymmentävuotta, kaikki elossa ja kaikki yli viisikymppisiä, komeasti lähestyvät eläkeikää jo kaikki vaikka ovatki työelämässä vielä,
      omiksi olen kaikki tunnistanu aikoinaan,
      vieläki tunnistan vaikka yhteys niihin on nykään jo heikkoa.
      kamala juttu oli vauvan vaihtuminen, ei voi hyväksyä tommosta hutilointia,
      nykyään ihmiset vaikuttavat olevan hutiloivia, eivät niin tarkkoja työssään kuin ennen meidät opettettiin ahkeruuteen, tunollisuuteen ja tarkuuteen,
      onko nyky kouluissa jotain jäänyt ihmisille opettamatta?

• kohtuullisuutta

Aivan marginaalitpaus, sekö romuttaa nyt hoitajien maineen ja koulun vika tierysti, kyllä on yksinkertaista puhetta. Ei kiinnosta kenenkään synnytyskeetomuksetkaan.

• hevat

OTTIVAT Salkkareista mallia.Joko ymmärrätte meillä ei ole omaa järkee se on otettava malli jostain.

• koettu on

Neljäkymmentä vuotta sitten, ei maan johtavassa naistentautien ja synnytysklinikalla saanut vielä vauvaa suoraan märkänä syliinsä, saati sitten 50 v. sitten.

• vauvat oli ihania,,

koettu on,

no sinä olet ollu jossain muussa sairaalassa synnyttämässä,

ensimmäin tuli sinisenä ulos, se ei päässy kuin vasta elvytyksen jälkeen syliin, kaksi muuta annettiin ihansti huutavan verisenä hetkeksi syliin
        rinnan päälle, OLI se ihana tunne,

• Vahinko on vahinko,

mutta ei anteeksipyyntö vapauta vastuusta.
      Mitenkäs, jos autoilijakin saisi vahingossa tekemänsä töppäilyt oanteeksi?

• u,m ****

59 vuotta siitten kun olin Ensimmäistäni synnyttämässä , oli vieraslapsi tulossa minulle rintaa saamaan --huomasin heti että hän ei ollut omani . hoitaja kyllä otti vauvan kiireenvilkkaa pois . - Omani oli kovin laihempikin poika joka painoi 3 kg 800g

Tyttö olikin toisennäkönenkin 4 kg 100 g joka kyllä oli samasta isästä --ei ne vauvat aina ole samannäkösiä syntyessään ,vaikka ovatkin sisaruksia.

Ei tampereen mariankadun synnytyslaitoksessa ainakaan lasta annettu ,ennenkun oli pesty ja puettu ., sain siellä molemmat .
        Sitten tulikin yliopistollinen keskusairaala .Mutta ehkä oltiin jo opittu ehkäsy siihenmennessä :=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6415
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      655
      2709
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1229
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1155
    5. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      85
      1144
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      60
      1098
    7. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      281
      1083
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1080
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      70