Morjes! Elikkäs oon 13v poika jonka vanhemmat riitelee koko ajan.. Justiinsa esim tällä hetkellä äiti haukkuu isää alkoholistiksi, haukkuu pikkuveljeäni ja minua. Isä on aika raitis ylipäätään (ei juonut yhtäkään alkoholipitoista juomaa nyt). Tää juttu alkoi jo aikoja sitten noin 6-7 vuotta sitten. En ole varma miksi he riitelevät.. Äiti on muutenkin yliherkkä kaikelle. Pikkuveli (8v) jättää yhden karkkipaperin huoneeseen heti alkaa huuto. Isä menee tietysti rauhoittelemaan äitiä ja äiti taas saa jonkun helvetinmoisen raivokohtauksen ja haukkuu isää kääkäksi, siaksi, alkoholistiksi, homoksi jne.. Jos saan koulusta merkin/ jälki-istunnon niin heti haukkuu "saatanan kusipääksi" joskus jopa pikkuveljeä mulkvistiksi. Olen siis joutunut kestämään tätä noin 7 vuotta.. Jokapäiväistä riitelyä. Sitten ihmetellään, että miksi en voi keskittyä pohditaan onko minulla aspergerin oireyhtymä, adhd jne.. No kun vittu olen kaikki oppinut kotoa! Äiti on aivan adhd isä jatkaa riitelyä. Ei tällaista kukaan voi kestää! Mielenterveys tässä menee. Koulussakin minua hakataan ja kiusataan. Joskus tuntuu siltä, että olis hyvä, että ne erois. Mutta kuitenkin minä masentuisin täysin. Yritän sanoa äidille, että menisi johonkin hoitoon ja että siitä mun mielenterveyden lähtö johtuukin, että te riitelette. No se vaan haukkuu ja sanoo "No katoppas tota sun isääs. Siellä puhuu puhelimessa jonkun homokaverinsa kanssa!" ja haukkuu koko meidän isän suvun lyttyyn. Pari kertaa haukkunut mun tädinki lyttyyn koska sillä mun tädillä on reuma. Ja sitä en käsitä, että jos isä puhuu puhelimessa kaverinsa kanssa heti haukutaan lyttyyn. Normaali perhe rentoutuisi perjantaina ja katsoisi esim jotain elokuvaa. Meillä äiti haukkuu isää ja riitelee molemmat. Pikkuveli itkee jossain huoneessa. Minä joudun kymmeneltä nukkumaan ja kuuntelemaan jotain helvetin hullujen huutoa. Äiti tukistaa ja läpsii pikkuveljeäni ja minua. Isä tekee samaa. Auttakaa äkkiä! Mitä pitäis tehdä?!!
perheriidat
4
409
Vastaukset
- jownhofwe
Kerro terveydenhoitajalle tai jollekkin aikuiselle. He voivat varmasti auttaa sinua.
Yritä kestää !- ei aivopesty
varmasti voi auttaa, ottaa sut pois perheestäsi ja joku tuntematon kasvattaa sua, ja kun kasvat tulet olemaan tunteeton ihminen jolla ei tulee olemaan minkäläistä perhearvoa. niinkuin muutkin Suomessa.
Moi Justsadboy!
Ikävä kuulla tilanteestasi! Se, että olet jo kirjoittanut ajatuksiasi tänne, on askel parempaan. Sinun olisi nyt hyvä päästä purkamaan tilannettasi jonkin luotettavan aikuisen kanssa. Ota rohkeasti yhteyttä koulusi terveydenhoitajaan, psykologiin tai kuraattoriin - he ovat ammattilaisia, jotka ovat tottuneet sellaisten pulmien selvittelemiseen, mitä sinullakin juuri nyt on. Yksin ei ole hyvä kantaa taakkaa.
On selvää, että riitainen ilmapiiri kotona vaikuttaa koulunkäyntiisi. Sanoit, että vanhempasi ovat jatkuvasti pahalla päällä. On ikävää, että heidän rakkaus sinua ja veljeäsi kohtaan ei tule ilmi, sillä he välittävät teistä varmasti!
Olisiko sinun mahdollista ottaa ajatuksesi puheeksi myös kotona silloin kun äiti ei ole vihainen? Rauhallisesti keskusteleminen vie asioita enemmän eteenpäin kuin tunteen vallassa huutelu.
Toivon sinulle rohkeutta tilanteen eteenpäin viemiseen. Useimpiin asioihin on syynsä, mutta kaikkea ei tarvitse kestää. Tsemppiä!
Sara NettiSaappaasta- olisin tarvinnut apua.
Mun vanhemmat riiteli myös kun olin jotain 5. Ei se kivaa ollut. Päiväkodissa kerroin aikuisille ja ne vaan käski olla hiljaa. Miksi lapsia ei auteta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394983Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734219Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732321Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192105MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961716
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711483OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921203
- 941144