Audin vaarallinen mutteriohjaus

Jatketaan bimmerillä

Olin aikeissa vaihtaa nykyisen F10 Bemarini uuteen A6 Audiin. Onneksi satuin lukemaan uteliaisuuttani Vagarenaa ja huomasin linkin mukaisen viestiketjun. No, säästyipähän onneksi tältäkin harmilta ja päätin jatkaa BMW: n leirissä.

Pahinta vain milestäni on, että jälleenmyyntiarvon romahduksen pelossa tätäkin vaarallista vikaa halutaan Suomessa salailla. Lue ja hämmästy http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.360

Vika koskee kesän 2012 jälkeen käyttöönotettuja Audi A4, A5, A6 ja Q5 -malleja, joissa on sähkömekaaninen ohjaustehostus.

18

1472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuus esiin

      Höpön höpö. Tästä selviää viasta.

      • jjilöskkkööö
        Totuus esiin kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/autot/2013040516864778_au.shtml

        ja maahantuoja valehtelee vastauksessaan, että tehtaalla on korjaustapa löydetty. Paskan marjat sanon mä, eilen viimeksi kysyttäessä vastattiin, että asia on avoin, mutta voidaan alkaa tehtaan kiellosta huolimatta vaihtamaan osia. Taidan alkaa vaatimaan kaupan purkamista.


      • Totuus esiin
        jjilöskkkööö kirjoitti:

        ja maahantuoja valehtelee vastauksessaan, että tehtaalla on korjaustapa löydetty. Paskan marjat sanon mä, eilen viimeksi kysyttäessä vastattiin, että asia on avoin, mutta voidaan alkaa tehtaan kiellosta huolimatta vaihtamaan osia. Taidan alkaa vaatimaan kaupan purkamista.

        Ja mitähän osia ohjelmointivikaan vaihdetaan. Kun noita juttuja keksii, voisi asiasta jotain tajutakin.


      • jjilöskkkööö
        Totuus esiin kirjoitti:

        Ja mitähän osia ohjelmointivikaan vaihdetaan. Kun noita juttuja keksii, voisi asiasta jotain tajutakin.

        Luulenpa, että ei ole pelkkä softavika, koska hammastankoahan tuohon ehdotettiin vaihdettavaksi, softapäivitys tehtiin 5 viikkoa sitten, mutta ongelma säilyi. Joten ihan turha alkaa pätemään, tiedän mistä puhun, kun omassa A6: ssa on tuo ongelma.


      • Totuus esiin
        jjilöskkkööö kirjoitti:

        Luulenpa, että ei ole pelkkä softavika, koska hammastankoahan tuohon ehdotettiin vaihdettavaksi, softapäivitys tehtiin 5 viikkoa sitten, mutta ongelma säilyi. Joten ihan turha alkaa pätemään, tiedän mistä puhun, kun omassa A6: ssa on tuo ongelma.

        Niin on minunkin A6;ssa ja koko ajan on puhuttu ohjelmoinnista. Kuten tuosta maahantuojan kommentista näkyy, ongelmaa aletaan vasta nyt hoitaa. Ei ole ollut ongelmaa Saksassa, koska siellä ei ole juurikaan noita lämpötiloja.


      • Tekniikan taso
        Totuus esiin kirjoitti:

        Niin on minunkin A6;ssa ja koko ajan on puhuttu ohjelmoinnista. Kuten tuosta maahantuojan kommentista näkyy, ongelmaa aletaan vasta nyt hoitaa. Ei ole ollut ongelmaa Saksassa, koska siellä ei ole juurikaan noita lämpötiloja.

