Olen 25-vuotias ja asun avovaimoni luona hänen omistamassaan asunnossa.
Työsuhteeni loppuu kesällä ja tarkoituksenani olisi alkaa syksyllä opiskelemaan.
Maksan vuokraa avovaimolleni. Omistan itse myös asunnon, mitä pidän vuokralla ja saan siitä tuloa.
Nyt kun opiskelut alkaa tulla ajankohtaiseksi olen alkanut miettimään saanko mitään tukia/kuinka paljon? Olen joskus kuullut sanottavan, että omistusasunnon omistaja ei saa mitään tukia?
Jännittää aloittaa opinnot, sillä jo nyt säännöllistä palkkaa nauttivana on aika tiukkaa taloudellisesti, enkä verotuksen takia tunnu jäävän oikein voitollekaan omista vuokratuloistani.
Neuvokaahan viisaammat!
Olenko oikeutettu mihinkään tukiin?
kröööh
1
146
Vastaukset
- ....
Opintotuen asumislisää ei voi saada omistusasuntoon (omaan tai puolison omistamaan). Muita opintotuen osia voi kyllä saada eli opintoraha ja laina eivät ole riippuvaisia noista asumisjärjestelyistä.
Yleinen asumistuki voi olla vaihtoehto pienituloiselle. Sitä voi saada omistusasuntoonkin, mutta sitä teidän pitäisi sitten hakea yhdessä ja tulonne lasketaan yhteisiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573735
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652601- 642498
- 522403
- 402349
- 162296