Laitan kysymyksen tähän, kun en kiireeltä muutakaan keksi. Voisiko joku auttaa?
En ole omaishoitaja, mutta yritän huolehtia äitini asioista. Hänellä on tältä vuodelta kaksi sairaalalaskua, jotka yhdessä ylittävät kelan maksukaton. Toinen laskuista ei ole vielä erääntynyt. Pitääkö minun lähettää ne kelaan vai ei? Kun jossain lukee, että kun maksukatto ylittyy, kela lähettää siitä ilmoituksen kotiin. No, jos lähettää, niin miten sen jälkeen pitää toimia? Jos tulee vaikka kolmas sairaalalasku, niin mitä minun sitten pitää tehdä? Lähetänkö sen sitten kelaan? Kyse on helsingin kaupungin sairaalan osastohoidosta.
En löydä mistään selkeitä ohjeita ja kiire olisi, kun viikonloppuna ehtisi hoitaa edes jotain asioita alta pois. Työpaikalta on niin vaikea soitella kesken päivän minnekään.
kela maksukatto?
5
601
Vastaukset
- eri asia kuin kela
Kelan maksukatto koskee vain lääkkeitä. Sairaala/ poliklinikka ym. maksut eivät vaikuta siihen. Sairaalalaskuilla on kuitenkin myös maksukattonsa, joka on suunnilleen samantasoinen Kelan lääkemaksukaton kanssa. Mutta vaikka osastohoito ym. laskuja olisikin maksukattoa ylittävä määrä, senkään jälkeen ei saa täysin ilmaiseksi niitä osastojaksoja, hintaa vain alennetaan.
Asia selviää sinulle tarkemmin, kun soitat niissä laskuissa olevaan puhelinnumeroon ja kysyt onko sairaalalaskujen maksukatto täyttynyt. Saat sieltä toimintaohjeet. - kuntoilu
Menet maksettujen laskujen kanssa helsingin sairaalaan siellä on varmaan maksukatto toimisto jos mahdollista äitisi mukaan ja hänen tilinumero että lähettävät maksukaton ylittävältä osalta maksuja takaisin
- ....
Meillä Kela huolehti että saatiin liikaa maksetut sairaalamaksut takisin.
- neuvoista kiitos
http://www.hel.fi/wps/portal/Terveyskeskus/Artikkeli?urile=hki:path:/terke/fi/Potilasmaksut/Maksukatto¤t=true
Löytyihän se vihdoin, tässä linkki jos joku muu tarvitsee apua samaan asiaan. Meille tullut ainakin automaattisesti ilmoitus sekä kelalta että kaupungilta !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717