60-70luvun cadillac

Haaveissa 6olukunen

Miksi cadilacit 60-70luvulta yleensä melko edullisia? Avojakin 7-8tonniin? Vastaavat moparit tai chevyt melkeinpä kalliimpia? varaosien hinta ja cadilacin korjaamisen vaikeusko tiputtaa hintaa vai mikä ihme tiputtaa maanteiden kunkun hintaa? Uutena kuitenkin ihan eri hintasia olleet kun esim vastaavan ikäinen impala tai newport.

65 tai vanhemmat sitten hyvinkin kalliita.

13

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OHoo.

      Cadillacit ovat ns. varakkaamman väestön autoja, siis valmistettu alunperin aikuisille autoilijoille, kun halvemmat moparit ovat pääasiassa nulikoiden rasseja.

      • vanhukset

        Ovat varmaan olleet 50v sitten kalliita isoisän aikaan.
        Tänäpäivänä ne ovat nulikoiden lauluautoja ja alkavat olla mustiksi tervattuja.


    • ?????????

      "Vastaavat moparit tai chevyt melkeinpä kalliimpia?"

      Mitä tarkoittaa melkeinpä kalliimpi?
      Tarkoittaako se vähän halvempaa, samanhintaista vai kalliimpaa?

    • markkinavoimat

      Markkinat ja kiinnostavuus määrää hinnan. 70-luvulla tuli etuveto Cadillaceja, se ei nappaa.. muotoilu ei ainakaan omaa silmää miellytä v.1960 jälkeen.
      Mutta voihan sanoa omistavansa suurimman tuotantomoottorin , jos 8.2 litrasella ajelee.
      Mukavat kyydithän on kunnossa olevissa, mutta kulutus ja vakuutusmaksut korkeita, ellei ole museorekisterissä.

      • ????????????

        Etuveto Cadillacit tuli 60-luvulla.


    • Caddy 71

      Caddyyn maksaa jonkinmoinen moottori tonnin pari kun chevyyn voi pistää aina sen piilofarkun 200euron 305mosan. Kaveri pisti etupäätä uusiksi vanhasta caddystä ja kyllä siihen meni tonni tai yli rahaa. Eikä tullut mitään erikoista osaa.

      Ajofiilis aika levollinen ja kiireetön mutta ei mitään erikosen näköisiä nuo 70lukuset muuten

    • EX-Caddy 65

      Pisti oikein miettiin et miksi katilakit onkin niin halpoja kun ovat. En kyllä oikein keksi mitään.
      Ehkä turhan vaikeita tavalliselle tallaajalle korjata????
      Alipaine ja sähköhässäkkää 70luvulla jo aika paljon..
      Laski ainakin piilofarkun hintoja aikanaan totaalisesti(ei oikein hyvä vertauskohta)

      • 1966ServiceManual

        Kyllä ne on kuule yhtä helppoja korjata kuin Chevy tai Olds. Samaa GM tuotantoa ja monet osatkin käyvät päikkäin keskenään.
        Service Manual raamattu vain käteen ja korjaamaan. Sen parempaa korjausmanuaalia ei olekaan kuin jenkkien korjaamokäsikirjat. Niiden avulla pystyi tummaihoinenkin auton korjaamaan, niin pystyy myös valkolainen korjauksen suorittamaan!


    • Skodillak

      Osta 2000luvun Skodillak maksaa kyllä vähän enemmän mutta on kyllä hintansa väärti.

    • koko rahalla

      Ollaan mielissämme ja pidetään niistä huolta mitä on jäljellä.

