Valmistalopaketteihin kuuluu yleensä 30 cm harkkoperustus, tämä ei taida riittää mihinkään puutaloon. Onko kokemuksia jos jättää perustuksen pois niin paljon saa alennusta?
Tai vaihtoehtoisesti onko kokemuksia ns. täystoimituksesta eli talopaketin toimittaja tekee "oikeat" perustukset putkikaivantoineen ym. ? Jos niin mikä toimittaja ja olisiko kustannusarviota?
Itse kallistumassa että teettää itse kunnon perustukset jollaon firmalla ja talopakettitoimittaja voisi sitten tuoda tönön siihen päälle.
Talo ja perustus samasta paikasta
3
189
Vastaukset
- Vasta rakentanut
Empä tiedä mitään " putkikaivannoista" mutta itse rakensin vasta Muurametalon jonka pakettiin kuului paikalleen valettu oikea perusmuuri.
Porukka tuli ja rakensi tekemälleni sorapatjalle vaneripaloista muotin ja raudoitti sen, vastaava mestari tarkisti että kaikki oli ok jonka jälkeen tuli betoni autot ja muuri oli valmis. Muurin korkeus yllätti sinällään koskapa oli melkein 70 cm ( rossipohjan ryömintä tila on 80 cm). Hyvää siinä on se ettei ainakaan jalat talolla kastu vaikka vähän maasto tulviskin.- ja sitten se
tulviva kosteus siellä ryömintätilassasi höyrystyy ja tiivistyy muurametalosi vanerirakenteiseen alapohjaan. Näitä esimerkkejä on paljon.
- vasta rakentanut
Toki se oli vain esimerkki, minun taloni on mäen päällä jonne ei oikeasti tulva kyllä yllä edes vuoden monsuunisateellakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 467635
- 334213
- 573715
- 503190
- 172876
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652561- 542398
- 512388
- 402339
- 162286