Mikä ihmeen kiljukaula lensi yöllä

aika outoa

taloni päältä Paimiossa. Heräsin ääneen yöllä kahdelta. Se kuulosti ikäänkuin porsaan kiljaisuilta ja röhkinältä. Pimeä kun oli , mitään en nähnyt kuitenkaan. Avasin tuuletusikkunan ja ääni koko ajan vaimeni, kunnes hävisi. Se oli jotenkin kammottavaa kuin jotain elukkaa olisi tapettu ja se huusi ja kiljui viimeisiään ja lopulta vielä korisi. Aamulla katsoin ulkoakin, muttei mitään jälkiäkään näkynyt, jos vaikka kettu olisi napannut rotan tai jäniksen niskasta kiinni tai susi syönyt kissan elävältään.

4

175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedä häntä

Puutarhasta löytyi yhden marjapensaan läheltä lumihangesta painanne, joka oli aikuisen rotan kokoinen. Sen kahta puolen oli ison linnun siiveniskuista jääneet jäljet. Silti ihmettelen, jaksaako rotta huutaa niin lujaa, jos pöllö esim. nappaa kynsillään sen niskasta kiinni ja vie mennessään. Pakkastakin oli n. 25 astetta, joten lämpimikseen ehkä äänteli.

• sitä se on

Pellolta löytyi myös lumihangesta kohta, jossa jänikset ja ketut olivat ilmeisesti menneet piirileikkiä, kun n. viiden neliömetrin alueella oli tassuteltu niin paljon, ettei koskematonta kohtaa löytynyt.

• pöllöille purtavaa
        sitä se on kirjoitti:

Pellolta löytyi myös lumihangesta kohta, jossa jänikset ja ketut olivat ilmeisesti menneet piirileikkiä, kun n. viiden neliömetrin alueella oli tassuteltu niin paljon, ettei koskematonta kohtaa löytynyt.

Pöllöille ei nyt tahdo löytyä riittävästi ruokaa.Siksi ne tulevat asutusten lähelle, koska tietävät, että rotat siellä asuvat.
        http://yle.fi/uutiset/pollot_riutuvat_myyrakadon_takia/6533908

• hantta52

Minulle tuli mieleen joko kettu tai ilves keväthuumassa, kiima-aika kun niilä nyt molemmilla on. Kumpaakin olen kevättalven öinä kuullut ja se on aikamoista kuultavaa. Mutta ne eivät tietysti talon yli lentele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7306
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2269
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37