        Kyllä ongelma on Saksassakin tuttu, lainaan saksalaisen "Auto Bild" lehden "Ratgeber Kummerkasten" palstaa 15.3.2013, jossa toki kerrotaan erään itävaltalaisen, ei saksalaisen, autoilijan ongelmista (jos saivarrellaan):

        Als Bernd Oberschmied aus
        dem österreichischen Grinzens im
        Juni 2012 seinen Audi A4 Allroad
        Quattro 2.0 TDI kaufte, da war er
        rundum glücklich. Knapp neun
        Monate und 8000 Kilometer später
        ist er nur noch sauer: „Bei Temperaturen
        unter null Grad ist das Auto
        fast unfahrbar“, sagt er. Der Grund:
        Lenkprobleme.
        „Bei Kälte spürt der Fahrer einen
        Widerstand beim Lenken“, beschreibt
        Oberschmied den Fehler.
        Will er diesen Widerstand überwinden,
        muss er kräftig einlenken. Dadurch
        steuert er aber zu weit in die
        gewünschte Richtung und muss gegensteuern.
        Oberschmied ist sauer:
        „Durch das Ausgleichen der Steuerfehler
        wird aus dem Lenken ein
        Pendeln, der A4 lässt sich nicht
        mehr präzise steuern.“
        Die Werkstatt spielte eine neue
        Software auf. Ohne Erfolg. Ein geplanter
        Tausch des Lenkgetriebes
        wurde verschoben: „Es soll noch
        kein überarbeitetes Teil geben“,
        sagt Oberschmied. Er sieht sich als
        eines von vielen Opfern: „Im Internet
        klagen auch Besitzer der Modelle
        A5, A6 und des Geländewagens
        Q5 über diese Lenkprobleme. Offenbar
        ist Audi nicht in der Lage, das
        Problem schnell zu lösen.“


    • OikeaAudiA5

      Ei koske ainakaan kaikkia versioita. Itselläni kyseistä vikaa ei ole A5 Audissa ja sama pätee tuttavani A6 Audiin. Omani tosin olen saanut loppukeväästä 2012. Tuttuni A6 on kuitenkin kesän 2012 jälkeen hankittu.

      Ja toiseksi, miten tehdas muka salailee asiaa, kun itselläni ei edes ole kyseistä vikaa ja silti ehdotettiin jotain softapäivitystä. Softa päivitettiin ja kulkee ihan kuin ennenkin, eli suoraan kuin juna.

      • Audi on svvältä

        Audien omistajat tämänkin haluavat pitää salassa, samoin jälleenmyyjät. Maine kärsii ja myyntiarvo romahtaa.


    • Huulilasi ja PeeÄMM

      Audi Suomen Premium autojen häpeätahra! Oikea klonkswagenien kuningas! Ihmetellyt jo vuosia että mikä on audien menestyksen salaisuus? nyt sen tiedän Suomalaiset autolehdet, TM ja Tuulilasi nostaneet kaikki Klonkswagenit ikoneiksi mikä skandaali ja kuluttajien harhautus! Tulkaa järkiinne ja lakatkaa uskomasta Autolehtien testejä!

      • ewegfdg

        Audi, Teknistä takamatkaa !


    • knlknmlknlknknnänä

      Tämä on OIKEASTI vakava turvallisuusriski! Kohta on joku kädetön Audi- kuski tappamassa autollaan (jos sitä voi siksi kutsua) meitä viattomia kanssakulkijoita.

      KÄYTTÖKIELTOON AUDIN ROMUT

    • Preemmiumm

      Premium, premium, Premium, premium, Premium, premium, Premium. kolin, kolin, klonks. Audin ohjaus tarkoitettu Kazakstanin laajoille aavikoille, siellä ei väliä vaikka ohjauksessa olisi väliä! hällä väliä!

      • Audilla ohi!

        Audimies ajaa kovaa, aina, olipa ohjauksessa klappia tai pykälää. Aina Audilla edelle, köyhät tulkoot takana!

        terveisin

        Anders "Audihörhö" Anusbacka
        Kauniainen


    • Anonyymi

      🙊🙉🙈

    • Anonyymi

      lukkopihdit ohjausakseliin kiinni ja ajelemaan. Olympiaskodalla.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeellistä tuossa on? Minulla on F45 bemari, missä on myös sähköinen ohjaustehostin, jarrutehostin, öljypumppu ja ilmastointi, muiden muassa. Se kulkeekin sähköllä niin halutessa. Hyvin pelaa, ei ole valittamista.

      • Anonyymi

        Ihanko oikeasti on ilmastointi? voi herranduudeli sentään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4764
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3865
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

      Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2514
    4. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2271
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2084
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

      Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1979
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1908
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1778
    9. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1441
    Aihe