Olen määräaikaisessa muutaman kuukauden työsuhteessa erään vuokrafirman kautta. Viimeisimmässä palkkakuitissa tuli eteen kohta, jota en ymmärrä.. Eli siinä oli tekemäni työtunnit, ja niistä maksettu palkka, mikä oli ok. Sitten seuraavalla rivillä merkintä " 5h joustotunteihin", joista ei siis ollut maksettu palkkaa. Mitä nämä joustotunnit käytännössä tarkoittavat, ja saanhan minä siis joskus niistä palkkaa? Ja olen siis tuntipalkalla töissä.
Palkkakuitti, joustotunnit?
selvennystä?
1
1533
Vastaukset
- Vapaata......
Yleensä joustotunnit perustuu sopimukseen, että jos on vaikkapa puoli tunita yli normaalin työajan, niin siitä saa sen puoli tuntia vapaata, eli ei makseta rahana, vaan vapaana.
Monella työpaikalla on tälläinen käytäntö, mutta siitä pitää siis aina sopia erikseen. Ei henkilökohtaisesti, vaan työpaikan sisällä.
Eli sinä voit pitää 5 tuntia vapaata palkallisena. Tietenkin etukäteen sopien esimiehesi kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447276
- 324038
- 573565
- 483082
- 172786
- 372258
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482246- 432228
- 162226
- 482209