Olen menossa sukuloimaan Philadelphian kupeeseen toukokuun lopussa ja tiedä tullilomakkeessa pitää ilmoittaa tavarat jotka viet lahjoina, eli jotka jäävät Usaan sinun sieltä poistuttua. Onko joku tullannut viemiset ja mitä niistä joutui pulittamaan? Meinasin viedä sallittuja ruokia ja ehkä kaitaliinan tms. Tavaroiden arvo ei ole kovin korkea, mutta mietin vain meneekö tullauksessa tuhottomasti aikaa ja mikä on kiinnijäämisen riski tai kannattaako edes yrittää lähteä pelleilemään tämän asian kanssa.
Viemisten tullaus Jenkkeihin mennessä?
5
197
Vastaukset
- rapakon takainen
Mainitsemasi tuliaiset eivät sen kummempaa tullausta kaipaa, listaat ne vain koneessa annetulle tullikupongille. En muista hintarajaa tuliaisille, mutta tuskinpa ylität sen liinalla ja ruoilla. Voit tarkistaa hintarajan netiltä.
Kaitaliina ei tulllia kiinnosta, mutta ruoat kylläkin, joten varmista, että ne ovat todellakin sallittuja. Itse tuon usein suklaata, joskus leipää eikä ikinä ole ollut ongelmia.
Tullissa menet samassa jonossa muiden mukana ja ojennat kuponkisi virkailijalle passin kanssa. Joskus lähettävät tarkempaan tarkastukseen, mutta siinäkään ei mene yleensä muutamaa minuuttia pidempään.
Hyvää matkaa. - Vinkkivitonen
Tai sanot, että ovat omaan käyttöön eli eväitä matkallesi. Ei niitä kukaan sitten tarkista, kun vaan ovat sallittuja elintarvikkeita. Eriasia on jos tuot jotain todella kallista.
- hoomoilanen4
mä vein kerran Nykiin purkkihirven lihaa ja ei ois pitänyt..
Lädy tullivirkailija tenttasi purkkien sisältöä ja ei siihen mun kielitaito riittänyt joten säälistä lädy vapautti minut ja nakkasi purkit roskiin..hyvä minä..heh!!- 1077
Onko isokin elain tuo purkkihirvi?
- usa matkailija
Tyttöystävälläni oli jäänyt lentokoneessa välipalana saatu banaani reppuun ja koira bongasi kyllä hyvin banaanin siinä matkalaukkuhihnojen luona. No, roskiin meni se banaani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178103Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996349Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743673- 702390
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee382386- 392173
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222166Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962014- 831877
- 481575