    • Pitkä juttu

      No tuota,tuo on vähän tulkinnanvaraista ja tapauskohtaistakin koska huonokuntoisen puutteellisen Cadillacin kunnostaminen entisöimällä loistoonsa on hirmukallista,osat hakusassa ja valmistusmäärät pieniä johonkin Chevyyn verrattuna mikä tarkoittaa että Cadillacin ja muiden GM kansanmallien osat eivät yleensä sovi toisiinsa ehkä joitain yleis AC Delco sähkö,jarru,nippeli jne osia lukuunottamatta.
      Huippukuntoiset ovat kyllä jo suht arvokkaita,paitsi mikäli asuisi Jenkeissä ja selaisi ebaytä ynnä hakisi trailerilla/ajaen/rahtifirman kautta ilman mitään laivauskuluja,etukäteismaksuja ym tsekkausongelmia.
      Löytöjä tekee vielä alkuperäisomistajilta,vaan kyllä niidenkin hinnannousu tulee pian!
      Vanhat Caddyt,jopa ne -61-62,ovat jo nousukiidossa 2dht/avoina.
      4 oviset mallit/jopa limot, ovat halpoja,vm riippumatta jopa 50-luvulta mikäli vertaa vähempioviseen ja varaosa-autoja enempikin valitettavasti.
      Nämä 70-luvun Cadillacit kuten muutkin jenkkiautot on kuorrutettu niin vahvasti letkuilla-putkilla-johdoilla ym saastehärpäkkeillä että kaasutinkin kuin piikkisika eikä toimineen edes uutena kiitettävästi,mitä sitten vanhoina ja ovat tosi hankalia ylläpideltäviä entisöintimielessä kun tietotaito sitä sun tätä ja koneet hukutettu niiden alle piiloon eli peruskone voi olla toki hyvä mikäli olisi vielä 60-lukuinen saastevapaa versio.
      Cadillacin koneenosat ovat vain Cadillaciin sopivia ja siis valmistusmäärät pieniä,hinnat korkeita jos vertaa johonkin 350cid GM koneeseen.
      Asiaa on vaikea selventää,mutta mikäli istahdat esim avo/umpi Eldoradoon ja katselet kaikkia hienoja pintamateriaaleja,sähköherkkuja automaatti-ilmastoinnista,sähköpenkkeihin-laseihin-kattoon/kattoluukkuun,sähköpeileihin(myös taustapeilin himmennys),autom valonvaihdin,vak nop säädin,tilttiratti,sähkölukot,autom vaihteisto aina ja jopa kullattuja maskia jne jne ymmärrät lukemattomien listojen,krominippeleiden ,massiivisten kromipuskureiden jne keskellä miksi niitä on niin kallis entisöidä kun "tonnilla ei saa mitään".
      Nämä ovat tosirikkaiden autoja kaikinpuolin kuten Lincolnit ja Imperialit jne.
      Täällä johtajatasoon riitti Impala,Newport ja kaikista varakkaimmille Electra,New Yorker tai Caprice.

    • grewgwergrwe

      Cadillac teki nykyisen kysynnän mukaan haluttavimmat autonsa 50-luvulla, siinä yksi syy. Etuvetoisuus tuskin on ongelma muutamia puristeja lukuunottamatta, koska Cadillacit ovat tehty kiireetöntä liikkumista varten (olkoonkin että ei-saastemoottorilla varustetuissa malleissa suorituskyky eteenpäin ajettaessa onkin kohtuullinen).

      Toki sillä on oma vaikutuksensa, että täydellistä entisöintitasoa tavoiteltaessa pintamateriaalit ovat monesti sellaisia ettei metritavarasta saa aikaan mitenkään näköistä.

    • Hattu pois

      Ei ihan täydellistäkään entisöintiä tarvi toki tavoitella huomatakseen että Cadillacin osat on "kullan"arvoisia ihan moottorinosista alkaen,puhumattakaan listoista,merkeistä,nippeleistä ja yleensäkkin otten kiiltävästä tavarasta.
      Pääsääntö on :mitä vanhempi vm,sitä kalliimpaa ja ymmärrettäväähän tuo on kun romumies on korjannut satoa ahkerasti vuosien varrella ruosteen kera...
      Sisustan verhoilut monesti nahkaa ja oli mitä oli niin penkkien ovien verhoilu todella kallista jos orkkista tyyliä etsii.
      Näin lähes 50 vuotiaan harrastajan näkökulmasta koko merkki on kokenut inflaation ja nykyomistajat ei yksinkertaisesti ymmärrä miten hienolla haluttavalla status-symbolilla ajavat oli vm mikä tahansa jos puhutaan näistä 50-60 ja 70-lukuisistakin.
      Suomessa koko merkin näkeminen 80-luvullakin oli senverta harras kokemus että hattu oli otettava päästä eikä voinut uneksiakkaan joskus omistavansa Cadillacia kun niitä ei ollut mitä ostaa ja jos oli niin maksoi tajuttomasti oli vm tai korimalli kunto mitä oli!
      Nämä loistoautot Cadillac,Lincoln,Imperial,New Yorker,Electra jne ansaitsevat arvoisensa kuskin eikä mitään lippis nenänkaivajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe