Yksityinen koulu & tuet

Missy

Heippa,

Harkitsen hakemista yksityiseen kosmetologikouluun. Olen 19-vuotias nuori nainen. Kysymykseni yksinkertaisuudessaan: millä elää jos opiskelee yksityisessä oppilaitoksessa? Kelalta ei ilmeisesti tule tukia?
Käyn tällä hetkellä vakituisessa työssä, mutta haluaisin vaihtaa kokonaan paikkakuntaa samalla kun lähden opiskelemaan.. Onko töiden tekeminen opiskelun ohella ainoa keino elää samalla kun opiskelee? Olen laskeskellut, että en eläisi pelkillä viikonloppu töillä.. Joten joutuisin käymään päivät koulussa, illat töissä ja pelkään että se käy liian rankaksi, ainakin jos kaksi vuotta on sellaista ilman lomia...

1

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain tietoa

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/250712095221MI?opendocument

"Kela maksaa yleensä opintotukea vain julkisissa oppilaitoksissa suoritettaviin opintoihin. Nämä oppilaitokset ovat viranomaisten valvonnassa tai valtio tukee niiden toimintaa. Yksityinen oppilaitos voi kuitenkin hakea Kelalta rinnastamista julkiseen oppilaitokseen, jos se toimii Suomessa ja sen antama koulutus vastaa tasoltaan julkisten oppilaitosten koulutusta. Tällöin sen opiskelijat voivat hakea opintotukea. Lukukausimaksuihin Kela ei myönnä avustuksia.

Opiskelija voi tarkistaa koulunsa opintotukioikeuden kysymällä sitä kyseisestä oppilaitoksesta."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51