liikaa kysymyksiä.

hinsrm

Terve! Mulla on ihan liikaa kysymyksiä rauhanturvaamisesta ja haluaisin vaan imeä itseeni kaiken sen tiedon mitä irti saan. Ensimmäisenä kysymyksenä ; tulevaisuudessa minua kiinnostaisi pyrkiä rauhanturvaajaksi, niin mikä aselaji/joukko-osasto on intissä paras mahdollinen, jos EI hae suoraan valmiusjoukkoihin? Puolustuvoimien sivuilla lukee,ettei hakijalla saisi olla kroonista ihottumaa tai allergiaa, onko tämä este vai kenties vain hidaste?
Mitä asioita kannattaa treenata sitä tilaisuutta varten, että joskus mahdollisesti pääsisi valmiusjoukkoihin? Kiitos ja kumarrus jo etukäteen!

2

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VanhaFasu

Siviiliammatilla on enemmän merkitystä kuin aselajilla jos et valmiusjoukossa suorita asepalvelusta. Perusjääkärin hommiin et kummempaa koulutusta tarvitse, mutta niihin on hakijoita yllinkyllin. Jokin erikoisaselajikoulutus on kyllä jonkinlainen etu hakiessa, esim. viesti, kuljetus jne. Jos hakuohjeissa sanotaan, että moiset ihottumat tai allergiat ovat este pääsylle, niin kyllä se sitten on niin. Lenkkeilyä kannattaa harrastaa, että saa Cooperin-testin läpi. Tosin se on nyt niin alhainen, että pitäisi onnistua normaalin 20-30 vuotiaan kunnolla, jos et nyt ihan rapakuntoinen ole.

• hinsrm

kiitos älyttömästi! Siviiliammatti olis yhdistelmäajoneuvonkuljettaja, joten siitäkin sit jotain hyötyä! mutta nyt esteenä taitaakin olla atooppinen iho..

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7625
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3705
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2551
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51